Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124697 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 26-02-2005, 04:04:08 »
Ik lees steeds dat Isabelle de mol niet zou zijn vanwege die vliegtuig-opdracht  ???

Indien zij in de voorgroepjes zat, en daar de mist in zou gaan (als mol dan he), dan zou een echte kandidaat alles in het werk stellen om de overige 6 die scherp aan het opletten waren alsnog de 3000 te laten winnen. In dat geval zou dan een niet-mol hebben gevlogen en echt zijn/haar best hebben gedaan de anderen te laten raden welke stunt hij/zij vloog.

Oftewel, die opdracht stond eigenlijk al vast dat ookal zou Isabelle (indien mol) niet als laatste vliegen gewonnen zou worden.

En er moet ook wat geld in de pot om er geld uit te kunnen laten gaan natuurlijk. Plus ze heeft die opdracht niet in haar eentje gewonnen, haar aanwijzingen waren ok (zover wij die hoorden) en voor de groep duidelijk genoeg om het te raden, misschien heeft ze wel geprobeerd iets van twijfel te zaaien, maar echt laten mislukken zou teveel opvallen. Maw, dat deze opdracht was geslaagd is niet alleen aan Isabelle te danken, en zou een hoger slagingspercentage hebben gehad indien er een niet mol zou hebben gevlogen als laatste, dus waarom geen credits opbouwen?

Overige Isabelle; zij is heel strucureel bezig, geeft gerichte aanwijzingen bij fiets-opdracht (soms fout maar klinkt iig alsof ze precies weet waar ze het over heeft) en komt meer dan wie ook over als iemand die zich goed kan orienteren, toch nam ze niet 1 keer de telefoon bij de orientatie-opdracht, terwijl zij ipv Jim en Sander de weg beter had geweten als ik haar zo inschat.

Hoe kwam tante Anka opeens ter plekke?
Isabelle heeft haar telefoon moeten inleveren, wist niet waar ze heen gingen, en zowaar, komt ze haar tante tegen, opmerkelijk!
Hoe kon ze zelfs mét telefoon tante Anka laten weten waar ze die dag zou zijn? Dat was pas op die dag bekend zover ik weet?

Ook dat overdreve soap-ster gedoe was verre van geloofwaardig.

Waarom wordt ze nooit verdacht in beeld gebracht?

Waarom zei ze te horen dat Pete ging bellen vanaf een plek dat ze dat niet kon horen?

Waarom zit ze nog steeds in het spel, niemand verdenkt haar, en als we de beelden moeten geloven is ze alleen maar druk met de opdrachten serieus uit te voeren ipv naar de mol te zoeken.

Haar opluchting bij een groen scherm is zwaar overdreven bij de toch zo ingetogen Isabelle, en soms zelfs wat prematuur (aflevering 6)

Bij de zwem-opdracht geeft ze de eerste verkeerd door, waardoor er gelijk verwarring is (ok de tekening was niet zo duidelijk, maar gelijk verwarring maakte dat MM zijn eigen gang ging).

Bij de fietsopdracht kom Isabelle met het idee dingen naast de weg te gaan fotograferen, ipv foto's van de route te maken zoals Yvon deed, achteraf niet handig, al leek het op dat moment een goed idee, ook geeft ze op een belangrijk moment de verkeerde info, al valt dat nauwelijks op omdat ze ivm Yvon feilloos te weg lijkt te weten, en alles wat ze zegt echt heel geloofwaardig over komt.

