Auteur Topic: Sander is niet de mol!  (gelezen 105120 keer)

Offline MelanieV

• Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 29-01-2005, 17:19:00 »
Sander werkt bij 3 fm...

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #181 Gepost op: 29-01-2005, 18:13:38 »
Kijkt Sander éérst over de achterbank en ziet hij pas later de telefoon? Volgens mij vind hij eerst de telefoon en dan pas gaat hij op zoek naar de beugels. Nog even terugzoeken.

Lijkt mij bovendien raar dat niemand de telefoon heeft gezien bij het instappen.

Ja dat bedoel ik dus.

Ik heb het helemaal overnieuw gekeken. Eerst zie je Sander over de leuning heenhangen om de labels op de postzakken te checken. Pas een poos daarna zegt Jim: 'goh hier ligt een telefoon.'

Sander had hem de eerste keer toen ie achterstevoren zat al moeten zien, hij hing er over heen! En waarom zagen ze de foon niet toen ze instapten inderdaad.

Hier zit een luchtje aan op de één of andere manier hoor  ;)

Ma how, zeg!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 29-01-2005, 19:31:35 »
Ik kan er niet bij dat Sander met zijn eeuwige boekje de namen die aan de postzakken hingen (plus de volgorde) niet heeft opgeschreven.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 29-01-2005, 19:39:33 »
Ik kijk nou nog een keer en de eerste keer ligt die hele telefoon d'r nog niet joh  ::rofl::

Das toch raar!

Cosma, dat komt omdat Sander de Mol is  :P. OF ook de anderen hebben een telefoontje gehad van de Mol, dus ook Sander. Maar ik ga meer voor de Sander is de Mol-optie  :)
Ma how, zeg!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 29-01-2005, 22:07:36 »
Ik kan er niet bij dat Sander met zijn eeuwige boekje de namen die aan de postzakken hingen (plus de volgorde) niet heeft opgeschreven.

Marc-Marie ook niet, want die merkt dat ook op na afloop van de opdracht: "Jij schrijft alles echt alles op in je boekje en nu denk je er niet aan om even deze volgorde op te schrijven?" Is natuurlijk ook wel erg opmerkelijk als je er goed over nadenkt.  :-\\

En dat hij de telefoon niet ziet is ook gewoon raar. En hij had geen telefoontje van de mol gekregen en kan deze vreemde dingen niet daarop schuiven. Verder leek hij trouwens niet veel verkeerd te hebben gedaan, maar aangezien de volgorde toch al kwijt was (en hij op stap was met 2 hulpmollen) hoefde hij niets meer te doen om de opdracht volledig te laten mislukken.

Ook na deze aflevering blijft Sander ontzettend verdacht voor mij. Al komen andere kandidaten ook weer in beeld als mol. Maar Sander blijft voorlopig effe verdachte nummer 1.  ::jaja::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2005, 00:18:50 »

Hier zit een luchtje aan op de één of andere manier hoor  ;)

Inderdaad, dat was de broek van Jim..  :-X

Maar idd vreemd dat DeHeer niks noteerde, vooral niet in zijn boekje. Want als echte Mollenjager moet hij toch weten dat er eventuele hints in die plaatsnamen kan zitten? Misschien door de vijfde letters van elke plaats doorelkaar te scrabbelen erachter te komen dat hij zelf DeMol is?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2005, 05:48:58 »
Ik kijk nou nog een keer en de eerste keer ligt die hele telefoon d'r nog niet joh  ::rofl::

Das toch raar!

Cosma, dat komt omdat Sander de Mol is  :P. OF ook de anderen hebben een telefoontje gehad van de Mol, dus ook Sander. Maar ik ga meer voor de Sander is de Mol-optie  :)

hmmm dat moeten we nog maar een keer nakijken ;) Lijkt vreemd want dan zou dus zeker 1 van die drie iets daar mee te maken gehad hebben (mols of uit opdracht van de mol wellicht- het verhaal Jim blijft vaag).

Wat me opvalt bij Sander is dat hij gretig inspringt op het moment dat Yvon verdenkingen jegens Jim uit vwb wat hij die ochtend voor de opdracht begint gedaan heeft. Het lijkt wel een jonge uitgelaten hond soms ;D. Springt er meteen in om de verdenking jegens een ander te schuiven.
Ik zie dit zelf meer als kandi actie die zijn mol kwijt is en dus tijd moet gaan rekken, anderen op dwaalsporen moet brengen om zelf de tijd te hebben op zoek te gaan naar een nieuwe mol. Opvallend trouwens dat je hem daarover niet hoort terwijl hij Roeland zo hevig leek te verdenken.

