Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124699 keer)

Offline Quuipo

• Forumlid
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 28-02-2005, 20:40:40 »
oeww sorry hoor, wist niet dat je kwaad werd  ::schaam::

Had juist verwacht dat iemand  ::joehoe:: zou antwoorden  :P

Ben al weg... nogmaals mijn excuses was gewoon een geintje  ::zwaai::

Offline Freek

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
« Reactie #361 Gepost op: 28-02-2005, 21:07:17 »
Hahahah vond hem anders wel leuk :P
Some light in your eyes...

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #362 Gepost op: 28-02-2005, 23:32:32 »
Jaaaaaaaaaaaaa!
Ik!
vond!
'M!
OOOOOOK!
LEUK!!!!

Willen alle chagrijnen even  ::joehoe:: doen?
Dan weet ik dat íe over is gekomen
 ;D

It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 1-03-2005, 00:00:14 »
Kijk, als mol mag je absoluut best iets laten slagen, maar Isabelle heeft de vorige alfevering (niet die van vrijdag maar diegen daarvoor) zo'n beetje al het geld in haar eentje verdiend. Ze wist als enige haar vraag goed te beantwoorden en beschreef de stunts goed. Dat zou ik een hele rare en domme molactie vinden eerlijk gezegd.

Ze heeft niet in haar eentje al het geld verdient.

Deze aflevering (7) werd duidelijk dat er behoorlijk discussie was geweest overigens en Isabelle toen niet op die plek wilde (heldere blik discussie met MM), ze voelde dat ze zich opgeofferd had enzo, en eiste nu wel iets te mogen doen wat ze wilde (terwijl ze toch in beide gevallen indien niet de mol gewoonweg niet kon weten wat de opdrachten qua sterke maag en heldere blik zouden inhouden toch?  ???, dus hoe kun je dan iets per sé willen?)

Maar daarnaast, Isabelle vloog wel en zal best duidelijk zijn geweest (of zo kwam het over), maar het was aan ik meen toen nog 6 anderen om te raden wat ze deed, en bij de voorgaande stunts kan 1 persoon wel twijfelen, maar wanneer je met 6 personen luisterd is de kans dat je goed zit groter, en het ook moeilijk indien je een beetje onduidelijk wilt zijn dat zo ten overstaan van alle 6 te doen.
Dat de opdracht is geslaagd was imo aan alle 7 te danken, en Isabelle bleek achteraf nog kwaad dat zij in die positie zat weten wij nu.

Die 250 euro mbt de naam van het hondje erbij maakt misschien dat alle twijfel wegvalt wbt Isabelle, maar dat is natuurlijk een bedrag van niets.

Indien MM of Yvon de mol zouden zijn, en Sander had Lottie wel goed verstaan dan kon je hen toch ook niet het winnen van de opdracht toeschrijven cq hen doorstrepen als mol?
(zij konden niet weten dat Sander het als laatste verkeerd zou raden)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 1-03-2005, 00:02:12 »
*komt aan roeien in bootje*

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

ZWAAI ALS JE ME HOORT!

ISABELLE!

NIET!

DE MOL!

Het is meer de vraag "wat doet Isabelle precies in dit programma?" welke mij bezig houdt.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #365 Gepost op: 1-03-2005, 00:04:01 »
Jaaaaaaaaaaaaa!
Ik!
vond!
'M!
OOOOOOK!
LEUK!!!!

Willen alle chagrijnen even  ::joehoe:: doen?
Dan weet ik dat íe over is gekomen
 ;D
Lieve Mensen,

