Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124748 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 10-02-2005, 19:18:41 »
Giel belde Isabelle vrijdag, toen hij Lottie te gast had. Dat is allemaal hier na te luisten:

'Ik ga niks verklappen!'
Giel Beelen interviewt Lottie en belt met Gijs, Sander en Isabelle om uit te vinden wie de mol is.
Radio 3FM, 04 februari 2005

Ik vind ook dat Isabelle moeilijk anders had kunnen reageren als dat ze hier doet en ga er dus echt niet vanuit dat we nu weten dat zij 't is. Gijs reageert idd bijna identiek! En Angela gaat natuurlijk ook niet zomaar toegeven dat Giel goed zit, dus dat geloof ik ook niet.  ::ohno::  Ik ga er dus vanuit dat we gewoon nog leuk verder kunnen speuren met z'n allen!  ::ok::
Ik heb het stukje met Angela vandaag ook gehoort... en had al eerder lottie interview gehoort, maar om een 1 of andere reden niet het Isabelle stukje. Ik vond dat zij wel net iets anders reageerde, dan gijs, maar dat zegt niks (Ik had trouwens het gevoel dat wat we vandaag te horen kregen ingekort was (verdachter gemaakt?), maar ja, aangezien ik de originele reactie van Isabelle gemist had (ja, ik weet dat ik het na kan luisteren) weet ik dat niet zeker.

Offline Suske

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2005, 18:34:49 »
Ik zeg Isabelle Brinkman als mol nu.
Alleen al doordat ze de mol zogenaam helpt. Zoals hierboven is gezegd: Ze heeft te duidelijk gemolt, maar de WIDM crew verbergd dit door een zogenaamd telefoontje wat nooit gepleegd is bij Isabelle.

Volgende het bericht moest ze geld verspillen, dan heeft het geen nut om "waarschijnlijk rechts, misschien links" te roepen omdat je dan geen zakken pakt. En om geld te verspelen moet je juist wel zakken pakken (met bom!). Geen zakken pakken = geen geld, geen verlies.

Ze speelt hier dus eigenlijk geen hulpmol. Maar waarom dan wel "waarschijnlijk rechts, misschien links" roepen? Juist, omdat ze de mol is.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #202 Gepost op: 11-02-2005, 18:47:51 »
Alleen al doordat ze de mol zogenaam helpt. Zoals hierboven is gezegd: Ze heeft te duidelijk gemolt, maar de WIDM crew verbergd dit door een zogenaamd telefoontje wat nooit gepleegd is bij Isabelle.

Volgende het bericht moest ze geld verspillen, dan heeft het geen nut om "waarschijnlijk rechts, misschien links" te roepen omdat je dan geen zakken pakt. En om geld te verspelen moet je juist wel zakken pakken (met bom!). Geen zakken pakken = geen geld, geen verlies.

Ze speelt hier dus eigenlijk geen hulpmol. Maar waarom dan wel "waarschijnlijk rechts, misschien links" roepen? Juist, omdat ze de mol is.
Ik weet het niet hoor... maar ik heb er nog wel iets aan toe te voegen (waarvan ik niet weet of het in haar voordeel of nadeel werkt.)
Isabelle zei ergens dat ze als de stokers riepen dat een tas een bom was, ze zou doen of ze het niet hoorde en de tas toch zou pakken. Maar bij de laatste twee tassen (waarvan de stokers en vrienden zeggen dat het bommen zijn) doet/probeert ze niks.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #203 Gepost op: 11-02-2005, 20:17:44 »

Mijn idee en daarom dat er 1 hulpmol werd uitbetaald en in de dagboeken gesproken wordt over hulpmollen.  ::jaja:: (denk ik)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #204 Gepost op: 11-02-2005, 21:42:18 »
Na de eerste keer afl.5 gezien te hebben denk ik dat Isabelle het toch niet is. ::ohno:: Maar misschien dat ik na een aantal keer meer kijken wel mollenstreken kan bespeuren.. (Nu verdenk ik Lottie en Jim het meest btw)

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 11-02-2005, 22:43:25 »
Helaas, de balans slaat definitief uit naar 'niet de mol' voor mij. Te weinig molstreken in totaal.

