Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124690 keer)

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 27-02-2005, 14:50:56 »
Bedankt voor alle theoriën!! Dat bevestigt het voor mij steeds meer!
Some light in your eyes...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #341 Gepost op: 27-02-2005, 16:49:23 »
Tijdens het winkelen zie je op een bepaald moment yvon praten, op de achtergrond zie je Isabelle die zogenaamd ook aan het zoeken is naar de juiste ingrediënten. Je ziet dat ze iets in haar hand heeft en ergens mee bezig is maar het is te ver weg, je ziet niet wat ze in haar hand heeft. Totdat Yvonne zich omdraaid (je ziet dan even Isa niet in beeld) zodra je Isa weer in beeld ziet zie je dat ze snel iets in haar zak propt het gebeurt heel snel. Als je dit stukje beeldje voor beeldje kijkt zie je dat het de telefoon is en het lijkt net of ze iets aan het versturen was. Wat deed ze met die telefoon tijdens het winkelen de andere hadden haar nog niet gebeld ???.
Dit stukje doet me heel erg denken aan George toen hij geld weg moffelde
Telefoontje hebben ze inmiddels gehad. Angela zegt voordat ze de winkel ingaan dat ze het telefoontje en de polaroids bij de hand moeten houden, om de fietsers te helpen.

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 27-02-2005, 19:38:34 »
Telefoontje hebben ze inmiddels gehad. Angela zegt voordat ze de winkel ingaan dat ze het telefoontje en de polaroids bij de hand moeten houden, om de fietsers te helpen.

Ja daar ben ik het mee eens maar wat moet ze met de telefoon tijdens het shoppen er werd niet voor de eerste keer gebeld. Het is zo onduidelijk in beeld gebracht dat je op de online versie niet kunt zien (ik niet tenminste) dat het een telefoon is. Alleen op tv beeldje na beeldje bekijken zie je het maar ze is er iets mee aan het doen lezen of een berichtje versturen.Yvon staat ergens anders en draait zich om. Ik vind het gewoon heel vaag.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #343 Gepost op: 27-02-2005, 20:06:54 »
Als de mol voorkennis heeft van de opdrachten, vindt ik het een beetje raar dat Isa zo'n raar gezicht trekt als ze hoort dat ze moet gaan koken  :-\\

Weer dun streepje door Isa...
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 27-02-2005, 20:38:29 »
Als de mol voorkennis heeft van de opdrachten, vindt ik het een beetje raar dat Isa zo'n raar gezicht trekt als ze hoort dat ze moet gaan koken  :-\\

Weer dun streepje door Isa...
Isabelle volgde  cursussen en workshops die allemaal te maken met acteren en presenteren voor de camera.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #345 Gepost op: 27-02-2005, 21:01:12 »
Tijdens het winkelen zie je op een bepaald moment yvon praten, op de achtergrond zie je Isabelle die zogenaamd ook aan het zoeken is naar de juiste ingrediënten. Je ziet dat ze iets in haar hand heeft en ergens mee bezig is maar het is te ver weg, je ziet niet wat ze in haar hand heeft. Totdat Yvonne zich omdraaid (je ziet dan even Isa niet in beeld) zodra je Isa weer in beeld ziet zie je dat ze snel iets in haar zak propt het gebeurt heel snel. Als je dit stukje beeldje voor beeldje kijkt zie je dat het de telefoon is en het lijkt net of ze iets aan het versturen was. Wat deed ze met die telefoon tijdens het winkelen de andere hadden haar nog niet gebeld ???.
Heb je gezien hoe Isabelle reageert* als ze hoort dat ze moet gaan koken... Als dat gespeeld is, dan is Isabelle heeeeeel goed. Als mol had ze natuurlijk geweten dat de opdracht nog niet voorbij is en had ze nooit zo gereageerd.

Niet heel blij.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 27-02-2005, 21:53:52 »
Isabelle volgde  cursussen en workshops die allemaal te maken met acteren en presenteren voor de camera.

Ja, dat zal best maar dan heeft ze de les "overacting" zeker gemist  :D

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 27-02-2005, 23:41:33 »

Nog meer? ::tandpastasmiley::

De discussie met MM?

Ze wilde per sé in de groep met 'de heldere blik'(?) terwijl wat wisten ze nu eigenlijk dat dat zou inhouden?

Ze houdt hier vreselijk aan vast, zegt dat ze zich meermaals heeft opgeofferd en nu wil zij toch echt hier zitten (MM ook).

De fietstocht is uiteraard veel zwaarder, en de 2 voorop konden de opdracht verpesten, al weet ik niet wie de aanwijzing de eerste keer gaf bij het blauwe hek.

Iig, heeft Isabelle de foto's grootdeels in beheer, (foto 13 hoort bij 14 enzo?) en is wel degene die de fout maakt bij de vechtschool waardoor de groep moet omrijden.