Overigens ook vreemd dat 5 verkeerde namen qua volgorde zijn doorgegeven (zo we Yvon mogen geloven) door zowel Sander als Jim. Als Sander geen aanbod heeft gekregen ook van de mol is zijn rol erg vaag (ook vreemd dat hij persé niet wilde loten, maar het blijven voor mij teveel quasimol acties tot nu toe, toch. Immers als mol weet je dat je (3 vrienden, 3 collega's, 2 stokers = 6/8 75% kans hebt in groepen te zitten waar je wel een mollenstreek kan uithalen- zelfs bij de stokers kan dat wel alleen is het wel opvallend ip heb je bij groep 1 en 3 de meeste 'dekking'/is het het meest plausibel dat het misgaat). Misschien ook weer een zichzelf verdacht maken- actie aangezien de twee anderen overduidelijk niet zo geïnteresseerd leken om de opdracht te doen slagen.

Als het klopt dat er 5 namen foutief zijn doorgegeven en veronderstellende dat Sander dus idd geen aanbod heeft gekregen van de Mol waarom deed hij dan schijnbaar zijn best de opdracht te doen mislukken? Maar ja dat is een beetje analoog het zandgegraaf en anderen verdenken zogenaamd, ik denk dat hij een fanatieke kandidaat is, echt, die af en toe de verdenking op zich wil laden en verdenkingen zaaien naar anderen toe om zo zelf meer tijd te krijgen om op zoek te gaan naar zijn mol.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2005, 10:42:48 »
Citaat
ik denk dat hij een fanatieke kandidaat is, echt, die af en toe de verdenking op zich wil laden en verdenkingen zaaien naar anderen toe om zo zelf meer tijd te krijgen om op zoek te gaan naar zijn mol.

Mee eens! Ik heb bij Sander hetzelfde gevoel als René in Canada: hij doet gewoon zn best en kan niet de mol zijn!!! (René is tha naam btw ;D) Hij speelt het naar mijn mening heel goed en fanatiek. hopelijk komt hij ver (denk het wel) Maar hij mag niet winnen of verliezen in de finale  ;D

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2005, 10:59:11 »
ik denk dat hij een fanatieke kandidaat is, echt, die af en toe de verdenking op zich wil laden en verdenkingen zaaien naar anderen toe om zo zelf meer tijd te krijgen om op zoek te gaan naar zijn mol.

Ja, dat dacht ik van Elise ook vorig jaar. Tot op de laatste aflevering  ::) ::rofl::

Ma how, zeg!

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2005, 11:38:05 »
Ja, dat dacht ik van Elise ook vorig jaar. Tot op de laatste aflevering  ::) ::rofl::

Hehe.. dus zouden ze eenzelfde soort Mol zoeken?? ;)

Overigens.. ik denk dat er een verschil is, want Elise molde echt wel en Sander heb ik nog niet zo heel erg veel zien doen tot dusverre.. maar goed we zullen zien :)

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2005, 13:09:36 »
Tja, volgens mij is Sander de mol niet. Speelt te fanatiek.
Maar wat me wel opviel was dat 1 van de bestemmingen ban de postzakjes geloof ik Sander (nog wat) is. Weet niet of het een bom was, maar ik denk dat het ergens anders voor is. Namelijk:

In de vorige aflevering kwam de naam Victoria ook al voor (op het bier). Betkekent dat dat je elke keer een naam ziet, en die dan weg te schrijven is?
Wat denken jullie hier over?

Jutta
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2005, 16:14:07 »
Een wegstreephint? Leuk gevonden, zal er es op gaan letten. Maar dan zou in afl. 1 toch ook iemand weggestreept kunnen moeten zijn gaan geworden?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2005, 16:25:53 »
In aflevering 1 was er toch een Victoriastraat? Maar dat slaat dan nog steeds op Victoria :P. Laat maar zitten ;).
Sander de Mol... hmm, nog niet eens zo goed over na gedacht, of hij het zou kunnen zijn. Het is inderdaad wel opmerkelijk dat hij toch dingen niet heeft opgeschreven, de telefoon niet zag en zo fel tegen Jim meedeed. Toch denk ik niet dat hij de Mol is, al is het niet door dat, tja, fanatieke. Maar het is wel een leuke optie. Ik zal eens op hem letten ::jaja::

Offline maarten87

• Pixel Prik Award winnaar 2004
  • Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2005, 21:44:58 »
voor mij is sander ook al een tijdje de mol. Was hij ook niet degene die de schep in zijn handen had en met die metaaldictector zat te kloten zodat die afging (door de schep ipv de sleutel)

Ik zou sander een goede mol vinden, je denkt dat hij zo fanetiek is en iedereen vertrouwd hem. En toch heeft hij mollenstreken, voor mij genoeg redenen om voor sander te gaan ::jaja::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 30-01-2005, 22:45:22 »
Ik ga voorlopig ook maar voor Sander. Ik weet niet goed welke sabotage-acties hij gedaan heeft, maar omdat hij zo zijn dagboek laat zien en fanatiek bezig is... volgens mij doet hij zich voor als de fanatieke kandidaat die echt de mol wil gaan zoeken, terwijl hij het zelf is.