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 12-02-2005, 08:25:54 »
Maar we zijn nog maar op de helft van alle afleveringen, zou het niet een beetje opvallend zijn als Isabelle elke keer iets probeerde te saboteren?

Ik denk dat Isabelle geprobeerd hebt heeft om weer een btje krediet in de groep op te bouwen, na haar verschrikkelijke 'natuurlijke' val in afl. 4.

Isabelle heeft zich zo goed mogelijk proberen in te zetten, bij de kunst opdracht (dat zou ik als mol niet doen), maar ze hoefde zich niet druk te maken, in de andere groep zou geen geld worden verdiend omdat Jim (hulpmol) daar alles zou saboteren.

Tijdens de tweede opdracht heeft Isa zich niet erg verdacht gedragen. Maar waarschijnlijk had ze als ze de mol was wel een horloge ofzo zich om te kijken hoeveel tijd ze nog hadden (waarschijnlijk had ze van de crew dan van te voren gehoord hoelaat de opdracht van start zou gaan. Ze kon dus gewoon fanatiek meedoen (aanwijzingen vinden bij de fontijn), omdat ze wist dat de tijd toch nooit word gehaald.

Niet heel sterke argumenten, maar als je eenmaal een mol hebt dan zie je volgens mij alleen maar wat je wilt zien ;)

Offline Sin

• Forumlid
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #207 Gepost op: 12-02-2005, 08:41:09 »
wat ik wel vreemd vond dat was dat iedereen op gegeven moment rende en dat Isabelle plotseling gewoon begon te lopen

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2005, 09:50:07 »
Ja precies ::jaja::
Dat was mij ook opgevallen, en tegen Jim en Sander zei ze ook iets van 'Ja jongens dit vind ik dus niet relaxed', waarmee ze aangaf  dat ze langzamer moesten gaan lopen.

Jaja Isabelle is na deze aflevering nog niet helemaal uitgesloten als mol.... ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2005, 10:15:40 »
tegen Jim en Sander zei ze ook iets van 'Ja jongens dit vind ik dus niet relaxed', waarmee ze aangaf  dat ze langzamer moesten gaan lopen.

Dat zei ze omdat Jim en Sander de straat over staken terwijl de auto's gingen rijden.

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2005, 11:08:03 »
wat ik wel vreemd vond dat was dat iedereen op gegeven moment rende en dat Isabelle plotseling gewoon begon te lopen

Jaa precies, kom op, ales er geroepen wordt dat je moet rennen, ga je niet op je dooie gemakje wandelen! En ze wilde ook vanalles anders doen dan dat Yvon en Lottie zeiden tegen Jim enz...

Ze blijft een verdachte voor mij, alleen heb ik wel te weinig streken gezien..
Some light in your eyes...

Offline Trawlerman

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2005, 13:31:59 »
Als er iemand niet de mol is dan is het Isabelle. Bij een opdracht waar je of 4000 Euro wint of hetzelfde bedrag verliest moet de mol gewoon in actie komen, zeker als er geen hulpmol actief is.

Er gebeurde gister vele verdachte dingen maar Isabelle deed naar mijn idee totaal niks verdachts. Ze liep een beetje achter de rest aan en op een gegeven moment deed ze het inderdaad even rustig aan toen de andere aan het hollen waren maar dat kan je naar mijn idee onmogelijk als een mollenstreek bestempelen ::ohno::.Daardoor hebben ze echt die opdracht niet verloren(het einde van de opdracht was nog niet in zicht.) Als dit een mollenstreek zou zijn dan zou ik dat een zwakke vinden.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 13:33:44 door Trawlerman »

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2005, 14:44:56 »
Als er iemand niet de mol is dan is het Isabelle. Bij een opdracht waar je of 4000 Euro wint of hetzelfde bedrag verliest moet de mol gewoon in actie komen, zeker als er geen hulpmol actief is.

