Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176744 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2005, 09:31:05 »
Niet helemaal mee eens; het zaad van de chaos is gezaaid.
Ik denk niet dat Jim enige invloed op het onstaan van chaos heeft gehad, met een (op zichzelf structerende) opmerking, die zoals gezegd nauwelijks gehoord werd in de chaos. Bovendien had Jim vervolgens anderen nodig om alsnog gehoord te worden.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2005, 09:46:18 door Castor_en_Pollux »

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 24-01-2005, 10:34:01 »
Dingen verdraaien, eigen mol verdacht maken :?
Dus Jim is mijn mol omdat ik zijn outfit bewonder?
Ik verdenk iedereen en heb dus geen reden iets te verdraaien, ik draag gewoon graag witte broeken.
Ik het dan ook meer in het algemeen. Zelf zal ik er ook al wel aan gezondigd hebben.
Maar wat je hier allemaal al hebt kunnen lezen. Mensen die bij Lottie een stem horen 'Ik ben de mol'. Of ineens is er bij de papparazzibeelden van aflevering 1 slechts ééntje die recht in de camera kijkt, maar eigenlijk kijken ze er allemaal recht in. Of bij iedereen komt er een groen lijntje in de intro, behalve bij Victoria, terwijl er bij Victoria ook gewoon eentje is.

Dat bedoel ik maar. Ik wacht nog op iemand die beweert dat het bier in de ton 'Roeland' heette.

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 24-01-2005, 11:11:30 »
Dat bedoel ik maar. Ik wacht nog op iemand die beweert dat het bier in de ton 'Roeland' heette.

wordt victoriabier niet gemaakt in "roelands"arendveen? ::)
en nu niet gaan zeuren dat het roelofsarendsveen is want dat weet ik wel ;D

on topic jim is de mol ::tandpastasmiley:: ::)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #123 Gepost op: 24-01-2005, 15:10:34 »
Ik vond het wel raar dat bij het introductiefilmpje Jim vertelt dat hij "meneer de president" heeft vertaald om z'n vader te bewijzen dat dat nummer helemaal niet uit de tijd is.
Vervolgens krijg je een shot dat hij op het podium een nummer speelt met z'n vader. Alleen is dat nummer dan weer niet "meneer de president" maar "Jimmy"...

???
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 24-01-2005, 15:19:11 »
Ik vond het wel raar dat bij het introductiefilmpje Jim vertelt dat hij "meneer de president" heeft vertaald om z'n vader te bewijzen dat dat nummer helemaal niet uit de tijd is.
Vervolgens krijg je een shot dat hij op het podium een nummer speelt met z'n vader. Alleen is dat nummer dan weer niet "meneer de president" maar "Jimmy"...

???

dat komt omdat hij bij het nummer MDP geen rode poncho aanheeft en die is nodig om te bewijzen dat Jim een afvaller is en dus de Mol... Aaargh! Ik word GEK !!!

Offline madelief

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 24-01-2005, 15:52:34 »
vind het niet zo raar dat we boudewijn en jim "jimmy" zien zingen in plaats van meneer de president. boudewijn de groot speelt dat laatste namelijk nooit meer, en "jimmy" wel.
als er al een hint richting jim is waar zijn vader in voorkomt, dan moet het wel de niet bestaande plaat uit het paspoort zijn.
wat was er eerder, het ei of de betonmortelwagen?

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #126 Gepost op: 24-01-2005, 23:56:13 »
Waar kan DeMol ideaal Mollen? Juist, bij die tassen.

Jim kwam als eerste bij de tassen aan. Hij had dus de eerste keus. Jim koos oa de tas van Yvon. Yvon beheert het geld. Of het geld erin zat of niet, DeMol zou zeker gezocht hebben naar het geld, hetgeen Yvon moet zijn opgevallen..

Tijdens de test zei Yvon zeker te weten wie DeMol is, maar dat wou zij niet zeggen.. Zij heeft dus gezien dat DeMol, lees Jim, in haar tassen heeft zitten rommelen op zoek naar de pot.

Jim is DeMol en Yvon wordt winnares!!! Yes!!!

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2005, 00:23:41 »

Jim kwam als eerste bij de tassen aan. Hij had dus de eerste keus. Jim koos oa de tas van Yvon. Yvon beheert het geld. Of het geld erin zat of niet, DeMol zou zeker gezocht hebben naar het geld, hetgeen Yvon moet zijn opgevallen..

