Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124742 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2005, 23:49:49 »
Douchen deden ze toch 's morgens? En meen dat Angela zei dat het boekje die avond ervoor al gestolen werd...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2005, 23:54:29 »
Douchen deden ze toch 's morgens? En meen dat Angela zei dat het boekje die avond ervoor al gestolen werd...

misschien hebben ze 's avonds ook wel gedoucht, maar wat ik me nu bedenk: mn bed zou toch één van de meest geschikte plaatsen zijn om nog wat dingen op te schrijven, rust, geen afkijkers, enz. enz.

dus als ze haar boekje kwijt zou zijn zou ze het wel gemerkt hebben die avond
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 23:58:35 door freakiewillem »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2005, 23:57:42 »
En de beste plek om je boekje op te bergen, lijkt me toch onder je hoofdkussen...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #163 Gepost op: 6-02-2005, 00:08:11 »
Het is maar een boekje.... Daar kunnen 2 dingen instaan:
a. Dingen die je als mol al weet, informatie over iedereen
b. Als Isabelle zelf de mol zou zijn, is het wel heel dom als ze het laat slingeren, want dan staan er wellicht andere interessante dingen in...

Het is maar een boekje, geen koker en niet MM's systeem (als ik mol was geweest had ik die gepikt, alleen al om het woord systeem...  ;D )
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 6-02-2005, 01:22:27 »
Tja, het lijkt mij ook minder erg als de Mol je boekje steelt, dan als een medekandidaat dat doet. Mits je hem wel terugkrijgt natuurlijk, anders ben je je info kwijt. ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #165 Gepost op: 6-02-2005, 02:45:06 »
Ja, anders ben je jarig.
The British are not impressed.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #166 Gepost op: 6-02-2005, 03:10:11 »
Tja, het lijkt mij ook minder erg als de Mol je boekje steelt, dan als een medekandidaat dat doet. Mits je hem wel terugkrijgt natuurlijk, anders ben je je info kwijt. ;)
Als de kandidaar nu in het boekje schrijft:

This is a message from the mole.
Make the group loose money in the next assignment and I will reward you with five correct answers.

Dan gaat iemand mollen die niet de mol is, maar wordt verdacht door de rest van de groep, muv de kandidaat boodschapper.
Is het toevallig de mol zelf die boodschap krijgt, dan ontstaat een dilemma, gaat hij mollen dan maakt hij zich verdacht bij de kandidaten minus de afzender. Gaat hij niet mollen dan heeft de afzender een redelijke kans de mol te pakken te hebben.

Mijn advies voor komende series, steel het boekje, en 'make an offer he or she can't refuse'. Herhaal dit voor verschillende boekjes.

::rofl::

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #167 Gepost op: 6-02-2005, 04:13:51 »
Volgens mij was het hele boekje- stelen alleen om een punt te maken dat er wel degelijk een mol is, dat weer even onder de aandacht te brengen.

Denk niet dat we er verder te veel in moeten zoeken eigenlijk.(wel slordig mi van Isabelle dat ze de kans geeft om te stelen, en feitelijk ook voor andere kandidaten het te lezen mochten ze het eerder vinden dan zijzelf).
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #168 Gepost op: 6-02-2005, 11:16:45 »
Eerst kwam Isabelle op mij een beetje als een dom tmf-schaapje over! Zo'n typisch Tooske geval, onwijs dom, leuk hoofd, goed in presenteren! Maar ze is volgens mij juist wel erg slim! Ik denk niet dat ze de mol is, maar wel dat ze erg ver gaat komen...
Some light in your eyes...

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 6-02-2005, 12:36:02 »
Mijn idee. Vooral die eerste foto van Isabelle: dat wordt niks.
Maar ondertussen is ze goed bezig. Ook al wordt ze wel gestalkd door de mol.  ::rofl::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #170 Gepost op: 6-02-2005, 13:23:55 »
Precies!  ::ok::  Daarbij komt dat Isabelle de enige is die de opdracht van de mol succesvol heeft uitgevoerd en dus de 5 goede vragen verdient. Yvon is er namelijk niet in geslaagd om ervoor te zorgen dat de groep geld verloor (wat haar opdracht was) en Jim heeft nog geen opdracht. Daarom is 't voor mij volstrekt logisch dat Angela zegt: "de mol heeft hulp gehad van iemand". Dat klopt namelijk precies: de mol heeft maar hulp gehad van 1 iemand, want de andere is er niet in geslaagd de mol te helpen zoals hij/zij wilde.

klopt helemaal, maar Isabelle heeft in de laatste aflevering ook geen geld verloren/quit gespeeld, dus dan krijgt ze haar extra antwoorden voor haar molstreken tijdens de opdracht met de trein (geen geld verdient), maar is dat fair? Yvon moest geld verliezen, Isabelle moest geen geld verdienen.

