Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124749 keer)

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 7-02-2005, 14:19:57 »
mmmmm........ Nu ik het zo teruglees snap ik mn eigen argumenten ook niet meer ::rofl::

Offline Buskruid

• Forumlid
De mol heeft een piercing gehad?!?!
« Reactie #181 Gepost op: 8-02-2005, 18:36:46 »
Dit stond ook op het forum bij widm.nl

Er was een vraag bij een executie en die luidde:

waar heeft de mol een piercing gehad?
of waar zegt de mol een piercing gehad te hebben.

Zoiets in ieder geval.

Dus k dacht meteen aan isabelle aangezien ik wist dat zij een piercing gehad heeft......

en ja hoor.

Ik wil hier niets mee zeggen want ik heb zelf echt geen idee wie ik als mol moet zien.
Maar ik dacht ik laat het even aan jullie zien :)

Offline The Ovinie

• Forumlid
  • Meester in blaten
Re: De mol heeft een piercing gehad?!?!
« Reactie #182 Gepost op: 8-02-2005, 18:38:00 »
verrek :o
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Buskruid

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 8-02-2005, 18:40:12 »
Ik hoorde op de .nl site dat dit al bekend was, dus sorry als iedereen dit al wist :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #184 Gepost op: 8-02-2005, 18:43:20 »
Ik zal nog wel even na zoeken, dus val me hier niet op aan, maar ik dacht dat er een vraag was: "Waar heeft de mol een litteken?" Deze vraag (over de piercing) kan ik mij niet herrinderen...

Bij dat litteken moest ik trouwens ook al aan de 'vlammende beeltenis' tattoo van Isabelle.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 18:51:56 door Rat »

Offline Buskruid

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 8-02-2005, 18:46:02 »
Klopt die vraag was er idd ook, maar dat was een aflevering daarna geloof ik

Offline bastiano

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #186 Gepost op: 8-02-2005, 18:59:21 »
Volgens mij laten ze dit als het zo is nooit zo duidelijk in beeld zien

Ik denk dat de vraag dan wel kan zijn; 'waar heeft de mol een piercing gehad?' Maar dat je bijvoorbeeld ook kunt kiezen uit het antwoord: 'de mol heeft geen piercing (gehad)'

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 8-02-2005, 19:10:15 »
op zich logisch dat die vraag erbij stond, want isabelle als hulpmol heeft er dus ooit 1 gehad, wij weten dat isa hulpmol is maar dat weten de kandi's niet. oftwel zeker een mogelijke mol voor hen en dan is het antwoord dus ja
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #188 Gepost op: 8-02-2005, 21:24:47 »
Toffe piercing  8)

Ok en een kleine  ::)aan mij...  ;D

Maar dat was al bekend. Ben benieuwd of er nog meer van zulke vragen richting andere kandidaten in de test zitten. Misschien om het verwarrend te maken sowieso?
No Milk today???

Offline Mollenvanger

• Forumlid
  • Now you're a star in heaven...
« Reactie #189 Gepost op: 9-02-2005, 07:59:22 »
Ik vond dat Isabelle wel een beetje verdacht reageerde op dat telefoontje van Giel Beelen (Spel je zijn naam zo?) Zo van: ECHT NIET!!! IK HEB NIKS GEZEGD!!!! Ja, zij staat sinds afl. 3 ook hoog aan mijn lijstje!!!
Mollenvanger#1

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #190 Gepost op: 9-02-2005, 15:39:04 »
Ik wist dat helemaal niet van die piercing :P Hahahah bedankt!!
Some light in your eyes...

Offline Barbro

• Forumlid
  • ik wou dat het weer vrijdag was!
« Reactie #191 Gepost op: 9-02-2005, 20:49:53 »
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier ::zwaai:: en ik denk dat Isabelle de mol is! Gewoon de manier waarop ze praat...het pluist gewoon niet! En ze krijgt steeds geheime opdrachten...waar wij overigens niets van te zien krijgen?! Raar. Hmmm...het is gewoon een gevoel misschien. Al leek ze niet echt verbaasd toen haar scherm op groen ging bij de executie. Sterker nog: ze vertrok geen spier. Ze doet mij een beetje TE gewoon...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Isabelle bellen
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2005, 10:09:43 »
Ik heb nog even aflevering 3 en 4 teruggekeken en extra gelet op Isabelle en de telefoontjes die ze krijgt, of is het toch maar 1 telefoontje?

1) Afl.3 Isabelle (stem): "De telefoon ging.. en ik kreeg een boodschap van de Mol en die boodschap was als de groep geen geld zou verdienen, dat ik dan, eh ja, vijf vragen goed zou krijgen bij de volgende test.

