Nav de koffer-opdracht kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat Isabelle voorkennis had mbt deze opdracht.
De mol had hulp nodig (en dat heeft zij volbracht, al is het onduidelijk wat precies haar missie was).
Ze moest dus:
1-vlak na de uitleg van Angela de anderen opjagen (hij gaat NU lopen, snel erachteraan met telefoon!, waarna Yvon, Lottie, MM en zij hard gaan rennen, alleen zij keert zich opeens razendsnel om), ook schreeuwt ze 3 keer door de opmerking van Jim heen dat de koffers gemakeerd dienen te worden qua inhoud.
2-door zich direct om te draaien nadat de anderen de deuren gepasseerd waren, kon ze terugkomen bij de koffers (waarvan de duurste de eerste was opgesteld om te kunnen pakken) en ze dus met de 3000 op pad kon. (ze zegt dat Gijs haar die gaf, maar dat was niet te zien, wel dat hij tegen haar had gezegd dat het de duurste koffer was)
3-ze moest weten dat Pete ging bellen (dat zegt ze ook duidelijk) en ze loopt zelfs 3 keer om Yvonne en Pete heen tot Pete gaat bellen, wetende dat hij dan zijn koffer zou neerzetten).
4-Ze valt (over de achterkant van de shoen van Pete) waardoor Pete haar niet kon missen (of ze Jim heeft gezien weet ik niet, maar is niet eens ondenkbaar), en heeft hiermee haar missie volbracht.
Ze kon alleen "de mol helpen" wanneer ze precies van tevoren het scenario wist, ik zou niet weten hoe ze dat anders had kunnen doen, en wat ze precies moest doen (geen geld in de pot, geld uit de pot?) is niet gezegd terwijl Jim bv een overduidelijke opdracht kreeg (maar klaarblijkelijk niet wist hoe de opdracht er precies uit ging zien).
Isabelle moet dus gedegen voorkennis hebben gehad mbt de koffertjes opdracht om daadwerkelijk te kunnen helpen, en dat kan niet via zo'n kort mole-gesprekje
(je zou het hele scenario moeten doornemen)
Het vermoeden dat zij meer weet over de opdrachten blijkt ook uit het feit dat ze per sé bij "de heldere blik" opdracht wil zitten (waarom daar zo fanatiek over doen wanneer je niet weet wat die opdracht inhoudt?)