Battle-Isle:
De Baron: ‘Welkom teams! Vandaag hebben we een hele speciale proef. De leiders gaan tegen elkaar strijden in deze proef. We hebben hier een hele lekkere kip, na een aantal weken zullen jullie wel enorm veel zin hebben in kip. Leiders, jullie zijn vrij om deze kip te nemen……’ De 4 leiders stormpen op de kip af, D**n wil net een flinke hap nemen van een kippepoot en dan….De Baron: ‘Jullie mogen de kip opeten, maar dan moet jullie team een maaltijd overslaan. Test doe jij het?’ Test: ‘Daar ben ik heel makkelijk in, mijn team gaat voor: NEE!’ ‘Grace?’ Grace: ‘Pfft…..moeilijk, maar ik doe het ook niet….’ ‘D**n?’ ‘Natuurlijk doe ik het. Alhoewel het op het eerste gezicht anders lijkt, is de CSC geen teamspel. Het doel is zelf zover mogelijk te komen, en proberen de anderen daarvoor te misbruiken. De anderen zouden mij net zo goed verraden, het spel gaat nou eenmaal niet om vrienden, maar om vijanden. Ik accepteer de kip, en zal die oppeuzelen voor de ogen van mijn teamgenoten. Wie de CSC wil winnen, moet HARD zijn!’ De Baron: ‘Duidelijke taal….Eet smakelijk dan maar.’ D**n zet zijn tanden flink in het vlees en 17 kandidaatjes kijken smachtend toe hoe D**n de kip volledig oppeuzelt. De Baron: ‘En jij, Molice?’ Molice: ‘En ik met 4 sjagrijnige dametjes opgescheept zitten, dank je de koekoek!’ Dan worden er 3 grote schalen binnengebracht, friet, patat, choco-pudding, chips, koffie en biefstuk, van alles ligt erop. De Baron: ‘Leiders, jullie mogen een keuze maken óf een zwarte stem óf één minuut lang zoveel mogelijk eten van de schaal.’ Molice: ‘De schaal! De schaal!’ Test: ‘Ik heb me allang verheugd op een choco-toetje. Die zwarte stem heb ik niet nodig.’ Grace: ‘Als mijn teamgenoten honger moeten leiden dan ik ook. Doe mij die stem maar.’ De Baron: ‘Okee, alsjeblieft, Grace, jij hebt deze proef gewonnen en krijgt een zwarte stem. Test en Molice hebben zich overgegeven aan hun honger, maar daar tegenover staat een mooie beloning. Jullie minuut gaat nu in.’ Wat volgt is een grappig tafereel, in 1 hap werkt Test het choco-toetje achterover, terwijl Molice de hele biefstuk bijna in 1x naar binnen werkt. Test werkt een frikandel achterover, terwijl Molice in de friet graait, nog even snel slaat Test de koffie achterover en Molice wat chips. Dan is de minuut voorbij.
De Baron: ‘Dat is dan duidelijk. Beste leiders, beste kandidaten. Dit was een test, hoe lang zou je achter je team blijven staan? D**n, je hebt een dappere keuze genomen en wat je zei, het was helemaal waar. Toch heb je bewezen dat je geen goede leider bent en daarom wordt je leiderschap je afgenomen.’ Iedereen reageer geschokt. D**n stamelt: ‘Maar….maar…’ De Baron: ‘Het spijt me, maar voor de volgende fase kunnen we maar 3 leiders gebruiken en dat zijn Grace, Molice en Test! D**n, jij verliest je leiderschap en mag je voegen bij de andere kandidaten. Ik wil dat jullie daar gaan staan, kandidaten. Het is tijd voor een nieuwe fase.’
De Baron: ‘Grace, Molice en Test, luister goed. Jullie gaan jullie eigen team samenstellen en daar gaan jullie nu mee beginnen. Kandidaten als iemand je naam noemt, ga je bij die leider staan. Beste leiders, wie uit je eigen team, wil je graag het liefste in je team houden?’ Grace: ‘Molcrazy’ Test: ‘Daisy Molice: ‘Dorine’
De Baron, goed Grace met Molcrazy, Test met Daisy en Molice met Dorine. Nu mogen jullie allemaal een lid kiezen uit het voormalige blauwe team. Omdat Grace de proef heeft gewonnen, mag zij beginnen. Grace: ‘Ik kies voor Lorelei.’ Molice: ‘Wie wil jij Test?’ Test: ‘Ik wil het liefst Linda.’ Molice: ‘Dat is mooi, want ik wil Gerard. Dan is dat ook weer opgelost!’ De Baron: ‘Okee, dat hebben jullie goed opgelost. Nu is het tijd dat jullie mensen gaan kiezen uit iemand anders team. Grace, jij kiest iemand uit Team Rood, Molice, jij kiest iemand uit Team Geel en Test, jij kiest iemand uit Team Groen.’ Grace: ‘Nelis!’ Molice: ‘Pfftt! Eeuh, ik kies EIDM.’ Test: ‘Tja, ik ken ze nog niet zo goed, maar LC lijkt me een sterke krijger.’ De Baron: ‘Okee, dan mogen jullie nu uit het andere team iemand kiezen, dus Grace iemand uit Team Geel, Molice, jij iemand uit Team Groen en Test, jij kiest iemand uit Team Rood.’ Grace: ‘Kolko wil ik er graag bij hebben.’ Molice: ‘Ik kies mijn voormalige maatje Giorgio.’ Test: ‘En ik wil graag Tijgertje in m’n team.’ De Baron: ‘Zo zal het zijn. Als laatste blijven de teamgenoten die nog over zijn bij hun leider. Grace krijgt dus Elmar erbij en Molice krijgt Ville erbij. Om de teams aan te vullen zal D**n het team van Test gaan versterken. Vanaf nu zijn de kleurenteams verleden tijd. Enige affiniteit met Rood, Geel, Groen en Blauw is niet meer nodig. Jullie vormen nieuwe teams. Ik stel u voor aan: