Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176807 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2005, 03:21:31 »
Strandbiecht-Jim nog een opvallende uitspraak:

"zeker nu we het met zogenaamde gekende Nederlanders doen"

Opvallende hieraan, hij zou als kandidaat imo zeggen: zeker omdat we zogenaamde gekende Nederlanders zijn.

Het lijkt alsof hij zich identificeert met de makers (we doen het dit jaar met BN'ers), ipv zichzelf onder de kandidaten te scharen (dit jaar doen wij BN'ers mee).

Heel subtiel, maar een uitspraak die toch veelzeggend kan zijn imo.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2005, 03:30:34 »
Och..

Misschien ziet Jim zichzelf niet als zo gekende Nederlander. Hij laat zich een beetje cynisch uit over hun ego's die in de weg zitten van subtiel/ op de achtergrond observeren.

Nou geloof ik dat dat niet echt strookt met wat wij zien, want ik denk dat alle kandidaten op hun eigen manier het spel fanatiek spelen (ook schreeuwen en chaos veroorzaken kan een tactiek zijn).

Denk niet dat we persé hier iets in moeten zoeken. Wel is duidelijk dat Jim zich af en toe afzondert van de groep- maar dat zou ik als mol zijnde juist wel vreemd vinden want je moet juist zoveel mogelijk in de groep opereren mi.

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 26-01-2005, 03:43:13 »
Lorelei als je nog wakker bent kijk svp nog even naar mijn post onderaan de vorige pagina.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2005, 03:51:47 »
Och..

Misschien ziet Jim zichzelf niet als zo gekende Nederlander. Hij laat zich een beetje cynisch uit over hun ego's die in de weg zitten van subtiel/ op de achtergrond observeren.

Dat geloof ik helemaal, maar dan nog het "we doen het nu met" vind ik een uitspraak alsof hij deel uit maakt van de crew ipv de kandidaten.

Als zich niet onder de 'gekende Nederlanders' scharende zou hij eerder iets zeggen als "zij de gekende Nederlanders etc". ipv "we doen het nu met etc.", dat vind ik zo'n rare uitspraak voor iemand die zijn woorden zorgvuldig kiest, een slip of the tongue bijna. (wie is de 'we' in dit geval?)

Citaat
Wel is duidelijk dat Jim zich af en toe afzondert van de groep- maar dat zou ik als mol zijnde juist wel vreemd vinden want je moet juist zoveel mogelijk in de groep opereren mi.

Ik denk dat dat wel meevalt, hij zal vast bij het kampvuurtje liedjes hebben gezongen en op de gitaar hebben gespeeld en biertjes hebben gedronken met Roeland etc., we krijgen die beelden alleen niet te zien (wel jammer).
Ik denk niet dat hij zich fysiek echt afzondert van de groep (misschien een klein beetje), en hij stoort zich eraan dat Yvon en Yvonne dat geestelijk wel doen.
Hij wordt een beetje als een loner neergezet, en omdat hij geen doorsnee type is krijg je die indruk, onterecht denk ik, alhoewel ik vermoed dat hij niet met alle kandidaten gemakkelijk door de bocht kan, maar dat zou in principe voor allemaal kunnen gelden.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 03:54:54 door Cosma »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2005, 04:12:31 »
Zou zeker kunnen vwb het beeld dat ze schetsen hoor ::jaja::

Hij moet wel met de groep zijn ook grootdeels, ook als kandidaat anders dan maak je sws geen echte kans :)

Vwb 'we doen' sja, kan ook op een algemene 'we'slaan, we de serie, de productie. Zie dat niet persé als een we versus een ze. Zou kunnen maar hoeft niet.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2005, 04:15:04 »
Ehm, wat vind je nou van die helm die hij blijkbaar tijdens het kiezen der rugtassen weer heeft opgezet?

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2005, 04:22:52 »
Daar vind ik niks van eerlijk gezegd.

Het kan best zijn dat hij het warm had gekregen van al dat geklim en geklauter in die grotten en op de trap (hij stond uit te puffen) dus miss wilde hij dat ding effe af. Later moest hij hem toch weer meenemen dus ging hij weer op.

Waarom zou het verdacht zijn dat hij zijn helm een tijdje af heeft gehad? Hij kan hooguit een klein beetje meer tijd bij Angela hebben doorgebracht dan de andere kandidaten miss -maar die weet toch niet wie de mol is- dus wat maakt het uit?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 26-01-2005, 04:30:55 »
>>>IETS HEEL RAARS!!!<<<

Ik heb net weer eens gekeken, en nu viel me echt iets bijzonder raars op mbt Jim en de grot-tassen-opdracht;

Jim komt uit de grot (met helm op) gelopen, en gaat richting Angela.
Eenmaal bij Angela aangekomen heeft hij zijn gele helm inmiddels afgezet en heeft dus géén helm op op het moment dat Angela uitlegt  hoe en wat (intussen blikt de camera op de andere kandidaten).
Dan komen we weer terug bij Jim, die 2 tassen heeft uitgekozen (en omgehangen) en vraagt: oké en nu? maar nu heeft Jim inmiddels zijn helm om ondergronds te gaan weer op!!! en loopt met helm op en de tassen omgehangen weer weg.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom Jim zijn helm met licht weer op zou zetten tijdens het kiezen van de rugzakken  ??? , hij hoeft immers de grot niet meer in.