2) Afl.3 Marc-Marie: "De eerste vier hangen links!" Isabelle: "De eerste vier hangen waarschijnlijk rechts, misschien links!"

3) Afl.3 Isabelle (in biecht): "Op het moment dat er gezegd wordt 'er zit een bom in', dan eh, ben ik opeens oost-indisch doof en dan ga ik proberen om 'm toch te pakken."

4) Afl.3 Isabelle (in biecht): "Dus ja, ik heb mijn best gedaan, maar het was niet zo heel erg moeilijk.. om mijn best te doen om geen tassen te halen, want eh *lacht*, de dames waarmee ik in de trein zat die waren inderdaad niet echt eh, heel erg goed in het vangen van tassen dus dat werkte heel mooi in mijn voordeel.

___

5) Afl.4 Isabelle (in biecht): "De Mol had hulp nodig. Via mysterieuze weg (trekt gek gezicht) kwam het verzoek bij mij binnen. En moet je hem dan geloven ja of nee, dat weet je natuurlijk niet (weer met gek gezicht). Maar in dit geval had ik zoiets van ach, hč.. Dit moet kunnen.

6) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Ik wilde dat koffertje van 3000 Euro helemaal niet hebben. Alleen ja, heel vervelend, op het gegeven moment in alle commotie werd dat in mijn handen geduwd en werd er ook door Gijs gezegd: 'dit is de 3000' en toen dacht ik ja, als ik zo meteen al wat stunts uit moet gaan halen en ik ga nu ook nog eens een keertje zeggen dat ik die 3000 niet wil hebben, dan gaat het misschien wel allemaal een beetje heel erg.. opvallen."

7) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Het was ook daadwerkelijk de bedoeling dat ik eh, een beetje eh, zou struikelen, zou struikelen om herkend te worden alleen dat ging iets harder dan de bedoeling was, maar ach hč, je moet er wat voor over hebben niet waar. Dus op dat moment was ik natuurlijk gewoon eh, weg, en eigenlijk heeft die harde val me gered, want anders was het misschien wel heel erg opgevallen."
___

Over deze 7 uitspraken ga ik nu een aantal dingen zeggen:

Wanneer Isabelle uitspraak 1 doet, zien we haar niet, maar horen we haar alleen, bij uitspraak 5 zien we haar wel. Wanneer ze biecht in aflevering 3 heeft ze het niet over het telefoontje van de Mol (uitspraken 3 en 4). We weten dus niet zeker of ze in aflevering 3 saboteert omwille van het telefoontje, het zou kunnen dat ze nog helemaal geen telefoontje heeft gehad, maar dit alleen pas in aflevering 4 krijgt, en dat uitspraken 3 en 4 dus uit haar 'Mollenbiecht' komen. (Want waarom zou Isabelle 2 keer gebeld worden door de Mol, alleen maar omdat ze er in aflevering 3 voor zorgde dat er geen geld in de pot kwam? En waarom moest Yvon er dan voor zorgen dat er geld UIT de pot ging? Beetje oneerlijk toch?) Bovendien is het vreemd dat ze in uitspraak 5 niet zegt dat de Mol WEER hulp nodig had. Ze noemt nergens dat dit al de tweede keer is dat ze een telefoontje krijgt.

Ik denk dat de programmamakers ons willen doen geloven dat Isabelle in aflevering 3 ook al gebeld werd, om haar verdachte uitspraak 2 te kunnen verklaren. Dit is overigens een uitspraak die voor de kijker verdacht is, maar niet voor de medekandidaten. Isabelle saboteert voor hen dus onopvallend, iets wat ze erg belangrijk vindt zo blijkt uit uitspraken 6 en 7. Waarom wil ze zo nodig onopvallend en niet verdacht zijn als ze niet de Mol is?* Een beetje verdenkingen op je laden kan dan geen kwaad.

*Denk ook aan haar uitspraak bij de grottenopdracht.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 10:18:42 door Heinz »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2005, 10:33:34 »
Vanmorgen schijnt Giel geroepen te hebben dat hij er helemaal uit was, en dat Isabelle volgens hem de mol moet zijn.... en Angela die schijnt ook iets gezegd te hebben van "goh wat zijn jullie daar op een slimme manier achter gekomen" ofzoiets.

Heeft iemand dat toevallig gehoord? Of beter nog: opgenomen? 
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline moleditor

• Forumlid
  • ach, het is maar een spelletje...
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2005, 10:57:53 »
Vanmorgen schijnt Giel geroepen te hebben dat hij er helemaal uit was, en dat Isabelle volgens hem de mol moet zijn.... en Angela die schijnt ook iets gezegd te hebben van "goh wat zijn jullie daar op een slimme manier achter gekomen" ofzoiets.

