Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124744 keer)

Offline Iris77

• Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 22-02-2005, 22:46:07 »
MM is vrij duidelijk, dat hij de foto heeft gejat. Het lijkt me stug dat Isabelle kan voorspellen dat MM dit zal doen...

MM zegt idd dat hij de foto heeft gestolen,maar ik vraag me af of dit ook echt waar is...Ik vind namelijk de reactie van Isabelle als Jim haar vraagt wat ze met de foto heeft gedaan ook erg vreemd: "Oh,die heb ik aan iemand gegeven." Vooral door de toon waarop ze dit zegt en haar lichaamstaal hierbij, vraag ik me af of ze niet vreselijk staat te liegen.Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat Isa zelf de foto heeft gehouden en met boodschap weer in Jim z'n tas heeft gedaan.MM heeft de foto op één of andere manier gezien (hij zegt ook dat hij zag dat Jim de foto uit z'n tas haalde en er weer indeed,misschien heeft hij hierna een kijkje in Jim's tas genomen?),óf Jim heeft aan MM verteld wat er met de foto is gebeurd.Ik zie MM er dan wel voor aan om te zeggen dat hij de foto heeft gejat.

Het zou idd kunnen dat Isabelle een nep boekje heeft gemaakt... maar ook als kandi kan dit goed zijn. Ze kan natuurlijk niet weten dat een kandi haar boekje jat, maar misschien was de sfeer er naar. Voor de mol heeft het weinig zin, die kent het originele boekje dus ziet dat het boekje niet dezelfde is... (maar hiermee schiet ik mijn eigen argument aan flarden, voordat ik hem goed heb kunnen uitleggen...)
Isa heeft sowieso twee boekjes.Ze zegt dit zelf,maar ook bij de vliegopdracht zie je haar met een ander boekje dan het 'originele' molboekje waar het logo op staat.Dus ze gebruikt dat andere boekje om écht dingen in op te schrijven, en het originele boekje om rond te laten slingeren.Tuurlijk weet ze niet dat iemand haar boekje jat,maar je kan je boekje wel zó laten liggen dat iemand hem kan jatten.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #281 Gepost op: 22-02-2005, 23:05:39 »
MM zegt idd dat hij de foto heeft gestolen,maar ik vraag me af of dit ook echt waar is...Ik vind namelijk de reactie van Isabelle als Jim haar vraagt wat ze met de foto heeft gedaan ook erg vreemd: "Oh,die heb ik aan iemand gegeven." Vooral door de toon waarop ze dit zegt en haar lichaamstaal hierbij, vraag ik me af of ze niet vreselijk staat te liegen.Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat Isa zelf de foto heeft gehouden en met boodschap weer in Jim z'n tas heeft gedaan.MM heeft de foto op één of andere manier gezien (hij zegt ook dat hij zag dat Jim de foto uit z'n tas haalde en er weer indeed,misschien heeft hij hierna een kijkje in Jim's tas genomen?),óf Jim heeft aan MM verteld wat er met de foto is gebeurd.Ik zie MM er dan wel voor aan om te zeggen dat hij de foto heeft gejat.
Ik vind het niet per se mollig wat Isabelle deed... Ik doe zo vaak iets, dat ik even daarna niet meer weet. Dit gebeurt vooral als ik enthousiast iets wil gaan doen, terwijl ik eigenijk nog met iets anders bezig ben... dan ben je daarna dus uren opzoek naar de spullen die je gebruikte voor het eerste wat je aan het doen was, omdat je niet weet waar je dat gelaten heb toen je het andere ging doen.
Daarom vind ik het niet zo verdacht.

(Ik ben zoooo slecht in het begrijpelijk maken van mijn argumenten.  ::regenboog::)

