Teleurgesteld in de organisatie van de UGent...
Misschien kan ik toch niet naar Sevilla gaan.
Er zijn twee universiteiten in Sevilla: eentje in het centrum, die goed aangeschreven staat en waar je goede vakken kunt volgen als student taal- & letterkunde (het is de universiteit waar Anne-Marie poseerde als muze van Picasso
), en eentje buiten de stad, een goede universiteit voor studenten tolk/vertalen, maar waar vrijwel geen taal- noch letterkunde wordt gedoceerd. In februari kreeg ik te horen dat ik was genomineerd voor een semester studeren aan die eerste universiteit, net als zeven andere studenten uit Gent. En nu hebben wij achten een mail gekregen dat de UGent een fout heeft gemaakt en dat er slechts vier plekken beschikbaar zijn. Vier studenten moeten dus nu nog halsoverkop een andere bestemming zoeken, terwijl we allemaal met ons hoofd al helemaal in Sevilla zitten en het zo zagen zitten om met z'n allen daarheen te gaan. De beste bestemmingen in Spanje zijn nu al vergeven aan andere studenten.
Vandaag zijn we op gesprek gegaan bij de coördinator van de uitwisselingen. Zij wil ons echt helpen en gaat nog proberen contact te krijgen met Sevilla om te vragen voor meer plaatsen. Als die er niet zijn, dan kan een deel van ons dus niet naar Andalusië.
Kijk, zo'n uitwisseling wordt natuurlijk sowieso een onvergetelijke ervaring, waar je ook zit. Maar wij moesten in januari, middenin de examenperiode, een top5 van bestemmingen doorgeven en een motivatiebrief schrijven. Dat is veel te druk dus. Dan kregen we in februari een bestemming toegewezen en toen hadden we 1 week om onze vakken door te geven, die we op die locatie graag zouden willen volgen. Drie weken geleden waren die vakken eindelijk goedgekeurd. En dan nu, dus twee maanden nadat we zijn genomineerd voor verblijf aan een buitenlandse universiteit, krijgen we bericht dat er 'even iets is misgegaan' en dat we weer helemaal van voor af aan mogen beginnen. Intussen hadden we al gekeken naar alle mogelijkheden in Sevilla, naar bezienswaardigheden in en rondom de stad, we hadden een appartement op het oog om met elkaar te delen...
Ik hoop zo dat we uiteindelijk toch gewoon met acht studenten uit Gent naar Sevilla kunnen gaan...