Auteur Topic: Sander is niet de mol!  (gelezen 105098 keer)

Offline Matt

• Forumlid
Re: Sander is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 18-02-2005, 23:41:32 »
weer een perfecte molactie van Sander...mooi een team gevormd met lottie (vliegtuigopdracht) en de verdenking zo helemaal op lottie te leggen en haar rete-verdacht maken.....perfect

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #301 Gepost op: 18-02-2005, 23:42:07 »
Lottie zei toch vrij duidelijke hoe ze vloog... maar Sander begreep dat niet zo geloof ik... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2005, 23:44:05 »
Uitdaging voor de molfans (en puur omdat ik ze niet weet):

-Noem 5 mollenstreken van Sander die daadwerkelijk hebben geleid tot geld uit de pot.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #303 Gepost op: 19-02-2005, 01:30:52 »
Uitdaging voor de molfans (en puur omdat ik ze niet weet):

-Noem 5 mollenstreken van Sander die daadwerkelijk hebben geleid tot geld uit de pot.

::rofl::  ::rofl:: ::rofl::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 19-02-2005, 08:51:55 »
ONMOGELIJKE UITDAGING ::rofl::, maar dat was vorig jaar bij ELise ook zo dus....
Ik zie bij Sander veel  indirecte molacties, streken waarbij de schuld bij iemand anders word gelegd. Maar ik ga het proberen ::tandpastasmiley::

- In afl2, staat hij HEEL erg te klungelen met de schep onder de metaaldetector.

- In alf3, Hij probeert Jim te betrappen door zijn aanwezigheid bij die oma's te checken.

- In afl4, is hij opvallend rustig in die truck, misschien heeft daardoor MM wel meer pionnen omgereden.
- Tijdens de koffertjes opdracht houdt hij zich als bijna enige erg op de achtergrond, maar probeert wel een beetje stresse en chaos te veroorzaken.

- In afl.5 verzind hij samen met MM echt een spuuglelijk kunstwerk wat TOTAAL niet in de expositie past.
- In alf.5 houdt hij nogal tijd op door terug te bellen naar de controlroom, als hij de tijd hoort waarin de opdracht moet slagen, begint hij helemaal te panieken van : "Ja maar er is ons nix gezegt (nu toch), wij weten helemaal nix." Hij legt de schuld bij Jim die geen informatie zou doorspelen en die 'vage wijven' aan de telefoon.
- Hij is de enige die meteen zegt dat hij bij Gijs blijft, waardoor de opdracht nu zeker weten is mislukt (hier hoort de geweldige cartoon van vriendlief bij  ::rofl::)

- In afl.6 beantwoord als eerste de vraag waardoor er geen kans meer is op een vrijstelling, gelukkig voor hem maken veel mensen fouten.- In afl.6 is hij de enige die de (vrijduidelijke) stunt van Lottie fout weet te raden, waardoor alle verantwoordelijkheid ligt bij Isabelle.

Sander komt, zoals Jim het leuk zegt, inderdaad af en toe een beetje over als een kuiken. Zoals bij de discussie van 'sterkst in je schoenen staan' maar ook tijdens de koffertjes opdracht lijkt hij een beetje als een kip zonder kop achter de groep aan te hollen. Hij is niet bij mij nummer1 mol maar nu ik dit zoweer lees, moet ik misschien toch nog ff nadenken over mn molkeuze ;)

Offline cloudwalker

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 19-02-2005, 15:15:44 »
Weet je waarom ik (ineens) denk dat Sander de mol is?

Het behaalde percentage van de test viel lager uit dan de vorige keren. Wat (voor mij) betekent dat de meesten dus fout zitten met het beantwoorden van de vragen over wie de mol is.

De meesten hebben gestemd op Lottie en Yvon (en dat doen er velen al in alle andere afleveringen en toch blijft het percentage behoorlijk laag. Die zijn het dan dus niet)

Jim en Gijs zijn eruit en die hadden op elkaar gestemd.

Maar Sander had ook op Gijs gestemd om één of andere vage reden en mag blijven.
Als Sander de mol is kan hij dus stemmen op wie hij wil, hij blijft er toch in (dat zou dan ook al die dubbele tekens die we krijgen in de aanwijzingen verklaren aangezien er nog een Sander de Heer is in media-land. Verder kan ik van de aanwijzingen echt geen kaas eten ???)
Het kan natuurlijk ook zijn dat Sander de vragen net ietsjes beter gemaakt had dan Gijs en Jim.