Zo zijn er nog wel wat Isabelle dingen, ookal is zij ook wmb de non-mol ik wil haar toch niet uitvlakken.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 26-02-2005, 09:23:07 »
Isabelle stond bij mij gister al een streep door en als ie er niet had gestaan na de afgelopen uitzending helemaal. Tijdens de eerste opdracht zat ze op de positie waar het minst te saboteren viel (als ze verkeerde dingen zou doorgeven zou 't wel heel erg opvallen) en bij het maken van polaroids was ze echt bezig van, waar kan ik het beste foto's van maken. En ze had nrtjes op de foto's gezet, waardoor toen ze vielen de foto's niet door elkaar raakte. En daarnaast die 50%. In principe wordt er in die biecht vanalles gemonteerd, maar om het nog een beetje geloofwaardig te houden zou ik dan op z'n minst 1 iemand Isabelle laten noemen. Nee voor mij is het duidelijk

Isabelle

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #322 Gepost op: 26-02-2005, 10:09:53 »
En daarnaast die 50%. In principe wordt er in die biecht vanalles gemonteerd, maar om het nog een beetje geloofwaardig te houden zou ik dan op z'n minst 1 iemand Isabelle laten noemen. Nee voor mij is het duidelijk

Isabelle
In deze ronde heeft Isabelle 20 % van de antwoorden in handen. Als zij in eerdere gevallen de vragen fout beantwoordt zou hebben en ze nu goed beantwoord, heeft dat een behoorlijk effect op het percentage. De andere 4 hoeven gezamenlijk nog maar 30 vragen goed te beantwoorden om aan 50 % te komen. Dit is bij de juiste vragen zeker mogelijk. Als er bijv. vragen zijn zoals in welke groep zat de mol etc., wordt iemand die absoluut niet als mol wordt gezien toch meegekozen met iemand die wel als mol wordt gezien.
Dan zou het percentage toch nog ergens goed voor zijn. Isabelle kan nu met vrijwel elke verdenking afrekenen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2005, 10:34:18 door Castor_en_Pollux »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 26-02-2005, 10:14:12 »
Ik vraag me af, stemt de mol wel? Misschien dat ie de test wel moet invullen (voor t geval er productiemensen bij zijn die niet weten wie de mol is), maar halen ze naderhand gewoon diens antwoorden eruit. Dus dan heeft in feite elke kandidaat 25% in handen. Want als de mol mag meestemmen, kan hij in principe grotendeels bepalen wat er gebeurd en is dat %-gedoe eigenlijk 1 grote farce ('t was ook niks, daar niet van).

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #324 Gepost op: 26-02-2005, 10:17:58 »
Ik zit ook al vanaf afl.1 op Isa (d8 dat ik de enige was ::rofl::, maar nee)
In de eerste opdracht kon ze niet goed mollen omdat Yvon opeens bovenwater bleef i.p.v. onderwater. Verspekingen en tegenstrijdige berichten doorgeven kon ze niet omdat Yvon haar dan zou door hebben (hetzelfde geldt voor Yvon, die kon niet mollen omdat ze ziek was en daardoor Isabelle niet misleiden).

Ze lijkt zoals altijd heel actief mee te doen in de tweede oprdracht zij maakt goede opmerkingen over de verkeerde foto's die Yvon maakt. Yvon is echter zo bezig met foto's maken dat Isa makkelijk verkeerde nummers heeft kunnen opschrijven om ze daarna allemaal te laten vallen. De hele route is dan vervaagd en de fietsgroep kan NIET meer op tijd komen.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #325 Gepost op: 26-02-2005, 10:31:19 »
Yvon heeft ook de foto's vast gehad en genummerd, terwijl Isabelle fotografeerde.
Je hoeft foto's niet uit je handen te laten vallen om een paar foto's op de verkeerde volgorde te leggen.

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 26-02-2005, 10:38:01 »
Isabelle valt wel erg vaak, toch? ::jaja::

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #327 Gepost op: 26-02-2005, 10:45:09 »
Isabelle valt wel erg vaak, toch? ::jaja::

Jaa dat vind ik wel.. Maarja ze is ook niet voor niets mijn mol!
Some light in your eyes...

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 26-02-2005, 12:58:16 »
Ik vraag me af, stemt de mol wel? Misschien dat ie de test wel moet invullen (voor t geval er productiemensen bij zijn die niet weten wie de mol is), maar halen ze naderhand gewoon diens antwoorden eruit. Dus dan heeft in feite elke kandidaat 25% in handen. Want als de mol mag meestemmen, kan hij in principe grotendeels bepalen wat er gebeurd en is dat %-gedoe eigenlijk 1 grote farce ('t was ook niks, daar niet van).

