Auteur Topic: Sander is niet de mol!  (gelezen 105192 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2005, 13:34:59 »
:o :o :o :o

En dat is dan je mede crew genoot.. voorkennis die ze niet eens met je deelt.. >:( ::ohno::

Oeps betrapt!  ::tandpastasmiley::

Op dit moment wordt hij door de anderen denk ik nog als sympathiek gezien, maar als hij zo doorgaat dan ligt hij er echt uit bij de rest van de groep en krijgt hij geen info meer voor in zijn boekje.

Tja weet ik zo net nog niet of dat zal gebeuren. Zijn opmerkingen en acties lijken gewoon allemaal heel onmols en dat lijkt me de groep toch niet bepaald te irriteren. 't lijkt immers alsof hij 't beste met de groep voor heeft en hij de opdrachten wil laten lukken en zoveel mogelijk in de pot wil krijgen. Dus ik denk niet dat de groep zich aan hem gaat irriteren.

Wij misschien wel, maar dat is meer omdat je ook steeds die biechts van 'm ziet waarin hij zo ontzettend graag wil laten zien hoe fanatiek hij wel niet met 't spel en 't speuren naar de mol bezig is. Er gaat geen biecht voorbij zonder dat hij dat boekje weer laat zien.  ::)

Maar dat maakt 'm voorlopig voor mij alleen maar meer mols.  ::jaja::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2005, 14:47:08 »
In aflevering 1 zegt Sander letterlijk: 'Ik zou een hele goede kandidaat kunnen zijn, maar ook een hele goede mol.' Precies hetgeen wat bij een evt. 'Sander speelt de fanatieke kandidaat maar is eigenlijk stiekum de mol-theorie' past. Daarbij daagt George hem uit: 'Zou jij het ook zo spelen als mij?' 'Nee, ik zou het niet kunnen, niet op die manier.'

Maar dan terug naar de werkelijkheid, de ware mollenstreken.. Als Sander de mol is, dan is 1 van zijn troeven zijn angst voor kleine ruimtes dan moet je dat uitbuiten. Sander zei te snel dat ie wel wou, mits er iemand meeging. Daarna heeft hij de opdracht gehaald en geld binnengebracht en als je Roeland dan verdenkt, daag hem dan uit. Probeer zo te doen dat je het eng vindt en kijk hoe Roeland erop reageert. Dit bleef achterwege.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 28-01-2005, 00:51:07 »
Nou ja wat me opviel is dat hij (miss lijkt dat maar zo hoor want ik ken hem niet?) sws vaak zijn lachen lijkt in te houden ofzo. Het komt over alsof hij iets verbergen wil of doet alsof hij dat doet.

Dat valt me ook op, zoals bij dat tonnengedoe, toen hij de boel op ergelijke wijze tot de orde riep, hij kon zijn lachen met moeite houden. Maar dat was niet de enige keer.

Citaat
Bij de tonnen hoor je Sander (niet in beeld) ineens iets zeggen -nadat de ton met slaapzakken open is)- in de geest van  : we hebben alles nu dus stop maar.
Waarom zou de mol dat zeggen?

True, maar gezien er nog 2 tonnen waren (1 van 750 en 1 van 2000) kon er nog maar 750 verloren gaan, en door deze 'actie' zou hij (indien mol) opeens minder verdacht zijn, of erger nog hij is daadwerkelijk zo iemand die opeens zo uit de hoek komt  ::)

Citaat
Ook Jim zegt het trouwens maar die expliciteert wel tenten: we hebben slaapzakken nu dus we hebben geen tenten nodig.. waarmee hij meteen suggereert/ impliceert dat tenten toch eigenlijk wel handig zijn..in die regen enzo.. ;)(maar goed dat is subjectief :))

Precies, door die opmerking jaagt Jim ze juist in het harnas (ze hadden al zo rot geslapen, lange reis achter de rug, het zag ernaar uit dat het ging regenen etc.) juist door over die tenten te beginnen (die hebben we niet nodig) bereikt hij het tegenovergestelde resultaat, erg slim (indien mol).

Citaat
De hele verdenking van Roeland lijkt wel heel sterk, maar ja we zien niet erg duidelijk in beeld wat Roeland allemaal doet daar.

Roeland was heel lief tegenover Sander in die grot, vroeg of hij afstand moest houden van tevoren, heeft het aan Sander gelaten.
Als Roeland ook maar iets gezegd zou hebben dan had Sander ons dat laten weten denk ik, ik vind die verdenking van Roeland vanwege dat hij met hem meeging nergens op slaan, nav wat ik gezien heb.

Citaat
Bovendien ging Sander voorop en niet Roeland wat niet logisch is mi, als iemand angst heeft dan ga je ip voorop, om die persoon erdoorheen te loodsen en desnoods te helpen door aan de andere kant voor opvang te zorgen mi.
Op deze wijze geef je de angstige persoon de indruk alleen te zijn, dat helpt niet.

