Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 124673 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #420 Gepost op: 2-03-2005, 23:30:19 »

Rachel, Monica, Phoebe.

Ik zei ook dat ze meer leek op Phoebe dan op Monica.
Hoewel ik een man ben kan ik blond en donker nog wel uit elkaar houden.  ;D ;)

Offline ceetje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #421 Gepost op: 2-03-2005, 23:32:32 »
ja ik weet wel wie wie is. Wat een woeste foto trouwens. ::rofl::

Offline Shifting

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #422 Gepost op: 2-03-2005, 23:55:06 »
Nog effe hierover:

Als de omschrijving van haar karakter wat ze geeft klopt, dan kan 't niemand anders als Monica zijn. Isabelle zegt namelijk dat ze 'opruimerig' is en dat is echt alleen Monica in Friends. Die karaktereigenschap past namelijk echt niet bij Phoebe en Rachel. Ze moet dus wel meer gelogen hebben dan 1 woord. Of ze sprak wel de waarheid over dat opruimerig zijn, maar wordt niet Monica genoemd maar iets anders wat helemaal niet met Friends te maken heeft. Ik zou 't trouwens ook heel onlogisch vinden (als ze tenminste succesvol wilde liegen) om die typische karaktertrek van Monica te betrekken op 'n heel ander personage van Friends. Veel mensen kennen de personages wel en hadden 't gelijk geweten dat ze loog als ze gezegd had dat ze daarom Phoebe genoemd werd.

Ik heb het stukje van Isabelle nogmaals gezien en in de biecht die er tussen is geplakt word niet gezecht wat ze heeft gelogen.
Als het creatieve montage is (daar kom je niet om heen bij wie is de mol) kan dit ook over het antwoord dat ze geeft op welke vraag gelogen is dan hoeft ze maar een woordje te liegen

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 3-03-2005, 00:02:07 »
als je de aflevering goed bekekend hebt dan zie je dat de foto met de mensen WEL meegenomen werd. en wat bleek later ? de mensen waren op het tijdstip dat de fietsende kandis langs kwamen inderdaad verdewenen.

Isabelle wilde hem er niet tussen hebben: motief: die mensen zijn er misschien straks niet mee.
Oké die mensen misschien niet, maar betreffende steiger is toch een onmiskenbaar object en beter te onderscheiden dan 20 foto's van tempels.
Yvon wilde hem erbij, en deed dat ook, Isabelle was tegen, net zoals ze tegen het nemen van een foto van het water was (om welke reden geen idee, iig maakt Yvon die foto desondanks toch)

Citaat
het maken van de foto van het borde was WEL slim,
ze maakt inderrdaad fotos van het object ( omdat ze in eerste instantie dacht dat de overige kandidaten alleen de polaroids zouden krijgen )

Dat heeft ze toch de gehele rit? (dat die foto's naar de anderen gingen, wat bedoel je met in eerste instantie?)
Objecten staan naast de weg, het vooraanzicht van een object waar je langs fietst kan totaal anders zijn als wanneer je het vanuit de verte ziet en er in een vaartje langs rijdt.
Mocht je de route lopen, dan kun je de objecten vanuit stilstand goed observeren, maar ze reden soms best hard op die fietsen, en namen de aanwijzingen mee langs de route (zonder ervoor te stoppen).
De aanwijzingen die Yvon e Isabelle zelf hadden waren dus voor een deel objecten, en ze konden daardoor bv niet beantwoorden of een bepaalde tempel aan een zanderige weg met kuilen lag, of juist niet, alleen een foto van het object is moeilijker qua route aangeven dan eea vanaf de weg zelf genomen.

Citaat
en bovendien had ze onder elke foto een beschrijving geschreven ( zo van, hierna links, daarna rechts enz )

Ok, stel een foto van een object, een tempel, Isabelle schrijft "hierna rechts".
Je komt via een weg deze tempel tegemoet rijden, je kunt dan van voor de tempel staande interpreteren rechts te moeten, of juist deze tempel te moeten passeren en daarna rechts te gaan.
Dezelfde foto vanaf de weg (doorlopende weg, tempel rechts van de weg, en dan hierna rechts voorkomt dergelijke verwarring).