De mol stemt zeker, kan er alleenneit uitvlegen. Dus tot aan de aflevering van gisteren was het de taak van de mol om alles fout in te vullen zodat het percentage laag was en de kans groter dat er twee kandidaten uitvlogen. En dat is vorige week gelukt. Deze week hoefde dat niet meer, dus heeft de mol niet per se alles fout hoeven te doen en was het percentage ineens zoveel hoger. Toch had de mol wel alles fout kunnen doen, zodat kandidaten gaan twijfelen over hun eigen test, omdat de het totaalpercentage dan zo laag blijft...

Aja die isabelle... Geen moment gedacht dat zij de mol is, maar als ze het wel blijkt te zijn vind ik dat ze het supergoed heeft gedaan...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 26-02-2005, 12:58:58 »
Isabelle stond bij mij gister al een streep door en als ie er niet had gestaan na de afgelopen uitzending helemaal. Tijdens de eerste opdracht zat ze op de positie waar het minst te saboteren viel (als ze verkeerde dingen zou doorgeven zou 't wel heel erg opvallen) en bij het maken van polaroids was ze echt bezig van, waar kan ik het beste foto's van maken. En ze had nrtjes op de foto's gezet, waardoor toen ze vielen de foto's niet door elkaar raakte. En daarnaast die 50%. In principe wordt er in die biecht vanalles gemonteerd, maar om het nog een beetje geloofwaardig te houden zou ik dan op z'n minst 1 iemand Isabelle laten noemen. Nee voor mij is het duidelijk

Isabelle

Ik kan 't hier alleen maar compleet mee eens zijn.  ::jaja:: Als had ik vorige week al definitief 'n streep door haar naam gezet. Die streep is na gisteren nog dikker geworden. Haar naam is bijna niet meer leesbaar. ;)

Mocht ze 't op miraculeuze wijze toch de mol blijken te zijn, dan hebben de makers in mijn ogen echt gefaald in 't kiezen van de mol of in de montage.  ::niet-ok::  Maar de makers hebben niet gefaald, want ze is 't gewoon niet.  ::ohno::

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #330 Gepost op: 26-02-2005, 13:20:09 »
Even over het eventuele gebrek aan molacties van Isabelle (mocht ze de mol zijn):  Met z'n typ als Yvon Jaspers in het spel kom je zelf nauwelijks nog aan mollen toe.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 26-02-2005, 13:23:43 »
Even over het eventuele gebrek aan molacties van Isabelle (mocht ze de mol zijn):  Met z'n typ als Yvon Jaspers in het spel kom je zelf nauwelijks nog aan mollen toe.

::rofl:: en wat te denken van MM?
Wel balen, wil je flink tekeer gaan als mol, nemen de anderen al het werk uit handen! Is er niet veel eer meer te behalen...

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 26-02-2005, 15:13:43 »
was er bij de eerste opdracht eigenlijk een tijdslimiet?

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 26-02-2005, 17:56:42 »
vgs mij niet

Ik vind het trouwens klote dat je uit het introflimpje van Isabelle de hele tijd wist dat ze niet eruit ging. Als ze nu van elke deelnemer een stukje van eerste of tweede deelneemr hadden gepakt owkeej maar nu wisten we dus al dat ze steeds erin bleef!!

Echt heel jammer, khoop dat ut een aanwijzing is (zoals Ron vorig jaar--> Isa winaar)

Offline Iris77

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 26-02-2005, 18:44:44 »
Ik vind het trouwens klote dat je uit het introflimpje van Isabelle de hele tijd wist dat ze niet eruit ging. Als ze nu van elke deelnemer een stukje van eerste of tweede deelneemr hadden gepakt owkeej maar nu wisten we dus al dat ze steeds erin bleef!!

