Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124710 keer)

Offline mare

• Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 21-02-2005, 16:41:41 »
Ik weet ook niet of het waterdicht is.....

Ik spreek mezelf niet tegen.
Ik probeer de hint alleen anders te bekijken.
Misschien moet je het niet te letterlijk nemen, dat "I'.
Het viel me op dat Isabelle als enige niet gebeld heeft tijdens dat spel en toen dacht ik dat het misschien iets met de hint te maken kan hebben.
Wij denken dan misschien dat het Jim is, omdat hij de telefoon ophing toen hij Lottie kreeg(erg verdacht op dat moment), maar is het toch Isabelle.
Het is maar een idee.
Omdat ik Isabelle nu begin te verdenken probeer ik toch met alle hints iets te doen.

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 21-02-2005, 16:42:40 »
Ik vind het ook wel heel verdacht dat Isabelle in afl. 6 de foto van Jim pakte en zomaar zonder te kijken afgaf.
Wilde ze verwarring zaaien? Heel vaag.
Haar reaktie als Jim ernaar vraagt en ook tijdens het gesprekje vind ik erg gemaakt overkomen. Ze verwoordt dat ze heel erg baalt en lacht er dan heel overdreven bij. Dat klopt niet. Hoe reageer je als je iemands foto zoekmaakt en daarmee ook nog eens geld verliest voor de pot...niet door zo te lachen. Dan voel je je echt rot.

Ik las het volgende stukje op nl, heb het nog eens gekeken en het klopt helemaal :
De fotoverdwijning is een vreemd verhaal. Isabelle raaskalt in shot 5:43 dat ze de foto naar achter heeft doorgegeven aan Lottie of Yvon. Ze is erg overtuigd. Echter ondanks dat inderdaad deze beide dames achter haar staan op de boot gebeurd in shot 5:11 iets heel anders:

Ze geeft in shot 5:11 en nogmaals in shot 5:26de foto aan iemand die achter Gijs staat. Lottie en Yvon zijn ook te zien. Dus het moet wel MM zijn die de foto aanpakt. Het is dus erg verdacht dat Isabelle niet ziet aan wie ze de foto geeft, met name omdat ze 'm voorwaarts geeft, en niet achterwaarts zoals ze zegt.

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 21-02-2005, 17:22:12 »
Ik heb het ook een paar keer bekeken en het ziet er inderdaad uit of ze de foto geeft aan iemand achter Gijs.

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #263 Gepost op: 21-02-2005, 17:23:11 »
Ik las het volgende stukje op nl, heb het nog eens gekeken en het klopt helemaal :
De fotoverdwijning is een vreemd verhaal. Isabelle raaskalt in shot 5:43 dat ze de foto naar achter heeft doorgegeven aan Lottie of Yvon. Ze is erg overtuigd. Echter ondanks dat inderdaad deze beide dames achter haar staan op de boot gebeurd in shot 5:11 iets heel anders:

Ze geeft in shot 5:11 en nogmaals in shot 5:26de foto aan iemand die achter Gijs staat. Lottie en Yvon zijn ook te zien. Dus het moet wel MM zijn die de foto aanpakt. Het is dus erg verdacht dat Isabelle niet ziet aan wie ze de foto geeft, met name omdat ze 'm voorwaarts geeft, en niet achterwaarts zoals ze zegt.
plus dat je in dat shot ook iemand anders ziet staan met een foto?
When God created man, she was only joking!

Offline wimpie

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 21-02-2005, 17:28:35 »
Ze kan dit ook bewust niet zeggen omdat ze op M.M. zit als mol en dat niet wil verraden zodat zij de meeste antwoorden goed heeft bij de test.

Offline Eck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #265 Gepost op: 21-02-2005, 17:48:48 »
isabelle kan ook de mol zijn:

sander was toch "zijn boekje kwijt".

Hij zegt ook nog van misschien is dit wleeen hint.

Jimhad toch isabelle haar boekje gepakt.
En toen keek ze ook overal hysterisch..

dus misschien leidt de hint naar isabelle.