Citaat
maakt inderdaad een fout door te zeggen dat ze nog over het water moeten, en dat kwam duzz doordat er verkeerd genummerd was.

Ze zegt 2 keer dat ze door het water moeten, terwijl daar maar 1 foto van is, en ze waren al door het water geweest op advies van Isabelle, toen ze voor de 2e keer zei dat ze door water moesten dus hoe kan dat aan de nummers liggen?

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 3-03-2005, 00:09:17 »
Yvon wilde hem erbij, en deed dat ook, Isabelle was tegen, net zoals ze tegen het nemen van een foto van het water was (om welke reden geen idee, iig maakt Yvon die foto desondanks toch)

Ik had de indruk dat uiteindelijk niet het water is gefotografeerd, maar alleen het weggetje erna, zodat niet meer te zien was dat er eerst water was en dan pas het weggetje.
Ik vond vooral Yvon slordig bij het fotograferen, maar zat het probleem niet vooral in de uitleg van de route nádat de foto's gemaakt waren?

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #425 Gepost op: 3-03-2005, 00:15:26 »
Ik had de indruk dat uiteindelijk niet het water is gefotografeerd, maar alleen het weggetje erna, zodat niet meer te zien was dat er eerst water was en dan pas het weggetje.
Ik vond vooral Yvon slordig bij het fotograferen, maar zat het probleem niet vooral in de uitleg van de route nádat de foto's gemaakt waren?

Ik kreeg de indruk dat Yvon een foto wilde maken van het water zelf, ook hier zou alweer eens geknipt kunnen zijn dat er al een duidelijke foto van de brug is gemaakt en dat Isa dan zegt: Doe maar niet dat water. Een foto van water kan je ook niets mee..
Ik denk steeds aan het voorbeeld bij de Belgische reeks, waar Inge zegt: Ik kan niet paardrijden...... Later bleek er geknipt te zijn, ze zei: "ik kan niet paardrijden" OP DIT PAARD...Het essentiele stukje was weggeknipt. ::jaja::
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 3-03-2005, 00:30:24 »

Zover ik heb gezien vraagt Yvon zal ik het water fotograferen?
Isabelle: Nee doe maar niet.
Dan aan het einde van het water maakt Yvon even snel achterom toch nog een foto van (een gedeelte) van het water.

Citaat
Ik vond vooral Yvon slordig bij het fotograferen,

Ze heeft de hele serie al een best vervelende nochalance, ik weet alleen niet of dat gespeeld is.

Citaat
maar zat het probleem niet vooral in de uitleg van de route nádat de foto's gemaakt waren?

Ja daar zat het probleem in, eigenlijk vooral op het laatste stuk bij het water;
(zover ik heb begrepen was dat zo:) ze zeggen tegen Isabelle: we zijn nu bij water, waarom hebben jullie daar niks over gezegd?
Isabelle: Heel goed, daar moeten jullie doorheen en dan doorrijden (zegt niets over oerwoud-achtige gedeelte waar ze even doorheen moeten, later opeens wel).
Dan belt (ik meen Sander of MM weer) Isabelle neemt op ze zegt dan: jullie moeten op een school letten met een soort vecht-bord ervoor, daar moet je langs, dan kom je op gegeven moment uit bij water en daar moet je door.
De groep gaat fietsen en MM of Sander herhaalt wat Isabelle heeft gezegd, MM: maar dat hébben we toch al gehad?
Ze bellen weer (maar hebben inmiddels de verharde weg gereden en niet de bosroute die uitkwam bij de plek waar Yvon en Isabelle zaten).
Dan zegt Sander (of wie dan ook): we zijn al door het water geweest.
Isabelle (of Yvon): Ok, dan zie je heel veel groen, beetje oerwoud, gewoon doorrijden, je bent er bijna, het wijst de weg vanzelf.
(maar ze moeten dan weer terug naar dat pad van het water, en Isabelle zei de eerste keer niet dat ze toen via dat bos-gedeelte even rechtdoor moesten en er bijna waren, maar dat ze op zoek moesten naar een school.
Daardoor (ze hadden bij de eerste keer water nog 8 minuten) hebben ze het net niet gehaald, volgens Isabelle (en/of Yvon) omdat "het onduidelijk was of de school voor of na het water kwam"
Maar dat deed er helemaal niet toe, door het water was, even rechtdoor en ze waren er, dus hier heeft Isabelle foute info gegeven.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2005, 00:32:56 door Cosma »

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 3-03-2005, 00:34:04 »
Maar dat deed er helemaal niet toe, door het water was, even rechtdoor en ze waren er, dus hier heeft Isabelle foute info gegeven.

