Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124736 keer)

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 20-02-2005, 18:32:47 »
O, o... Isabelle is de Mol! Waarom? Stel dat het gestolen boekje van Sander gister inderdaad een aanwijzing was zoals hij zei... dan is dat een hint naar de Mol... en wiens boekje is er al twee keer zoekgeweest... ::vergroot::

[edit] Bovendien is het voor mij een kandidaat zoals George, bij hem had ik ook het gevoel van "hoe kan het in vredesnaam dat hij er nog in zit"... en dat heb ik bij Isabelle ook wel eigenlijk... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 21-02-2005, 00:33:17 »
Ik kan maar 1 theorie bedenken waarmee bewezen wordt dat Isabelle níét de mol is:
De 'de mol molt' theorie. En laat dat nou net zijn waar het hele programma om draait  ;D
Als achteraf blijkt dat zij de mol is, blijven de kijkers achter met een gevoel van: jamaar ze heeft helemaal niet gemóld! Want dat heeft ze tot nu toe gewoon echt amper. Misschien heeft ze zich hier en daar molachtig gedragen, maar ze heeft niet regelmatig grote bedragen uit de pot doen verdwijnen en dat is toch waar het om gaat.

Dat gevoel waar de kijkers na de laatste aflevering mee overblijven vind ik sowieso heel belangrijk trouwens. Als ik dat gevoel nu voor elke kandidaat zou moeten opschrijven zou dat zoiets worden:

Sander: Dus Daan had toch gelijk ;D    En Sander heeftet best aardig gedaan als mol!
MM: NEEEEEEEEEE  ::oink::  hilarisch! wat een geweldige gast!   (een soort george gevoel eigenlijk!)
Lottie: o...  hmmzz... ja die heeft idd wel flink gesaboteerd, maar lottie de mól?  ::ohno::
Isabelle: jamaar zij heeft helemaal niet gemóld!  :o
Yvon: gaaf! leuk gedaan yvon! misschien iets te opvallend, maarja...

En vooral bij George, maar ook bij Elise kan ik me vooral een gevoel herinneren van: woow dat heeft hij/zij best goed gedaan dan! En de productie wil natuurlijk het liefst weer een george-achtige mol hebben, dat is het leukst voor de kijkers. Daarom vallen Lottie en Isabelle al af voor mij en wordt marc-marie steeds verdachter... Aan de andere kant: als MM echt de mol is, dan gebruikt hij wel de strategie van een eerdere mol: onhandig lijken. En dat is weer een beetje slap natuurlijk.

*raakt helemaal in de war van zichzelf*
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 00:39:49 door Floortje »

Offline JanJan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2005, 11:49:32 »
Misschien heb ik het mij wel vergist, maar volgens mij zag ik tijdens afl. 6 het volgende:
Tijdens de executie met de rood/groene vlakken, leek het erop of Isabelle al wilde gaan juichen toen haar scherm nog niet de groene kleur had aangegeven. Ze juichde naar mijn idee iets te snel en te overdreven. Daarna keek ze erg beschaamd in het rond, zo van: Oei, wat denken de anderen nu over mij.
JJF

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2005, 11:52:24 »
maar ook bij Elise kan ik me vooral een gevoel herinneren van: woow dat heeft hij/zij best goed gedaan dan!

Ik heb bij Elise nog steeds dat domper gevoel.
Zelfs achteraf vind ik nog steeds dat Ron meer mols was dan Elise.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline coen99

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 21-02-2005, 12:15:30 »
Isabelle speelt het slim je ziet haar (nauwelijks) iets doen omdat :
-   1. Zij hulpmolen inschakelt
-   2. Doet of ze zelf de hulpmol is
-   3. Haar boekje wel vaak “weg” is (Dat is verzonnen om haar als mol onwaarschijnlijker te maken of als het wel “weg” is, om bewust valse info rond te strooien)
-   4. de editor van het programma het kan monteren zoals hij wil (ik heb het idee dat Isabelle bewust weinig wordt getoond)

Aflevering 1
-   Isabelle wint geen geld met het liegen.