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 21-02-2005, 19:43:16 »
isabelle kan ook de mol zijn:

sander was toch "zijn boekje kwijt".

Hij zegt ook nog van misschien is dit wleeen hint.

Jimhad toch isabelle haar boekje gepakt.
En toen keek ze ook overal hysterisch..

dus misschien leidt de hint naar isabelle.

Op een of andere wijze had ik geloof ik ook al zoiets gezegd... ::)

O, o... Isabelle is de Mol! Waarom? Stel dat het gestolen boekje van Sander gister inderdaad een aanwijzing was zoals hij zei... dan is dat een hint naar de Mol... en wiens boekje is er al twee keer zoekgeweest... ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline MariekeK

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 22-02-2005, 08:03:33 »
Ik kan maar 1 theorie bedenken waarmee bewezen wordt dat Isabelle níét de mol is:
De 'de mol molt' theorie. En laat dat nou net zijn waar het hele programma om draait  ;D
Als achteraf blijkt dat zij de mol is, blijven de kijkers achter met een gevoel van: jamaar ze heeft helemaal niet gemóld! Want dat heeft ze tot nu toe gewoon echt amper. Misschien heeft ze zich hier en daar molachtig gedragen, maar ze heeft niet regelmatig grote bedragen uit de pot doen verdwijnen en dat is toch waar het om gaat.

Dat gevoel waar de kijkers na de laatste aflevering mee overblijven vind ik sowieso heel belangrijk trouwens. Als ik dat gevoel nu voor elke kandidaat zou moeten opschrijven zou dat zoiets worden:

Sander: Dus Daan had toch gelijk ;D    En Sander heeftet best aardig gedaan als mol!
MM: NEEEEEEEEEE  ::oink::  hilarisch! wat een geweldige gast!   (een soort george gevoel eigenlijk!)
Lottie: o...  hmmzz... ja die heeft idd wel flink gesaboteerd, maar lottie de mól?  ::ohno::
Isabelle: jamaar zij heeft helemaal niet gemóld!  :o
Yvon: gaaf! leuk gedaan yvon! misschien iets te opvallend, maarja...

En vooral bij George, maar ook bij Elise kan ik me vooral een gevoel herinneren van: woow dat heeft hij/zij best goed gedaan dan! En de productie wil natuurlijk het liefst weer een george-achtige mol hebben, dat is het leukst voor de kijkers. Daarom vallen Lottie en Isabelle al af voor mij en wordt marc-marie steeds verdachter... Aan de andere kant: als MM echt de mol is, dan gebruikt hij wel de strategie van een eerdere mol: onhandig lijken. En dat is weer een beetje slap natuurlijk.

*raakt helemaal in de war van zichzelf*

Daar sluit ik me helemaal bij aan. wat een domper zou het zijn om in de reünie de "geweldige" molacties van Isabelle terug te zien. Ik kan er geen één bedenken die echt leuke televisie op zou leveren.

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 22-02-2005, 09:12:11 »
Ik twijfel wel erg, want ik ga erg op die morsecode af en als ik daar naast zit is Isabelle misschien niet verdachter dan een aantal anderen.

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 22-02-2005, 09:39:36 »
Ik vind dat Isabelle het minst verdacht in beeld wordt gebracht, dit zou kunnen betekenen dat zij de mol is (toch zeker niet de aandacht op de mol vestigen) niets is wat het lijkt.

Echter als Isabelle de mol is waarom, verdient ze dan als enige geld bij de tv - opdracht? Niemand had tenslotte een vraag goed beantwoord, als mol is het toch ook de bedoeling om zoveel mogelijk geld uit te pot te houden, er zou niks mis mee geweest zijn om de vraag ook fout te beantwoorden, immers iedereen had dat al gedaan.

En bij de vlieg opdracht geldt hetzelfde de opdracht was door de anderen al verpest, waarom zo erg je best doen om te pot te spekken HET GELD MOET UIT DE POT BLIJVEN, HET LIEFST NIETS OVER HOUDEN!!! Want hier kun je niet zeggen niets is wat het lijkt, dit is duidelijk.

