Isabelle is ook al vanaf het begin mijn mol. Al in de eerste afleverig dacht ik het. Ze kwam toen naar het kasteel gelopen met zo'n vreselijk mollige zonnebril. Sinds die tijd heb ik meegelezen op dit forum. Maar na vanavond weet ik het zeker (denk ik ??!!).
In een van de eerste afleveringen viel me het volgende al op (en dit heb ik nog nergens anders gelezen):
Bij de mijnenveegopdracht had je een langwerpig speelveld. Als je de vakjes die oplichten tijdens de uitleg van het spel (tweemaal een vierkant van 9 vakjes) wegstreept, en vervolgens het veld een kwartslag draait, dan verschijnt daar het cijfer 9. En laat de negende letter van het alfabet nou net de I van isabelle zijn!
Tot de aflevering van vanavond heb ik weinig molacties gezien van Isabelle, behalve dan de welbekende 'val'. Misschien zit er nog een aanwijzing in de cijfercode van de koffertjesopdracht. Die leverde op VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF WEL SOMS? De R die ontbreekt is de 18e letter uit het alfabet, 1+8=9 en dus weer de I van isabelle.
Maar in de aflevering van vanavond heeft Isabelle echt goed toegeslagen als mol. Ik vond het al verdacht dat ze perse in de groep van de fotomakers wilde komen. Toen bleek dat ze een serie foto's moesten maken, dacht ik: let op, ze gaat nu natuurlijk de volgordes verwisselen! En wat gebeurt nog geen minuut later? Isabelle laat 'per ongeluk' de foto's vallen. Ze zegt wel dat ze ze genummerd heeft, maar ze kan natuurlijk heel makkelijk gesjoemeld hebben toen Yvon foto's aan het maken was. Aan het eind van de opdracht doet ze ook nog eens heel vaag over de blauwe brug en het 'karatebord', terwijl ze weet dat de fietsers er allang voorbij zijn.
Voor mij is het duidelijk: Isabelle is DE MOL!