Tijdens de test zei Yvon zeker te weten wie DeMol is, maar dat wou zij niet zeggen.. Zij heeft dus gezien dat DeMol, lees Jim, in haar tassen heeft zitten rommelen op zoek naar de pot.

Jim is DeMol en Yvon wordt winnares!!! Yes!!!

Dat zou wel erg verdacht zijn, vooral zo in het begin geld laten verdwijnen...Nee ik denk hoop dat de mol wat subtieler is.
Toch is ook Jim een van mijn negen mollen :D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2005, 02:08:33 »
Spel is toch wel erg zeg, lag ik lekker in bed, schiet me nog iets te binnen..

Om mijn vorige topic hierboven kracht bij te zetten, tijdens de biecht had Jim het over dat er wel 9 mollen aan het werk zijn...
In het dagboek van DeMol wordt hier wel over gesproken, maar lijkt meer een hint naar zijn biecht, want vervolgens zei Jim: "maar ik ga er met de poen ervandoor..."

Dit lijkt dus dat Jim daadwerkelijk geld heeft gestolen van Yvon.

En die verwijzing in het dagboek naar Jim: het is zo overduidelijk dat de AVRO/ID-TV hoopte dat wij daar 'niet in zouden trappen..'

jaja..

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2005, 02:34:47 »
Jim opmerkelijkheden aflevering 2:

Er klopt iets niet bij het stemmen van Jim!

Hij komt binnen lopen met een stok en zwarte jas aan, vervolgens gaat hij achter de laptop zitten en zien (en horen) we hem nadenken.
Hij zegt wie er al dan niet de mol zou kunnen zijn en om welke reden.
Dan komt opeens het vervolg van Jim's stemronde, ineens heeft hij geen jas meer aan, die hangt inmiddels over de stoel waar hij op zit (in de vorige take zat hij achter de pc met zijn handen achter zijn hoofd met jas aan te peinzen) en vult dan pas zijn naam in.
De take ervoor kon hij dus helemaal niet zitten nadenken over de vragen, want hij had nog niet eens ingelogd (dat deed hij pas nadat hij zijn jas had uitgetrokken).
De vorige keer keek hij nog op zijn horloge (tijd speelt immers een rol), maar dit maal speelt de tijd kennelijk geen rol, Jim heeft geen haast de vragen te zien, en het nadenken zonder een vraag te hebben gezien komt me ook vreemd voor.

Bij de 6 minuten om de tassen in te pakken (wanneer Angela dat gaat uitleggen) loopt Jim gewoon weg  ??? (alsof hij al weet wat er komen gaat). Vervolgens gaat hij ipv een tas te pakken iets op een papier schrijven, en is ook nog eens vrijwel direct klaar.

Bij de kruip-opdracht in de grot is er ook iets vreemds, Isabella geeft tevoren aan het heel eng te vinden, Jim gaat voorop en krijgt het op gegeven moment moeilijk (in die mate dat Isabella in de biecht aangeeft dat ze aan zichzelf begon te twijfelen), heeft hij geprobeerd het groepje terug te laten keren? (er staat wel in het dagboek dat hij iets heeft gedaan in die grot maar 'dat zien jullie later wel').

Jim stelt voor de duurste en de goedkoopste ton open te maken "om het inpaksysteem van de inpakker in te schatten".
Dat klinkt best aardig, vooral omdat hij ook de goedkoopste erbij noemt, maar mogelijk weet hij allang dat er helemaal geen systeem is, en verpakt hij het leuk zo, maar is ondertussen wel degene die met een redelijk motief komt om maar gelijk de duurste open te maken (hetgeen ook gebeurd), zonder verdacht over te komen eigenlijk.

Voor het eerst begin ik nu iemand te verdenken, nog niet 100%, maar op dit moment vind ik Jim na dit en nog wat dingen (voorheen genoemd) het meest verdacht.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2005, 03:15:17 »
Nou nee het kwam idd echt uit deze aflevering volgens mij maar is niet in beeld geweest.

Als het uit deze aflevering is, is het vreemd, er wás namelijk al vuur toen ze aankwamen (zie aankomst Victoria, Sander etc. bij die tonnen), je ziet daar al een vuur smeulen, dat later weliswaar hoger opgestookt wordt, maar met een vuur maken (en daar trots op zijn) bedoel je toch iets anders imo als wanneer er al een vuur was.