Er gebeurde gister vele verdachte dingen maar Isabelle deed naar mijn idee totaal niks verdachts. Ze liep een beetje achter de rest aan en op een gegeven moment deed ze het inderdaad even rustig aan toen de andere aan het hollen waren maar dat kan je naar mijn idee onmogelijk als een mollenstreek bestempelen ::ohno::.Daardoor hebben ze echt die opdracht niet verloren(het einde van de opdracht was nog niet in zicht.) Als dit een mollenstreek zou zijn dan zou ik dat een zwakke vinden.

Zwakke molstreken moeten er ook zijn, er is immers geen geld binnengekomen, en de mol zegt in zijn/haar dagboek nu echt in actie te komen...

Offline moleditor

• Forumlid
  • ach, het is maar een spelletje...
« Reactie #213 Gepost op: 16-02-2005, 10:40:58 »
Ik heb nog even aflevering 3 en 4 teruggekeken en extra gelet op Isabelle en de telefoontjes die ze krijgt, of is het toch maar 1 telefoontje?

[6) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Ik wilde dat koffertje van 3000 Euro helemaal niet hebben. Alleen ja, heel vervelend, op het gegeven moment in alle commotie werd dat in mijn handen geduwd en werd er ook door Gijs gezegd: 'dit is de 3000' en toen dacht ik ja, als ik zo meteen al wat stunts uit moet gaan halen en ik ga nu ook nog eens een keertje zeggen dat ik die 3000 niet wil hebben, dan gaat het misschien wel allemaal een beetje heel erg.. opvallen."

7) Afl.4 Isabelle (in biecht): "Het was ook daadwerkelijk de bedoeling dat ik eh, een beetje eh, zou struikelen, zou struikelen om herkend te worden alleen dat ging iets harder dan de bedoeling was, maar ach hč, je moet er wat voor over hebben niet waar. Dus op dat moment was ik natuurlijk gewoon eh, weg, en eigenlijk heeft die harde val me gered, want anders was het misschien wel heel erg opgevallen."
___

Over deze uitspraken ga ik nu een aantal dingen zeggen:

dat uitspraken 3 en 4 dus uit haar 'Mollenbiecht' komen.
 (Want waarom zou Isabelle 2 keer gebeld worden door de Mol, alleen maar omdat ze er in aflevering 3 voor zorgde dat er geen geld in de pot kwam? En waarom moest Yvon er dan voor zorgen dat er geld UIT de pot ging? Beetje oneerlijk toch?) Bovendien is het vreemd dat ze in uitspraak 5
 Dit is overigens een uitspraak die voor de kijker verdacht is, maar niet voor de medekandidaten. Isabelle saboteert voor hen dus onopvallend, iets wat ze erg belangrijk vindt zo blijkt uit uitspraken 6 en 7. Waarom wil ze zo nodig onopvallend en niet verdacht zijn als ze niet de Mol is?* Een beetje verdenkingen op je laden kan dan geen kwaad.

Na nogmaals  ::tandpastasmiley:: terugkijken en luisteren denk ik dat je gelijk hebt en dat we hier Isabelle de MOL in haar ware gedaante hebben gezien en gehoord...
 ::ok::

Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 16-02-2005, 11:49:54 door Han13 »
Elise had trouwen als geheime wens bij het slotenspel in 2003

Offline Freek

• Forumlid
  • Delta Goodrem
« Reactie #214 Gepost op: 16-02-2005, 13:50:32 »
Dus toch...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #215 Gepost op: 16-02-2005, 18:50:05 »
Jim is ook twee keer benadert door de mol...

Ik heb de quotes hier niet, maar Isabelle zegt dat ze blij is dat ze echt heel hard op haar smoel ging, omdat het anders wel erg verdacht zou zijn geweest.
Jim zegt in aflevering 5 ook zoiets; Dat het wel erg verdacht zou zijn om te mollen in de opdracht.

Ik snap niet waarom ze het erg zouden vinden om verdacht te zijn, maar ze kunnen in elk geval niet beide de mol zijn, (Kan natuurlijk wel, maar ik denk het niet.)

Als Isabelle de mol wel is, dan doet ze het niet heel goed, dan heeft Jim namelijk het spel met koffertjes voor haar verpest... en bij de trein opdracht was ook wel geld te verliezen als ze dat had gewilt.