Isa heeft sowieso twee boekjes.Ze zegt dit zelf,maar ook bij de vliegopdracht zie je haar met een ander boekje dan het 'originele' molboekje waar het logo op staat.Dus ze gebruikt dat andere boekje om écht dingen in op te schrijven, en het originele boekje om rond te laten slingeren.Tuurlijk weet ze niet dat iemand haar boekje jat,maar je kan je boekje wel zó laten liggen dat iemand hem kan jatten.
Dit ontkent ik niet met wat ik wou gaan zeggen. Alleen doordat ik mijn argument halverwege afkapte is dat waarschijnlijk niet echt duidelijk. Wat ik wou zeggen is dat ze idd een boekje als afleiding kan gebruiken, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat ze de mol is (wat in het bericht waar ik origineel op reageerde stond.)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #282 Gepost op: 22-02-2005, 23:57:15 »
MM is vrij duidelijk, dat hij de foto heeft gejat. Het lijkt me stug dat Isabelle kan voorspellen dat MM dit zal doen...
Het zou idd kunnen dat Isabelle een nep boekje heeft gemaakt... maar ook als kandi kan dit goed zijn. Ze kan natuurlijk niet weten dat een kandi haar boekje jat, maar misschien was de sfeer er naar. Voor de mol heeft het weinig zin, die kent het originele boekje dus ziet dat het boekje niet dezelfde is... (maar hiermee schiet ik mijn eigen argument aan flarden, voordat ik hem goed heb kunnen uitleggen...)

Mijn theorie hierop is:

Isabelle weet al snel dat Marc-Marie de mol is, dit geeft ze aan in afl. 2 op het strand met Roeland, Sander en Victoria...Ze gaf aan op MM gestemd te hebben. Victoria gaf ook aan dat MM een moeilijkt te doorgronden karakter is.

Het hele stembgebeuren is steeds fake en ik vermoed dus dat Isabelle vanaf het begin op MM zit.. (beetje de 2de Stijn uit de Belgische reeks)

Vandaar dat ze twee of meerdere keren (montage) de hulpmol mocht zijn.
Dit verklaard ook dat haar boekje zo vaak gestolen word.
Ze doet zich dus verdacht voor...Vooral voor de kijkers is dit misleidend.

Ze weet dus wie de mol is...Vandaar ook dat ze niet mee wilde stoken (met MM) Ze zei duidelijk: Nee ik liever niet toen Angela vroeg wie er wilde stoken..!! Ze wist dat MM de mol was dus dat komt dan niet goed uit....

Doordat ze weet wie de mol is reageert ze ook zo fake tijdens de executie.

Met de vliegopdracht en tv kijken haalt ze wel geld binnen voor "haar" pot.

Mijn conclusie: MM Mol Isabelle winnaar
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2005, 11:48:17 »
Ik vind Isabelle heel erg verdacht.

Ik zou het wel geloven, maar ik vind haar wel een slechte mol dan. Wat mij wel opviel, is dat ze lijkt te acteren als ze blijdschap moet tonen. Ze kwam uit het vliegtuig en er was 3000 euro gewonnen; dan zie je haar een halve seconde wachten en dan begint ze opeens te schreeuwen ofzo. Die vraag beantwoorden is een goede manier om vertrouwen te wekken.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 23-02-2005, 14:55:50 »
heel goed anzjie ik ben het er helemaal meej eens...

geen wonder dat isa haar boekje overal laat slingeren zodat ze iedereen op andere gedachten kan brengen, waaronder jim die er meteen uitging  ::bravo::

goede theorie en marc marie blijft de mol
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #285 Gepost op: 23-02-2005, 17:10:52 »
 ::tandpastasmiley::Ik ben het er ook mee eens ::tandpastasmiley::~ Hier is nog iets:
Ik heb zoiets ook geschreven na afloop van aflevering 4 ergens in een topic:

"Ik heb er nog eens even over nagedacht en vind het hele gebeuren van het stelen van Isabelle haar boekje maar vreemd.
Je notitieboekje is voor alle kandidaten het meest waardevolle bezit wat ze nu hebben, hierin staan al hun molverdenkingen. Ik denk daarom ook dat iedereen zijn boekje goed opbergd (verstoppen, onder hoofdkussen etc.

De mol moet wel heel veel risico lopen om zomaar iets van 'iemand' te stelen, want er is een grote kans dat Isabelle dat merkt. Het is dus veel aannemelijker dat Isabelle het zelf heeft laten stelen.

Voor 1 iemand is het notitieboekje namelijk  van minder belang; de Mol. De mol blijft toch eeuwig en het spel en voor de mol is het boekje niet heel belangrijk, hij/zij zal waarschijnlijk alleen iets in het boekje opschrijven, omdat het anders zo opvalt.
Het zou een heel slimme zet van Isabelle zijn om het boekje te 'vergeten' in bv de woonkamer. Een kandidaat vind deze dan en kan de verleiding niet weerstaan om het even te lezen. Misschien heeft Isabelle alleen maar dingen opgeschreven die ze WIL dat iedereen het leest, bv goede argumenten waarom een mede-kandidaat de mol kan zijn. De lezer van het boekje raakt misschien met deze nieuwe informatie op een dwaalspoor, en heeft opeens een hele andere mol in gedachte, en wordt Isabelle als mol uitgesloten bij de lezer....