Daarnaast blijft het vreemd dat Angela over meerdere hulpmollen spreekt in haar dagboek.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #171 Gepost op: 6-02-2005, 13:55:01 »
klopt helemaal, maar Isabelle heeft in de laatste aflevering ook geen geld verloren/quit gespeeld, dus dan krijgt ze haar extra antwoorden voor haar molstreken tijdens de opdracht met de trein (geen geld verdient), maar is dat fair? Yvon moest geld verliezen, Isabelle moest geen geld verdienen.

Daarnaast blijft het vreemd dat Angela over meerdere hulpmollen spreekt in haar dagboek.
Is dat fair??? Maakt dat uit dan? Die hulp mollen worden toch zo wie zo bevoordeeld, dat's toch zo wie zo niet fair?

Ik ga er vanuit dat de telefoontjes anders zijn verlopen, dan ons getoont heeft. (Het filmpje wat je te zien krijgt bij Ivon is volgens mij het zelfde filmpje dat je ziet bij Isabelle in de laatste aflevering ("Miss Brinkman... I have a message from the mole"))

Dus wat de feitelijke opdrachten waren, weten we niet. Ik denk eigenlijk dat Yvon toch extra punten heeft gekregen (Al hadden ze geen geld verloren.)
Isabelle heeft inderdaad in de laatste aflevering geen punten verdient.

Offline KikiJJ

• Forumlid
  • Isabelle is de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 6-02-2005, 14:48:41 »
Op het stelen van het boekje terugkomend...
Ik denk juist dat het een mollenactie van dr is geweest. Dat ze expres het boekje heeft laten slingeren (in dat boekje staat dan wie ze allemaal verdenkt etc.) zodat degene die hem gestelld heeft haar iig niet meer verdenkt...
Just be yourself and let that be your guide

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #173 Gepost op: 6-02-2005, 15:50:42 »
Op het stelen van het boekje terugkomend...
Ik denk juist dat het een mollenactie van dr is geweest. Dat ze expres het boekje heeft laten slingeren (in dat boekje staat dan wie ze allemaal verdenkt etc.) zodat degene die hem gestelld heeft haar iig niet meer verdenkt...

Of dat ze hem gewoon zelf verstopt heeft, en later weer snel ergens heeft neergelegd..
Some light in your eyes...

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 6-02-2005, 20:32:57 »
ja dat denk ik ook. Met wie sliep Isabelle in een kamer eigenlijk, of ze sliep ze alleen? Ik vind het behoorlijk dapper van de mol als hij/zij terwijl Isabelle slaapt in haar tas zit te wroeten....

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 6-02-2005, 20:57:12 »
Ik vind het behoorlijk dapper van de mol als hij/zij terwijl Isabelle slaapt in haar tas zit te wroeten....

Das precies wat ik dacht! Wat nou als ze wakker word?
Ik zou dat echt never nooit gedaan hebben als mol.
Daarom moet het boekje wel ergens buiten haar gezichtsveld hebben rondgeslingerd of moet ze de hele verdwijning ervan in scene gezet hebben.
Het meest logische lijkt mij dat een mede-kandidaat (niet de mol) het boekje geleend heeft om een stapje dichterbij de mol te komen. Als diegene betrapt was, zou isabelle hem of haar gaan verdenken en als je niet de mol bent, is dat juist handig natuurlijk.

Offline Postman

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 6-02-2005, 22:12:04 »
Heeft ook iemand op de kleding van Isabelle gelet?

In afl. 4 droeg zij een shirt met de opdruk "Abercrombie". Vorig jaar hebben we lopen zoeken naar links naar een persoon die ook een shirt met de opdruk "Abercrombie Wild Cats" droeg... Wie dat was?

George, die de mollen bezocht in Canada, vorig jaar...

Misschien is het een hint?

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 7-02-2005, 11:34:21 »
Wat ook vreemd was is dat Yvon, Lottie en Isabelle allemaal een rood vest aanhadden. Misschien had Isabelle gehoopt dat na haar valpartij (die minder hard zou moeten uitpakken) ze snel weg kon rennen, en dus Pete alleen de achterkant van haar zag, Pete zou misschien Yvon aanwijzen en de hele verdenking was van Isabelle af.

::vergroot::

Offline Parli

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 7-02-2005, 11:59:43 »
Wat een onzin van Isabelle dat ze beweerde Pete vanuit de verte te horen zeggen dat ie ging bellen..

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 7-02-2005, 13:12:13 »
Wat ook vreemd was is dat Yvon, Lottie en Isabelle allemaal een rood vest aanhadden. Misschien had Isabelle gehoopt dat na haar valpartij (die minder hard zou moeten uitpakken) ze snel weg kon rennen, en dus Pete alleen de achterkant van haar zag, Pete zou misschien Yvon aanwijzen en de hele verdenking was van Isabelle af.

En wat heeft ze er dan mee bereikt? Dat de groep 3000 euro zou verdienen! 't was toch juist haar bedoeling om ervoor te zorgen dat de groep geen geld zou verdienen of zelfs geld zou verliezen? Ze had immers 'n voorstel van de mol gekregen en moest daarvoor saboteren. En daarom was 't juist haar bedoeling dat Pete haar wel zou herkennen.