Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2675459 keer)

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19300 Gepost op: 30-11-2015, 22:35:18 »
En ik dacht nog wel dat de Bosatlas die wij thuis hebben waar Tsjechoslowakije en de Sovjet-Unie nog in staan oud was :P

OT; Zo ongeveer:
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #19301 Gepost op: 30-11-2015, 22:37:17 »
ik voel me nu...  ::hyper:: ::hyper::

Overwoog nog even om dit voor een eventuele toekomstige wat-is-waar ronde te bewaren maar dan ben ik het toch weer vergeten ;D

Heb een oude 3de-druks Bosatlas geërfd ::tandpastasmiley:: Hij is weliswaar is zwaar beveugelde staat, maar komt uit iets van 1880 - dus hier bestaat Duitsland echt nog niet eens 10 jaar, en we hebben nog het Ottomaanse Rijk, en en - ik vind dit zoooooo tof ::hyper::
En het is zo'n heerlijk tijdsbeeld, want het naast educatie hoe de wereld er uit zag, zit er ook wat verdere invulling uit Verre Oorden in, bv wat een iglo überhaupt is, of hoe een kruidnagelplant eruit ziet ;D

Snap wel dat mensen onwijs enthousiast worden van archieven doorspitten om voor het eerst in jaren en jaren naar iets te kijken ;D

Weetje.. dat is echt supervet.. atlassen zijn gewoon gaaf, en als t zon speciale is dan al helemaal.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19302 Gepost op: 30-11-2015, 22:56:07 »
Yesss :D

En ik heb er nu ook een schoolatlas van 1935, en een normale van 1947 - zodat ik ook van net vóór en net ná de Tweede Wereldoorlog heb :)
Heb alleen geen hedendaagse atlas, dus die van 1947 is tevens meteen mijn meest recente ;D

En m'n vader heeft er een geërfd van 1939 (kwalitatief overigens duidelijk beter dan degenen van mij), dus van heeeeel nipt voor de Tweede Wereldoorlog. En wat daar dus zo tof aan is, is dat Duitsland reeds Oostenrijk heeft opgeslokt! Dus dat is van een heel specifieke periode :D
Althans, voor de oorlog.. ik denk dat Polen hierin nog bestaat, ook omdat er in die paar maanden vast geen tijd is geweest om kaarten te herzien en een nieuwe drukversie te maken. Maar dat speelt er dus wel allemaal :)

Waren echt verrassend veel atlassen dus ;) Ik heb er nu 3, mijn vader 1, en de laatste gaat denk ik naar een rommelmarkt van de kerk or something. Op zich een mooie atlas, maar van 1967 dus het mist eigenlijk de charme van onherkenbaarheid. :-\\
« Laatst bewerkt op: 30-11-2015, 22:57:45 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #19303 Gepost op: 30-11-2015, 23:01:01 »
die van 67 is toch ook een mooi tijdsbeeld?
ijzeren gordijn is nog lekker dicht. tjechoslowakije en joegoslavie bestaan nog
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #19304 Gepost op: 30-11-2015, 23:16:14 »
Ja handig is dat ! Dan hadden we het EK zeker gehaald
You'll never walk alone

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #19305 Gepost op: 30-11-2015, 23:20:03 »
hoho  #teamalbanië bestond toen ook al hè ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #19306 Gepost op: 30-11-2015, 23:50:38 »
Slaperig, dus zo mandje opzoeken

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19307 Gepost op: 1-12-2015, 09:10:38 »

Dacht dat een deel daarvan ook in 1947  al bestond, maar zal het eens nakijken  ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #19308 Gepost op: 1-12-2015, 11:12:17 »

Overwoog nog even om dit voor een eventuele toekomstige wat-is-waar ronde te bewaren maar dan ben ik het toch weer vergeten ;D

Heb een oude 3de-druks Bosatlas geërfd ::tandpastasmiley:: Hij is weliswaar is zwaar beveugelde staat, maar komt uit iets van 1880 - dus hier bestaat Duitsland echt nog niet eens 10 jaar, en we hebben nog het Ottomaanse Rijk, en en - ik vind dit zoooooo tof ::hyper::
En het is zo'n heerlijk tijdsbeeld, want het naast educatie hoe de wereld er uit zag, zit er ook wat verdere invulling uit Verre Oorden in, bv wat een iglo überhaupt is, of hoe een kruidnagelplant eruit ziet ;D

Snap wel dat mensen onwijs enthousiast worden van archieven doorspitten om voor het eerst in jaren en jaren naar iets te kijken ;D

Leuk!! Oude atlassen ruiken al heel lekker.. Vaak een beetje muffig en stoffig.. zo'n echte ouwe boeken lucht. En dat vind ik heerlijk! En dan oude kaarten kijken en wegdromen.. Echt super super leuk Hdd!!