Als mol wil je denk ik voorin (lekker in de auto rondkijken en en passent een hond fotograferen (dat deed Isabelle ??? ) ipv 2 uur fietsen in de hitte.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 27-02-2005, 23:44:54 »
Nog meer;

Had Isabelle (die duidelijk vanwege haar stem op die positie werd gemanouvreerd) naast MM de mooiste mol-positie, indien Yvon niet was uitgevallen bij het duiken dan.

Bij Lottie en Yvon onder water had zij in haar eentje de aanwijzingen van de 2 beneden kunnen interpreteren zoals ze wilde (nu kon dat niet want Yvon was daarbij) en verkeerd door kunnen geven aan Marc-Marie.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 27-02-2005, 23:47:55 »
Van .nl (Heinz):

Isabelle wordt maar 1 keer gebeld, niet 2 keer!

Ik heb nog even aflevering 3 en 4 teruggekeken en extra gelet op Isabelle en de telefoontjes die ze krijgt, of is het toch maar 1 telefoontje?

1) Afl.3 Isabelle (stem): "De telefoon ging.. en ik kreeg een boodschap van de Mol en die boodschap was als de groep geen geld zou verdienen, dat ik dan, eh ja, vijf vragen goed zou krijgen bij de volgende test.

2) Afl.3 Marc-Marie: "De eerste vier hangen links!" Isabelle: "De eerste vier hangen waarschijnlijk rechts, misschien links!"

3) Afl.3 Isabelle (in biecht): "Op het moment dat er gezegd wordt 'er zit een bom in', dan eh, ben ik opeens oost-indisch doof en dan ga ik proberen om 'm toch te pakken."

4) Afl.3 Isabelle (in biecht): "Dus ja, ik heb mijn best gedaan, maar het was niet zo heel erg moeilijk.. om mijn best te doen om geen tassen te halen, want eh *lacht*, de dames waarmee ik in de trein zat die waren inderdaad niet echt eh, heel erg goed in het vangen van tassen dus dat werkte heel mooi in mijn voordeel.

___

5) Afl.4 Isabelle (in biecht): "De Mol had hulp nodig. Via mysterieuze weg (trekt gek gezicht) kwam het verzoek bij mij binnen. En moet je hem dan geloven ja of nee, dat weet je natuurlijk niet (weer met gek gezicht). Maar in dit geval had ik zoiets van ach, hè.. Dit moet kunnen.

6) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Ik wilde dat koffertje van 3000 Euro helemaal niet hebben. Alleen ja, heel vervelend, op het gegeven moment in alle commotie werd dat in mijn handen geduwd en werd er ook door Gijs gezegd: 'dit is de 3000' en toen dacht ik ja, als ik zo meteen al wat stunts uit moet gaan halen en ik ga nu ook nog eens een keertje zeggen dat ik die 3000 niet wil hebben, dan gaat het misschien wel allemaal een beetje heel erg.. opvallen."

7) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Het was ook daadwerkelijk de bedoeling dat ik eh, een beetje eh, zou struikelen, zou struikelen om herkend te worden alleen dat ging iets harder dan de bedoeling was, maar ach hè, je moet er wat voor over hebben niet waar. Dus op dat moment was ik natuurlijk gewoon eh, weg, en eigenlijk heeft die harde val me gered, want anders was het misschien wel heel erg opgevallen."
___

Over deze 7 uitspraken ga ik nu een aantal dingen zeggen:

Wanneer Isabelle uitspraak 1 doet, zien we haar niet, maar horen we haar alleen, bij uitspraak 5 zien we haar wel. Wanneer ze biecht in aflevering 3 heeft ze het niet over het telefoontje van de Mol (uitspraken 3 en 4). We weten dus niet zeker of ze in aflevering 3 saboteert omwille van het telefoontje, het zou kunnen dat ze nog helemaal geen telefoontje heeft gehad, maar dit alleen pas in aflevering 4 krijgt, en dat uitspraken 3 en 4 dus uit haar 'Mollenbiecht' komen. (Want waarom zou Isabelle 2 keer gebeld worden door de Mol, alleen maar omdat ze er in aflevering 3 voor zorgde dat er geen geld in de pot kwam? En waarom moest Yvon er dan voor zorgen dat er geld UIT de pot ging? Beetje oneerlijk toch?) Bovendien is het vreemd dat ze in uitspraak 5 niet zegt dat de Mol WEER hulp nodig had. Ze noemt nergens dat dit al de tweede keer is dat ze een telefoontje krijgt.

