Ik kan deze vraag niet helemaal plaatsen. Wat bedoel je hier precies mee?
Na nog eens 3 afleveringen te hebben bekeken (en speciaal op Isabelle te hebben gelet) kan ik hier een wat duidelijker antwoord op geven. Ik nummer eea, voor het geval iemand wil reageren/voor het overzicht:
1-Isabelle is serieus bezig, doet erg haar best, wordt nooit verdacht door de mede-kandidaten, wordt nooit verdacht in beeld gebracht, lijkt opdrachten te redden, er is eigenlijk geen enkele reden haar te verdenken, al 7 afleveringen lang.
Wanneer je meedoet aan dit programma is het niet zaak zo geloofwaardig en betrouwbaar mogelijk te zijn, maar alles op alles te zetten de mol te zoeken* en liefst ook je een beetje verdacht te maken, Isabelle lijkt geen van beiden te doen.
Isabelle is vrij weinig in beeld, ogenschijnlijk doet zij helemaal niets om opdrachten te laten mislukken/geld te willen opmaken bij bv de tonnen, ze klaagt nooit, ze is gewoon aanwezig, maar weinig prominent.
Zoekt ze wel naar de mol is de vraag die zich aan mij opdringt, en daarnaast, doet ze ook maar iets om een beetje verdacht te zijn?
Na 3 afleveringen Isabelle observeren lijkt ze anderen
nooit te wantrouwen (ookal zegt ze bij de stem-biecht weleens wat); wanneer ze met 'haar mol' in een groepje zit dan zal ze nooit (zoals bv Sander, Gijs, Lottie, Jim, Victoria) nauwkeurig letten op wat diegene bv een beetje fout doet en die persoon daarop aanspreken cq ingrijpen (zoals bv Lottie die de telefoon afpakt van Yvon na wantrouwen, MM die een eigen interpretatie geeft omdat hij Lottie en Yvon niet vertrouwd, Sander die zelf uitgebreid gaat bellen omdat hij toch twijfelt aan MM, Lottie die Jim aan de telefoon vraagt omdat ze Yvon niet vertrouwd, Sander en Yvon die de gangen van Jim nagaan etc.)
Isabelle wantrouwt niemand vraagt niets, merkt niets op tijdens een opdracht, grijpt niet in (ze verdenkt Yvon meen ik), toch kijkt ze niet op haar vingers wanneer Yvon de anderen de weg wijst, neemt aanwijzingen klakkeloos aan etc.
In feite wantrouwt ze niemand, ookal weet ze dat er een mol aan het werk is en mogelijk hulpmollen.
3-Alle anderen lijken het leuk te vinden verdacht te worden, Lottie is daar zelfs trots op, Yvon vond het ook leuk zich verdacht te maken bij de Dodge-opdracht, maar Isabelle wil juist niet verdacht zijn ("gelukkig deden de andere dames het fout dat was gunstig voor mij", met die koffer opdracht hetzelfde, ze zegt dat ze wat harder viel dan de bedoeling was, maar dat ze daardoor niet verdacht was, op de een of andere manier wil ze dat niet, en dat is toch onderdeel van het spel).
4-Ze is ergens ook best passief, wanneer Lottie bang is bij de krokodillen gaat ze er niet op af, wanneer de controle-groep verkeerde aanwijzingen lijkt te geven gaat ze niet bv een kaartje halen en zelf de weg zoeken, wanneer Yvon nonchalant aanwijzingen geeft aan de fietsers doet ze niets, wanneer de eerste eigenschap fout is, past ze die niet gelijk aan (microfoon met muzieknoten was niet zijzelf, maar moest Lottie zijn, dat was duidelijk, ze zegt alleen "eerste was fout" maar hersteld de fout niet).
Wanneer Yvon de aanwijzingen van Lottie interpreteert gaat ze vrijwel gelijk accoord, de tijd bij de fietsopdracht houdt ze ook niet bij (Yvon zegt: jullie moeten binnen 10 minten hier zijn).
Dus fanatiek is ze ook niet echt te noemen, en toch komt ze wel zo over.
Zo een beetje kort samengevat vraag ik me af wat Isabelle precies doet in het spel, ze is al heel ver gekomen terwijl ze schijnbaar meer met de opdrachten bezig is dan met mol-zoeken, niemand verdenkt haar en niet verdacht worden is ongunstig wil je lang in het spel zitten, maar dan moet je wel vanaf het begin al erg zeker zijn van je zaak, en dat is onmogelijk natuurlijk als zij de mol niet is.
Dus wat doet ze precies, wat is haar strategie, haar doel, is ze daar omdat ze het wel leuk vindt, wil ze trouw zijn aan haar karakter oid (verafschuwt ze achterdocht en streken ookal is het maar een spelletje), wil ze echt graag winnen, waarom houdt ze niemand specifiek flink in de gaten (terwijl iedereen iedereen wantrouwt doet zij dat niet), is ze best passief, grijpt ze nooit ergens in, het is zo opmerkelijk, of zit het misschien anders en is het zo gemonteerd dat wij dit beeld van haar krijgen, anders vind ik haar gedrag gewoon niet logisch gezien het spel waar ze aan meedoet.