Ja het is een beetje moeilijk te begrijpen,  maar ik dacht dat het misscien wel nuttig was om ff aan jullie voor te leggen. "

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #286 Gepost op: 23-02-2005, 19:02:53 »
Dat de mol zichzelf hulpmol maakt blijft mi. nogal onlogisch omdat duidelijke hulpmolakties bij de kandidaten niet zijn afgedekt.
Maar een mol die zichzelf 2 keer hulpmol maakt. ???

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 24-02-2005, 21:56:39 »
waarom zouden sommige mensen 2x gebeld worden voor hulpmol (en hierbij dus intotaal 10 goede vragen krijgen) terwijl andere mensen geen een keer worden gebeld?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 24-02-2005, 22:44:39 »
misschien omdat ze te ver van de mol afzitten, maar in dit geval is alleen jim nog maar afgevallen en yvon en isabelle zitten er nog in dus ook zonder extra goede antwoorden zitten ze op een redelijk spoor
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 24-02-2005, 22:57:04 »
afgezien het feit van de foto wel of niet doorgegeven naar achteren - afgezien van het feit boekje gestolen etc - wat maakt Isabelle hierbij tot de mol? Als isa de mol was zou ze die foto zelf wel achterover gedrukt hebben. Ook maakt ze als enige keurig aantekeningen bij het filmpje, heeft als enige de vraag goed terwijl als ze de mol was dit onverdacht echt wel kon fout beantwoorden. Bovendien is ze ook nog eens als hulpmol ingeschakeld en doet een dermate opvallende actie waar de echte mol niet mee aan zou durven komen. Isabelle is echt de aller aller anti mol - ze heeft nog niets gedaan wat geld verloor - eerder wat geld oplevert, en opdrachten mislukken niet door haar toedoen, ze is juist reuze enthousiast en actief om te helpen (bv wie van de drie).

de mol heeft echt wel gesaboteerd inmiddels, de makers kunnen niet aankomen bij de kijkers met een laatste aflevering vol achter-de-schermen mollen acties van isabelle - het gaat namelijk ook om de kijkers, die moeten de mol ook kunnen ontmaskeren door datgene wat in beeld wordt gebracht.

(ik weet nog dat ik vorig jaar met Ron maar zat te wachten op die klapper mol actie van ron.. die maar niet kwam... en maar blijven hopen.. ja, maar achter de schermen heeft ron heel veel gemold, let maar op de laatste aflevering... ::rofl::)

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 25-02-2005, 08:22:52 »
De mol is toch iemand die onopgemerkt geld verliest tijdens opdrachten? Het is toch juist de bedoeling dat we de mol niet kunnnen raden?
De pot is nu gevuld met maar 17.000 euro, niet erg veel.
Als Isa de mol is dan hoeft ze vaak ook niet zo veel te doen, heel veel gaat toch al fout, waarom dan nog extra saboteren?

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 25-02-2005, 10:39:14 »
onopgemerkt voor de kandi's misschien maar zeker niet onopgemerkt voor de goede kijker. Het is natuurlijk een tv programma en de molacties van de mol zullen hoe dan ook in beeld gebracht moeten worden. Anders is het voor de kijker toch ook niet leuk. Vorig jaar stond ik echt  ::oink:: toen ze Elises acties lieten zien. Was allemaal gewoon zo uitgezonden. Ik dacht  :o dat ik dat niet gezien heb! Ik had het wel gezien maar vond het toen geen mol actie. Dit soort dingen is het met Isa helemaal niet dit seizoen.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #292 Gepost op: 25-02-2005, 15:08:02 »
stom hoe minder molstreken Isabelle uithaalt hoe populairder dit topic wordt....omgekeerde psychologie?  ::)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #293 Gepost op: 25-02-2005, 15:10:56 »
@ Quuipo, ik ben het absoluut niet met je eens hoor. Als je Isabelle echt helemaal geen molacties hebt zien uitvoeren dan heb je toch niet goed gekeken...

Afl. 1. Isabelle komt na lang nadenken met een nickname "Monica" bijzonder ongeloofwaardig. Geen geld dus.