Ik heb het lang "aan gelezen". Maar nu kan ik het niet meer aan. Ik MOET reageren.
Op het strand kreeg ik te horen; "Marc-Marie is kritisch". Nooit, op welke vragenlijst ook, heb ik voor vertrek ergens ingevuld dat ik kritisch zou zijn. Dus dacht ik dat er iemand ontzettend aan het mollen was en dacht ik juist de opdracht gered te hebben.(domdomdom misschien)
Mij was verteld dat ik uiteindelijk de goede eigenschap bij de juist kandidaat moest kiezen. Niet de eigenschap die Lotte dacht dat bij de juist kandidaat paste. Dus ik heb een "denk-fout" gemaakt.
Sorry, sorry.
Plus nog eens iets. Op dat strand waren vrij veel mensen. Ik stond behoorlijk voor schut omdat Isabelle maar door bleef schreeuwen.
Hopelijk heb ik zo genoeg boete gedaan voor een mislukte opdracht.
Groetjes van Marc-Marie.
Je neemt het Marc-Marie nog steeds kwalijk?   ???
« Laatst bewerkt op: 1-03-2005, 00:13:35 door Castor_en_Pollux »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #366 Gepost op: 1-03-2005, 00:15:43 »
Het is meer de vraag "wat doet Isabelle precies in dit programma?" welke mij bezig houdt.
Ik kan deze vraag niet helemaal plaatsen. Wat bedoel je hier precies mee?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 1-03-2005, 02:49:40 »
Ik kan deze vraag niet helemaal plaatsen. Wat bedoel je hier precies mee?

Na nog eens 3 afleveringen te hebben bekeken (en speciaal op Isabelle te hebben gelet) kan ik hier een wat duidelijker antwoord op geven. Ik nummer eea, voor het geval iemand wil reageren/voor het overzicht:

1-Isabelle is serieus bezig, doet erg haar best, wordt nooit verdacht door de mede-kandidaten, wordt nooit verdacht in beeld gebracht, lijkt opdrachten te redden, er is eigenlijk geen enkele reden haar te verdenken, al 7 afleveringen lang.
Wanneer je meedoet aan dit programma is het niet zaak zo geloofwaardig en betrouwbaar mogelijk te zijn, maar alles op alles te zetten de mol te zoeken* en liefst ook je een beetje verdacht te maken, Isabelle lijkt geen van beiden te doen.
Isabelle is vrij weinig in beeld, ogenschijnlijk doet zij helemaal niets om opdrachten te laten mislukken/geld te willen opmaken bij bv de tonnen, ze klaagt nooit, ze is gewoon aanwezig, maar weinig prominent.

Zoekt ze wel naar de mol is de vraag die zich aan mij opdringt, en daarnaast, doet ze ook maar iets om een beetje verdacht te zijn?

Na 3 afleveringen Isabelle observeren lijkt ze anderen nooit te wantrouwen (ookal zegt ze bij de stem-biecht weleens wat); wanneer ze met 'haar mol' in een groepje zit dan zal ze nooit (zoals bv Sander, Gijs, Lottie, Jim, Victoria) nauwkeurig letten op wat diegene bv een beetje fout doet en die persoon daarop aanspreken cq ingrijpen (zoals bv Lottie die de telefoon afpakt van Yvon na wantrouwen, MM die een eigen interpretatie geeft omdat hij Lottie en Yvon niet vertrouwd, Sander die zelf uitgebreid gaat bellen omdat hij toch twijfelt aan MM, Lottie die Jim aan de telefoon vraagt omdat ze Yvon niet vertrouwd, Sander en Yvon die de gangen van Jim nagaan etc.)
Isabelle wantrouwt niemand vraagt niets, merkt niets op tijdens een opdracht, grijpt niet in (ze verdenkt Yvon meen ik), toch kijkt ze niet op haar vingers wanneer Yvon de anderen de weg wijst, neemt aanwijzingen klakkeloos aan etc.
In feite wantrouwt ze niemand, ookal weet ze dat er een mol aan het werk is en mogelijk hulpmollen.

3-Alle anderen lijken het leuk te vinden verdacht te worden, Lottie is daar zelfs trots op, Yvon vond het ook leuk zich verdacht te maken bij de Dodge-opdracht, maar Isabelle wil juist niet verdacht zijn ("gelukkig deden de andere dames het fout dat was gunstig voor mij", met die koffer opdracht hetzelfde, ze zegt dat ze wat harder viel dan de bedoeling was, maar dat ze daardoor niet verdacht was, op de een of andere manier wil ze dat niet, en dat is toch onderdeel van het spel).