Merkwaardig allemaal.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2005, 03:34:49 »
Als het uit deze aflevering is, is het vreemd, er w?namelijk al vuur toen ze aankwamen (zie aankomst Victoria, Sander etc. bij die tonnen), je ziet daar al een vuur smeulen, dat later weliswaar hoger opgestookt wordt, maar met een vuur maken (en daar trots op zijn) bedoel je toch iets anders imo als wanneer er al een vuur was.

Merkwaardig allemaal.

Nou ik denk dus dat het de volgende ochtend gemaakt is waar Jim als eerste opstond en het smeulende vuur aanwakkerde (voor zn sigaretje ;D Zou ie daarvoor telkens die poet willen verdienen, da's best duur tegenwoordig :P)

Daarna is ie wrsch even naar de camera komen wandelen om trots te vertellen dat hij vuur had gemaakt ;)

Blijft vreemd dat ze een fragment hebben gekozen dat niet in de serie voorkwam letterlijk.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2005, 05:14:41 »

Hij komt binnen lopen met een stok en zwarte jas aan, vervolgens gaat hij achter de laptop zitten en zien (en horen) we hem nadenken.
Dan komt opeens het vervolg van Jim's stemronde, ineens heeft hij geen jas meer aan, die hangt inmiddels over de stoel waar hij op zit (in de vorige take zat hij achter de pc met zijn handen achter zijn hoofd met jas aan te peinzen) en vult dan pas zijn naam in.
De take ervoor kon hij dus helemaal niet zitten nadenken over de vragen, want hij had nog niet eens ingelogd (dat deed hij pas nadat hij zijn jas had uitgetrokken).
De vorige keer keek hij nog op zijn horloge (tijd speelt immers een rol), maar dit maal speelt de tijd kennelijk geen rol, Jim heeft geen haast de vragen te zien, en het nadenken zonder een vraag te hebben gezien komt me ook vreemd voor.

Bij de 6 minuten om de tassen in te pakken (wanneer Angela dat gaat uitleggen) loopt Jim gewoon weg ??? (alsof hij al weet wat er komen gaat). Vervolgens gaat hij ipv een tas te pakken iets op een papier schrijven, en is ook nog eens vrijwel direct klaar.

Bij de kruip-opdracht in de grot is er ook iets vreemds, Isabella geeft tevoren aan het heel eng te vinden, Jim gaat voorop en krijgt het op gegeven moment moeilijk (in die mate dat Isabella in de biecht aangeeft dat ze aan zichzelf begon te twijfelen), heeft hij geprobeerd het groepje terug te laten keren? (er staat wel in het dagboek dat hij iets heeft gedaan in die grot maar 'dat zien jullie later wel').

Jim stelt voor de duurste en de goedkoopste ton open te maken "om het inpaksysteem van de inpakker in te schatten".
Dat klinkt best aardig, vooral omdat hij ook de goedkoopste erbij noemt, maar mogelijk weet hij allang dat er helemaal geen systeem is, en verpakt hij het leuk zo, maar is ondertussen wel degene die met een redelijk motief komt om maar gelijk de duurste open te maken (hetgeen ook gebeurd), zonder verdacht over te komen eigenlijk.

Voor het eerst begin ik nu iemand te verdenken, nog niet 100%, maar op dit moment vind ik Jim na dit en nog wat dingen (voorheen genoemd) het meest verdacht.

Klopt al deze dingen waren mij idd ook opgevallen ::jaja::

Hij doet en is sws vreemd als je het mij vraagt. Hij heeft het de hele tijd over de 'poet' en lijkt geld gefixeerd. Om de een of andere reden vind ik dat helemaal niet bij hem passen ook. Het kan natuurlijk best dat het gewoon niet strookt met de rest van zijn laid back hippie-achtige imago,waardoor het vreemd overkomt - het kan natuurlijk best. Maar vanwaar zijn vertrouwen dat hij wel met die poet ervandoor gaat zeker aangezien hij twijfelt tussen 4 mollen.. (omdat hij denkt dat de rest van de BN'ers een te groot ego hebben en niet opletten? Dat lijkt op basis van wat ik van ze gezien heb eerder een stereotype dan dat het echt strookt met de realiteit.)