Oh en OT: ik voel me heerlijk :)
er was eens......

Offline Silvermaiden

• Forumlid
« Reactie #19309 Gepost op: 1-12-2015, 11:17:52 »

Heel gaaf!  ;D

OT: voel me goed, verkouden maar goed

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19310 Gepost op: 1-12-2015, 12:06:16 »

Dacht dat een deel daarvan ook in 1947  al bestond, maar zal het eens nakijken  ::ok::

Ik heb vanochtend even een vergelijkend warenonderzoek gedaan.. that is, ik wilde het even snel opzoeken, en toen was het ineens ruim een half uur later.. ;D

- Beide hebben Tjechoslowakije en Joegoslavië
- Het IJzeren Gordijn en de grote USSR is natuurlijk volledig in 1967, maar in 1947 wordt ongeveer het halve oostblok ook al bij de USSR gerekend.
- 1947 editie heeft nog het kleine kortlevende staatje Triëst als buffer tussen Italië en Joegoslavië :D Ik wist helemaal niet van dat bestaan af :o

- Wat overigens wel tof is, is dat in 1947 vrijwel geheel Afrika nog Frans/Brits is. Je hebt al Liberia en Ethiopië als echt zelfstandig, maar daar houdt het wel globaal op. Terwijl in 1967 de Afrikakaart bijna identiek met de hedendaagse is! Blijkbaar heeft ongeveer half Afrika in het jaar 1960 de onafhankelijkheid verkregen. Wist ik ook niet :-\\

Leerzaam man :)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19311 Gepost op: 1-12-2015, 15:32:16 »
Heh, achterin een van de atlassen, zat een handgeschreven Sinterklaasgedicht ::rofl::

Uit 1952, aan mijn opa, van zijn.. vader denk ik.
Alleen het gedicht lijkt te gaan over een verklarend woordenboek, en niet over een atlas. ??? ::rofl::

--

Ja hoor, ik ga nu weer on-topic lieve modjes ::hypocriet:: ;D

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #19312 Gepost op: 1-12-2015, 16:14:45 »
Ik snap heel goed dat je daar  ::hyper:: van wordt want het is gewoon heel interessant om terug te gaan in de tijd ::bravo::

OT: ik voel me heel erg goed...heb weer volop lucht, ben niet meer zo moe en ik heb gewoon overal weer zin in ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #19313 Gepost op: 1-12-2015, 19:55:21 »
heel erg boos, teleurgesteld en gebruikt.  ::niet-ok::

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #19314 Gepost op: 1-12-2015, 20:02:38 »
heel erg boos, teleurgesteld en gebruikt.  ::niet-ok::

::hug:: ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #19315 Gepost op: 1-12-2015, 20:04:32 »
Oei Daisy, dat klinkt helemaal niet best :( Sterkte!

Bakkertje, wat fijn! ::bravo:: En HDD, wat cool zo'n atlas! Ik kon vroeger ook uren snuffelen in de grote bosatlas, heerlijk (nu is dat surfen op wiki, is toch anders...)

Ik voel me wel ok, vandaag deed de tandarts een kies waarvan de zenuw al weg was, volgende week wordt een vulling vervangen van een kies die nog wel een zenuw heeft, brrr
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #19316 Gepost op: 1-12-2015, 20:05:25 »
Waddist Dais? :-\\ :( ::hug::

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #19317 Gepost op: 1-12-2015, 20:08:07 »
Work issues, zal hier niet in details treden, maar ik moet iets gaan doen waar ik helemaal geen zin in heb. En dan nog vragen, wil jet het? Alsof nee zeggen een optie is.

Lekker op zo'n dag als vandaag, want ik voel me ook de hele dag al niet lekker. :(

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #19318 Gepost op: 1-12-2015, 23:24:35 »
Nee zeggen is altijd een optie, maar kom dan wel met een tegenvoorstel/oplossing ::jaja::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #19319 Gepost op: 1-12-2015, 23:29:41 »
Nou in dit geval niet. Maar ik heb nog wel een aantal dingen bedacht die ik wil bespreken.

Maar om weer even on topic, ik ben nu echt op dus ik ga lekker slapen (hoop ik). ::zwaai::