4-Ze is ergens ook best passief, wanneer Lottie bang is bij de krokodillen gaat ze er niet op af, wanneer de controle-groep verkeerde aanwijzingen lijkt te geven gaat ze niet bv een kaartje halen en zelf de weg zoeken, wanneer Yvon nonchalant aanwijzingen geeft aan de fietsers doet ze niets, wanneer de eerste eigenschap fout is, past ze die niet gelijk aan (microfoon met muzieknoten was niet zijzelf, maar moest Lottie zijn, dat was duidelijk, ze zegt alleen "eerste was fout" maar hersteld de fout niet).
Wanneer Yvon de aanwijzingen van Lottie interpreteert gaat ze vrijwel gelijk accoord, de tijd bij de fietsopdracht houdt ze ook niet bij (Yvon zegt: jullie moeten binnen 10 minten hier zijn).
Dus fanatiek is ze ook niet echt te noemen, en toch komt ze wel zo over.

Zo een beetje kort samengevat vraag ik me af wat Isabelle precies doet in het spel, ze is al heel ver gekomen terwijl ze schijnbaar meer met de opdrachten bezig is dan met mol-zoeken, niemand verdenkt haar en niet verdacht worden is ongunstig wil je lang in het spel zitten, maar dan moet je wel vanaf het begin al erg zeker zijn van je zaak, en dat is onmogelijk natuurlijk als zij de mol niet is.

Dus wat doet ze precies, wat is haar strategie, haar doel, is ze daar omdat ze het wel leuk vindt, wil ze trouw zijn aan haar karakter oid (verafschuwt ze achterdocht en streken ookal is het maar een spelletje), wil ze echt graag winnen, waarom houdt ze niemand specifiek flink in de gaten (terwijl iedereen iedereen wantrouwt doet zij dat niet), is ze best passief, grijpt ze nooit ergens in, het is zo opmerkelijk, of zit het misschien anders en is het zo gemonteerd dat wij dit beeld van haar krijgen, anders vind ik haar gedrag gewoon niet logisch gezien het spel waar ze aan meedoet.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2005, 03:20:58 door Cosma »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #368 Gepost op: 1-03-2005, 08:55:58 »

Op een onopvallende manier opdrachten verstieren wellicht?  ;D

Indien noodzakelijk, want ik heb nog nooit zoveel mollen bijelkaar gezien!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 1-03-2005, 11:12:21 »
Misschien gaat ze wel winnen en laat de redactie ons daarom nooit zien wie ze verdenkt. Straks zit ze al vanaf aflevering 1 op de goede mol, weten wij veel.

Er wordt erg creatief geknipt in de biechten, elke deelnemer zal zeker wel verteld hebben wie hij/zij verdenkt, en dat we het van Isa (bijna) niet te horen krijgt ligt niet aan Isa maar aan de montage>

als isa uit eindelijk de mol blijkt te zijn denk ik dat ik echt serieus  ::oink:: doe, waar mijn ron- ::oink:: niks bij is.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #370 Gepost op: 1-03-2005, 11:13:14 »
Nou een klein sprankje hoop voor de Isabellianen dan:

Angela zegt: "En toen waren er nog 5 en 4 mollen, maar niet is wat het lijkt" dus dat zou kunnen betekenen dat de degene die niet als mol verdacht is, de mol is.  ::)

Offline coen99

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #371 Gepost op: 1-03-2005, 13:16:35 »
De Mol is voor mijn gevoel altijd degene waarvan je denkt : "dat die er nog steeds inzit" ?!?!  ::oink::

En dat is voor mij Isabelle !

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #372 Gepost op: 1-03-2005, 14:35:21 »
Ik denk dat Isabelle al heel snel op de juiste mol zat, en dat ze daarom gewoon meespeelt. Af en toe hoor je haar tijdens het stemmen wel zeggen dat ze MM verdacht vind.
En die eerste nacht op het strand gaf ze aan dat ze op hem gestemd heeft.

Ook het hulpmollen zit me nog steeds dwars, maar je weet het inderdaad nooit bij dit spel.
Vorlopig is ze verdacht nr. 2
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 1-03-2005, 19:39:55 »
Ik denk dat Isabelle al heel snel op de juiste mol zat, en dat ze daarom gewoon meespeelt.

