Jim opmerkelijkheden aflevering 2:
Er klopt iets niet bij het stemmen van Jim!
Hij komt binnen lopen met een stok en zwarte jas aan, vervolgens gaat hij achter de laptop zitten en zien (en horen) we hem nadenken.
Hij zegt wie er al dan niet de mol zou kunnen zijn en om welke reden.
Dan komt opeens het vervolg van Jim's stemronde, ineens heeft hij geen jas meer aan, die hangt inmiddels over de stoel waar hij op zit (in de vorige take zat hij achter de pc met zijn handen achter zijn hoofd met jas aan te peinzen) en vult
dan pas zijn naam in.
De take ervoor kon hij dus helemaal niet zitten nadenken over de vragen, want hij had nog niet eens ingelogd (dat deed hij pas nadat hij zijn jas had uitgetrokken).
De vorige keer keek hij nog op zijn horloge (tijd speelt immers een rol), maar dit maal speelt de tijd kennelijk geen rol, Jim heeft geen haast de vragen te zien, en het nadenken zonder een vraag te hebben gezien komt me ook vreemd voor.
Bij de 6 minuten om de tassen in te pakken (wanneer Angela dat gaat uitleggen) loopt Jim gewoon weg
(alsof hij al weet wat er komen gaat). Vervolgens gaat hij ipv een tas te pakken iets op een papier schrijven, en is ook nog eens vrijwel direct klaar.
Bij de kruip-opdracht in de grot is er ook iets vreemds, Isabella geeft tevoren aan het heel eng te vinden, Jim gaat voorop en krijgt het op gegeven moment moeilijk (in die mate dat Isabella in de biecht aangeeft dat ze aan zichzelf begon te twijfelen), heeft hij geprobeerd het groepje terug te laten keren? (er staat wel in het dagboek dat hij iets heeft gedaan in die grot maar 'dat zien jullie later wel').
Jim stelt voor de duurste en de goedkoopste ton open te maken "om het inpaksysteem van de inpakker in te schatten".
Dat klinkt best aardig, vooral omdat hij ook de goedkoopste erbij noemt, maar mogelijk weet hij allang dat er helemaal geen systeem is, en verpakt hij het leuk zo, maar is ondertussen wel degene die met een redelijk motief komt om maar gelijk de duurste open te maken (hetgeen ook gebeurd), zonder verdacht over te komen eigenlijk.
Voor het eerst begin ik nu iemand te verdenken, nog niet 100%, maar op dit moment vind ik Jim na dit en nog wat dingen (voorheen genoemd) het meest verdacht.