mmmm.... dan blijf ik ongeveer als enige een 'Isabelle-is-de-mol-persoon'
. Ik zie haar vanaf afl. 1 als mol, heb gisterenmiddag serieus overwogen om te switchen, maar door die aflevering gisteren blijft ze bij mij De Mol.
Isabelle wordt heel onmols in beeld gebracht, haar echte
mollenstreken 'de val' en 'links-->rechts' werden meteen
ingedekt door het feit dat ze
hulpmol zou zijn. Misschien is het hele hulpmol wel achteraf bedacht, of tijdens een opdracht omdat er werd gezien dat de mol gevaarlijk opvallend ging doen.
Vorige week stond in het dagboek dat ze wat meer in actie zou komen, nou 'toevallig' was ze deze aflevering behoorlijk veel in beeld (Sander btw ook).
Het begint bij de opdracht met de krokodillen, dit is voor de mol een heel moeilijke opdracht om te saboteren aangezien iedereen heel dicht op elkaar staat. Isabelle is de persoon die de foto van Jim 'even naar achteren doorgeeft', die uiteindelijk terecht komt bij Marc-Marie met alle gevolgen van dien. De
fotocamera die [
doet het niet als Isabelle een foto wil maken, en zegt dat ze het een wonder vind dat er nog mensen zijn geweest die wel een foto hebben kunnen maken, bij haar werd er van alle kanten geduwd, ze legt de
schuld dus bij anderen.De tweede opdracht is voor vele een doodsenge belevenis, en Lottie maakt zich wederom weer erg verdacht met haar krokodillenangst. Misschien heb ik het fout gezien/geinterpreteerd maar ze maakt echt op een gegeven moment heel verdacht door MM echt even bang te maken door over krokodillen die een paar meter verderop lopen te beginnen.
Ook bij de opdracht die hoorde bij het tvkijken, hoefde ze niet heel veel te doen. Als 1 iemand het al fout had, dan was er al geen verdubbeling meer + vrijstelling, Isabelle had als laatste persoon dus best een klein beetje macht (mocht iedereen het heel erg goed doen, dan beantwoord zij het fout). Haar goede antwoord op de vraag, sprong er echt uit, de mol zou dat nooit doen, denken veel mense. Maar wat maakt 250 euro voor de Mol uit? Nix. De opdracht was tochal niet geslaagd, en een goed antwoord geven levert haar waarschijnlijk veel meer op (geen verdenkingen) dan die +250 euro in de pot,
krediet opbouwen. Dit heeft Elise vorig jaar ook gedaan bij de 'Di Caprio opdracht'.
Als Isabelle de mol is, dan was de laatste opdracht haar grootste domper. Zij is verantwoordelijk geweest voor de +3000 euro voor de pot en is hiermee de bestverdienende kandidaat deze aflevering. Maar wat kon ze doen? Ik weet niet hoe de groepjes zijn verdeeld, maar Isabelle bleef als laatste alleen over. Tijdens haar stunt waren er 6 scherpe kandidaten aan het meeluisteren,
ze kon hier ONMOGELIJK fouten maken, aangezien iedereen haar dan zou verdenken.
Wat ik nog steeds raar vind is dat ze voor de tweede keer haar boekje 'laat' stelen. In wie is de mol, is denk ik je aantekeningenboekje het belangrijkste wat je meehebt, behalve voor 1 iemand; De Mol. Deze blijft toch eeuwig in het spel en heeft dus niks aan verdenkingen van anderen opschrijven, de Mol schrijft wat in zijn boekje om niet op te vallen. Ik denk dat ze haar boekje expres tot 2x toe heeft 'vergeten' om zo voor verwarring te zorgen, maar vooral om te zorgen dat de dief in haar boekje gaat lezen. Ik denk dat Isabelle haar boekje heeft laten rondslingeren omdat ze
WILDE dat iemand het zou lezen/stelen en dat in het boekje alleen maar dingen staan die ze
WIL dat andere het lezen. Bijvoorbeeld sterke verdenkingen naar een kandidaat waardoor de lezer van zijn eerste molkeuze verandert. Bv:Jim heeft misschien gelezen in het boekje hoe Gijs zich heel raar gedroeg en Isabelle heeft molacties beschreven die Jim zelf niet wist, hierdoor kan hij bv van mol verwisselen, wat hem dus in deze aflevering de kop heeft gekost....
Het zijn denk ik de kleine subtiele foutjes die Isabelle als mol probeert uit te halen. Wij als kandidaten weten nog niet eens de helf van wat ze allemaal uitspookt, en misschien komt DE GROTE mollenstreek nog wel, of is die alaaaaaaang geweest.
Amen