Dat kan natuurlijk, maar aangezien de mol pas echt zelf aan de slag ging in aflevering 5 vraag ik me af hoe zij al die tijd zoveel zekerheid had omtrent haar mol, en ook zo standvastig is gebleven ondanks dat anderen zich toch ook verdacht gedroegen.

Citaat
Af en toe hoor je haar tijdens het stemmen wel zeggen dat ze MM verdacht vind.
En die eerste nacht op het strand gaf ze aan dat ze op hem gestemd heeft.

Ja ik vind het niet zo raar dat zij MM verdenkt, kan er nog twijfel zijn dat MM niet de mol is  ???
Hij heeft alle opdrachten verprutst, en belangrijkste aanwijzing:
Hij reed in de truck, ongeacht hoe Lottie reed, alleen hij kon de opdracht doen mislukken en is op die positie als rijder gemanouvreerd, dus MM als mol lijkt mij heel logisch.

Het is dan wel vreemd dat types als Sander en Jim er blijkbaar geheel naast zaten en Isabelle (die zover ik me herinner nooit bij MM zat ingedeeld) het vanaf de eerste aflevering al weet.
Bovendien werden Sander en Jim zelf ook verdacht door de anderen, en Isabelle niet.

Citaat
Ook het hulpmollen zit me nog steeds dwars, maar je weet het inderdaad nooit bij dit spel.
Vorlopig is ze verdacht nr. 2

Mij ook, dat is echt een nadeel om je een mening te vormen.
Verdachte nr 2 ik weet het niet, ik ben me nu steeds heel erg op haar aan het focussen, en ogenschijnlijk lijken MM (<-hij vooral), Yvon en Lottie toch veel meer uit te halen.

Wat mij bezig houdt is gewoon, waarom 1 kandidaat van de 10 gewoon nooit verdacht in beeld brengen, een eigenaardige keuze.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #374 Gepost op: 1-03-2005, 21:15:59 »
Nou een klein sprankje hoop voor de Isabellianen dan:

Angela zegt: "En toen waren er nog 5 en 4 mollen, maar niet is wat het lijkt" dus dat zou kunnen betekenen dat de degene die niet als mol verdacht is, de mol is.  ::)

precies, zoiets dacht ik ook wel al :)
ik vond het al zon ontzettend rare opmerking van angela
dennis for mole !

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #375 Gepost op: 1-03-2005, 21:18:52 »

Ja ik vind het niet zo raar dat zij MM verdenkt, kan er nog twijfel zijn dat MM niet de mol is  ???
Hij heeft alle opdrachten verprutst, en belangrijkste aanwijzing:
Hij reed in de truck, ongeacht hoe Lottie reed, alleen hij kon de opdracht doen mislukken en is op die positie als rijder gemanouvreerd, dus MM als mol lijkt mij heel logisch.

kijk dit begrijp ik echt niet he.
mm verprutste de truck opdracht ? JUIST NIET
lottie kon de truck opdracht neit doen mislukken zei je ? JUIST zij kon hem laten mislukken.
als mol WIST ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk die truck langs de pillonnen moest sjeezen, en als mol heeft ze daar ( ongetwijfeld ) les in gehad.
nee, ik zie hier niets verkeerds in de houding van mm, hij wist dat hij snel moest rijden en geen pillonnen moest raken.
hoe krijg je dat allebei voor elkaar ? juist ja, door risico te nemen
hij had geen andere keuze.
als ik een mollenstreek van mm moest kiezen dan was dit wel de laatste.
juist hier heeft hij heel erg zn best gedaan
dennis for mole !

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #376 Gepost op: 1-03-2005, 22:58:16 »
lottie kon de truck opdracht neit doen mislukken zei je ? JUIST zij kon hem laten mislukken.
als mol WIST ze natuurlijk dat ze zo snel mogelijk die truck langs de pillonnen moest sjeezen, en als mol heeft ze daar ( ongetwijfeld ) les in gehad.

