Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124696 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 2-03-2005, 20:17:01 »
het zal wel phoebe zijn denk ik (vraag me niet waarom hoor gewoon een gevoel als ik iemand moet kiezen van friends)
::ok::
Bijnaam: Aunt Phoebe uit episode To fake Monica     door Ross
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 20:19:00 door Castor_en_Pollux »

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #401 Gepost op: 2-03-2005, 20:23:50 »
By the way:
Phoebe (Artemis) was de maagdelijke godin van de jacht en de Maan; tweelingzuster van Apollo.
En

• Phoebe was one of the original Titans. One of the Heliades
  • The daughter of Leucippus, beloved by Castor and Polydeuces (Pollux) ;D
  • Helen's sister, daughter of Leda
  • Artemis is Diana

Bron: Wikipedia
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 20:42:15 door Castor_en_Pollux »

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #402 Gepost op: 2-03-2005, 20:32:05 »
Verdachte dingen Isabelle tijdens 2e opdracht
*Ze kiest ervoor om geen foto van het water te nemen, het ontbreken van deze foto bleek voor de fietsers later cruciaal omdat het een duidelijk herkennigspunt is.
*De foto met de mensen erop wil ze ook niet, alsof die mensen allemaal binnen een half uur weg zijn.
*Ze maakt een foto van een Indonesisch wegwijsbordje (lekker handig in het Maleis ???)
*Ze maakt foto's met alleen het object erop, zo is later niet af te leiden aan welke kant van de weg de foto is genomen.
*(neemt heel veel de telefoon op)
*laat de foto's vallen, maar de foto's waren genummerd, een foute nummering zou de hele opdracht dus laten verpesten.
*Geeft (net als Yvon) vage aanwijzingen, zoals 'tempelachtig bouwwerkje', en een 'weg die een beetje naar beneden gaat'.
* Maakt een grote fout door te zeggen dat ze nog over het water moeten terwijl ze dat allang zijn geweest

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #403 Gepost op: 2-03-2005, 21:06:11 »
Verdachte dingen Isabelle tijdens 2e opdracht
*Ze kiest ervoor om geen foto van het water te nemen, het ontbreken van deze foto bleek voor de fietsers later cruciaal omdat het een duidelijk herkennigspunt is.
*De foto met de mensen erop wil ze ook niet, alsof die mensen allemaal binnen een half uur weg zijn.
*Ze maakt een foto van een Indonesisch wegwijsbordje (lekker handig in het Maleis ???)
*Ze maakt foto's met alleen het object erop, zo is later niet af te leiden aan welke kant van de weg de foto is genomen.
*(neemt heel veel de telefoon op)
*laat de foto's vallen, maar de foto's waren genummerd, een foute nummering zou de hele opdracht dus laten verpesten.
*Geeft (net als Yvon) vage aanwijzingen, zoals 'tempelachtig bouwwerkje', en een 'weg die een beetje naar beneden gaat'.
* Maakt een grote fout door te zeggen dat ze nog over het water moeten terwijl ze dat allang zijn geweest

als je de aflevering goed bekekend hebt dan zie je dat de foto met de mensen WEL meegenomen werd. en wat bleek later ? de mensen waren op het tijdstip dat de fietsende kandis langs kwamen inderdaad verdewenen.
het maken van de foto van het borde was WEL slim,
ze maakt inderrdaad fotos van het object ( omdat ze in eerste instantie dacht dat de overige kandidaten alleen de polaroids zouden krijgen ) en bovendien had ze onder elke foto een beschrijving geschreven ( zo van, hierna links, daarna rechts enz )
maakt inderdaad een fout door te zeggen dat ze nog over het water moeten, en dat kwam duzz doordat er verkeerd genummerd was.
er valt niet te zeggen WIE er verkeerd genummerd heeft, deze aanwijzingen vind ik erg slap.
ze gelden grotendeels netzoveel voor yvon als voor isabel
dennis for mole !

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 2-03-2005, 21:14:42 »
HOHOHO, ::zwaai::
 Isabelle WIL NIET dat niet de foto met de mensen word gebruikt maar het GEBEURT WEL. Ik schrijf niet dat het ook gebeurt.

Op zo'n eiland als Bali heb je echt wel meer dan 1 wegwijsbordje, en doordat ze in het Maleis zijn lijken ze allemaal hetzelfde (geloof me, dat kun je echt niet uitelkaar halen). De fietsers groep volgt misschien een heele ander aanwijsbordje dan de 'goede'. Dus het was niet slim.