Geen harde bewijzen en verzonnen dingen à la "Een stem zegt 'Sander is het' tijdens de eliminatie." maar ja... een nuchtere kijk mag ook wel eens.  :-X

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2005, 00:16:19 »
Geen harde bewijzen en verzonnen dingen à la "Een stem zegt 'Sander is het' tijdens de eliminatie." maar ja... een nuchtere kijk mag ook wel eens.  :-X

Dat mag zeker ;D

Als hij nu ook nog eens écht wat mols ipv iets quasimols gaat doen :-X

Dan zou ik hem misschien, heel misschien gaan overwegen ;D

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2005, 02:09:23 »
Ik dacht dat Sander de postzakken niet had bijgehouden, maar hij wist toch welke er kwam na die van Yvon en ook de laatste 4 had hij opgeschreven (waarvan er 3 een bom waren).

Dus 2 rugzakken (dat konden ze makkelijk zien), 1 postzak wist hij, en de laatste 4, misschien zelfs wel meer maar dat hebben we niet gezien, omdat er nog 1 op aanwijzing van MM (middels Sander) moest blijven hangen, dat zou dan inhouden dat hij tesamen met Jim voor alle bom-zakken heeft gewaarschuwd.

De enige sabotage was dan de geldzakken zo ophangen dat ze niet op te hengelen waren, en dat kan alleen Jim gedaan hebben (lekker uit zicht op de schouders van Sander).

Overigens was 1 zak (geldzak?) veel te laag opgehangen (Jim), zodat ze hem niet konden pakken.

Imo heeft Sander dus afgezien van de tegenwerking van Yvon en Jim een beetje wel zijn best gedaan.

Yvon en Jim zeggen gee systeem, en uiteindelijk willen MM en Yvon alleen nog met Sander spreken (afgezien van de laatste 4 waarin Sander en Jim in overleg, want opgeschreven) aangeven wat ze wel en niet moeten laten hangen.

Offline Coen

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2005, 09:30:05 »
Ik blijf ook bij Sander, omdat dat sinds aflevering 1 mijn Mol is en je je mol natuurlijk niet zomaar laat gaan. ;)

Overigens vind ik absoluut niet verdacht dat je als kandidaat tegen loten bent, als je weet dat je voor een opdracht een groep vrienden, een groep collega's en een groep stokers nodig hebt. Je zorgt er dan toch voor dat je een groep vormt met mensen die elkaar het beste kent, een groep die ongeveer hetzelfde vak uitoefenen en een groep met onrustzaaiers. Met zo'n omschrijving ligt het mijns inziens voor de hand dat de groep vrienden iets moet doen waarvoor vriendschap een belangrijk gegeven is, zoals bijvoorbeeld vragen over elkaar goed beantwoorden. De groep collega's kent ook zo'n opdracht over elkaars beroep en de stokers proberen de boel te belazeren. Dat is althans het eerste wat in mij opkomt toen ik Angela's aanwijzingen hoorde. En dus had ik verwacht dat men de groepen zo zou vormen. Dat het allemaal anders uitpakt, doet er niet zo toe.

Overigens wijst deze gedachtegang wel weg van Sander, hij was immers fel tegen loten. Er wordt helaas niet echt duidelijk waarom Sander tegen loten is, mu kunnen we er nauwelijks conclucies aan verbinden.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2005, 10:03:28 »
Waarom het Sander NIET is:

1) Hij is tegen het loten omdat daarmee een strategische optie vervalt. Bij loten kun je nml. niet bij de mol in de groep proberen te komen. Sander is zo fanatiek dat hij graag had geprobeerd in één groep te komen met zijn mol zodat hij hem/ haar kon observeren. Door te loten ben je aan het toeval overgeleverd.

2) Bij een bepaalde postzak zegt Sander iets in de geest van 'die waait er zo van af' waarop Jim zegt dat hij het wel goed vindt. Yvon is het met Jim eens. Waarom zou een mol zich druk maken om het feit dat een postzak er makkelijk afvalt? Da's toch mooi meegenomen; je hangt de postzak op maar de schuld kun je schuiven op de wind of een collega's die de zak niet goed pakt.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2005, 10:15:39 »
Waarom het Sander NIET is:

1) Hij is tegen het loten omdat daarmee een strategische optie vervalt. Bij loten kun je nml. niet bij de mol in de groep proberen te komen. Sander is zo fanatiek dat hij graag had geprobeerd in één groep te komen met zijn mol zodat hij hem/ haar kon observeren. Door te loten ben je aan het toeval overgeleverd.

Hij kan net zo goed tegen loten zijn omdat hij als mol in een bepaalde positie wil zitten.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”