Dat was ook vreemd, maar toch een keuze van Sander, aan het begin overleggen ze, en misschien voelde Sander zich nog meer opgesloten met iemand voor zich plus een kleine doorgang.
Maar ook wanneer hij kruipt lacht hij, die foto staat ook op de .nl site.

Citaat
Zijn gedrag bij de sleutels blijft ook wat vreemd vwb die uitleg. Victoria is heel verontwaardigd (lijkt..) dat Gijs het over ijzeren frisbee's heeft. Sander loopt eerst ernaar te zoeken met een metaaldetector. Dus wie heeft dat nu uiteindelijk gezegd, Gijs, Victoria, Sander of Isabelle?
Isabelle zegt dat ze er niet bij was, Gijs is er uit dus dan lijkt het verdacht dat Victoria dat misschien gezegd heeft. Kan ook Sander geweest zijn.

Dat was ook commotie om niets, de eerste groep hoefde toch niet weg, en kon ernaast gaan staan om aanwijzingen te geven?
Dus wie wat heeft uitgelegd (al dan niet verkeerd) dat zou alleen zin hebben indien ze daarna weg moesten, maar ze stonden er met hun neus bovenop, wederom dus onnodig van Sander om daar zo over door te drammen.

Heb jij overigens gezien of Sander met links schept?
(hij is linkshandig herinner ik me opeens uit het mollenboekejstopic, ik kan het even niet opbrengen weer die scene te bekijken).

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2005, 01:07:47 »
Ik las tussen de regels door op de off. site dat er een gids meeging in de grotten....Zou dus helemaal niet zo raar claustrofobische kandidaten als eerst gingen...Geknipt dat de gidsen eruit geknipt waren...

Dit is iets wat me zeer waarschijnlijk lijkt...Je laat niet zomaar mensen los in een grot...

Lees het stukje eens goed op de nl.site waarin de opdrachten beschreve worden...
Ik citeer een gedeelt:Bovendien vergt het een beetje lef en conditie en met een zere knie is het inderdaad lastig om de uitgang van de grot te vinden. Zelfs als er een gids met je meegaat
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 01:11:50 door Anzjie »
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 28-01-2005, 01:40:12 »
Ik las tussen de regels door op de off. site dat er een gids meeging in de grotten....Zou dus helemaal niet zo raar claustrofobische kandidaten als eerst gingen...Geknipt dat de gidsen eruit geknipt waren...

Hetgeen gelijk de verdachtmakingen van Sander tov Roeland teniet doet, er gíng al iemand mee die niet bang was met de claustrofoben; de gids (en de cameraploeg).

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2005, 02:11:11 »
en misschien voelde Sander zich nog meer opgesloten met iemand voor zich plus een kleine doorgang.
Maar ook wanneer hij kruipt lacht hij, die foto staat ook op de .nl site.

Misschien van pure opluchting omdat het uiteindelijk wel meeviel? Het is toch ook een soort zelfoverwinning (even aangenomen dat Sander echt claustrofobie heeft), dus daar kan je best blij van worden  ::trots::

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2005, 02:12:49 »
In aflevering 1 zegt Sander letterlijk: 'Ik zou een hele goede kandidaat kunnen zijn, maar ook een hele goede mol.' Precies hetgeen wat bij een evt. 'Sander speelt de fanatieke kandidaat maar is eigenlijk stiekum de mol-theorie' past. Daarbij daagt George hem uit: 'Zou jij het ook zo spelen als mij?' 'Nee, ik zou het niet kunnen, niet op die manier.'

Nou ja klinkt mij als een heel plausibel antwoord in de oren, want als hij ja had gezegd had niemand hem geloofd ;)

Hoeft niet echt wat mols in te zitten of een hint te zijn mi.Kan wel natuurlijk ;)

Citaat
Maar dan terug naar de werkelijkheid, de ware mollenstreken.. Als Sander de mol is, dan is 1 van zijn troeven zijn angst voor kleine ruimtes dan moet je dat uitbuiten. Sander zei te snel dat ie wel wou, mits er iemand meeging. Daarna heeft hij de opdracht gehaald en geld binnengebracht en als je Roeland dan verdenkt, daag hem dan uit. Probeer zo te doen dat je het eng vindt en kijk hoe Roeland erop reageert. Dit bleef achterwege.

Tja.. maar hoe weet je dat?

Je krijgt van zo'n opdracht zo weinig te zien, en wat eventueel mols is sws al erg weinig natuurlijk.

Roeland zou angst hebben kunnen versterken door niet voorop te gaan of bepaalde opmerkingen te maken bijv, waardoor Sander dit dacht.
(Iemand gaf al aan dat dit niet erg ethisch zou zijn vwb de mol ben ik het wel mee eens)

Maar punt is, je ziet dit niet in beeld, dus wie weet waarom Sander Roeland zo verdenkt.