Nogmaals als mol ben je eigenlijk verplicht om de pot niet te spekken en dit deed Isabelle duidelijk wel.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 09:44:00 door muldvarp »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 22-02-2005, 12:07:05 »
Nogmaals als mol ben je eigenlijk verplicht om de pot niet te spekken en dit deed Isabelle duidelijk wel.

Ja dat lijkt mij ook te kloppen, maar er zijn ook opdrachten waarbij bij mislukking geld terúg betaald moet worden, dus je kan niet eeuwig doorgaan met niet spekken, want dan is er ook nooit geld om iets anders mee te doen.
Als voorbeeld noem ik nu even de vorige serie, waar mol Elise ook best flink haar best heeft gedaan om de pot te spekken op een gegeven moment, bij de executie kwam de aap uit de mouw : er kon een algemene vrijstelling gekocht worden van het geld in de pot. Het zal duidelijk zijn dat des te hoger het potgeld is, des te moeilijker zo'n beslissing dan wordt voor de deelnemers. Bovendien levert dat spannender televisie op.
Het is nog niet het eind van het spel dus we weten helemaal niet wat er nog komen gaat.
Trouwens de pot is niet erg hoog, ik hoor Jim nog zeggen bij de vliegopdracht, toen Angela zei dat als het mislukte ze 3000 euro terug moesten betalen : "dat hebben we niet..."

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 22-02-2005, 12:47:06 »
Ik weet het niet meer.....ben erg onzeker vandaag.
Die morsecode zet ik maar uit m'n hoofd, want na
het nog een paar maal beluisterd te hebben kan het
net zo goed MH of iets anders zijn.

Ik denk dat ik van voren af aan ga beginnen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 12:49:43 door mare »

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 22-02-2005, 16:55:02 »
WOW
Ik ben 2 dagen niet op het forum geweest en het aantal Isabelle-verdenkers is verdubbeld ::rofl::. Ik zit al sinds aflevering 1 op Isabelle en zie in alles wat ze wel of niet doet een mollenstreek (lees het topic maar, ongeveer 1/4 heb ik geschreven ::regenboog::)

Voor mij is de 'val' tot nu toe DE mollenactie geweest. Er heeft lange discussie plaats gevonden, of de opdracht nou 'mislukt was (maar 500 euro) door Jim of Isabelle, nu Jim eruit ligt lijkt het me duidelijk!!!
Isabelle viel lekker opvallend, en Pete zou haar aanwijzen, de opdracht is nog net geslaagd door de snelle (re)actie van Jim. In haar verklaring na afloop klopt ook iets niet; hoe kan ze nou van 10 meter afstand horen dat Pete een telefoontje wil plegen?
Ze komt (net als vele) niet op de gedachte dat zij de eerste was die het koffertje verwisselden, ze stemde in om Pete nog wat te verwarren.

Ze is vaak net die extra stem in de groep die zorgt voor de chaos. Tijdens het openen van de tonnen, is duidelijk aanwezig en stemt netzoals MM meteen voor het openen van de duurste ton.
OOk in de laatste aflevering lijkt het alsof ze erg bezig is met chaos te creeren. Ze geeft die foto naar achteren door, en reageert onduidelijk als Jim vraagt waar ze het heeft gelaten. Ook zorg ze voor een gespaannen sfeer tijdens het maken van het rooster, ze wend zich echt af met een geergerde blik en wil niet bij het eerste of het beste lootjes trekken.

De 6e muzikale aanwijzing kan ook heel goed naar Isabelle verwijzen, ze ontkent al haar molacties. Tijdens de treinopdracht zou MM onduidelijke hints geven, en waren 'de dames bij haar in de wagon' niet zo goed in het vangen van tassen. Jim krijgt de schuld bij de geheime missie omdat hij nog een keer had gewisseld. Bij een foto maken, zou iedereen haar in de weg hebben gestaan.