Ik ga gewoon op mezelf reageren ;)
De mol heeft in zijn dagboek geschreven dat hij wel degelijk iets heeft uitgehaald in de grot, maar dat we dat nog wel te zien zullen krijgen (aan het eind neem ik aan).

Misschien is Jim wel teruggegaan naar het beginpunt (zoals allemaal), maar ook weer de grot in (vandaar dat hij zijn helm weer opgezet heeft), bv zgn om Sander gerust te stellen, in de trend van "ik heb het ook gered en ben ook claustrofobisch" maar er bv wel aan toevoegen dat het smaller was dan ze zeiden (volgens Jim 20 cm ipv 40 op sommige plekken), of bv Sander het advies geven Roeland alleen te laten gaan zodat er niet teveel geld voor de pot verloren zou gaan, dus alsof hij met de beste bedoelingen voor de pot terugging, maar in feite gewoon probeerde te saboteren?
Dan kon hij gelijk ook Roeland vragen zijn tas mee te nemen mocht die er nog staan omdat hij toch al zo weinig spullen had (hij had immers ook die van Roeland meegenomen, dus als tegenprestatie).

Er moet toch een reden zijn om die helm weer op te zetten, en er staat letterlijk dat de mol iets heeft geflikt bij de grotopdracht.

Indien hij tegen Angela zou hebben gezegd: "Ik wil Sander even gerust stellen" Dan zal zij hebben gezegd dat hij zijn helm weer op moest doen bv.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 26-01-2005, 04:35:05 »
Daar vind ik niks van eerlijk gezegd.

Het kan best zijn dat hij het warm had gekregen van al dat geklim en geklauter in die grotten en op de trap (hij stond uit te puffen) dus miss wilde hij dat ding effe af. Later moest hij hem toch weer meenemen dus ging hij weer op.

De tassen hingen om zijn rug/borst, hij had zijn handen vrij, dus waarom zou hij die helm weer gaan omsnoeren, ik vind dat niet logisch  ???

Citaat
Waarom zou het verdacht zijn dat hij zijn helm een tijdje af heeft gehad?

Omdat er geen reden was hem weer op te zetten behalve wanneer hij van plan was de grot weer in te gaan?
Niemand van de kandidaten zette zijn helm weer op na hem te hebben afgezet bij Angela, alleen Jim.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 26-01-2005, 04:39:45 »
Ehh..lijkt me vrij onwaarschijnlijk, persoonlijk.

Maar dat zou dan toch :
1Lijkt me dat zelfs een korte absentie van Jim de rest zou zijn opgevallen

2. Sander en Roeland zouden zich allebei hebben afgevraagd waarom hij out of his way zou gaan om terug te gaan om op Sander in te praten

3. Waarom is Jim dan niet meteen met Sander meegegaan? (Hij gaf zelf aan claustrofobisch te zijn- hij zou hooguit hebben kunnen beweren tegen Sander van de ene claustrofoob naar de andere dat het eng was- maar aangezien hij er doorheen was gekomen lijkt dat niet erg plausibel).
Dan was het mi handiger en minder omslachtig (hoewel het meer exposure naar de anderen kandidaten toe opleverde) geweest om op Sander voordien in te praten denk ik- of met Sander en Roeland mee te gaan. Als beide claustrofoob in 1 groep zitten was er een grotere kans geweest dat ze alle drie terugkeerden. Aan de andere kant zou dit wel erg opvallen in de groep wrsch)

4. We zien Jim weliswaar niet in beeld maar we horen hem wel reageren op Victoria's accusaties jegens isabelle (next in line als ik me niet vergis) omtrent die rugzakken. Zou gemonteerd kunnen zijn maar later is Jim sws in beeld met Victoria over die rugzakken. Dan zou hij dat op en neertje wel erg snel hebben gedaan en nogmaals dat was veel te verdacht geworden zowel bij Sander als Roeland zowel als de overige kandidaten wegens zijn absentie terwijl hij toch als eerste de grot inging. M.a.w. lijkt me niet plausibel.

Bovendien als de mol al iets gedaan heeft in deie grotten is het natuurlijk liefst onzichtbaar voor de anderen die er hinder van ondervinden zonder dat ze direct weten aan wie het toe te moeten schrijven, mi.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 05:08:23 door Lorelei »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 26-01-2005, 04:55:34 »
De tassen hingen om zijn rug/borst, hij had zijn handen vrij, dus waarom zou hij die helm weer gaan omsnoeren, ik vind dat niet logisch  ???