Vwb hard maken, dat moet hij dan doen op momenten die niet zichtbaar zijn voor de groep anders weet de rest dat hij hem verdenkt.. Dus kan je mi in de groep beter quasi verdenkingen uiten (ie dwaalsporen creëeren) zoals jegens Gijs ::jaja:: (beetje zelfde spelletje als Victoria mi, als ze allebei dus kandidaten zijn ;))

« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 02:14:52 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 28-01-2005, 10:50:13 »
Sander was net op Noordzee!!!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #168 Gepost op: 28-01-2005, 13:02:25 »
op Noordzee!? Daar werkt hij toch helemaal niet :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 28-01-2005, 23:18:34 »
Sander probeerde wel heel erg tegen te houden dat er lootjes getrokken zouden worden voor de eerste opdracht. Wilde hij persé in 'n bepaalde groep met veel molkansen komen te zitten? Klinkt wel aannemelijk, maar ik vind dat 't dan wel té overduidelijk in beeld werd gebracht.  :-\\

Offline KikiJJ

• Forumlid
  • Isabelle is de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 28-01-2005, 23:26:49 »
Ja Han dat viel mij dus ook al op!

Kan ook zo zijn dat Sander zo misschien bevestiging(en) krijgt door de keuze's van de mol die hij verdenkt. Of zelf kiest om bij de mol in de buurt te zijn met de opdr zodat hij hem/haar goed in de gaten kan houden.
Just be yourself and let that be your guide

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 28-01-2005, 23:42:17 »
Was inderdaad wel heel erg duidelijk in beeld en hij was er erg fel over... Maar het kan idd beide kanten uit.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2005, 10:17:13 »
Sander was wel heel dom bezig in de 1e opdracht van aflevering 3. Yvon en Jim werkten natuurlijk niet goed mee door die telefoontjes van de Mol, maar dat ie bijvoorbeeld die telefoon niet eens ziet is wel heel raar. En in de biecht zegt ie nog zoiets van: "Toen ik een telefoon zag liggen wist ik meteen dat we er iets mee moesten doen' (o.i.d) terwijl hij het niet is die we de telefoon zien vinden, maar Jim. Zou Sander soms de telefoon al eerder gezien hebben maar dit verwzegen hebben?

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2005, 12:14:18 »
Agree, Yvon en Jim hadden een reden om alles te verneuken en ik heb het idee dat Sander er niks tegen heeft gedaan. Als hij de mol is, had hij zich mooi ingedekt met 2 Hulpmollen bij zich. Aan de andere kant bij Wie van de 3? was hij weer heel goed bezig.

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2005, 12:23:00 »
Ja Han dat viel mij dus ook al op!

Kan ook zo zijn dat Sander zo misschien bevestiging(en) krijgt door de keuze's van de mol die hij verdenkt. Of zelf kiest om bij de mol in de buurt te zijn met de opdr zodat hij hem/haar goed in de gaten kan houden.
Ik zou net zo reageren als Sander. Wie gaat er nou lootjes trekken  ???
In dit spel wordt altijd gevraagd groepen te vormen, 9 volwassen mensen zouden daar toch wel uit moeten komen?!?!
De kandidaten lopen over van het wantrouwen. Logisch, maar het lijkt me niet verstandig.
Door te loten kan de mol zich weliswaar niet bij voorbaat in een bepaalde positie plaatsen. Maar als kandidaat heb je ook geen invloed meer op wie je in de gaten kunt houden.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2005, 13:01:43 »
Sanders zeeer verwarde blik na de opmerking van Yvon over de telefoon, dat die wel van de productie zou zijn, was behalve erg grappig, ook erg onmols. Als mol had hij geweten dat Yvon deze opdracht probeerde te mollen en dan had hij met moeite een glimlach kunnen onderdrukken. Maar mollen zijn altijd nog fantastische acteurs gebleken dus wegstrepen kunnen we hem nog niet.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2005, 13:55:19 »
Net nog eens gekeken op uitzending gemist punt nl en Sander zit nota bene achterstevoren te kijken wat er op de labels van de zakken staat en ziet die telefoon gewoon niet.

Ja ammehoela  ::) ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline lynnlynntemp

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 29-01-2005, 15:24:10 »
Kijkt Sander éérst over de achterbank en ziet hij pas later de telefoon? Volgens mij vind hij eerst de telefoon en dan pas gaat hij op zoek naar de beugels. Nog even terugzoeken.

Lijkt mij bovendien raar dat niemand de telefoon heeft gezien bij het instappen.

Offline Pelle

• Forumlid
Sandergrove
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2005, 15:40:54 »
Is jullie de hint SANDERGROVE nog opgevallen en stond er iets van 538 op de trein?

Pelle

Offline Pelle

• Forumlid
358 hint
« Reactie #179 Gepost op: 29-01-2005, 15:48:37 »
Op de trein stond 358 (zag ik volgens mij op het filmpje bij .nl Als was het niet echt duidelijk..Twee hinten voor Sander als Mol, want waar werkt hij ?

Pelle (ik ga mijn avatar veranderen in Sander ipv Isabelle haha)