Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176741 keer)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2005, 14:52:02 »
Iedereen weet van wie hij zelf de tas heeft meegenomen.  Tezamen weten ze precies wie welke tassen heeft meegenomen. Dus kan er simpel worden afgeleid dat er maar 2 kandidaten zijn die het geld gestolen kunnen hebben. De mol heeft er nu voor gezorgd dat het aantal mogelijke verdachten gereduceerd is tot 2 (Jim in dit voorbeeld en een ander). Conclusie de kans op ontdekking is veel te groot.  ;)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2005, 14:58:53 »
Nee, 3 want Yvon is natuurlijk hoofdverdachte  :) daarnaast kunnen er nog wel meer mogelijkheden komen waarop de mol geld uit de pot kan halen  ::jaja::

Offline Suske

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2005, 15:21:08 »
Als ik Yvon was zou ik het geld niet in mijn tassen stoppen maar bij mij houden.

Tijdens de grottenopdracht is het denk ik lastig om het geld mee te nemen omdat je moet kruipen etc..
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2005, 15:22:30 »
Uiteraard Yvon is altijd een verdachte zodra er geld vermist wordt en zij het beheert.
En om helemaal exact te zijn:
- Voor zes van de negen kandidaten is het aantal verdachten gereduceerd tot 3
- Voor 2 van de negen kandidaten is het aantal verdachten gereduceerd tot 2
- De mol weet wel wie het gedaan heeft.

::ok::

Offline Suske

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2005, 15:25:56 »
Inderdaad, ik denk ook niet dat Yvon de mol is omdat het zo verdacht is om het geld te behouden.
Iedereen let op je etc. Ik denk eerder dat je geld kan weggooien als mol zijnde zoals George het deed. Sorry dat dit in het Jim topic staat.
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Ville

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 25-01-2005, 15:28:25 »
Ik denk niet dat je gelijk de rest af moet schrijven als je in het spel zit. Voor hetzelfde geld heeft een 'gewone kandidaat' een deel van het geld weggenomen om de rest te laten denken dat hij/zij de mol is (om het op een ander moment weer aan de pot toe te voegen). Dat zou dan een strakke actie zijn als iedereen dat dan vervolgens ook klakkeloos aanneemt. Dan ben je binnen met je nep 'molactie'. Het merendeel stemt wekelijks op jou en jij zoekt vrolijk door naar de echte mol ;D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #146 Gepost op: 25-01-2005, 15:44:49 »
Ik denk niet dat je gelijk de rest af moet schrijven als je in het spel zit. Voor hetzelfde geld heeft een 'gewone kandidaat' een deel van het geld weggenomen om de rest te laten denken dat hij/zij de mol is (om het op een ander moment weer aan de pot toe te voegen). Dat zou dan een strakke actie zijn als iedereen dat dan vervolgens ook klakkeloos aanneemt. Dan ben je binnen met je nep 'molactie'. Het merendeel stemt wekelijks op jou en jij zoekt vrolijk door naar de echte mol ;D
Als Jim dan de mol zou zijn wordt hij in dat geval ook nog onterecht verdacht het geld gestolen te hebben en terecht de mol te zijn, door Yvon's rugzak mee te nemen. ;D
Is Jim een gewone kandidaat, die Yvon's rugzak heeft meegenomen om geld te stelen zou dit kunnen werken. ::ok::
Misschien had Jim als hij de mol is maar beter van de rugzak van Yvon af kunnen blijven. :D
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 15:47:59 door Castor_en_Pollux »

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 25-01-2005, 16:37:40 »
De mol weet vantevoren wat er gaat gebeuren met de tassen,
STEL dat er in de tassen van een ander gekeken mag worden, dan zorgt de mol dat hij/zij een afleidend boekje in de tas heeft zitten.....(want die kent de opdracht toch al)
Maar hij/zij mag ook bij iemand anders kijken. Dat wil dus zeggen dat je er als kandidaat niets mee opschiet bij een ander in de tas te kijken, maar alleen als mol om de verdenkingen van anderen te zien.

toch???
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #148 Gepost op: 25-01-2005, 17:08:31 »
Ik vind Jim ook steeds verdachter worden. Ik zag ook nog dat hij, toen ze de spullen (tenten)aan het inpakken waren, zag ik Jim naar zijn tas rennen en er iets uithalen wat hij in zijn jaszak stopte.. Dit was voor de opdracht met de rugzakjes ???