Afl. 2. Isabelle gaat in de hoek beginnen met graven (volgens mij is zij degene die dat voorstelt, als je goed oplet, Victoria valt haar bij). Vervolgens rent ze halverwege al naar de overkant om de rest een beetje op te fokken.

Afl. 3. De links-rechts actie in de trein, onder het mom van hulp-mol
- Wie van de drie. Vind jij dat enthousiast om te helpen? Ik vind het "een zwaar overdreven en ongeloofwaardig typetje neerzetten"

Afl. 4. Als Jim er niet was geweest met die briljante wissel was er danzij Isabelle 3000 euro uit de pot gegaan!
- Dat ze niet meedoet met de Road Train opdracht zit me wel dwars ja...

Afl. 5. Weinig molacties hier. Afgezien van dat ze nou niet echt haar best doet om vaart te maken bij de links/rechts opdracht.

Afl. 6. Eén goed antwoord geven als je (als laatste) al weet dat de rest geen cent heeft opgeleverd vind ik "niet zo erg".
- De enige echt nogal onmolse actie van Isabelle is het feit dat ze met de vliegtuigopdracht voor 3000 euro in de pot zorgt.

Verder heb ik het idee dat je als mol in deze serie weinig hoeft te doen. Door de chaos en "grote ego's" komt er zowiezo al bijna geen geld in de pot.

Nou ben ik ook niet meer zo overtuigd van Isabelle als mol hoor, maar "de aller aller anti mol" is ze écht niet.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #294 Gepost op: 25-02-2005, 15:32:20 »
Je geeft zelf aan dat ze de afgelopen 2 afleveringen niet gemold heeft en in de aflevering daarvoor molde ze alleen als hulpmol, dus ik ben het wel met je eens, er zijn wel molacties, maar als je 2 afleveringen achter elkaar weinig uitvreet, val je gewoon af als verdachte. Daarnaast verdenkt ook niemand haar meer volgens mij. Een percentage van 38% lijkt mij dan niet geloofwaardig.

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 25-02-2005, 15:51:59 »
yeeeh
goed gevonden van afl. 2, wist niet dat Isa de persoon was die met idee kwam om in een hoek te graven ::ok::

VOlgens mij was haar positie in afl. 5 juist goed. Ze kon lekker fanatiek knutselen en heeft hiermee geld gewonnen voor de pot verdiend, he kunstwerk was namelijk zo goed dat de criticus het er niet uitpikte. Isabelle wist echter dat de volgende groep ook een kans had om dit keer het kunstwerk WEL eruit te halen. Jim zou het liedje fout zingen, en hiermee de opdracht laten mislukken, en ze zouden een herkansing krijgen.
De kans dat je een fout kunstwerk aanwijst is natuurlijk veel groter dan de kans dat je het kunstwerk wel aanwijst. En de mol had geluk, de zanggroep wist het juiste kunstwerk er niet tussen uit te halen.

Die vrijsteling die in de andere opdracht te verdienen viel, maakt voor de mol nix uit omdat het nemen van een vrijstelling geen geld uit de pot haalde. Als lottie de mol is, had ze toch niet heel veel aan die vrijstelling zelf nemen? Het enige wat ze ermee bereikte is dat een van de kandidaten hem niet kon nemen, maar dat is ook geen voordeel.
OF de test nou word gemaakt door 7 kandidaten (8-mol) of door 6 kandidaten (8-mol-persoon die de vrijsteling wint.) Er gaat soieso iemand uit, of dat nou tussen 6 of 7 kandidaten is.

Isabelle was eigenlijk de held bij de kunstopdracht (samen met Yvon) omdat ze iets heel moois hadden gemaakt, geld hadden verdiend. De zinggroep (met als enige die over is gebleven Lottie)was heel verdacht omdat ze tot 2x toe geen geld hadden binnengehaald, en werden ook meteen verdacht (victoria). het is een  soort actie van lottie in de truck en george op het water, iets heel goeds doen wat een nadelig bijsmaakje krijgt.

Offline coen99

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 25-02-2005, 15:52:28 »
...... Een percentage van 38% lijkt mij dan niet geloofwaardig.

Maar 38% is volgens mij zo bereikt.
Heel veel vragen kunnen betrekking hebben op meerdere kandidaten. Bijvoorbeeld (uit de 6de test): 1. is de mol een man/vrouw , 2. werd de foto goedgekeurd door Angela  3. Ontvreemde de Mol de foto van Jim ?
+ alle "foute" antwoorden (waarbij men verkeerd kiest oftewel per ongeluk goed ).
Mmm, klinkt een beetje krom, ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 25-02-2005, 15:53:43 »
en zoiezo, het lijkt alsof niemand isabelle verdenkt maar dat is wat de montage ons wil laten geloven...

