Auteur Topic: Sander is niet de mol!  (gelezen 105184 keer)

Offline MelanieV

• Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2005, 15:55:38 »
Ben van mijn geloof gevallen, DeHeer is niet DeMol. Waarschijnlijk vrijdag naar huis!

::oink::

Verklaar je nader Wilm...

Je maakt me nieuwsgierig... ( of was ik dat altijd al wel ;) )

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2005, 18:09:54 »
Verklaar je nader Wilm...

Vanaf voor het begin geloofde ik in DeHeer. Heb daarvoor naar diverse aanwijzingen gezocht en gevonden... zoals een onzichtbare radiomaker vs zichtbare tv/film/musical-sterren.

Gisteravond zag ik ineens het Licht, en geloof ik nu vrijwel zeker dat Jim DeMol is. Heb gisteravond/nacht in zijn topic over geschreven..

Omdat ik vanaf begin een vurig bepleiter was voor DeHeer, vond ik het wel zo netjes te vermelden dat ik  inmiddels van zijn geloof afgekukeld ben.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #142 Gepost op: 26-01-2005, 01:04:15 »
::rofl::

En je vurige pleidooi dan van de week ???  Van de zeepkist gevallen? ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 26-01-2005, 10:31:57 »
Wilm, even uit nieuwsgierigheid: is dit de 1e keer dat je widm kijkt en meezoekt?

Offline hettoverheksje

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 26-01-2005, 18:59:12 »
ik denk dat sander de mol is. Waarom? Omdat hij vanaf het begin al met zo'n grote grijns rondloopt, hij heeft het zo naar zijn zin en geen angst om eruit te vliegen. ::tandpastasmiley::

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #145 Gepost op: 26-01-2005, 19:56:03 »
Wilm, even uit nieuwsgierigheid: is dit de 1e keer dat je widm kijkt en meezoekt?

Dit wordt mijn 7de Mol, en bij de vorige series 3 van de 6 Mollen gevangen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 26-01-2005, 20:50:06 »
Haha ok. Ik had je hier gewoon nooit eerder gezien denk ik. Of zoek je voor de eerste keer mee op dit forum?

Of ben ik gewoon seniel...  :-[

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 26-01-2005, 22:13:30 »
Kunnen we 't effe bij Sander houden heren?  ::zwaai::

Ik zag Sander eik niet als mol, maar na de 4de keer aflevering 3 te hebben bekeken, begin ik er toch zo langzamerhand van overtuigd te worden dat hij 't wel 'ns zou kunnen zijn. Hij is gewoon té fanatiek met 't speuren naar de mol bezig. Hoewel je dat niet zou verwachten, maakt 'm juist minder overtuigend als gewone kandidaat. Volgens mij hebben we nog nooit 'n kandi gehad die constant alleen maar zit te vertellen hoeveel hij wel niet allemaal opgegeschreven heeft over zijn mollen. Hij wil ons té graag overtuigen dat hij heel graag de mol wil ontmaskeren. Daar trap ik voorlopig niet meer in...maar ik hou natuurlijk ook nog alle andere kandi's in de gaten.  ;)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 26-01-2005, 22:18:01 »

Ik zag Sander eik niet als mol, maar na de 4de keer aflevering 3 te hebben bekeken, begin ik er toch zo langzamerhand van overtuigd te worden dat hij 't wel 'ns zou kunnen zijn. Hij is gewoon té fanatiek met 't speuren naar de mol bezig. Hoewel je dat niet zou verwachten, maakt 'm juist minder overtuigend als gewone kandidaat. Volgens mij hebben we nog nooit 'n kandi gehad die constant alleen maar zit te vertellen hoeveel hij wel niet allemaal opgegeschreven heeft over zijn mollen. Hij wil ons té graag overtuigen dat hij heel graag de mol wil ontmaskeren. Daar trap ik voorlopig niet meer in...maar ik hou natuurlijk ook nog alle andere kandi's in de gaten.  ;)
Aflevering 3... ::oink::

;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 26-01-2005, 22:25:59 »
Dat viel me ook gelijk op :o :P

Ik moet eerlijk bekennen, hoe meer ik de afleveringen analyseer, hoe verdachter Sander wordt. Ik ging vooral af op die opmerking 'Zullen we maar stoppen', maar dat is weer ideaal om de verdenking van je af te halen. Gaten dichtgooien, angst voor kleine ruimtes (al 2x ter sprake gekomen) en vervolgens Roeland verdacht maken. En wat me ook nog opviel, op een gegeven moment gingen ze met de metaaldetector erboven hangen en toen ging die piepen. Later bleek het de schep (van Sander) te zijn, het leek wel of ie m er express onder hield ???. Ik ga Sander toch maar wat meer in de gaten houden denk ik.