Aflevering 2
-   Isabelle zit (Gijs) en iedereen op te jagen. Gijs raakt hierdoor geblesseerd. Dit is niet nodig want de andere kunnen gewoon doorgraven totdat de nieuwe groep arriveert. Bij elke nieuwe groep moet er eerst worden uitgelegd hoe het werkt (dit kost tijd!)

Aflevering 3
-   Links rechts verhaal in de trein (zogenaamd hulpmol actie)
-   "Wie van de drie" speelde ze zo ongeloofwaardig (overdreven).

Aflevering 4
-   Vallen bij het Koffertje wisselen met het MEESTE geld (zogenaamd hulpmol actie). Er zou dus nooit meer het maximum worden gewonnen. Er was nu zelfs een kans om dit hoge bedrag uit de pot te verliezen.

Aflevering 5
Tijdens de kunstopdracht kon ze weinig doen.
Maar ze wist al dat het zingen zou mislukken (hulpmol Jim)
Kunstopdracht zou altijd deels worden verloren : als het een geweldig stuk wordt raadt de andere groep nooit dat hun het hebben gemaakt, als het echter een waardeloos stuk zou worden dan die art-criticus het er zo uithalen.

Aflevering 6
- Bij de krokodillen gaf zij die foto wel heel erg makkelijk weg, zonder te kijken en vervolgens zeggen dat het Yvon of Lotti was ?!?! Die stonden NAAST haar !!!
-   Opvallend was dat er wel erg veel geritsel was gedurende de filmpjes.
De Mol heeft er duidelijk voor gezorg dat men afgeleid was ! Raar genoeg horen we bij Isabelle geen geritsel. Dat zij die vraag goed bantwoord levert (slechts) 250 maar wel een hoop goodwill/vertrouwen terwijl de rest toch niets goed heeft.

Zoals iemand al zei : Het zijn hele subtiele acties, en niets wijst duidelijk in haar richting. Eigenlijk net zoals Elise in de vorige reeks.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 14:48:57 door coen99 »

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 21-02-2005, 13:50:08 »
Inderdaad hoorden we bij haar geen geristsel en wat me nog meer opviel is dat je bijna bij iedereen tijdens het wandelen naar de tv een lampje in een donkere nacht ziet bewegen. Bij het vertraagd afkijken zie je bij Isabelle het lampje een vreemde wending maken en dan ineens zie je twee lampjes die weer langzaam uit elkaar gaan. Verder viel het me op dat Isabelle tijdens het kijken iets in haar handen heeft (ik bedoel niet het boekje) lijkt op een fotocamera of walkie talkie ????

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 21-02-2005, 14:24:00 »
Nu Jim uit de serie is...ben ik toch heel anders naar Isabelle gaan kijken...ze doet wel verdachte dingen, maar toch weet ik niet of zij wel de mol is :-\\

in ieder geval vind ik haar veel sympathieker overkomen dan dat ze voor mijn gevoel ooit heeft gedaan als ik haar als vj te werk zag :)....Isabelle ik hou je in de gaten meid ;) en zet je voorlopig toch even op de molplek in de widm-pool :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

de koningin

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: 21-02-2005, 14:31:42 »
  ::) heb net schiffers gehoord met een reactie van Jim. Het meest opvallende wat hij zei dat iedereen er naast zit! Blijft voor mij Isabelle over als mol, daar zij de minst in het oog springende mollenstreken heeft uitgehaald.
Overigens was de muzikale aanwijzing voor mij niet te horen, was wel heeeeeel snel...

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, of heeft het wellicht opgenomen? :-\\

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 21-02-2005, 14:54:12 »
Niets is zeker, maar dit is wat ik denk.

Ik denk ook dat Roeland de mol was en er een nieuwe is aangewezen(Isabelle?) toen hij ziek werd.

Daarom ben ik vanmorgen afl. 4 nog eens gaan bekijken.
Het volgende viel me op:
Angela zegt aan het begin dat één kandidaat het heel moeilijk kreeg(de nieuwe mol?)
Isabelles boekje gestolen en weer teruggelegd(?).
Isabelle was als enige niet in beeld bij de eerste opdracht.