Maaaaar ik hou er ook ernstig rekening mee dat de deelnemers in de camera zeggen op wie ze stemmen, maar daadwerkelijk op iemand anders stemmen. Alles is mogelijk bij WIDM, hahahaha

En dan kan het ook nog eens zo zijn dat ik zelf die hele logica achter de percentages niet goed beoordeel, hahahaha, want zo goed ben ik nu ook weer niet in cijfers en zo  ;)

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 19-02-2005, 16:03:29 »

- In afl.6 beantwoord als eerste de vraag waardoor er geen kans meer is op een vrijstelling, gelukkig voor hem maken veel mensen fouten.- In afl.6 is hij de enige die de (vrijduidelijke) stunt van Lottie fout weet te raden, waardoor alle verantwoordelijkheid ligt bij Isabelle.

dat was lottie toch die als eerste de vraag moest beantwoorden en het fout deed?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 20-02-2005, 03:08:43 »
Die reactie van Sander he over de exit van Gijs: "ik was er zeker van hij is de mol of hij wordt de winnaar" (en dan helemaal verbaasd doen tegen Yvon) hoe moet je dat nu opvatten, imo is Sander niet sneaky genoeg om zo'n opmerking ter plekke te verzinnen.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #308 Gepost op: 20-02-2005, 03:22:51 »
Ik vond zijn reactie bij het sterke magen verhaal een beetje vreemd.

Gijs wijst naar Sander op de vraag wie een sterke maag heeft, en alweer ontkent hij dat meteen (als mol zou je niet op de plek van Isabelle willen lijkt me, dat valt veel te veel op, als je zorgt dat die 3000 eruit gaat).

Die opdracht kan je natuurlijk op twee manieren verzieken, door vaag te zijn in het vliegtuig (wat wrsch toch wel opvalt bij de grondgroep) of door te doen alsof je het niet begrijpt. Aangezien de laatste stunts (3 en 4) een veel lager onderscheidingsvermogen hadden dan de stunts die Jim en Marc-Marie voor kiezen kregen heb je daar het meeste dekking vwb verwaring.

Moet ook denken aan zijn ´kuiken´(Go Jim ;D) gedrag van de aflevering met de Truck opdracht. Een poging om in groep twee terecht te komen? Maar nja wel vreemd want wie zegt dat de groep je dan niet op plaats 8 neerzet ofzo.. heb je wel weinig controle over dan  :-\\

Hoe dan ook ben niet overtuigd van Sander als Mol. Elise heeft echt wel gezorgd dat er meer geld uit de pot verdween dan Sander met sabotages (soms afhankelijk van de groep, maar ook directer soms zoals bij Ik ga op reis - of de vrijstelling bij de verwendag- alles opgeteld kon je dat op en gegeven moemnt wel degelijk aan haar attribueren (haar of Ron in veel gevallen..)) Dit zijn echter allemaal een beetje quasi-sabotages heb ik de indruk (die kunstwerken bijv, er is altijd nog ene tweede groep dit het goed kan doen, ok je hebt 1 kunstwerk minder om uit te kiezen, maar ik vind het een beetje een quasiactie  ::ohno:: :-\\ )
Maar goed eerlijkheidshalve, Sander spreekt me niet aan als mol..lijkt me een aardige jongen enzo maar zou het een heel saaie mol vinden  ::ohno:: :-\\ .
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #309 Gepost op: 20-02-2005, 03:41:52 »
achja saaie mol.  :-\\ eik waren alle mollen, op george na saaie mollen .....
dat is niet echt een argument waarom hij de mol niet zou kunnen zijn. lijkt mij een pré eerder. het programma heet: 'wie is de mol'. niet 'wie is de spannende mol'. ;)

verders weet bijna iedereen dat de echte molacties pas naderhand aan het licht komen, en dat die vaak zo klein en subtiel zijn dat ze nauwelijks te benoemen zijn.

dus waarom is sander de mol volgens mij?

omdat ie saai is, en weinig molt ;D

ik ga dit jaar voor de antimol.. ::trots::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 20-02-2005, 04:05:42 »
Sander zou heel goed de mol niet kunnen zijn, hij heeft wat tegenstrijdigheden in zich wat hem wel een beetje twijfelachtig maakt trouwens.

Dat hij deelnam aan de truckopdracht maakt hem verdacht, ware het niet dat MM degene was die echt doorkarde en de opdracht volop verprutste, ook bij de koffertjes opdracht zag ik de voorheen zo fanatieke Sander slechts wat rond Pete drentelen, maar geen initiatieven nemen noch de anderen scherp in de gaten houden.