Nou ja, we zagen dat niet letterlijk in beeld van alle kandidaten. Sommigen namen de helm af, sommigen (Isabelle bijv) iig bij Angela niet.

Misschien vond hij dit een handiger manier van dragen. Miss is hij daarna wel de grotten ingegaan, maar dan lijkt me eerder om iets te doen wat de andere kandidaten niet konden zien (camouflage). Dat lijkt me op zich riskant want de volgende groep kan er elk moment aankomen (moet wel ergens op het traject gebeuren waar men langskomt uiteraard). En waarom is geen van de kandidaten iets vreemds opgevallen? (Daar hoor je althans niemand over, tenzij Yvon daarop duidde met weten wie de mol is - nl dat ze de mol betrapt heeft bij iets. Blijft vreemd dat de rest niets erover zegt of kennelijk niets gemerkt heeft dan).

Nee lijkt me niet plausibel- als de mol al iets gedaan heeft waarvan de consequentie later pas duidelijk is dan lijkt me dat we dat deze aflevering horen. Dan kunnen we alsnog gaan speculeren over de rol van de helm ;)
Citaat
Omdat er geen reden was hem weer op te zetten behalve wanneer hij van plan was de grot weer in te gaan?
Op deze wijze hoefde hij hem niet mee te 'zeulen'. Hij nam ook zijn beide rugzakjes op de backpackersmanier op, dus waarom de helm niet?
Citaat
Niemand van de kandidaten zette zijn helm weer op na hem te hebben afgezet bij Angela, alleen Jim.

Misschien wel hoor, sommige kandidaten kwamen maar heel even in beeld bij Angela.

Nogmaals, mocht dit wel any point of significance zijn dan merken we dit mi snel genoeg (als consequentie). Tot dan zie ik er weinig in, om er teveel verdachts in te lezen.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 04:57:32 door Lorelei »

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #171 Gepost op: 26-01-2005, 10:56:25 »
Zeg lorelei en cosma: slapen jullie niet 's nachts???  ::rofl::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 26-01-2005, 12:53:19 »
Ik heb nog niet terug gekeken, maar kan het zijn dat hij zijn helm eerst in zijn hand heeft, maar nadat hij die tassen omdeed hem weer opgezet heeft, omdat dat niet zo fijn liep? ik weet het niet hoor twas maar een idee
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 26-01-2005, 15:42:50 »
Nou ja, we zagen dat niet letterlijk in beeld van alle kandidaten. Sommigen namen de helm af, sommigen (Isabelle bijv) iig bij Angela niet.

Klopt maar degenen die hem af deden zetten hem niet weer op.

Citaat
Misschien vond hij dit een handiger manier van dragen.

Ik heb erover nagedacht, ook gezien de manier waarop hij de tassen had omgehangen; door de helm op te zetten had hij zijn handen compleet vrij om, als hij dat zou willen de tas van bv Yvon te doorzoeken al lopend.

Citaat
Miss is hij daarna wel de grotten ingegaan, maar dan lijkt me eerder om iets te doen wat de andere kandidaten niet konden zien (camouflage).

Ook een mogelijkheid, daar bij het beginpunt van de grot had immers iedereen zijn jas uitgedaan, en daarin zitten de boekjes plus het geld neem ik aan?
Doordat Jim als eerste ging had hij de gelegenheid daar even te gaan kijken (en terug in de grot betekend helm weer op)

Citaat
En waarom is geen van de kandidaten iets vreemds opgevallen? (Daar hoor je althans niemand over

Omdat hij de eerste was kwam hij als eerste aan bij het beginpunt en heeft niemand iets verdachts gezien, iedereen was toen nog onderweg.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 26-01-2005, 15:57:55 »

Maar dat zou dan toch :
1Lijkt me dat zelfs een korte absentie van Jim de rest zou zijn opgevallen

Maar hij zou dan toch helemaal niet absent zijn geweest?
Immmers had hij als eerste uit de grot komende, een voorsprong van 10 minuten (misschien langer) en moest hij terug naar het punt waar ze begonnen waren (ingang grot) daar lagen immers hun jassen.
Zonder ook maar verdacht/absent te zijn kon hij dus als 1e terug gaan en danwel met Sander praten, danwel in de jassen rommelen etc.

Citaat
2. Sander en Roeland zouden zich allebei hebben afgevraagd waarom hij out of his way zou gaan om terug te gaan om op Sander in te praten

Hij was niet 'out of his way' hij was gewoon terug op het beginpunt, zijn jas halen, hij vond het ook zo schitterend daar binnen, dus verdacht zou het niet zijn.