Echt heel jammer, khoop dat ut een aanwijzing is (zoals Ron vorig jaar--> Isa winaar)

Ik had hier vorige week al een theorie voor verzonnen (alleen niet hier gepost, wel op een ander forum). Waar het op neer komt:
Isabelle's stukje uit het introfilmpje is als laatste te zien in de afleveringen. Zij komt het verst en is dus de Mol.
Het stukje van Lottie (duiken) hebben we in afl.7 gezien. Zij zit hiermee het dichtst bij de mol en wordt de Winnaar.
De stukjes van Yvon en Marc-Marie waren allebei in afl.6 te zien. Één van de twee moet nu nog afvallen voor de finale. Ik denk dan Yvon, omdat haar stukje (krokodillen) eerder aan bod kwam dan die van MM (vliegen). MM wordt hiermee dus de Verliezer.
Een andere optie is dat er volgende week geen afvaller is, en ze met z'n vieren naar de finale gaan.(Maar dan nog ligt Yvon er eerder uit dan MM)
Met bovenstaande had ik 'voorspeld' dat Sander de afvaller van afl. 7 zou worden, omdat zijn stukje (Roadtrain) al veel eerder te zien was geweest.

Er zijn mensen die deze theorie niet zien zitten omdat het niet klopt met de rest van de afvallers. Maar in mijn ogen hoeft dat ook niet; er zijn wel vaker hints geweest naar alleen de Mol,Winnaar en Verliezer.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 27-02-2005, 03:24:10 »
Isabelle stond bij mij gister al een streep door en als ie er niet had gestaan na de afgelopen uitzending helemaal. Tijdens de eerste opdracht zat ze op de positie waar het minst te saboteren viel (als ze verkeerde dingen zou doorgeven zou 't wel heel erg opvallen)

En toch gaf ze gelijk de eerste verkeerd door, en pas bij de 2e ging ze roepen "vorige verkeerd" etc.
Ze had nav de volgende aanwijzingen de eerste kunnen corrigeren, maar door de eerste alvast fout te doen, waren er sowieso 2 fouten.
(dus al 40% plus dat MM danwel Sander nog een fout konden maken).

Citaat
en bij het maken van polaroids was ze echt bezig van, waar kan ik het beste foto's van maken.

Dat was juist niet handig, een tempel naast de weg (stond hij links of rechts? gingen we daarna rechtdoor af sloegen we af? etc.) zegt niet zo gek veel over de gereden route, in dat opzicht was de gehele route fotograferen zoals Yvon deed handiger en overzichtelijker.

Isabelle komt gewoon wel echt serieus over en ik zou die route ook eerder van haar aannemen als van Yvon, maar dt betekend niet dat ze volledig te vertrouwen is.

Citaat
En ze had nrtjes op de foto's gezet, waardoor toen ze vielen de foto's niet door elkaar raakte.

Mja, op gegeven moment gingen ze schrijven en nummeren en daarna viel de boel (vanwege Isabelle), desondanks wees Isabelle ze een verkeerde route (kwamen na veel omrijden weer bij dat blauwe ding uit)

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 27-02-2005, 07:19:38 »

Dat was juist niet handig, een tempel naast de weg (stond hij links of rechts? gingen we daarna rechtdoor af sloegen we af? etc.) zegt niet zo gek veel over de gereden route, in dat opzicht was de gehele route fotograferen zoals Yvon deed handiger en overzichtelijker.

Zoals Yvon deed was het idd handig en overzichtelijk Yvon nam foto's van een deel van de straat.
Isabelle wilde uit stappen, recht voor het object gaan staan en dan de foto nemen. Dat is een mollestreek want als je er alleen dat object op hebt staan kun je naderhand niet meer zien of dat rechts of links stond.