Ik denk dat de programmamakers ons willen doen geloven dat Isabelle in aflevering 3 ook al gebeld werd, om haar verdachte uitspraak 2 te kunnen verklaren. Dit is overigens een uitspraak die voor de kijker verdacht is, maar niet voor de medekandidaten. Isabelle saboteert voor hen dus onopvallend, iets wat ze erg belangrijk vindt zo blijkt uit uitspraken 6 en 7. Waarom wil ze zo nodig onopvallend en niet verdacht zijn als ze niet de Mol is?* Een beetje verdenkingen op je laden kan dan geen kwaad.

*Denk ook aan haar uitspraak bij de grottenopdracht.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 28-02-2005, 00:38:52 »
Isa wordt voor ons kijkers verdacht in beeld gebracht..Ze is al meerdere keren als hulpmol in beeld gebracht...Als ze echt de mol zou zijn zou ik dit zeer zwak vinden...Ze zou zo niet allen de verdenking van de kandidaten kunnen beinvloeden maar ook de echte molzoeker..En de echte kandidaten...Dit zou voor mij de echte anti-climax zijn....

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 28-02-2005, 01:59:42 »
Eerlijk gezegd zie ik Isabelle ook als de non-mol van deze reeks.

Alle anderen zijn (en waren) verdacht, MM is overduidelijk de mol, maar Yvon net zo goed, en Lottie ook!

Ik dacht ik ga eens voor de non-mol.

(heb net die koffertjes opdracht nog even bekeken, en ben er bijna zeker van dat Isabelle na haar val, en toen ze richting rechts liep Jim gewoon zag staan wat was trouwens haar hulpmol-missie? geen geld in de pot, geld uit de pot, erg vaag: de mol had hulp nodig enzo, welke hulp precies?)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 28-02-2005, 02:16:00 »
Isa wordt voor ons kijkers verdacht in beeld gebracht..Ze is al meerdere keren als hulpmol in beeld gebracht...

En toch hebben we haar nooit zien bellen met de mol cq brieven zien ontvangen van de mol.

Indien ze bij het kofferspel hulpmol was; wat was dan haar missie?

Ik heb wel net gezien dat op het moment dat Jim oppert de koffers te markeren ze heel hard begint te schreeuwen dat men met een telefoon achter Pete aanmoet (de koffers worden niet gemarkeerd).
Bij de koffer-val was ze dus afhankelijk van het feit dat ze bij toeval van Gijs een koffer kreeg, dus wat was nu haar opdracht?
En kreeg ze die koffer wel van Gijs?
Wanneer iedereen wegrent (nadat zij heeft gezegd dat ze achter Pete aanmoesten) draait ze zich zodra de anderen hard rennen ineens razendsnel om.

Dan klaagt ze over die dure koffer (koffer met 3000 en streken uithalen zou wel héééél erg opvallen zegt ze), maar wat is het probleem, ze wil toch juist verdacht zijn?

Ze was ook zo blij dat de anderen in de trein het verknalden, dat was erg gunstig voor mij zegt ze, maar ook dan weer, als zij fouten zou maken, en het zou anderen aan het denken zetten, wat is dan het probleem, ze wordt maar niet verdacht, en dat wil ze ook niet, terwijl dat toch onderdeel is van het spel.

Over de kandidaten zegt ze op gegeven moment: ik weet het niet, ze gedragen zich op een bepaalde manier, bedenkelijk en het is dan moeilijk in te schatten of ze echt zo zijn of dat ze een maskertje op willen zetten om te doen alsof ze de mol zijn (dat de mol ertussen zit en zich bedenkelijk gedraagt cq zo is laat ze achterwege).

Mja, ik verdenk Isabelle ook niet, maar ik ben haar juist om die reden even wat aan het nalopen ;)

Offline Britt

• Forumlid
  • Uiteráárd!
Nieuwe hint gevonden!
« Reactie #353 Gepost op: 28-02-2005, 10:01:58 »
Jaja, ik weet niet meer welke aflevering het precies is, maar ongeveer in de buurt bij aflevering 3/4

Je ziet ze eten kopen in een supermarkt en victoria zegt dan nog: we kopen scoutingvoedsel [o.i.d]

Iets later zie je een shot dat ze eten aan tafel, weer iets later weer een shot waarbij ze ook eten aan tafel maar waarbij eentje ontbreekt.

Dan zie je de kamer vanuit de bosjes gefilmd en als je goed kijkt zie je een persoon in de bosjes staan. Wie ontbrak er aan tafel? Isabelle.

Na deze shot zie je een molen.

Isabelle zou ook goed de mol kunnen zijn, wat denken jullie over deze hint? 8)
can I break the spell of the typical? -.-

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 28-02-2005, 11:34:22 »
Dit zou voor mij de echte anti-climax zijn....

