Nog ff over claustrofobie, ik heb er zelf ook last van maar het is iets wat je jezelf heel makkelijk kan aanpraten.
Je kunt niet van de buitenkant zien of iemand claustrofobisch is, en daarom is het naar mijn mening de perfecte 'mol-angst'.
Stel nou dat Sander de mol is (heel waarschijnlijk) dan was het een hele slimme zet om als laatste met Roeland te vertrekken, hij bepaalt zo welke koffers er NIET worden meegenomen. De mol zal vast informatie hebben over hoe de excecuties zijn gemaakt, hij weet dus ook wie hem verdacht, en kan hen door middel van bagage achter te laten kwellen.
Door o.a. een tas van Victoria achter te laten, maakt hij het haar heel moeilijk, misschien zo moeilijk dat ze niet meer verder wil spelen met 1 tas (heel onwaarschijnlijk)
Sander ging voorop in de tunnel, en misschien kon hij zijn 'kleine ruimtes -angs' laten overslaan op Roeland. Opmerkingen als: 'O, wat wordt het hier krap' of 'Jezus, we gaan echt klem komen te zitten' kunnen zelfs een niet-claustrofoob het behoorlijk benaauwd maken.
Daarna Roeland nog even in een zwart daglicht zetten, en hij heeft zijn taak weer volbracht.
Zo'n opmerking als "er zit hier gewoon een mol die al het geld wil opmaken" ofzoiets tijdens het open maken van de tonnen, laat blijken hoe veel waarde je aan het geld in de pot hecht, en dat komt natuurlijk heel onmols over. Maar niet voor mij!