NOg meer acties? ::tandpastasmiley::

Offline coen99

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 22-02-2005, 18:32:43 »
Isabelle speelt het slim je ziet haar (nauwelijks) iets doen omdat :
-   1. Zij hulpmolen inschakelt
-   2. Doet of ze zelf de hulpmol is
-   3. Haar boekje wel vaak “weg” is (Dat is verzonnen om haar als mol onwaarschijnlijker te maken of als het wel “weg” is, om bewust valse info rond te strooien)
-   4. de editor van het programma het kan monteren zoals hij wil (ik heb het idee dat Isabelle bewust weinig wordt getoond)

Aflevering 1
-   Isabelle wint geen geld met het liegen.

Aflevering 2
-   Isabelle zit (Gijs) en iedereen op te jagen. Gijs raakt hierdoor geblesseerd. Dit is niet nodig want de andere kunnen gewoon doorgraven totdat de nieuwe groep arriveert. Bij elke nieuwe groep moet er eerst worden uitgelegd hoe het werkt (dit kost tijd!)

Aflevering 3
-   Links rechts verhaal in de trein (zogenaamd hulpmol actie)
-   "Wie van de drie" speelde ze zo ongeloofwaardig (overdreven).

Aflevering 4
-   Vallen bij het Koffertje wisselen met het MEESTE geld (zogenaamd hulpmol actie). Er zou dus nooit meer het maximum worden gewonnen. Er was nu zelfs een kans om dit hoge bedrag uit de pot te verliezen.

Aflevering 5
Tijdens de kunstopdracht kon ze weinig doen.
Maar ze wist al dat het zingen zou mislukken (hulpmol Jim)
Kunstopdracht zou altijd deels worden verloren : als het een geweldig stuk wordt raadt de andere groep nooit dat hun het hebben gemaakt, als het echter een waardeloos stuk zou worden dan die art-criticus het er zo uithalen.

Aflevering 6
- Bij de krokodillen gaf zij die foto wel heel erg makkelijk weg, zonder te kijken en vervolgens zeggen dat het Yvon of Lotti was ?!?! Die stonden NAAST haar !!!
-   Opvallend was dat er wel erg veel geritsel was gedurende de filmpjes.
De Mol heeft er duidelijk voor gezorg dat men afgeleid was ! Raar genoeg horen we bij Isabelle geen geritsel. Dat zij die vraag goed bantwoord levert (slechts) 250 maar wel een hoop goodwill/vertrouwen terwijl de rest toch niets goed heeft.

Zoals iemand al zei : Het zijn hele subtiele acties, en niets wijst duidelijk in haar richting. Eigenlijk net zoals Elise in de vorige reeks.

Zoals ik al eerder zei

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 22-02-2005, 20:31:42 »
Ze is vaak net die extra stem in de groep die zorgt voor de chaos. Tijdens het openen van de tonnen, is duidelijk aanwezig en stemt netzoals MM meteen voor het openen van de duurste ton.

maar stond er in het dagboek op wieisdemol.nl niet dat de mol juist niets hoefde te doen bij het openen van de tonnen?

Offline Iris77

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 22-02-2005, 20:47:49 »
Na aflevering 6 ben ik er nu ook eindelijk uit: Isabelle is de mol  :)
Het volgende heb ik ook al op een ander forum gepost,maar zet 't hier ook maar ff neer.
Ik denk dat Isabelle Jim bewust uit de serie heeft gewerkt.Eerst steelt ze zijn foto (of zorgt ervoor dat iemand anders de foto steelt),zodat Jim sowieso geen kans maakt op de vrijstelling.Isabelle noemt dat ook nog in haar biecht,dat het voor Jim extra vervelend is.Zo heeft ze ook meteen al €250,- uit de pot gehouden,door de foto achter te houden.Met als gevolg dat er nog eens €250,- misgelopen wordt omdat Jim geen vraag mag beantwoorden.En nog eens €250,- als iedereen de vraag goed had en het bedrag werd verdubbeld.Is dus totaal €750,-.
Vervolgens heeft Isabelle haar molboekje laten slingeren,zodat Jim hem kon stelen.Isa zegt dat ze twee boekjes heeft,dus dit kan een nepboekje zijn.Daarin kan ze natuurlijk van alles hebben geschreven over wie ze verdenkt en waarom.Daarmee heeft ze Jim op een verkeerd spoor gezet,zodat hij de test slecht zou maken.Misschien zat Jim te dicht op haar huid (dat krijg je als mol natuurlijk te horen),en heeft ze dit als een soort afleidingsmanouvre gebruikt.Wat heeft gewerkt!
Vervolgens heeft zij alle vragen in de test fout beantwoord,zodat het percentage lager uit zou vallen en er 2 mensen naar huis moesten.
Isa is natuurlijk wel de enige die geld in de pot heeft gebracht deze aflevering,maar dit kan zijn omdat zij dan als 'held' gezien wordt en dus minder 'mollerig'.Maar met 1 kandidaat minder (eigenlijk 2 dus),is er met bepaalde opdrachten minder geld te verdienen.Dus wat Isa nu in de pot heeft gebracht,wordt wel weer gecompenseerd.