Dit is al door meerdere mensen gezegd, maar als Lottie les heeft gehad in truckrijden EN ze probeert zo snel mogelijk te rijden EN ze probeert zo min mogelijk pionnetjes om te stoten, is het dan niet raar dat Marc-Marie die GEEN truckopleiding heeft gehad, toch sneller en net zo zorgvuldig is geweest als Lottie?
Dat geeft aan dat als Lottie wel les heeft gehad, ze niet zo erg goed haar best heeft gedaan want het kon dus makkelijk sneller (zonder opleiding). geen idee of dit duidelijk is, maar het punt is dat Het niet logisch is dat Lottie truckles heeft gehad.
Wil natuurlijk niet zeggen dat zij niet de mol is..

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #377 Gepost op: 1-03-2005, 23:10:23 »
:) ik snap je punt,
het ging mij er vooral omdat er gezecht werd dat marc marie de enige was die de opdracht kon laten mislukken, ongeacht hoe lottie reed , en dat dat duzz overduidelijk een mollenstreek moet zijn geweest.
ik begrijp dat niet zo.
is het gek dat mm snel reed, en meer ( nouja, was is 1 meer )pillonnen om reed ? hoe kon hij de opdracht saboteren ? hij heeft ontzettend zijn best gedaan, hij was heel snel en ja dat risico loop je dat je dan meer pillonnen omver rijd. hij had ook geen keuze, lottie had zon snelle tijd neer gezet.
dat was meer waar het me om ging, ik zie hier totaal geen molactie van mm in, maar dat kan aan mij liggen :) so leg uit cosmo
dennis for mole !

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 1-03-2005, 23:28:57 »
het ging mij er vooral omdat er gezecht werd dat marc marie de enige was die de opdracht kon laten mislukken, ongeacht hoe lottie reed , en dat dat duzz overduidelijk een mollenstreek moet zijn geweest.
ik begrijp dat niet zo.

Op het moment dat Lottie gaat rijden/gereden heeft ligt alles nog open, de opdracht is geslaagd cq mislukt wanneer degene na haar langzamer rijdt danwel meer pionnen omrijdt.
Lottie zat dan niet in de positie om de opdracht te laten mislukken/slagen, natuurlijk kon zij een snelle tijd rijden en proberen (ik neem aan dat ze dat niet dagelijks doet) weinig pionnen om te rijden, maar dan nog was het MM die slechter dan zij moest rijden om de opdracht te laten mislukken, of beter dan zij om de opdracht te laten slagen, het was gezien de omstandigheden aan MM om deze opdracht te doen slagen/mislukken.
Hooguit kon Lottie een voorzet geven die moeilijk te evenaren viel, en het de volgende dus moeilijk maken, maar het hem/haar onmogelijk maken dat niet.
In dat opzicht had MM imo volledig in handen hoe de opdracht verliep.

Maarja het ging hier om Isabelle, en die deed hier niet aan mee.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2005, 23:39:19 door Cosma »

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #379 Gepost op: 1-03-2005, 23:32:10 »
Marc-Marie had net zoveel pilonnen omgereden als Lottie dus reed wat betreft net zo goed, alleen een heel stuk sneller. Als Lottie nog sneller had gereden dan dat ze al deed (wat mogelijk was, want dat heeft Marc-Marie bewezen) had Marc-Marie gewoon nog sneller moeten rijden en was het dus nog logischer geweest dat hij er meer om reed ("ik moest wel zo snel rijden, Lottie had zo'n goede tijd neergezet, dan kan ik niet meer letten op een pilonnetje meer of minder. Het kan geen toeval zijn dat Lottie zo snel reed, ze heeft de opdracht doen mislukken" aldus Marc-Marie dan)

Maar goed, dit is het isabelle topic, dus terug naar haar. Ik begin zelf inderdaad ook met een steeds verdachter oog naar isabelle te kijken. Hetgene wat haar eigenlijk bij mij de das om doet is dat ze ZOOO vaak over dat strand heen schreeuwde. Dat was als mol zijnde (en eigenlijk zowieso) helemaal niet nodig. Ze wou er dus heel zeker van zijn dat Marc-Marie de boodschap doorkreeg wat een echte mol natuurlijk niet uit zou maken.