De Baron: ‘Haha, gebaseerd op het Hagarverhaal. Ik vond het beiden hele mooie verhalen, maar het verhaal van Kamp Molice heeft gewonnen. Kamp Test heeft heel goed de CSC erin verwerkt en het kerstgevoel weten op te roepen, maar Kamp Molice overtreft dit met een vlaag humor. Kamp Molice mag blijven voor de kerstkalkoen en krijgen een zwarte stem. Terwijl de anderen worden afgevoerd naar hun eiland, vieren De Baron en de leden van Kamp Molice samen nog even kerstfeest.
De volgende ochtend wordt Grace vroeg wakker, wat ziet ze daar? Het is Molcrazy en wat doet hij daar bij de kookpot. Hij haalt er wat uit. Snel stoot Grace EIDM wakker: ‘Kijk, Molcrazy.’ Molcrazy verdwijnt in het struikgewas. EIDM: ‘Komop erachteraan.’ Er volgt een lange achtervolging. EIDM: ‘Waar zijn we?’ Grace: ‘Volgens mij zijn we vlak bij de Mangrove.’ EIDM: ‘He, hij stopt. He? Hij legt daar wat vissen neer.’ Grace: ‘What the….? ‘ Molcrazy loopt weg. Grace en EIDM wachten even en lopen dan naar de vruchten toe. EIDM: ‘Er ligt een briefje bij.’ EIDM leest op: ‘Lieve Lola. Dank voor al je steun. Ik hoop dat ik hiermee iets heb kunnen terugdoen voor het welzijn van de Mangrove.’ Grace: ‘Naja! Hij gebruikt gewoon ons voedsel om aan te pappen met die Lola.’ EIDM: ‘Grrr! Hij hoopt gewoon in een goed blaadje te komen bij de Mangrovers!’ Grace: ‘Wacht maar, we pakken we hem nog wel terug.’
De Baron is weer teruggekomen in Kamp Test. De Baron: ‘Zoals jullie weten ben ik een paar dagen terug langs geweest om met Test te praten. Ik heb Test een voorstel gedaan. Ik heb hem als leider het voorstel gedaan om de extra stemmen die jullie hebben gekregen te herverdelen. Test, het is tijd om te zeggen wat je gedaan hebt.’ Test: ‘Ik heb goed nagedacht en heb besloten alle stemmen zelf te nemen. Niet dat ik zelf die stemmen nou zo graag wil hebben, maar ik wil graag dat bij het stemmen geen onzuivere zaken als speciale stemmen een rol spelen. Zeker een wraakstem vind ik een veel te sterk wapen.
Ik wil zelfs het dilemma zodanig veranderen dat mijn bedoeling ook echt duidelijk is.’ De Baron: ‘Alle stemmen zullen dus aan Test worden gegeven.’ D**n: ‘Dat is niet zo mooi. Test vertelt het goed, maar feit is dat hij nu veel sterker staat dan wie dan ook.’ De Baron: ‘Het was zijn keuze.’ De kandidaten kijken Test met argusogen. Deze zet heeft hem niet populairder gemaakt in zijn team.
De Mangrove:
In de Mangrove lijkt het met de meesten weer goed te gaan, het kerstmenu en de cadeautjes van Molcrazy lijken goed te zijn gevallen en met iedereen gaat het goed. Zelfs Annuh die laatst nog aan het flippen was, is weer helemaal okee.’ Dan komt de Baron in het kamp. De Baron: ‘Beste Mangrovers, het is weer zover. Iemand van jullie zal de Mangrove moeten verlaten.’Xmoix: ‘Jeetje, ik zou niet weten wie. Ik zou het team even bij elkaar roepen.’ Inmiddels heeft Annuh door dat ze zich weer moet bewijzen om niet buiten de groep te vallen. Ze besluit nog snel wat kokosnoten te gaan plukken. Maar dan gaat het mis, als Annuh bijna boven is, blijkt ze toch nog te verzwakt. Ze valt flauw en kukelt de boom uit. Op haar hoofd en nu is het nog erger dan voorheen: ‘Ik ben niet gek, ik ben niet gek. Ik ben een vliegtuig.’ Met haar haar slingert ze heftig heen en weer. Dan vliegt ze op Eck af en geeft hem een kus op de mond. Ze trekt haar kleren uit en rent de zee in. Xmoix: ‘Nou, eeuh, wie gaan we kiezen.’ Lola: ‘Ja, Annuh natuurlijk.’ Xmoix: ‘Hmm, en waarom?’ Cora Bora: ‘Xmoix, je bent een lieve schat, maar je trekt het lot van de kandidaten je iets teveel aan. Ik denk dat het beter is dat Lola weer leider wordt.’ Xmoix: ‘Misschien wel ja, wat vinden jullie?’ Iedereen knikt van ja. Xmoix: ‘Goed, dan mag jij het zeggen, Lola.’ Lola: ‘Het is jammer, maar we hebben geen keuze. Annuh moet weg.’ De Baron: ‘Hmm, we zullen haar wel opvissen. Annuh heeft van zichzelf verloren en heeft de Mangrove niet aangekund. Het is jammer voor haar, maar zij moet de CSC verlaten.’
Battle-Isle:
De Baron: ‘Welkom Kamp Molice en Kamp Test, bij de volgende proef. Deze proef is wederom erg belangrijk. Het bepaat namelijk welk team met de meeste kandidaten de volgende fase in gaat. Bovendien zal de volgende afvaller de laatste zijn die in de Mangrove terechtkomt. Winnen is dus heel belangrijk. Wat gaan we doen? 6kamp! Er zijn 6 onderdelen waarop jullie tegen elkaar gaan strijden: Touwtrekken, afstand zwemmen, duiken, vuur maken, vissen en om de geest te prikkelen; dammen. De leiders bepalen wie welk onderdeel gaat doen. Welk team de meeste onderdelen verliest moet naar de eilandraad. Ik wens jullie veel succes!’