Sander is de Mol!
En dit zijn mijn argumenten die het zou moeten bewijzen, pin me er niet op vast, het is zoals van iedereen pure speculatie:
Sander schreef voor de reis begon dat hij bang was voor kleine ruimtes.
En de mol heeft voorkennis.
De kans is groot dat hij dat wellicht helemaal niet is en dat puur heeft vermeld om zijn slag te kunnen slaan bij 'de Grot-opdracht'.
Sander probeert zich in de rol te stoppen van de claustrofobische 'bangerik' en probeert zodoende anderen verdacht te maken(Roeland onder andere).
Sander zegt dat hij de vorige seizoenen zeer goed heeft gevolgd, dus hij weet hoe alles in zijn werk gaat en kan daar zijn profijt uit halen.
Zijn 2 'achtergelaten' tassen waren vrij leeg, de Mol zou zoiets doen om zo min mogelijk weg te geven.
De mol is een man, zoals wordt verklaard in zijn dagboek.
De mol heeft ook de vorige seizoenen gevolgd, wat blijkt uit de volgende zinnen uit zijn dagboek:
''volgens mij doet deze groep wat betreft fanatisme en gedrevenheid niet onder voor de kandidaten in voorgaande jaren.''
De Mol beweert dat een paar over hem zaten te roddelen. Maar had hij als buitenstaander van het gesprek wel kunnen weten dat er een gesprek over hem gaande was...misschien zat hij zelf wel in het gesprek? Alhoewel de anderen het altijd over de Mol hebben, dus diegene die de dagboek bijhoudt, dus het hoeft niets te zeggen,
En het reduceren was inderdaad niet moeilijk door er pas wat van te zeggen toen het bedrag al was geslonken tot 1750.
''En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen.''
Dat heeft Sander ook min of meer gezegd tijdens de uitzending in zo'n kort interviewtje toen hij samen met Roeland de grot inging en...zogenaamd....claustrofobie anyone?
''Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger.''
Aardige jongen, misschien omdat Sander en Gijs nog samen in de bus met elkaar in gesprek waren en dat ze vrij goed met elkaar konden opschieten omdat ze beide radio DJ's waren en op dezelfde golflengte zaten?
Je hoort regelmatig vogels fluiten gedurende de uitzending.
Dit kan slaan op het feit dat Sander de Heer in de ochtend de Heer Zij Met U presenteert, en 's ochtends fluiten de vogels. Toeval?
Kan, maar het is wel onwaarschijnlijker geworden nadat ik de laatste uitzending van De Heer Zij Met U heb geluisterd, laat daar nou net rond 30:07 minuten wanneer Sander het weerbericht opleest, ruim 20 seconden lang vogeltjes horen fluiten en vrij identiek aan de fluitende vogels in Wie Is De Mol?
Desbetreffende Uitzending, De Heer Zij Met U, Zondag 16 Januari 2005