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 25-02-2005, 15:54:03 »
@ Quuipo, ik ben het absoluut niet met je eens hoor. Als je Isabelle echt helemaal geen molacties hebt zien uitvoeren dan heb je toch niet goed gekeken...

Afl. 1. Isabelle komt na lang nadenken met een nickname "Monica" bijzonder ongeloofwaardig. Geen geld dus.

kan ze dus niet liegen, niet zo'n goede moleigenschap ;)

Citaat
Afl. 2. Isabelle gaat in de hoek beginnen met graven (volgens mij is zij degene die dat voorstelt, als je goed oplet, Victoria valt haar bij). Vervolgens rent ze halverwege al naar de overkant om de rest een beetje op te fokken.

mol zegt in dagboek juist dat hij/zij erg op de achtergrond is gebleven - dus luidop voorstellen om in de hoek te gaan graven is niet handig. maar ok, puntje voor isabelle. (kleintje dan he)

Citaat
Afl. 3. De links-rechts actie in de trein, onder het mom van hulp-mol
- Wie van de drie. Vind jij dat enthousiast om te helpen? Ik vind het "een zwaar overdreven en ongeloofwaardig typetje neerzetten"

ja maar is hulpmol actie dus telt niet mee in deze. Als dit echte molacties aren vind ik het heel flauw dat de mol = hulpmol.

ik vind het nog steeds enthousiast om te helpen..  het komt inderdaad wel heel overdreven over, inderdaad.

Citaat
Afl. 4. Als Jim er niet was geweest met die briljante wissel was er danzij Isabelle 3000 euro uit de pot gegaan!
- Dat ze niet meedoet met de Road Train opdracht zit me wel dwars ja...

Ja, maar als het gelukt was was isabelle toch verdachte nummer 1 voor alle kandidaten? Dat wil je als mol toch absoluut vermijden lijkt me. Mol doet zo acties dat ze niet meteen aan de mol toegeschreven kunnen worden maar ook aan diegenen waarmee opdracht wordt uitgevoerd.

Citaat
Afl. 5. Weinig molacties hier. Afgezien van dat ze nou niet echt haar best doet om vaart te maken bij de links/rechts opdracht.
psies - opdracht ging mis, maar niet omdat isabelle weinig vaart maakte..

Citaat
Afl. 6. Eén goed antwoord geven als je (als laatste) al weet dat de rest geen cent heeft opgeleverd vind ik "niet zo erg".
- De enige echt nogal onmolse actie van Isabelle is het feit dat ze met de vliegtuigopdracht voor 3000 euro in de pot zorgt.

isa had vraag makkelijk fout kunnen beantwoorden, wat heeft mol eraan om vraag goed te beantwoorden? Tenzij iedereen haar verdenkt en ze moet kredit opbouwen, maar volgens mij verdenken weinigen haar... En waarom maakt ze aantekeningen tijdens het filmpje? als mol weet je het goede antwoord al.
Citaat

Citaat

Verder heb ik het idee dat je als mol in deze serie weinig hoeft te doen. Door de chaos en "grote ego's" komt er zowiezo al bijna geen geld in de pot.

ben ik het geheel mee eens  ::jaja:: maar dat is volgens mij niet Isabelle.

Citaat
Nou ben ik ook niet meer zo overtuigd van Isabelle als mol hoor, maar "de aller aller anti mol" is ze écht niet.

Vergeleken met de overgebleven kandidaten vind ik Isa nog steeds de antimol.  Ook in heinz overzichtje is er bij Isa echt heel weinig rood en behoorlijk veel groen te zien. Ze is waarschijnlijk verliezer, misschien winnaar (om het in haar stijl uit te drukken :) )

maar je hebt gelijk, er zijn wel wat molactietjes te bespeuren.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2005, 15:58:02 door Quuipo »

Offline coen99

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 25-02-2005, 16:21:38 »

Zoals ik al eerder opperde:

Aflevering 6 : dat geritsel wat alle kandidaten afleidde, behalve Isabelle die doodleuk ontspannen in haar stoel zat zonder geritsel ?!?!
Was het Isabelle in de bosjes ?
Hoedanook, door al dat geritsel werd er door andere kandidaten NIET gescoord !