En niet alleen voor jou. Deze opmerking is al zo vaak gevallen dat ik bijna begin te denken dat dit de reden is dat we DEE hier nooit meer zien.  ;) >:D

Offline ~*Alma*~

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 28-02-2005, 15:55:11 »
Ik begin nu dus serieus te twijfelen  :-X

Nee toch niet  8)  ;D
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 28-02-2005, 20:04:33 »
Ik blijf het raar vinden dat Isabelle als enige van alle kandidaten niet verdacht in beeld wordt gebracht (terwijl dat via montage best mogelijk is).

Ook Isabelle zelf wil niet verdacht worden door de anderen ???, dat heeft ze nu al 2 keer gezegd, terwijl dat toch extra leuk is en je een grotere kans geeft in de finale te komen.

In feite heeft de rechts-groep de oriëntatie opdracht verpest, zij kwamen als laatsten aan (de linksen hadden al voor het hotel gestaan en moesten doorlopen naar de anderen) en hadden geen manke-Gijs in hun midden. Die 3 moeten dus iets ongelooflijk fout hebben gedaan, terwijl ze wisten naar welke pleinen ze moesten, en via een stadkaartje was dat makkelijk opgelost zonder dat de controle-groep daaraan te pas kwam.
We zien Isabelle nauwelijks iets doen, niet telefoneren ook, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook niets heeft uitgehaald cq niet aan de telefoon geweest is, hoe kon deze groep als laatste arriveren, Gijs en Sander liggen er al uit? Heeft de altijd zo fantieke en serieuze speelster werkelijk geen enkele moeite ondernomen? (achteraf zal het aan Sander en Jim niet gelegen hebben).

Bij het sleutels zoeken zien we Isabelle zand heen en weer schuiven, daarna gaat ze de anderen 'ophalen' om ze zo snel mogelijk aan het werk te krijgen (we weten niets van een tijd-limiet), maar anderzijds om te te winnen had ze onderweg de opdracht kunnen uitleggen, maar dat laat ze over aan Victoria, bij het tonnen openmaken is Isabelle wel weer heel fanatiek (al moet je daarvoor heel goed kijken).

Eigenlijk was het ook Isabelle die de wie-van-de-drie opdracht echt heel slecht deed, eerst een raar accent, dan niet meer, en dan die hele ongeloofwaardige soap-ster act.

Bij de treinopdracht (al dan geen hulpmol) staat ze zoveel mogelijk alleen te linkerzijde (de eerste vier postzakken hingen links, we zien ook alleen Isabelle een postzak missen en Victoria alleen haar rugzak). Met de rugzak van Yvon heeft Isabelle geen moeite.
Waneer Yvonne bij haar staat kan ze weinig uithalen (geen bommen binnenhalen wanneer MM nee roept bv).

Waarom zou de mol juist het boekje van Isabelle stelen? En waarom reageer Isabelle er nauwelijks op (pas wanneer ze de cameraploeg ziet juicht ze opeens  ??? )

Wat was haar opdracht bij het koffergedoe? (nog maar eens die vraag).
We zien haar 3 keer Yvon passeren, en ze wilde dus wel degelijk met alle geweld die eerste koffer wisselen en in beeld komen (dat ze meermaals langsloopt valt pas op wanneer je de uitzending voor de zoveelste keer bekijkt). Maar wat had ze afgesproken met de mole-messenger? geen geld in de pot, geld uit de pot, en hoe kon ze dat bereiken gezien er nog zoveel anderen waren (en ze dus nooit echt daaraan kon voldoen).

Ook die 50% maakt nog niet dat Isabelle de mol niet is, ze zit immers steeds bij 1 van de door de andere verdachten in een groepje ingedeeld, en indien de mol alle vragen geod beantwoord kan Isabelle nog gewoon de mol zijn.

Ik ga vanavond nog eens verder speuren, nog nooit is iemand zo onmols in beeld gebracht/overgekomen, en dat vind ik raar.

ps, ik verdenk Isabelle niet als mol ;)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 28-02-2005, 20:07:57 »
Kijk, als mol mag je absoluut best iets laten slagen, maar Isabelle heeft de vorige alfevering (niet die van vrijdag maar diegen daarvoor) zo'n beetje al het geld in haar eentje verdiend. Ze wist als enige haar vraag goed te beantwoorden en beschreef de stunts goed. Dat zou ik een hele rare en domme molactie vinden eerlijk gezegd.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 28-02-2005, 20:14:03 »
*komt aan roeien in bootje*

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

ZWAAI ALS JE ME HOORT!

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

(sorry kon het niet laten  ;D)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #359 Gepost op: 28-02-2005, 20:26:40 »
*komt aan roeien in bootje*

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

ZWAAI ALS JE ME HOORT!

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

(sorry kon het niet laten  ;D)

Citaat
Ik stond behoorlijk voor schut omdat Isabelle Quuipo maar door bleef schreeuwen.
:-[