Ik wilde eigenlijk wel even kwijt dat ik de terechtwijzing van Sander op het strand (bij de tonnen) steeds vervelender begin te vinden (hoe vaker ik het zie).
Ook steeds die biechts als: een Mol zou...etc. een Mol doet...etc. het heeft iets irritants, vooral wanneer je het een paar keer ziet.
Mocht hij de mol zijn dan is het ingestudeert, maar als hij gewoon kandidaat is dan lijkt het me dat hij mensen gaat ergeren op den duur, hij is gewoon teveel aanwezig in het programma, te betweterig, teveel het heilige boontje (ookal kwam hij pas met zijn preek toen het meeste geld al verspeeld was).
Hij is ook niet oprecht, hij wil per sé met iemand die geen angst heeft in de grot, maar verwijt het die persoon later dat het verdacht is dat deze met hem meeging.
Dan over de uitleg van de strandopdracht, een uitgebreide ondervraging van Gijs en Victoria wie wat aan wie had uitgelegd en waarbij Isabelle uiteindelijk moest zeggen nou de waarheid sprak.
[edit]
Ik weet dus niet of het allemaal opzet is, en hij misschien de mol is, maar het heeft iets vervelends.
Tja.. als je de afleveringen vaak genoeg ziet ga je je miss sws irriteren aan de mensen met wie je minder 'hebt'?
ik heb dat een beetje met Victoria bijv Voor wat betreft het onechte. Nou ja wat me opviel is dat hij (miss lijkt dat maar zo hoor want ik ken hem niet?) sws vaak zijn lachen lijkt in te houden ofzo. Het komt over alsof hij iets verbergen wil of doet alsof hij dat doet.
Verder vond ik zijn gedrag vreemd maar vooral wel een molwannabe eigenlijk. Ik bedoel, die hele vertoning over gaten dichtgooien en met een detector frisbee's van ijzer willen zoeken
Dat valt meteen op bij je medekandidaten (Marc-Marie en Yvon hadden er allebei commentaar op en Isabelle en Victoria keken ernaar)Waarom zou je dat als mol doen, een actie die 4 medekandidaten duidelijk zien en waar je luttle tot geen dekking of camouflage hebt.
Bovendien maakt het de kans kleiner op een comfi nacht, en kan er minder geld verspeeld worden later.
Bij de tonnen hoor je Sander (niet in beeld) ineens iets zeggen -nadat de ton met slaapzakken open is)- in de geest van : we hebben alles nu dus stop maar.
Waarom zou de mol dat zeggen? Ook Jim zegt het trouwens maar die expliciteert wel tenten: we hebben slaapzakken nu dus we hebben geen tenten nodig.. waarmee hij meteen suggereert/ impliceert dat tenten toch eigenlijk wel handig zijn..in die regen enzo..
(maar goed dat is subjectief
)
Het is zeker wel vreemd dat hij perse met iemand meewil die het echt durft . Aan de andere kant: och als hij die niet kreeg had hij twee bonussen
1. een goed excuus niet te gaan (veronderstellend dat de fobie echt is)
2. geld uit de pot, wat hem verdacht doet lijken.
De hele verdenking van Roeland lijkt wel heel sterk, maar ja we zien niet erg duidelijk in beeld wat Roeland allemaal doet daar. Je ziet natuurlijk maar een klein stukje en misschien heeft Roeland wel de hele weg gezegd, 'voorzichtig Sander want het is wel erg nauw en klein hier hoor' en dat soort zaken waarmee hij de angst versterkte). Bovendien ging Sander voorop en niet Roeland wat niet logisch is mi, als iemand angst heeft dan ga je ip voorop, om die persoon erdoorheen te loodsen en desnoods te helpen door aan de andere kant voor opvang te zorgen mi.
Op deze wijze geef je de angstige persoon de indruk alleen te zijn, dat helpt niet.
Dus ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met interpreteren waarom Sander dit soort dingen zegt.
Zijn gedrag bij de sleutels blijft ook wat vreemd vwb die uitleg. Victoria is heel verontwaardigd (lijkt..) dat Gijs het over ijzeren frisbee's heeft. Sander loopt eerst ernaar te zoeken met een metaaldetector. Dus wie heeft dat nu uiteindelijk gezegd, Gijs, Victoria, Sander of Isabelle?
Isabelle zegt dat ze er niet bij was, Gijs is er uit dus dan lijkt het verdacht dat Victoria dat misschien gezegd heeft. Kan ook Sander geweest zijn.
Maar ook hier geldt, er wordt eea verstierd, mensen maken zichzelf verdacht (ook die hele felle ondervraging met Gijs vond ik een vreemde actie want kennelijk dacht Sander zelf ook dat ze van ijzer waren of gaf er de schijn van, ik neem aan dat laatste dan in dit geval anders slaat die ondervraging met Gijs op weinig mi). Sws vond ik die ondervraging vreemd en Gijs gaf al aan Sander te verdenken ('Ik sluit alleen verbonden en praat met mensen die ik verdenk').
Dus ook dit lijkt me meer een actie van molwannabe en zichzelf verdacht maken. Wat voor baat heeft de mol bij een dergelijke actie?
Uiteraard kan de fanatieke kandidaat een mollenpelsje zijn maar vooralsnog vind ik hem teveel wannabe om er echt een te zijn
(maar ach misschien denk ik daar na vrijdag wel anders over hoor).