Dat hij zo opvallend snel klaar is vind ik op zich vreemd, het kan zeker zijn omdat hij niet veel waarde aan materiële zaken als bagage en kleding lijkt te hechten op het oog (wat dan weer haaks lijkt te staan op de materialistische instelling maar goed, het kan). Maar waarom zou je dit zo ostentatief aan je medekandidaten laten blijken? (of viel het niemand op omdat ze zo druk bezig waren?)

Bovendien vind ik dat hij gewoon niet echt natuurlijk overkomt.Ik weet niet waarom precies maar wat hij zegt en doet komt een beetje gekunsteld over. Idd tegenstrijdigheden zoals eerst dat nadrukkelijke op horloge kijken, dan weer zitten treuzelen (overigens werden alleen hij en Roeland van links gefilmd bij de test, de rest allemaal van rechts alleen Marc Marie hield het midden(centraal/ naar links hellend).
Bij een aantal kandidaten begint het filmen van de test in het midden van de tafel en werd het daarna weer van rechts. Het hele opvallende noemen van dat geld elke keer terwijl aan andere dingen lijkt dat hij niet om het materiële bekommert, en hoe hij overkomt in de biechts..

Hij is niet mijn enige verdachte maar ik vind wel dat hij vreemd is cq zich vreemd gedraagt ja.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 05:28:11 door Lorelei »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 25-01-2005, 05:22:55 »
Nota bene wat me altijd wel opvalt bij de mollen is dat ze erg vreemde redenen hebben vaak om anderen te verdenken (logisch ;D)Ik denk even aan Elise met haar zogenaamde verdenkingen van René bijvoorbeeld.
Vaak zijn ze vooral in het begin erg inconsequent in hun stemgedrag. (zie George en Elise).Misschien iets mee te maken dat ook zij natuurlijk niet kunnen weten wie er af gaat vallen van te voren (miss wel een schatting natuurlijk obv de antwoorden en verdenkingen die de kandidaten hebben).

Natuurlijk zijn er wel meer kandidaten inconsequent in hun stemgedrag vooral in het begin. Wel is het volgens mij zo dat de mollen tot nu toe altijd wel zeiden wie ze verdachten. Maar ja misschien dat ze daar dit jaar sws vager over zijn dan ooit, dus ik weet niet of we daar wat aan hebben ;)

In dit kader vind ik vooral Isabelle wel vreemd/ verdacht - omdat ze Gijs verdenkt of anders Yvon. Ze zegt dit vrij stellig, zo van ik zit nog steeds op.. terwijl ze vorige keer Marc-Marie verdacht (althans dat zeiden ze.. en we weten inmiddels allemaal dat er vaak ook veel niet klopt dus sja..). Ze zegt er volgens mij ook niet bij waarom ze hen beiden verdenkt.

Offline lynnlynn

• Forumlid
Tasjesdief
« Reactie #134 Gepost op: 25-01-2005, 09:14:46 »
Wat ik ook verdacht vind is dat Jim op zijn paspoort maar 2 angsten invult en de derde open laat terwijl hij nu ineens met zijn claustro verhaaltje op de proppen komt...

Nog even terugkomend op de tassenruil:

Het doel van het spel kan zijn kandidaten op de proef te stellen om te kijken of ze zonder bagage kunnen. Of de kandidaten krijgen de kans in de tassen va de ander te snuffelen; de boekjes met aantekeningen? Hoe dan ook, voor de Mol is het een prima kans om zijn belangrijkste vijanden het moeilijker te maken. Bijv. door hun boekje met aantekeningen in handen te krijgen waardoor het voor die vijanden moeilijker is de test goed te maken.

Als je nu kijkt wie welke tassen meeneemt en wie wie verdenkt, dan valt Jim wederom op.
1) Ten eerste is hij 1 van de 1e 5 kandidaten die door de gangen kruip, hij is zelfs de 1e, en heeft dus nog alle keuze in tassen.
2)Hij kiest een tas van Roeland - die wel iemand anders kiest in de test imo maar die wel eerder heeft aangegeven Jim erg verdacht te vinden omdat hij erg observatief is.
3) Hij kiest een tas van Yvon die een man verdenkt. Bovendien is Yvon één van de weinige personen die wél observeert van een afstand, iets wat Jim de andere kandidaten verwijt omdat ze dit niet doen. Denkt hij dat Yvon door observeren meer dan de anderen ziet/ weet?