Deze 'theorie' wordt naar mijn mening ook versterkt,doordat in het dagboek van de mol alleen gesproken wordt over het feit dat er twee mensen naar huis zijn.Er wordt nergens gesproken over geld in of uit de pot.Het doel in deze aflevering was dus blijkbaar om mensen naar huis te sturen (?)  8)

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #276 Gepost op: 22-02-2005, 22:08:17 »
Als Isabel de mol is eet ik mijn hoed op.....

Maar dit is een mooie mollenactie:
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #277 Gepost op: 22-02-2005, 22:10:37 »
Wat gebeurt er?
The British are not impressed.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 22-02-2005, 22:13:01 »
haha ja ik wilde ook al zeggen als jim de mol was (uitspraak van vorige week) zing ik waltzing mathilda op de fandag  :-X

deze uitspraak had ik ook bijna over isabel gedaan maar ik durf haar niet zeker uit te sluiten :-X

maarja toch weet ik het niet........
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #279 Gepost op: 22-02-2005, 22:31:34 »
Na aflevering 6 ben ik er nu ook eindelijk uit: Isabelle is de mol  :)
Het volgende heb ik ook al op een ander forum gepost,maar zet 't hier ook maar ff neer.
Ik denk dat Isabelle Jim bewust uit de serie heeft gewerkt.Eerst steelt ze zijn foto (of zorgt ervoor dat iemand anders de foto steelt),zodat Jim sowieso geen kans maakt op de vrijstelling.Isabelle noemt dat ook nog in haar biecht,dat het voor Jim extra vervelend is.Zo heeft ze ook meteen al €250,- uit de pot gehouden,door de foto achter te houden.Met als gevolg dat er nog eens €250,- misgelopen wordt omdat Jim geen vraag mag beantwoorden.En nog eens €250,- als iedereen de vraag goed had en het bedrag werd verdubbeld.Is dus totaal €750,-.

MM is vrij duidelijk, dat hij de foto heeft gejat. Het lijkt me stug dat Isabelle kan voorspellen dat MM dit zal doen...

Vervolgens heeft Isabelle haar molboekje laten slingeren,zodat Jim hem kon stelen.Isa zegt dat ze twee boekjes heeft,dus dit kan een nepboekje zijn.Daarin kan ze natuurlijk van alles hebben geschreven over wie ze verdenkt en waarom.Daarmee heeft ze Jim op een verkeerd spoor gezet,zodat hij de test slecht zou maken.Misschien zat Jim te dicht op haar huid (dat krijg je als mol natuurlijk te horen),en heeft ze dit als een soort afleidingsmanouvre gebruikt.Wat heeft gewerkt!
Het zou idd kunnen dat Isabelle een nep boekje heeft gemaakt... maar ook als kandi kan dit goed zijn. Ze kan natuurlijk niet weten dat een kandi haar boekje jat, maar misschien was de sfeer er naar. Voor de mol heeft het weinig zin, die kent het originele boekje dus ziet dat het boekje niet dezelfde is... (maar hiermee schiet ik mijn eigen argument aan flarden, voordat ik hem goed heb kunnen uitleggen...)