Tijdens het winkelen zie je op een bepaald moment yvon praten, op de achtergrond zie je Isabelle die zogenaamd ook aan het zoeken is naar de juiste ingrediënten. Je ziet dat ze iets in haar hand heeft en ergens mee bezig is maar het is te ver weg, je ziet niet wat ze in haar hand heeft. Totdat Yvonne zich omdraaid (je ziet dan even Isa niet in beeld) zodra je Isa weer in beeld ziet zie je dat ze snel iets in haar zak propt het gebeurt heel snel. Als je dit stukje beeldje voor beeldje kijkt zie je dat het de telefoon is en het lijkt net of ze iets aan het versturen was. Wat deed ze met die telefoon tijdens het winkelen de andere hadden haar nog niet gebeld ???.
Dit stukje doet me heel erg denken aan George toen hij geld weg moffelde
« Laatst bewerkt op: 27-02-2005, 08:09:59 door kwarkje »

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 27-02-2005, 08:45:07 »
Ik had hier vorige week al een theorie voor verzonnen (alleen niet hier gepost, wel op een ander forum). Waar het op neer komt:
Isabelle's stukje uit het introfilmpje is als laatste te zien in de afleveringen. Zij komt het verst en is dus de Mol.
Het stukje van Lottie (duiken) hebben we in afl.7 gezien. Zij zit hiermee het dichtst bij de mol en wordt de Winnaar.
De stukjes van Yvon en Marc-Marie waren allebei in afl.6 te zien. Één van de twee moet nu nog afvallen voor de finale. Ik denk dan Yvon, omdat haar stukje (krokodillen) eerder aan bod kwam dan die van MM (vliegen). MM wordt hiermee dus de Verliezer.
Een andere optie is dat er volgende week geen afvaller is, en ze met z'n vieren naar de finale gaan.(Maar dan nog ligt Yvon er eerder uit dan MM)
Met bovenstaande had ik 'voorspeld' dat Sander de afvaller van afl. 7 zou worden, omdat zijn stukje (Roadtrain) al veel eerder te zien was geweest.

Er zijn mensen die deze theorie niet zien zitten omdat het niet klopt met de rest van de afvallers. Maar in mijn ogen hoeft dat ook niet; er zijn wel vaker hints geweest naar alleen de Mol,Winnaar en Verliezer.

Ik heb een soort filosofische theorie waarom je kan zien dat het Isabelle moet zijn in de introfilmpjes. Er wordt in de opdracht duidelijk op haar GEJAAGD (er wordt op haar geschoten, je hoort gegil), op de mol wordt ook GEJAAGD.

Lottie ziet zichzelf in de aflevering 7. zie je haar een aantal keer het gebaar maken in duikerstaal dat het goed gaat, Lottie zit dus goed zij wordt de winnaar.

----------------------------------

Maar nu ff de feiten wat doet Isabelle fout in deze aflevering (moet hem eigenlijk nog een keer zien maar goed):

- de eerste tekening van lottie interpreteert ze al fout.
- VEEEEL te veel schreeuwen naar MM (ze zegt dat ze mm niet kon zien, volgens mij kon ze dat wel en anders vaarden ze een beetje naar hem toe toch?)
- wil absoluut in het groepje met de heldere blik (beste molpositie)
- zoals boven gezegd (thnx  Cosma en Kwarkje), was het niet handig om een foto recht voor het object te nemen, aangezien je dan niet kan zien waar het object zich bevindt langs de route.
- ze stemt tegen een foto maken van het water, terwijl dit een belangrijk herkenningspunt is.

Nog meer? ::tandpastasmiley::

Offline ~*Alma*~

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 27-02-2005, 12:57:01 »
Ik begin nu dus serieus te twijfelen  :-X
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #339 Gepost op: 27-02-2005, 13:24:11 »

- VEEEEL te veel schreeuwen naar MM (ze zegt dat ze mm niet kon zien, volgens mij kon ze dat wel en anders vaarden ze een beetje naar hem toe toch?)

Volgens mij zegt ze op een gegeven moment dat ze niet dichterbij kan. Kan me niet meer herinneren wanneer precies.