Er valt inderdaad niet te zeggen wie er (fout) genummerd heeft maar wel wie ze heeft laten vallen.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #405 Gepost op: 2-03-2005, 21:28:14 »
En hierbij heb ik dus sterk het idee dat Isabelle fout genummerd heeft, want die zie je vooral met de foto's en de pen in haar hand, terwijl Yvon voornamelijk foto's maakt. Daarbij zit Isabelle een beetje van Yvon afgedraaid (zodat Yvon niet kan meekijken?). Vervolgens zit Isabelle bijna de hele opdracht uit te leggen aan de telefoon terwijl Yvon kookt. Uitstekend molpositie en mogelijke mollenstreek!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #406 Gepost op: 2-03-2005, 21:28:35 »
HOHOHO, ::zwaai::
 Isabelle WIL NIET dat niet de foto met de mensen word gebruikt maar het GEBEURT WEL. Ik schrijf niet dat het ook gebeurt.

Op zo'n eiland als Bali heb je echt wel meer dan 1 wegwijsbordje, en doordat ze in het Maleis zijn lijken ze allemaal hetzelfde (geloof me, dat kun je echt niet uitelkaar halen). De fietsers groep volgt misschien een heele ander aanwijsbordje dan de 'goede'. Dus het was niet slim.

Er valt inderdaad niet te zeggen wie er (fout) genummerd heeft maar wel wie ze heeft laten vallen.

ja ? ....
isabel wilde NIET dat de fotos gemaakt werden, het gebeurde WEL
inderdaad ja .... en juist DAT was niet slim, als yvon naar isabel had geluisterd was het veel beter geweest, want achteraf bleek dat al die mensen inderdaad al weg waren toen de fietsers langskwamen, en dat er veel verwarring door ontstond.
zou eerder wijzen naar yvon als mol.
en dat van die bordjes begrijp ik niet helemaal.
als je toch de fotos op volgorde hebt liggen, met beschrijving eronder dan kan er weinig meer fout gaan. het was gewoon een extra foto tussen de zovele anderen. zo erg was dat niet, eerder handig ! ( isabel d8 nl dat de kandidaten alleen de fotos kregen)
er bestaat ook nog zoiets als struikelen, ... so, dit zijn voor mij absoluut geen bruikbare hints
( al d8 ik daar eerst ook anders over )
dennis for mole !

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 2-03-2005, 21:35:47 »
ze valt wel vaak he tijdens opdrachten? Misschien staat ze letterlijk niet zo stevig in haar schoenen, of is dat haar manier van misleiden.

Dat bordje was handig als de volgorde inderdaad goed was, maar aangezien dat niet 100% zeker is zorgt het alleen maar voor meer onzekerheid en heeft de groep misschien wel een verkeerd bordje gevolgd (het kan toch ook  zijn dat er perongeluk verkeerd is genummerd?)

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #408 Gepost op: 2-03-2005, 21:39:55 »
dat van die bordjes is een slap excuus, 1 van hen is de mol , mss wel yvon ... isabel weet dat niet gaat er duzz niet vanuit en maakt gewoon een foto van dat bordje. logisch toch ? .... je kan niet dingen niet gaan doen, omdat " er misschien wel niet goed genummerd word "
en valt ze vaak ? .... als hulpmol is ze 1x gevallen ja, dat was gepland. maar dit kan de beste overkomen.
of was gijs soms ook meteen de mol voor jouw toen hij onderuitging ?
dennis for mole !

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 2-03-2005, 21:44:44 »
hoe weet je dat Isabel daarvan niet uitgaat? Als het zelf de mol is lijkt me dat wel handig omdat van jezelf te weten. Mij best hoor als je Isabelle niet als mol ziet, maar je hoeft echt niet alle pro-Isabelle-is-de-mol-acties te verdedigen met 'foutje kan iedereen overkomen', anders kan je net zo goed alle ....is (niet) de mol topics sluiten, want we weten namelijk nix zeker dankzij meneer van de montage. Het gaat hier om speculaties en eventuele molacties, en als jij vallen ziet als een stom ongelukje, mooi, maar ik zier er meer in....

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #410 Gepost op: 2-03-2005, 21:55:20 »
Als ze zelf de mol is ...... maar ik denk dat je ook kan doorslaan. zal ik je wat leuks vertellen? :) isabel is ook mijn mol.
alleen probeer ik niet alles wat ze doet, alles wat er gebeurd toe te schrijven aan haar als mol. vind jouw hints nl nogal slap
kprobeer niet alleen vanuit haar positie te kijken, want dan is ALLES werkelijk ALLES wat je van zon persoon ziet een molactie.
dan heb je oogkleppen op (imho)
maar goed we zullen zien
suc6
dennis for mole !