Expres volgens jou? Ze komt mij zo onverdacht over.

Citaat
Dan aan het einde van het water maakt Yvon even snel achterom toch nog een foto van (een gedeelte) van het water.

Maar zodanig dat ik denk dat er vooral lucht op die foto staat. :P
« Laatst bewerkt op: 3-03-2005, 00:41:26 door ceetje »

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 3-03-2005, 00:41:28 »

Kort maar krachtig  ::rofl::
Helemaal met ceetje eens

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 3-03-2005, 00:44:18 »

Ik heb geen idee wbt Isabelle, zij is wat mij betreft zo de non-mol dat ik het verdacht vind en dat ik de laatste dagen al haar acties aan het naspeuren ben, en ik heb nog steeds geen idee of zij gewoon een kandidaat is die het spel gewoon oprecht speelt (zo komt het wel over) of dat ze misschien onopvallend zit te mollen.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 3-03-2005, 00:50:07 »
Ik weet niet of Isabelle op het verkeerde moment de aanwijzingen geeft, of dat dat komt door Lottie, die aangeeft dat ze de rode lampion gepasseerd zijn (terwijl ze dat dus niet waren waarschijnlijk). Het is heel lastig om de routes van beide groepjes naast elkaar te leggen om te checken wie de fout maakt, vind ik.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 3-03-2005, 00:54:04 »
Het is heel lastig om de routes van beide groepjes naast elkaar te leggen om te checken wie de fout maakt, vind ik.

Vind ik ook, maar 2 keer zeggen dat ze door water moeten (of eigenlijk wederom zeggen dat ze door water moeten wanneer je weet dat ze nav jouw aanwijzing al eerder door datzelfde water heen gingen) dan ligt de fout toch echt bij diegene die deze aanwijzing geeft.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 3-03-2005, 00:55:52 »
Helemaal waar.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 3-03-2005, 00:59:43 »
Ik heb geen idee wbt Isabelle, zij is wat mij betreft zo de non-mol dat ik het verdacht vind en dat ik de laatste dagen al haar acties aan het naspeuren ben, en ik heb nog steeds geen idee of zij gewoon een kandidaat is die het spel gewoon oprecht speelt (zo komt het wel over) of dat ze misschien onopvallend zit te mollen.

Dit zou natuurlijk ook kunnen, maar ik denk dat er veel verwarring gebracht wordt in de uitzendingen...Voorheen was vaak de minst verdachte de mol dus ik begrijp je redenering wel.

Nu denk ik juist dat ze de mol verdacht in beeld brengen voor de kijkers, maar in het spel juist een ander verdacht maken..Hoop dat je me nog kan volgen..

Marc-Marie voert openlijk mollenstreken uit terwijl niemand dat verwacht en hem verdenkt...Yvon en Lottie worden extra verdacht gemaakt door de kandidaten...Hij word nooit echt verdacht tijdens het stemmen. Ze noemen hem wel soms maar niet als hoofdverdachte

Isabelle word door niemand verdacht en ook niet verdacht gemaakt via tv/kandidaten en de site. RAAR!! Ondanks dat ze al twee keer hulpmol is geweest..Dit om ons op het verkeerde been te zetten
Dit is DE tactiek om mensen haar te laten verdenken??

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 3-03-2005, 01:07:35 »
Citaat
Lottie kan weinig fout doen, het maakt immers niet uit wie ze bij welke eigenschap plaatst. Wel is ze een beetje onduidelijk in het omschrijven van haar medekandidaten en haarzelf. Daardoor hebben Yvon (die besloot aan de oppervlakte te blijven dobberen en Isabelle te helpen) en Isabelle moeite om de personen in de tekeningetjes te herkennen. Het gaat pas goed fout als Marc-Marie, lichtelijk geďrriteerd omdat Isabelle maar namen blijft schreeuwen, besluit om de personen naar eigen inzicht aan de karaktereigenschappen te koppelen. Hierdoor kŕn Sander het niet meer goed doen en gaat deze opdracht volledig de mist in.