De volgende kandidaten zitten ook bij de 1e helft en hebben dus nog een redelijke keus maar als je hun keuze bij de executie en hun tassenkeuze naast elkaar legt zit daar geen logica in:

Vic kiest tassen Sander en Jim (laatste lijkt willekeurig) maar Sander verdenkt Roeland/MM en Jim verdenkt er 4 behalve Vic.

Isabelle kiest tassen Yvon en Lottie maar Yvon en Lottie verdenken beide een man.

MM kiest tassen Roeland en Gijs maar Roeland verdenkt Yvon/Jim en Gijs verdenkt vermoedelijk Yvon.

Yvonne kiest tassen Gijs en Lottie maar Gijs verdenkt vermoedelijk Yvon en Lottie verdenkt een man.

Het blijft natuurlijk gissen - ook omdat ik de aanname moet maken dat iedereen een beetje weet wie wie verdenkt - en we weten pas echt wat een mollenstreek zou kunnen zijn als we weten wat de gevolgen van de tassenruil zijn.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2005, 09:16:03 »
Citaat

Test gaat op tijd, kan ook dat hij nog even overdacht wat "zijn" mol die dag gedaan heeft ?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2005, 10:18:51 »

Had ik idd ook opgemerkt, maar volgens mij is er gewoon door de makers wat gekloot met de volgorde van de beelden en was dat overdenken met die jas aan verderop bij 't maken van de test. Misschien dat hij onder de test wel weer 'n keer zijn jasje heeft aangetrokken, omdat hij 't toch wat fris vond. Of hij heeft z'n jas vast aangetrokken toen hij vraag 20 zag staan (wie is de mol?) en overdacht effe of hij 't wel zeker wist wie hij in wilde vullen. Of idd:

Test gaat op tijd, kan ook dat hij nog even overdacht wat "zijn" mol die dag gedaan heeft ?

Zodra je naam ingetikt is begint de tijd te lopen, dus wellicht dat hij nog effe de tijd nam om geconcentreerd te raken en zich wat dingen te herinneren van zijn mol.

Vaak zijn ze vooral in het begin erg inconsequent in hun stemgedrag. (zie George en Elise).Misschien iets mee te maken dat ook zij natuurlijk niet kunnen weten wie er af gaat vallen van te voren (miss wel een schatting natuurlijk obv de antwoorden en verdenkingen die de kandidaten hebben).
/quote]

Volgens mij wordt er toch wel altijd voor gezorgd dat de mol niet de afvaller verdenkt of iig niet zegt dat hij hem/haar als enige verdachte heeft. Voor ons kijkers zou 't namelijk wel heel opvallend worden als iemand zegt 'ik weet het zeker: Gijs is de mol!' terwijl Gijs dan vervolgens afvalt. Dan ligt natuurlijk gelijk de verdenking op die persoon. Dus ik denk eik dat ze misschien met de mol wat meerdere tekstjes opnemen zodat de makers later kunnen bepalen aan de hand van de werkelijk afvaller (en misschien ook wel de afvaller in de volgende aflevering), wat ze bij de mol kunnen gebruiken.

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 25-01-2005, 14:00:38 »

Dit vind ik echt een hele goede gedachtegang! ::ok:: Ben het ermee eens dat het wel erg opvalt als er nu al geld gestolen wordt, maar de keuze van Jim (ervan uitgaande dat hij de mol is) voor de tas van Yvon zou op deze manier een reden hebben.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #138 Gepost op: 25-01-2005, 14:10:11 »
Zo knap hoor Wilm!  :) Jim stijgt op mijn lijstje  :)

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 25-01-2005, 14:15:44 »
Als ik Yvon was zou ik het geld niet in mijn tassen stoppen maar bij mij houden. Hoe dan ook, het zou een goede tactiek zijn. Omdat Jim maar één tas pakt van Yvon heeft hij 50% kans op het geld (ervan uitgaande dat het in de tassen zit) maar áls hij dan geld jat, dan is hij niet meteen verdacht want het is maar de vraag of de kandidaten precies weten wie wiens tassen meenam en daarnaast zijn er 2 mensen die een tas van Yvon hadden dus is ook iemand anders verdacht.

Ik zat al op Jim als mol maar deze had ik nog niet bedacht! Complimentos!