Ook het inpakken was vaag, hij schreef nog iets op toen iedereen druk begon met herpakken, kon niet zien of het zijn boekje was of een ander schrift. Toen nog even dat dansje ::regenboog::

Toen hij als eerste naar Angela stapte kwam hij van een andere kant dan Victoria, die na hem twee rugzakken mocht kiezen. Dit viel me op ik weet niet of het iets te betekenen heeft.

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline argus

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 25-01-2005, 18:58:21 »
Wat mij opviel aan Jim toen hij uit de tunnel kwam: Hij zei: 'I must be on top of the world right now". Voor een mol staat hij dan inderdaad op de top van zijn wereld! Is dit iemand anders ook opgevallen? Lijkt me een hint...

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #150 Gepost op: 25-01-2005, 19:06:55 »
Leek m.i. meer op een Mol die uit zijn molshoopje kroop. :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 25-01-2005, 19:24:14 »
Dus kan er simpel worden afgeleid dat er maar 2 kandidaten zijn die het geld gestolen kunnen hebben.

Er is toch helemaal geen geld gestolen tot op heden?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #152 Gepost op: 25-01-2005, 19:30:58 »
Er is toch helemaal geen geld gestolen tot op heden?
Het hele topic lezen helpt. ::ok::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 25-01-2005, 19:34:49 »
Het hele topic lezen helpt. ::ok::

Ik lees (bijna) alles, maar soms gaat het me duizelen.

Er is geen geld gestolen zover ik heb gelezen, dus ik neem aan dat men uitgaat van een stel-dat situatie, toch wordt er opeens vrij stellig geschreven dat er geld is gestolen, en omdat mijn pc steeds vastloopt wil ik niet weer alle topics waarin dit mogelijk zou staan doorspitten (dus als je kort wil zeggen of er een vermoeden is van gestolen geld dan graag)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2005, 19:45:50 »
Het gestolen geld is een stel situatie. Er werd verondersteld dat Jim om die reden Yvon's rugzak gekozen zou kunnen hebben.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2005, 19:48:50 »
Thank you  :)

kNoe

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2005, 19:49:39 »
Uiteraard Yvon is altijd een verdachte zodra er geld vermist wordt en zij het beheert.
En om helemaal exact te zijn:
- Voor zes van de negen kandidaten is het aantal verdachten gereduceerd tot 3
- Voor 2 van de negen kandidaten is het aantal verdachten gereduceerd tot 2
- De mol weet wel wie het gedaan heeft.

::ok::

Voor de goede orde, dit is de JIM-topic ::zwaai::

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #157 Gepost op: 25-01-2005, 19:57:27 »
Voor de goede orde, dit is de JIM-topic ::zwaai::
Voor de goede orde, het gaat over Jim. Ook hier geldt kan je het niet volgen, dan licht ik het graag toe. Het is wel de bedoeling dat je het eerst leest en niet een stukje uit zijn context licht.
  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 20:50:45 door Castor_en_Pollux »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #158 Gepost op: 25-01-2005, 20:44:09 »
Kort samenvattend:

Jim komt als eerste bij de tassen, heeft dus eerste keus. Kiest tas van Yvon.
Yvon beweert dat zij WEET wie DeMol is.
Vraag, heeft Jim in de tas van Yvon zitten wroeten op zoek naar het geld?

Evt aanwijzing:
In dagboek van DeMol wordt gesproken over 9 mollen. Verwijzing naar biecht van Jim.
"Heb idee dat er 9 mollen hier aan het werk zijn, maar ik ga lekker met de poet ervandoor..."
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 26-01-2005, 02:25:57 »
>>>IETS HEEL RAARS!!!<<<

Ik heb net weer eens gekeken, en nu viel me echt iets bijzonder raars op mbt Jim en de grot-tassen-opdracht;

Jim komt uit de grot (met helm op) gelopen, en gaat richting Angela.
Eenmaal bij Angela aangekomen heeft hij zijn gele helm inmiddels afgezet en heeft dus géén helm op op het moment dat Angela uitlegt  hoe en wat (intussen blikt de camera op de andere kandidaten).
Dan komen we weer terug bij Jim, die 2 tassen heeft uitgekozen (en omgehangen) en vraagt: oké en nu? maar nu heeft Jim inmiddels zijn helm om ondergronds te gaan weer op!!! en loopt met helm op en de tassen omgehangen weer weg.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom Jim zijn helm met licht weer op zou zetten tijdens het kiezen van de rugzakken  ??? , hij hoeft immers de grot niet meer in.

Zijn het 2 aparte takes, zit hier een hint in, ik weet niet wat ik ermee aan moet  ???
« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 02:36:30 door Cosma »