Ik houd het op Isabelle als Mol.
Ik heb net de opdracht met de vaten nog eens goed bekeken en kom tot de conclusie dat Isabelle een best wel grote rol speelt in het openen van de tonnen. In eerste instantie leek dit (voor mij) van niet, ik vond haar niet zo opvallend, maar nu ik het nog eens gezien heb merk ik dat Isabelle voor veel verwarring probeert te zorgen, ze schreeuwt af en toe wat mee (en zal dit wel vaker gedaan hebben want Marc-Marie roept uit: "Nu even stoppen Isabel!!".
Bovendien is ze heel vaak in de buurt van de ton, of kijkt ze mee als er eentje geopend wordt.
Maar het belanrijkste is dit: wanneer de ton met wc papier wordt geopend roept Isabelle lachend: "Toilet papier!!". Vervolgens horen we Yvonne op de achtergrond: "wie heeft die uitgekozen.. Isabel..."
Ze speelde dus wel degelijk een grote rol bij het openen van de tonnen, ookal leek dit op het eerste gezicht (bij mij in ieder geval) niet zo.
En over dat schreeuwend aanmoedigen; het is al eerder gezegd, dit zorgde voor grote chaos terwijl ze wel de fanatieke kandidaat leek.
Dan de opdracht met de grotten: moeilijk om te saboteren maar ze twijfelde er wel over:
Isabelle twijfelt of ze de grotten wel in zou gaan: “ik ga zo weinig lucht krijgen (..) maar ik wil het zo graag want het is zo uniek, zo leuk en er is een hoop geld mee gemoeid en dadelijk gaan ze denken dat het (aarzelt even, lacht ongemakkelijk, stottert wat) opzet is, of eh..” Het is duidelijk dat ze bedoelt dat ze misschien zouden gaan denken dat ze de Mol is, maar dit spreekt ze niet uit. Als ze de Mol niet is, is het wel vreemd dat ze er zo over in zit als ze verdacht zou worden. Dit zou dus een teken kunnen zijn dat ze de Mol is. Wat het wat onwaarschijnlijk maakt is het feit dat het wel een vrij duidelijk teken is.
Ook in aflevering 1 zorgde ze ervoor dat er geld uit de pot ging door te slecht te liegen over haar bijnaam. Ze kijkt even naar boven en liegt dan.
Daarnaast is Isabelle over het algemeen onopvallend, ook in de trailer bijvoorbeeld. Ik houd het dus nog even bij Isabelle.
HintsOmdat deze vijfde serie net als de eerste serie in Australie speelt moeten we misschien naar overeenkomsten zoeken tussen de eerste Mol Deborah en de Mol van 2005. (Dat het eindmuziekje in aflevering 1 voor het eerst weer hetzelfde muziekje is als in serie 1 versterkt deze gedachte.)
Deborah was 34, Isabelle is 32, dit scheelt helaas 2 jaar.
Deborah en Isabelle komen uit Amsterdam.
Deborah en Isabelle praten met een accent. Bijvoorbeeld: 'blaaiven' in plaats van 'blijven'.
Verder viel mij op dat het shot uit de leader van deze serie met Isabelle een beetje lijkt op een bekend shot met daarin Deborah; vlak voordat ze door de jagers gepakt wordt. In deze shots zien we ze allebei van dichtbij en dragen ze een soort helm. (Zie plaatje hieronder.)
Ik moet zeggen dat ik deze 'hints' zelf ook niet echt overtuigend vind, maar het is een begin.