Het is altijd wat gissen, maar ik verwacht dat ik doorgaans enigszins.. Mild en bedachtzaam over kom.
Vandaag was ik woest.
Had donderdag namiddag te horen gekregen dat mijn ouders vandaag langs zouden komen. Want ze waren toch in de buurt.
Waar ik wat koeltjes op reageerde, want ik had wel even genoeg van familie die geheel zonder overleg de deur in mijn rustige weekenden platloopt.
Ze waren echt nog geen anderhalve minuut binnen - ik stond nog rustig af te wassen, of er wordt gevraagd of ik al wist dat volgend weekend weer lekker druk ging worden.
Ja, dan komen ze namelijk met z'n zessen de hele dag opruimen. Hadden ze eigenlijk nu net afgesproken.
Wederom totaal zonder overleg of dat überhaupt mogelijk was. Bleken ze ook op geen niveau te hebben overwogen.
Dus ik heb ze, na mijn ongenoegen kenbaar te hebben gemaakt.. Naar de huiskamer gebonjoured. En ben eerst eens rustig verder gegaan met afwassen, keuken wat aan kant maken, en (heh wat een geluk dat dat net klaar was) de was ophangen.
Na ze zodoende een half uur straal te hebben genegeerd bleek de boodschap zowaar aangekomen.
Hoewel ze even later wel nog even vroegen of ze vrijdagavond alvast konden blijven slapen, want dan konden ze zaterdag lekker vroeg beginnen.
Dus die toestemming heb ik nog niet gegeven - en ga ik vermoedelijk ook niet doen.