Als Isabelle de finale haalt, ga ik waarschijnlijk wel op haar stemmen als mol...  >:D

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 17-02-2005, 20:36:49 »
Isabelle wordt TOTAAL NIET als mol neergezet door de productie (net als Elise vorig jaar), bijna niemand verdenkt haar ook (zowel forumleden als de kandidaten zelf) Als ze een keer een echte mollenstreek uithaalt ('de val' afl.4) dan wordt die gedekt omdat ze een hulpmol zou zijn, dit vind ik verdacht.

Elise haar meest mollerige mollenstreek was tijdens de opdracht van de lintjes zich verstoppen in de bosjes, dit kregen wij als kijker echter niet te zien! Misschien is dat ook wel bij Isabelle zo, haalt ze veel meer uit dan we denken, de geldpot is namelijk niet erg goed gevuld!

Ik vind Isabelle op dit moment te onopvallend, ze lijkt nauwelijk iets verkeerd te doen maar toch wordt mede door haar schuld erg weinig geld binnengehaalt.

Als is Isabelle de mol is dan had ze in alf. 5 helemaal niet zo veel fout hoeven te doen namelijk;
Tijdens de koffertjes opdracht heeft Isabelle zich natuurlijk, erg verdacht gemaakt ze moest nu wel rustig aan doen. Ze schakelt Jim als mol in en zorgt voor -2500 euro. Zelf gaat ze lekker enthousiast aan de slag met het kunstwerk en bouwt in de groep veel krediet op.

De navigatie-opdracht  was door iedereen zo makkelijk te sabotteren, dat haar vertragingen totaal niet opvielen. Het waren Yvon en Lottie die als mollen werden neergezet deze aflevering.

Maar nu, de vraag: Waarom wordt Isabelle ZOOO  niet-mols in beeld gebracht, dat zelfs ik 'Isabelle-is-de-mol-persoon' bijna ga switchen"?

ps: hoe zit het met tante anka? En waarom zegt geen enkele kandidaat (of wordt dat niet in beeld gebracht)iets over Tante Anka?
Waarom was die tante daar  precies op dat moment dat de kandidaten daar een opdracht moesten uitvoeren? Het lijkt met niet dat je als bejaarde de hele tijd in het dutch community center uithangt. Moest ze soms informatie aan haar mol geven??
En zat tante anka misschien niet lekker mee te bingoen, die oma's wisten wel erg snel te antwoorden wat een man 4 uur geleden had gedaan. En zat tante Anka misschien niet in dat roze konijnenpak dat NAAST Isabelle liep ???

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #217 Gepost op: 17-02-2005, 22:31:52 »
En zat tante Anka misschien niet in dat roze konijnenpak dat NAAST Isabelle liep ???

::rofl::
Wat zou daar het nut van zijn? ::tandpastasmiley::

Ik ben trouwens geswitched van Isabelle naar Marc-Marie, maar als ze in aflevering 6 flink saboteert denk ik alsnog dat zij het is, maar zo de 5 afleveringen nog eens gezien te hebben vind ik haar toch net iets tč onmols.

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 18-02-2005, 10:51:18 »
Het probleem met Isabelle vind ik dat ik het niet eens meer leuk zou vinden als zij de mol is. Of ze zet zichzelf neer als hulpmol of ze molt op een hele passieve manier. Iig 1 grote, mooie molactie hoort toch wel bij een mol.

Toch is de belangrijkste reden voor mij om haar voorlopig weg te strepen, de 40% die ik niet kan verklaren als niemand haar verdenkt. (Montage daar gelaten)

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 18-02-2005, 15:22:11 »
Toch is de belangrijkste reden voor mij om haar voorlopig weg te strepen, de 40% die ik niet kan verklaren als niemand haar verdenkt. (Montage daar gelaten)
Er zitten bij de test ook vragen als: 'Wat is de haarkleur van de mol?' Hierbij wordt Isabelle goedgerekend maar ook Yvon, Marc-Marie, Gijs en Sander. 40% kan je met dit soort vragen makkelijk halen, verder zijn het ook veel 'gok-vragen'.

Maar ik weet het ook niet meer ::ohno::, als Isabelle weer zo niet opvalt dan switch ik naar MM.