Wel opvallend aan die andere opdracht is dat in deze beschrijving op WIDM.nl Isabelle de sleutelrol krijgt toebedeeld. Als MM niet eigenwijs was geweest, kun je tussen de regels lezen, dan had Isabelle de touwtjes in handen gehad. Op die plek zou je toch de Mol verwachten.  :-\\

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 3-03-2005, 01:21:54 »
Wel opvallend aan die andere opdracht is dat in deze beschrijving op WIDM.nl Isabelle de sleutelrol krijgt toebedeeld. Als MM niet eigenwijs was geweest, kun je tussen de regels lezen, dan had Isabelle de touwtjes in handen gehad. Op die plek zou je toch de Mol verwachten.  :-\\

Ik vond deze opdracht vaag..Lottie kon de eigenschappen ook helemaal verkeerd interpreteren zodat de ander haar verdacht vonden. Het moest volgens de regels wel zoals Isa ze interpreterdennblbblblbl Maar kan me voorstellen dat als je met zo'n spel bezig bent en je bent het al niet eens met de eerste..
Isabelle zat in een uiterst slechte positie, want ze word gecontroleerd door Yvon en Marc-Marie...Denka dat ze na het spel echt wel napraten en Yvon had contole over Isa en MM over Isa.. Slechte positie dus naar mijn mening.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 3-03-2005, 01:23:07 »
Dit zou natuurlijk ook kunnen, maar ik denk dat er veel verwarring gebracht wordt in de uitzendingen...Voorheen was vaak de minst verdachte de mol dus ik begrijp je redenering wel.

Nu denk ik juist dat ze de mol verdacht in beeld brengen voor de kijkers, maar in het spel juist een ander verdacht maken..Hoop dat je me nog kan volgen..

Dat zou kunnen, de mol die openlijk molt (voor de kijker).
Al was George (voor de kijker) ook vanaf het begin verdacht in beeld, dus het zou geen nwe tactiek zijn.

Citaat
Marc-Marie voert openlijk mollenstreken uit terwijl niemand dat verwacht en hem verdenkt...Yvon en Lottie worden extra verdacht gemaakt door de kandidaten...Hij word nooit echt verdacht tijdens het stemmen. Ze noemen hem wel soms maar niet als hoofdverdachte

Idd, ze zeggen steeds "ik weet hoe MM is" enzo, en ik denk dat ook de kijker denkt dat MM het leuk vindt een beetje te dollen.

Citaat
Isabelle word door niemand verdacht en ook niet verdacht gemaakt via tv/kandidaten en de site. RAAR!! Ondanks dat ze al twee keer hulpmol is geweest..Dit om ons op het verkeerde been te zetten
Dit is DE tactiek om mensen haar te laten verdenken??

Niemand die ik ken en dit programma kijkt verdenkt Isabelle, en op dit forum ook maar een paar, dus als dit de tactiek is om haar verdacht te maken is dat niet gelukt.
Isabelle is toch verre van de meest verdachte kandidaat?

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 3-03-2005, 01:27:08 »
Okee Cosma ben het weer op meerdere puntne met je eens, maar ik heb toch steeds het isa steds meer verdacht word..Het maakt mij niet uit hoor..Maar denk dat steeds meer mensen de tactiek aannemen Oh ze word het minst verdacht dus ze is de mol.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 3-03-2005, 03:03:07 »
Nog maar even een vage Isabelle theorie (excuses vooraf):

Jim: 8-9-5-18 HIER
Victoria: 26-25-14 ZIJN
Gijs: 22-15-15....... VOO (...R?...)
Isabelle: 10-21-12-12-9-5 JULLIE
Lottie: 7-5-5-4 GEEN
Marc-Marie: 3-12-15-21-19 CLOUS
Sander: 15-6 OF
Yvonne 23-5-12 WEL
Yvon: 19-15-13-19 SOMS

Wanneer je de ontbrekende R plaatst bij de persoon die na Gijs komt (Isabelle dus) krijg je Isabeller; Isa=beller.

Telefoontjes van de mol?

Offline Eck

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #439 Gepost op: 3-03-2005, 10:18:35 »
wel lache gevonden ::rofl::