Maar voorlopig blijf ik toch even bij Jim ::jaja::

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 26-01-2005, 22:28:53 »
Meneer Fanatiek wordt inderdaad wel steeds verdachter... ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 26-01-2005, 22:33:46 »

Ik moet eerlijk bekennen, hoe meer ik de afleveringen analyseer, hoe verdachter Sander wordt. Ik ging vooral af op die opmerking 'Zullen we maar stoppen', maar dat is weer ideaal om de verdenking van je af te halen. Gaten dichtgooien, angst voor kleine ruimtes (al 2x ter sprake gekomen) en vervolgens Roeland verdacht maken. En wat me ook nog opviel, op een gegeven moment gingen ze met de metaaldetector erboven hangen en toen ging die piepen. Later bleek het de schep (van Sander) te zijn, het leek wel of ie m er express onder hield ???.

Precies! Hij heeft heel veel van die opmerkingen en doet veel dingen die 'm in eerste instantie heel onmols doen overkomen. Maar hoe langer je erbij nadenkt, hoe molser dat ineens allemaal klinkt. Zou ik overigens ook 'n uitstekende keuze van de makers (of de mol zelf) vinden om nu 'ns 'n mol te nemen die 'n heel fanatieke molspeurder lijkt te zijn.  ::jaja:: Dat hebben we namelijk nog niet eerder gehad. Maar ze hadden natuurlijk nooit verwacht dat wij dat zo snel door zouden hebben!  ;)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 26-01-2005, 22:39:51 »
Met molspeurders weet je het nooit ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 26-01-2005, 22:45:02 »
Tja, voor 't zelfde geld hadden we Sander gewoon al snel afgeschreven als mol, omdat hij 'een van ons' lijkt, oftewel ook 'n fanatieke molspeurder. Misschien is hij dat ook gewoon eik, of was hij dat iig andere jaren. Wie weet heeft hij hier altijd meegediscussieerd op 't forum.  ::ok::  Zou toch leuk zijn als hij vlaming blijkt te zijn ofzo.  ;D

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 26-01-2005, 22:46:49 »
Dat zou wat zijn ;D. Of misschien ben ik Sander wel :P al die foto's in het smoelenboek zijn gewoon vals ;).

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2005, 00:18:49 »
Ik wilde eigenlijk wel even kwijt dat ik de terechtwijzing van Sander op het strand (bij de tonnen) steeds vervelender begin te vinden (hoe vaker ik het zie).

Ook steeds die biechts als: een Mol zou...etc. een Mol doet...etc. het heeft iets irritants, vooral wanneer je het een paar keer ziet.

Mocht hij de mol zijn dan is het ingestudeert, maar als hij gewoon kandidaat is dan lijkt het me dat hij mensen gaat ergeren op den duur, hij is gewoon teveel aanwezig in het programma, te betweterig, teveel het heilige boontje (ookal kwam hij pas met zijn preek toen het meeste geld al verspeeld was).

Hij is ook niet oprecht, hij wil per sé met iemand die geen angst heeft in de grot, maar verwijt het die persoon later dat het verdacht is dat deze met hem meeging.

Dan over de uitleg van de strandopdracht, een uitgebreide ondervraging van Gijs en Victoria wie wat aan wie had uitgelegd en waarbij Isabelle uiteindelijk moest zeggen nou de waarheid sprak.

Op dit moment wordt hij door de anderen denk ik nog als sympathiek gezien, maar als hij zo doorgaat dan ligt hij er echt uit bij de rest van de groep en krijgt hij geen info meer voor in zijn boekje.

Ik weet dus niet of het allemaal opzet is, en hij misschien de mol is, maar het heeft iets vervelends.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2005, 00:43:54 »
Cosma ik ben het helemaal met je eens  ::bravo:: ::bravo::

Ik ga er wel van uit dat hij een leuke kerel is, maar zijn gedrag en fanatisme wordt wel erg duidelijk in beeld gebracht..Beetje op het irritante af, maar daar kan hij zelf niets aan doen lijkt me..Het is de montage  :(
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2005, 04:48:02 »

Ik zag Sander eik niet als mol, maar na de 4de keer aflevering 3 te hebben bekeken, begin ik er toch zo langzamerhand van overtuigd te worden dat hij 't wel 'ns zou kunnen zijn.

:o :o :o :o

En dat is dan je mede crew genoot.. voorkennis die ze niet eens met je deelt.. >:( ::ohno::

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2005, 05:06:03 »
Ik wilde eigenlijk wel even kwijt dat ik de terechtwijzing van Sander op het strand (bij de tonnen) steeds vervelender begin te vinden (hoe vaker ik het zie).

Ook steeds die biechts als: een Mol zou...etc. een Mol doet...etc. het heeft iets irritants, vooral wanneer je het een paar keer ziet.

Mocht hij de mol zijn dan is het ingestudeert, maar als hij gewoon kandidaat is dan lijkt het me dat hij mensen gaat ergeren op den duur, hij is gewoon teveel aanwezig in het programma, te betweterig, teveel het heilige boontje (ookal kwam hij pas met zijn preek toen het meeste geld al verspeeld was).

Hij is ook niet oprecht, hij wil per sé met iemand die geen angst heeft in de grot, maar verwijt het die persoon later dat het verdacht is dat deze met hem meeging.