Angela zegt bij het rijden met de truck dat ze als een "razende Roeland" over het terrein gevlogen zijn.
Iemand die op Roeland lijkt(het niet is) belt Isabelle met de vraag of ze hulpmol wil zijn.

Muzikale hint 3: "When I said goodbye"(duidelijk).

Muzikale hint 4: "Would you be my number two, cause me and number one are through"(duidelijk).
Ik maak van de morsecode IB(weet dat daar discussie over is).

Muzikale hint 5: "Just because I call you up. Don't get me wrong. Don't think you've got it made".Isabelle is de enige die bij het links-rechtsspel niet gebeld heeft naar de controlroom.
Van de andere bellers werd zo hier en daar gedacht dat ze de boel in de mailing namen

Ik denk dus dat Isabelle nu de rol van Roeland overneemt.

de koningin

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: 21-02-2005, 15:02:53 »
 ::jaja:: Ik ben er uit! Ben gaan wisselen van mol (wellicht net slim,  :-X )
Het moet Isa wel zijn. Ben overtuigd door Jim (zat op Lottie?)
Ik ga komende vrijdag eens extra op Isabelle letten.

Zij is voor mij de "George". Had ik vorige keer ook al goed... ::trots::

Offline coen99

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 21-02-2005, 15:31:57 »
Ik ben ook geswitched, van Yvon naar Isabelle..
ZIj is TE ONopvallend !!!!! >:D

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 21-02-2005, 15:43:24 »
Ik ga ook switchen van Lottie naar Isabelle mede door de reactie van Jim maar dat lampje dat van een ander lampje weg loopt blijf ik echt super vaag vinden.

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #252 Gepost op: 21-02-2005, 15:51:08 »
Ik denk nog steeds dat Lottie de mol is maar ik ga ook beter op Isabelle letten de volgende aflevering, want zij komt inderdaad weinig in beeld.

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 21-02-2005, 16:11:10 »
Ik vind het ook wel heel verdacht dat Isabelle in afl. 6 de foto van Jim pakte en zomaar zonder te kijken afgaf.
Wilde ze verwarring zaaien? Heel vaag.
Haar reaktie als Jim ernaar vraagt en ook tijdens het gesprekje vind ik erg gemaakt overkomen. Ze verwoordt dat ze heel erg baalt en lacht er dan heel overdreven bij. Dat klopt niet. Hoe reageer je als je iemands foto zoekmaakt en daarmee ook nog eens geld verliest voor de pot...niet door zo te lachen. Dan voel je je echt rot.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 21-02-2005, 16:18:45 »
Als Jim's foto er was geweest hadden ze meer vragen goed moeten hebben op het eiland...
Dus was het wel zo mollig??

Daarnaast was het MM die de foto gepikt had. en niet Lottie of Yvon die zij verdacht probeert te maken.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 21-02-2005, 16:23:04 »
Isabelle had hem in eerste instantie gepakt.

Offline GTi

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 21-02-2005, 16:30:43 »

Muzikale hint 5: "Just because I call you up. Don't get me wrong. Don't think you've got it made".Isabelle is de enige die bij het links-rechtsspel niet gebeld heeft naar de controlroom.
Van de andere bellers werd zo hier en daar gedacht dat ze de boel in de mailing namen

De hint betekent dus dat de Mol iemand heeft gebeld.
En Isabelle is volgens jou de enige die NIET gebeld heeft.
In hoeverre wijst deze hint dan naar Isabelle?, je spreekt jezelf namelijk tegen.

Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 21-02-2005, 16:33:48 door Han13 »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 21-02-2005, 16:33:28 »
Maar als je als Mol weet dat de vliegtuigopdracht komt, dan zal je jezelf toch nooit laten aanwijzen als degene met de sterkste maag - kans groot dat je de zwaarste opdracht te doen krijgt (3x niet lukken = 3 stunts ondergaan).  :-\\

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 21-02-2005, 16:34:52 »
alhoewel als je er 3 moet en ze wazig omschrijft je toch ook wel weer kan saboteren, want er hoeft er dan maar 1 te mislukken en het geld is weg.. misschien toch een goede molpositie voor isabelle
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 21-02-2005, 16:40:20 »
Ja, maar ze deed het fantastisch!  ::jaja::