Heeft iemand dat toevallig gehoord? Of beter nog: opgenomen? 

Ik heb dat inderdaad gehoord, Giel deed zich via de telefoon voor als iemand van de communicatie afdeling van de AVRO en deed Isabelle geloven dat zij toch had laten uitlekken dat ZIJ de Mol was! Haar reactie was erg duidelijk ;D
IK heb niets tegen wie dan ook gezegd, en ik heb geen interviews gegeven...
Uit haar hele toon(heel verontwaardigd)klonk oprechte woede, ik heb niets laten uitlekken!

Ik hoorde het op de radio aan het einde van Giel 's programma, hij confronteerde Angela met deze al eerder deze week uitgezonden opname, zij reageerde verbaasd en complimenteerde Giel met zijn valse tactieken! Als afsluiting wederom: "Niets is wat het lijkt... ::pinokkio::"
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #195 Gepost op: 10-02-2005, 11:34:44 »
-SPOILER!-
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #196 Gepost op: 10-02-2005, 12:19:41 »
Ik heb dat inderdaad gehoord, Giel deed zich via de telefoon voor als iemand van de communicatie afdeling van de AVRO en deed Isabelle geloven dat zij toch had laten uitlekken dat ZIJ de Mol was! Haar reactie was erg duidelijk ;D
IK heb niets tegen wie dan ook gezegd, en ik heb geen interviews gegeven...
Uit haar hele toon(heel verontwaardigd)klonk oprechte woede, ik heb niets laten uitlekken!
Giel heeft het weer voor elkaar. Is het geen Mail-brief(meelbrief) of Plaspop dan weet hij een vraag te stellen waarbij Isabelle altijd onderuit gaat.

Vraag Giel: Heb jij uit laten lekken dat jij de mol bent?
Antwoord Isabelle: Nee, ik heb niets uit laten lekken?

Imo kan Isabelle geen ander antwoord geven, dan alleen in te gaan op het feit dat iets al dan niet uitgelekt is. Maar het ontkennen dat iets uitgelekt is leidt automatisch tot de suggestie dat zij de mol is. Daar kan zij verder niets aan doen.

Maar als iemand een beter antwoord op de vraag van Giel weet, dan is hier de kans.

Kortom Giel heeft het weer voor elkaar. Ik vond de eerder genoemde grappen eerlijk gezegd leuker.
Het is een variant op het klassieke voorbeeld "Ben je gestopt je vrouw te slaan. Geef een antwoord, alleen ja of nee?"

« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 12:26:57 door Castor_en_Pollux »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #197 Gepost op: 10-02-2005, 14:50:51 »
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bijzonder overtuigend hoor, maar ik heb de uitzending van vanmorgen niet gehoord. Wel die van ...maandag (?) maar daarin belt Giel niet alleen Isabelle maar ook Gijs en Sander geloof ik. Gijs reageert ongeveer hetzelfde en Sander heeft Giel vrijwel meteen door dusss...

De reactie van Angela heb ik dus ook niet gehoord, maar als zij zoiets zegt van "gefeliciteerd dat je er zo achter bent gekomen" dan ben ik nogal geneigd haar niet te geloven. Isabelle is dan eerder juist niet de Mol. (Hoewel ik daar dan ook weer van baal, want ik had haar nl. wel als mol).

Kortom.. wat is waar? Niets is wat het lijkt, en uiteindelijk word ik er nog steeds niet veel wijzer van ...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 10-02-2005, 15:00:52 »
Giel belde Isabelle vrijdag, toen hij Lottie te gast had. Dat is allemaal hier na te luisten:

'Ik ga niks verklappen!'
Giel Beelen interviewt Lottie en belt met Gijs, Sander en Isabelle om uit te vinden wie de mol is.
Radio 3FM, 04 februari 2005

Ik vind ook dat Isabelle moeilijk anders had kunnen reageren als dat ze hier doet en ga er dus echt niet vanuit dat we nu weten dat zij 't is. Gijs reageert idd bijna identiek! En Angela gaat natuurlijk ook niet zomaar toegeven dat Giel goed zit, dus dat geloof ik ook niet.  ::ohno::  Ik ga er dus vanuit dat we gewoon nog leuk verder kunnen speuren met z'n allen!  ::ok::

Carlijn

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: 10-02-2005, 15:27:29 »
gijs hapte een beetje :) dus hij is NIET de mol :) isabelle was al me mol... nu nog een kleinnn beetje meer :)