Dan over de uitleg van de strandopdracht, een uitgebreide ondervraging van Gijs en Victoria wie wat aan wie had uitgelegd en waarbij Isabelle uiteindelijk moest zeggen nou de waarheid sprak.

[edit]

Ik weet dus niet of het allemaal opzet is, en hij misschien de mol is, maar het heeft iets vervelends.

Tja.. als je de afleveringen vaak genoeg ziet ga je je miss sws irriteren aan de mensen met wie je minder 'hebt'? ik heb dat een beetje met Victoria bijv :-X

Voor wat betreft het onechte. Nou ja wat me opviel is dat hij (miss lijkt dat maar zo hoor want ik ken hem niet?) sws vaak zijn lachen lijkt in te houden ofzo. Het komt over alsof hij iets verbergen wil of doet alsof hij dat doet.

Verder vond ik zijn gedrag vreemd maar vooral wel een molwannabe eigenlijk. Ik bedoel, die hele vertoning over gaten dichtgooien en met een detector frisbee's van ijzer willen zoeken  ::ohno::

Dat valt meteen op bij je medekandidaten (Marc-Marie en Yvon hadden er allebei commentaar op en Isabelle en Victoria keken ernaar)Waarom zou je dat als mol doen, een actie die 4 medekandidaten duidelijk zien en waar je luttle tot geen dekking of camouflage hebt.
Bovendien maakt het de kans kleiner op een comfi nacht, en kan er minder geld verspeeld worden later.

Bij de tonnen hoor je Sander (niet in beeld) ineens iets zeggen -nadat de ton met slaapzakken open is)- in de geest van  : we hebben alles nu dus stop maar.

Waarom zou de mol dat zeggen? Ook Jim zegt het trouwens maar die expliciteert wel tenten: we hebben slaapzakken nu dus we hebben geen tenten nodig.. waarmee hij meteen suggereert/ impliceert dat tenten toch eigenlijk wel handig zijn..in die regen enzo.. ;)(maar goed dat is subjectief :))

Het is zeker wel vreemd dat hij perse met iemand meewil die het echt durft . Aan de andere kant: och als hij die niet kreeg had hij twee bonussen
1. een goed excuus niet te gaan (veronderstellend dat de fobie echt is)
2. geld uit de pot, wat hem verdacht doet lijken.

De hele verdenking van Roeland lijkt wel heel sterk, maar ja we zien niet erg duidelijk in beeld wat Roeland allemaal doet daar. Je ziet natuurlijk maar een klein stukje en misschien heeft Roeland wel de hele weg gezegd, 'voorzichtig Sander want het is wel erg nauw en klein hier hoor' en dat soort zaken waarmee hij de angst versterkte). Bovendien ging Sander voorop en niet Roeland wat niet logisch is mi, als iemand angst heeft dan ga je ip voorop, om die persoon erdoorheen te loodsen en desnoods te helpen door aan de andere kant voor opvang te zorgen mi.
Op deze wijze geef je de angstige persoon de indruk alleen te zijn, dat helpt niet.

Dus ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met interpreteren waarom Sander dit soort dingen zegt.

Zijn gedrag bij de sleutels blijft ook wat vreemd vwb die uitleg. Victoria is heel verontwaardigd (lijkt..) dat Gijs het over ijzeren frisbee's heeft. Sander loopt eerst ernaar te zoeken met een metaaldetector. Dus wie heeft dat nu uiteindelijk gezegd, Gijs, Victoria, Sander of Isabelle?
Isabelle zegt dat ze er niet bij was, Gijs is er uit dus dan lijkt het verdacht dat Victoria dat misschien gezegd heeft. Kan ook Sander geweest zijn.
Maar ook hier geldt, er wordt eea verstierd, mensen maken zichzelf verdacht (ook die hele felle ondervraging met Gijs vond ik een vreemde actie want kennelijk dacht Sander zelf ook dat ze van ijzer waren of gaf er de schijn van, ik neem aan dat laatste dan in dit geval anders slaat die ondervraging met Gijs op weinig mi). Sws vond ik die ondervraging vreemd en Gijs gaf al aan Sander te verdenken ('Ik sluit alleen verbonden en praat  met mensen die ik verdenk').
Dus ook dit lijkt me meer een actie van molwannabe en zichzelf verdacht maken. Wat voor baat heeft de mol bij een dergelijke actie?

Uiteraard kan de fanatieke kandidaat een mollenpelsje zijn maar vooralsnog vind ik hem teveel wannabe om er echt een te zijn ;) (maar ach misschien denk ik daar na vrijdag wel anders over hoor).

« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 05:15:33 door Lorelei »

Offline an@

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2005, 12:21:19 »
tja... ik twijfel toch nog erg tussen Sander en Marc-Marie...
Maar ja, waar hebben we het over, er zijn pas twee afleveringen geweest!!! Alles is nog mogelijk, en niets is wat het lijkt...