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 2-03-2005, 22:08:29 »
die 'hints' vind ik zelf ook niet ijzersterk, maar je zag het resultaat meteen Tweety begon meteen te vertellen over hoe Isabelle alles noteerde en dat ze dat nogal verdacht deed, zo help je elkaar verder naar het zoeken van de mol. Ik was daar zelf nooit zo achtergekomen.

Ik snap wat je bedoelt met oogkleppen, en dat klopt bij mij  ook wel :), maar dat hoeft niet altijd nadelig te zijn. Vorig jaar had ik ook oogkleppen op maar toen op... Elise, is me alleen maar van pas gekomen, om me te focussen op 1 persoon anders is er geen beginnen aan. Ikzie in Isa veel subtiele molacties, van die kleine foutjes, en ik denk dat haar manier van saboteren is. Ik geef ze aan op het forum omdat het misschein molacties zijn, misschien wel misschien niet, maar ik neem het zekere voor het onzekere.

jij verder ook suc6 ;),

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jij isa dan als mol ziet?

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 2-03-2005, 22:20:46 »
mercurius=tom kools :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 2-03-2005, 22:33:49 »
Nog effe hierover:

Isabelle zegt in haar commentaar op de liegopdracht dat ze de waarheid heeft verteld en eigenlijk maar één woord heeft gelogen. Dit verhaal gaat over haar bijnaam. Zou het kunnen zijn dat ze vergeleken wordt met een ander personage uit Friends dan Monica. In dat geval heeft ze inderdaad eigenlijk maar één woord gelogen.

Welk personage uit Friends zou dat dan kunnen zijn?

(ze spreekt het ook wat raar uit: "munnica", geen idee waarom)

Als de omschrijving van haar karakter wat ze geeft klopt, dan kan 't niemand anders als Monica zijn. Isabelle zegt namelijk dat ze 'opruimerig' is en dat is echt alleen Monica in Friends. Die karaktereigenschap past namelijk echt niet bij Phoebe en Rachel. Ze moet dus wel meer gelogen hebben dan 1 woord. Of ze sprak wel de waarheid over dat opruimerig zijn, maar wordt niet Monica genoemd maar iets anders wat helemaal niet met Friends te maken heeft. Ik zou 't trouwens ook heel onlogisch vinden (als ze tenminste succesvol wilde liegen) om die typische karaktertrek van Monica te betrekken op 'n heel ander personage van Friends. Veel mensen kennen de personages wel en hadden 't gelijk geweten dat ze loog als ze gezegd had dat ze daarom Phoebe genoemd werd.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #414 Gepost op: 2-03-2005, 22:58:27 »
Als ze inderdaad vergeleken wordt met een personage uit Friends dan zal dat eerder Phoebe qua uiterlijk  zijn en niet Monica.
Als ze Phoebe vervangt door Monica liegt ze eigenlijk maar één woord.

Isabelle "Ik hoefde maar één woord te veranderen en dan vertelde ik het zoals het was."

Isabelle is mogelijk wel opruimerig, maar dat hoeft niet de reden van haar bijnaam van een personage uit friends te zijn. (Ze laat trouwens wel voor iemand die opruimerig is wel vaak haar boekje slingeren.  ;))

Bovendien is de bijnaam eigenlijk het enige wat ze gelogen kan hebben. Het panel ging ook uit van een gelogen bijnaam.
George: "Je echte bijnaam vertel je natuurlijk nooit".

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 2-03-2005, 23:03:40 »
Het kan toch ook zijn dat ze wel Monica wordt genoemd, maar om een andere eigenschap (bijv. koken?).

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #416 Gepost op: 2-03-2005, 23:08:32 »
Het kan toch ook zijn dat ze wel Monica wordt genoemd, maar om een andere eigenschap (bijv. koken?).

Ja Monica trekt ook altijd van die rare gezichten net als Isabelle als ze moet koken  ::rofl::

edit: typo's
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 23:12:22 door Milk »
No Milk today???

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 2-03-2005, 23:10:18 »
o ja, beetje dom  ;D

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #418 Gepost op: 2-03-2005, 23:12:55 »
Alles kan. Maar om iemand alleen vanwege haar kookkunst Monica te noemen, is zeker niet het eerste waaraan je denkt, terwijl ze meer het uiterlijk en karakter (in ieder geval in WIDM: airhead en streetwise) van een ander personage heeft ;)

Bovendien was ze niet bepaald enthousiast bij het koken in afl.7 :)

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 2-03-2005, 23:14:39 »
Bovendien was ze niet bepaald enthousiast bij het koken in afl.7 :)
ja, daarom zeg ik, beetje dom. Ik vind haar helemaal niet op Phoebe lijken, maar ja, ik ben een vrouw.  ;)