Ik lees steeds dat Isabelle de mol niet zou zijn vanwege die vliegtuig-opdracht
Indien zij in de voorgroepjes zat, en daar de mist in zou gaan (als mol dan he), dan zou een echte kandidaat alles in het werk stellen om de overige 6 die scherp aan het opletten waren alsnog de 3000 te laten winnen. In dat geval zou dan een niet-mol hebben gevlogen en echt zijn/haar best hebben gedaan de anderen te laten raden welke stunt hij/zij vloog.
Oftewel, die opdracht stond eigenlijk al vast dat ookal zou Isabelle (indien mol) niet als laatste vliegen gewonnen zou worden.
En er moet ook wat geld in de pot om er geld uit te kunnen laten gaan natuurlijk. Plus ze heeft die opdracht niet in haar eentje gewonnen, haar aanwijzingen waren ok (zover wij die hoorden) en voor de groep duidelijk genoeg om het te raden, misschien heeft ze wel geprobeerd iets van twijfel te zaaien, maar echt laten mislukken zou teveel opvallen. Maw, dat deze opdracht was geslaagd is niet alleen aan Isabelle te danken, en zou een hoger slagingspercentage hebben gehad indien er een niet mol zou hebben gevlogen als laatste, dus waarom geen credits opbouwen?
Overige Isabelle; zij is heel strucureel bezig, geeft gerichte aanwijzingen bij fiets-opdracht (soms fout maar klinkt iig alsof ze precies weet waar ze het over heeft) en komt meer dan wie ook over als iemand die zich goed kan orienteren, toch nam ze niet 1 keer de telefoon bij de orientatie-opdracht, terwijl zij ipv Jim en Sander de weg beter had geweten als ik haar zo inschat.
Hoe kwam tante Anka opeens ter plekke?
Isabelle heeft haar telefoon moeten inleveren, wist niet waar ze heen gingen, en zowaar, komt ze haar tante tegen, opmerkelijk!
Hoe kon ze zelfs mét telefoon tante Anka laten weten waar ze die dag zou zijn? Dat was pas op die dag bekend zover ik weet?
Ook dat overdreve soap-ster gedoe was verre van geloofwaardig.
Waarom wordt ze nooit verdacht in beeld gebracht?
Waarom zei ze te
horen dat Pete ging bellen vanaf een plek dat ze dat niet kon horen?
Waarom zit ze nog steeds in het spel, niemand verdenkt haar, en als we de beelden moeten geloven is ze alleen maar druk met de opdrachten serieus uit te voeren ipv naar de mol te zoeken.
Haar opluchting bij een groen scherm is zwaar overdreven bij de toch zo ingetogen Isabelle, en soms zelfs wat prematuur (aflevering 6)
Bij de zwem-opdracht geeft ze de eerste verkeerd door, waardoor er gelijk verwarring is (ok de tekening was niet zo duidelijk, maar gelijk verwarring maakte dat MM zijn eigen gang ging).
Bij de fietsopdracht kom Isabelle met het idee dingen naast de weg te gaan fotograferen, ipv foto's van de route te maken zoals Yvon deed, achteraf niet handig, al leek het op dat moment een goed idee, ook geeft ze op een belangrijk moment de verkeerde info, al valt dat nauwelijks op omdat ze ivm Yvon feilloos te weg lijkt te weten, en alles wat ze zegt echt heel geloofwaardig over komt.
Zo zijn er nog wel wat Isabelle dingen, ookal is zij ook wmb de non-mol ik wil haar toch niet uitvlakken.