Na aflevering 6 ben ik er nu ook eindelijk uit: Isabelle is de mol
Het volgende heb ik ook al op een ander forum gepost,maar zet 't hier ook maar ff neer.
Ik denk dat Isabelle Jim bewust uit de serie heeft gewerkt.Eerst steelt ze zijn foto (of zorgt ervoor dat iemand anders de foto steelt),zodat Jim sowieso geen kans maakt op de vrijstelling.Isabelle noemt dat ook nog in haar biecht,dat het voor Jim extra vervelend is.Zo heeft ze ook meteen al €250,- uit de pot gehouden,door de foto achter te houden.Met als gevolg dat er nog eens €250,- misgelopen wordt omdat Jim geen vraag mag beantwoorden.En nog eens €250,- als iedereen de vraag goed had en het bedrag werd verdubbeld.Is dus totaal €750,-.
Vervolgens heeft Isabelle haar molboekje laten slingeren,zodat Jim hem kon stelen.Isa zegt dat ze twee boekjes heeft,dus dit kan een nepboekje zijn.Daarin kan ze natuurlijk van alles hebben geschreven over wie ze verdenkt en waarom.Daarmee heeft ze Jim op een verkeerd spoor gezet,zodat hij de test slecht zou maken.Misschien zat Jim te dicht op haar huid (dat krijg je als mol natuurlijk te horen),en heeft ze dit als een soort afleidingsmanouvre gebruikt.Wat heeft gewerkt!
Vervolgens heeft zij alle vragen in de test fout beantwoord,zodat het percentage lager uit zou vallen en er 2 mensen naar huis moesten.
Isa is natuurlijk wel de enige die geld in de pot heeft gebracht deze aflevering,maar dit kan zijn omdat zij dan als 'held' gezien wordt en dus minder 'mollerig'.Maar met 1 kandidaat minder (eigenlijk 2 dus),is er met bepaalde opdrachten minder geld te verdienen.Dus wat Isa nu in de pot heeft gebracht,wordt wel weer gecompenseerd.
Deze 'theorie' wordt naar mijn mening ook versterkt,doordat in het dagboek van de mol alleen gesproken wordt over het feit dat er twee mensen naar huis zijn.Er wordt nergens gesproken over geld in of uit de pot.Het doel in deze aflevering was dus blijkbaar om mensen naar huis te sturen (?)