Zijn actie op het strand was een opmerkelijke, opeens wanneer al het geld bijna op is werpt hij is op als heilig boontje en spreekt de groep toe.

Andere keren kan hij zijn lachen bijna niet houden en klinkt werkelijk alles wat hij zegt ongeloofwaardig.

Daarnaast, hij heeft in geen enkel opzicht een bepaald overwicht op de groep, itt MM en ex-kandidaat J.de G. welke zonder zelf iets te hoeven uithalen de anderen wisten te manipuleren, daar is Sander niet toe in staat (zover ik kan inschatten).
Hij zal daarom alles zelf gedaan moeten hebben ofwel waren de hulpmollen een noodgreep, ik weet het niet.

Ik ken overigens behalve van deze 5 afleveringen deze hele man niet, maar schat hem gewoon niet in als iemand die sneaky is, wanneer hij echt verbaasd is dat iemand eruit gaat (zijn mol) dan kan ik niet geloven dat hij dat ter plekke verzint, bovendien zoekt hij bijstand bij Isabelle en Yvon om bevestiging te zoeken in zijn verontwaardiging, ik zie hem dat niet allemaal plannen.

Mja, eigenlijk blijft alleen Marc-Marie over.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #311 Gepost op: 20-02-2005, 04:10:42 »
tja ik kende m ook niet dus ik weet ook niet wat voor een karakter hij heeft. maar eik is dat juist de bedoeling lijkt me, was met voorgaande series ook zo.
dus miss is hij wel zo sneaky dat hij niet sneaky lijkt. zou zomaar kunnen.

wat betreft het overwicht op de groep? hadden die voorgaande mollen dat wel? die hielden zich toch ook tot laat in de serie best afzijdig??

verders kan ik me gewoon niet voorstellen dat mm de mol is hoor.. ::ohno::

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #312 Gepost op: 20-02-2005, 04:30:59 »
achja saaie mol.  :-\\ eik waren alle mollen, op george na saaie mollen .....
dat is niet echt een argument waarom hij de mol niet zou kunnen zijn. lijkt mij een pré eerder. het programma heet: 'wie is de mol'. niet 'wie is de spannende mol'. ;)

Heb ook niet gezegd dat het niet kán.. alleen dat ik het zelf niet leuk zou vinden ;)

Afgezien daarvan lijkt hij me nog steeds erg onwaarschijnlijk als mol met name omdat ik niet denk dat hij veel uitvreet.. als de mol elk jaar een stapje passiever wordt en alles aan de rest overlaat, is dat geen ontwikkeling waar ik zelf blij van word  ::ohno:: ::niet-ok:: Dan zijn de kandidaten molser dan de mol zelf  ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #313 Gepost op: 20-02-2005, 10:25:10 »
Heb ook niet gezegd dat het niet kán.. alleen dat ik het zelf niet leuk zou vinden ;)

Afgezien daarvan lijkt hij me nog steeds erg onwaarschijnlijk als mol met name omdat ik niet denk dat hij veel uitvreet.. als de mol elk jaar een stapje passiever wordt en alles aan de rest overlaat, is dat geen ontwikkeling waar ik zelf blij van word ::ohno:: ::niet-ok:: Dan zijn de kandidaten molser dan de mol zelf ;D
ja mee eens. ron was de mol toch? ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #314 Gepost op: 20-02-2005, 10:39:33 »
Ik denk niet dat Sander de Mol is, maar het volgende viel mij op in afl6:

Gijs kijkt door een verrekijker en zegt: "Met deze kijker kun je zien wie de Mol is." Waarop Jim: "Als je kijkt en je ziet niemand, dan is het de Mol." Dan zien we Gijs door de kijker kijken en vervolgens een shot van een donker bos (zogenaamd een point of view shot van Gijs?) met de stem van Yvon die vraagt: "Is daar een Sander?" En vervolgens komt Sander het donkere bos uitgewandeld met een fakkel. Sander was dus eerst onzichtbaar.

Leuk stukje montage of hint? Ik denk het eerste. ;D

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 20-02-2005, 15:15:12 »
Misschien is het al eerder genoemd in dit topic maar zat net de afl van vrijdag te kijken en er was wel heel iets opvallends:
Op een gegeven moment zie je Sander aandachtig tv kijken op goat island, ondertussen hoor je op de tv zeggen: temperature determines the sex of the bla bla....De volgende ochtend kreeg hij die vraag wat het geslacht bepaalt van een krokodil geloof ik, maar hij weet het antwoord niet!! Very strange...of is het geluid van de tv zo gemonteerd dat het lijkt alsof hij ernaar luistert?
Sherlock Moles

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 20-02-2005, 15:22:14 »
Misschien is het al eerder genoemd in dit topic maar zat net de afl van vrijdag te kijken en er was wel heel iets opvallends:
Op een gegeven moment zie je Sander aandachtig tv kijken op goat island, ondertussen hoor je op de tv zeggen: temperature determines the sex of the bla bla....De volgende ochtend kreeg hij die vraag wat het geslacht bepaalt van een krokodil geloof ik, maar hij weet het antwoord niet!! Very strange...of is het geluid van de tv zo gemonteerd dat het lijkt alsof hij ernaar luistert?
Ik heb het nog even teruggekeken. En Sander zit wel degelijk te luisteren naar dat stukje. Hij heeft het wel degelijk gehoord dat stukje. Goed opgemerkt  ::ok::

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 20-02-2005, 15:53:33 »
het programma heet: 'wie is de mol'. niet 'wie is de spannende mol'. ;)
;D

Sander
... wint geen geld in de allereerste opdracht.
... houdt zijn metalen schep naast de metaaldetector.
... zegt na een tijdje wel om op te houden met tonnen te openen, maar wacht er wel lang mee, ze konden toch nog maar één ton openen.
... is claustrofobisch en laat heel de wereld honderd keer weten hoe verdacht die verdachte Roeland wel is omdat verdachte Roeland zo verdacht voorstelde om verdacht met hem mee in die verdachte grot te gaan en dat was wel verdacht hoor.
... heeft hulpmollen genoeg in de treinopdracht, dus kan gerust doen alsof hij fanatiek bezig is nadat hij eerst wat tijd verliest door na te gaan waar Jim toch geweest was.
... doet geen zier in die grote truck en zegt alleen maar dat MArc-Marie het kalmer aan moet doen.
... doet helemaal niets in de kofferwisselopdracht. De andere zijn chaotisch genoeg, hij is niet nodig om dit te laten mislukken.
... heeft vermoedelijk de taxichauffeur stiekem ingefluisterd om helemaal naar het andere eind van de stad te rijden en zo hebben ze elkaar lang laten ronddwalen zodat de art materials winkel gesloten was. Misschien heeft ie ook nog geprobeerd om hun kunstwerk te kiezen ipv dat van Yvon en Isa, maar het was zo afzichtelijk geworden dat de rest het andere kunstwerk koos?
... zegt in de links/rechts opdracht 'Jongens, niet lopen, want Gijs kan niet volgen!'
... heeft zijn vraag fout met die krokodillen en verleist zo z'n geld.
... heeft Lottie's stunt fout. Een duidelijk rustige stunt, die volgens mij nummer 1 was en hij twijfelde tussen 3 en 4.
... is De Mol.

Offline cloudwalker

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 20-02-2005, 16:16:32 »
Ja, als ik alles zo'n beetje lees hier zou Sander heel goed de mol kunnen zijn.
Hij heeft zoiets over zich van 'dat kan de mol niet zijn' en ondertussen....
Zei hij dat niet in de eerste aflevering tegen George over zijn mollenspel in de betreffende serie? George vroeg hem of het zijn tactiek ook zou zijn en daarover zei hij dat dat niet bij zijn persoonlijkheid zou passen (of zoiets, ik weet niet meer hoe hij het letterlijk zei)

Hij is er 'onopvallend' genoeg voor.... om mol te zijn.
Alhoewel zijn laatste actie bij het stuntvliegen wel erg voor de hand liggend is geweest. Maar ja, een mol moet toch uiteindelijk een keer zijn hoofdje boven de grond uitsteken, toch?

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #319 Gepost op: 20-02-2005, 17:27:19 »
Ik heb het nog even teruggekeken. En Sander zit wel degelijk te luisteren naar dat stukje. Hij heeft het wel degelijk gehoord dat stukje. Goed opgemerkt  ::ok::

Het feit dat hij naar de tv kijkt betekent niet dat hij ook eraar luistert. Hij zegt zelf ook later dat hij met zijn gedachten continu bij andere dingen zat. Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat een boek "lees" maar met zijn gedachten heel erg anders zit...

Maar al die dingen op een rijtje... hmm... zou inderdaad kunnen...