Citaat
3 van de ene claustrofoob naar de andere

:)

Citaat
later is Jim sws in beeld met Victoria over die rugzakken. Dan zou hij dat op en neertje wel erg snel hebben gedaan

Het is jammer genoeg niet in beeld, maar hij hoefde niet op en neer, slechts terug naar het beginpunt (kijk maar hij en Victoria zijn dan ook weer in bezit van hun jassen, welke zij hadden achtergelaten bij de ingang van de grot)

Citaat
Bovendien als de mol al iets gedaan heeft in deie grotten is het natuurlijk liefst onzichtbaar voor de anderen die er hinder van ondervinden zonder dat ze direct weten aan wie het toe te moeten schrijven, mi.

Indien er iets uit de jaszak van Yvon is gehaald kan iedereen dat gedaan hebben, alleen Jim kon dat ongestoord doen, dat maakt hem misschien extra verdacht, maar mogelijk is iedereen die aankwam alleen zijn jas gaan halen, en is op dat punt iedereen die voor Yvon kwam verdacht. Bovendien kan het geld ook gepakt zijn door degene die het laatst de grot in ging (iemand die het laatst zijn jas ophing) dat hebben we niet gezien, dus kan het weer iedereen zijn.

Ook is niet zeker waar Yvon het geld bewaard.
Ehm ik weet het niet meer, maar die helm blijft vragen oproepen.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 26-01-2005, 16:02:10 »
Ik heb nog niet terug gekeken, maar kan het zijn dat hij zijn helm eerst in zijn hand heeft, maar nadat hij die tassen omdeed hem weer opgezet heeft, omdat dat niet zo fijn liep? ik weet het niet hoor twas maar een idee

Kijk het even terug svp (en laat dan nog even je bevindingen weten).

Hij heeft de helm weer opgezet toen hij nog niet liep.
Bovendien kan je zo'n helm gewoon aan je arm/hand hangen, dus dat lijkt me geen enkel probleem, daarnaast had hij de tassen als enige op een strategische wijze omgehangen (een op zijn borst een op zijn rug), dus de helm middels het riempje aan je arm hangen, of aan zo'n rugzak klicken is geen enkel probleem, waarom hem weer opzetten wanneer je gewoon in de buitenlucht loopt?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 26-01-2005, 17:13:36 »
om het doorzoeken van de tas op zijn buik een stuk makkelijker te maken..
het is lastig om een tas te doorzoeken met een bungelende helm aan je arm...
zo heeft hij alles dus vrij ook om onder in de tas te kunnen kijken
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 26-01-2005, 19:28:56 »
om het doorzoeken van de tas op zijn buik een stuk makkelijker te maken..
het is lastig om een tas te doorzoeken met een bungelende helm aan je arm...
zo heeft hij alles dus vrij ook om onder in de tas te kunnen kijken

bv.

Van de .nl site uit het dagboek van de mol:

Citaat
Wat ik niet had verwacht, was dat iedereen die grot wel in durfde. Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later.

Dat in combinatie met de helm én het feit dat Jim als eerste ging (en dus even vrij spel had mbt de jassen én de tassen onderweg, hij hoefde immers niet te vrezen een andere kanidaat tegen te komen onderweg naar het beginpunt) blijft me maar bezig houden.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2005, 19:30:31 door Cosma »

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #178 Gepost op: 26-01-2005, 21:44:33 »
Ik hoop dat ik geen dingen dubbel ga zeggen, want 3 pagina's doorlezen valt niet mee... ;)

Tijdens de grottenopdracht is het denk ik lastig om het geld mee te nemen omdat je moet kruipen etc..
Geld kan je opvouwen en in je kontzak proppen (of als je een jas aan hebt in je binnenzak).

Ik vrees dat dit wel al is opgemerkt, maar toch: Jim kan ook geld uit de tas van Yvon hebben genomen om Yvon verdacht te maken. Het is toch Jim's woord tegen dat van Yvon; Yvon die zegt dat iemand geld heeft meegenomen en Jim dat Yvon het achterover gedrukt heeft... ::vergroot::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Raulu

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Boeiendste spel ooit bedacht!
« Reactie #179 Gepost op: 26-01-2005, 23:08:09 »
Geachte Molzoekers,

Ik krijg net een mailtje van het televisieprogramma Popquiz a Gogo, jullie weten wel, dat leuke muziekprgramma van Matthijs van Nieuwkerk en wapenbroeder Leo Blokhuis.
Er worden weer opnamen gemaakt van dit programma en bij de eerste opname bestaat het team uit de onderstaande mensen:

1. Angela Groothuizen
2. Ruud Mulder (componist, muzikant)
3. Jim de Groot (zanger, acteur en zoon van Boudewijn)
4. Anton Jongstra (eindredacteur Wie is de Mol?)

Wellicht dat we hier een voorzichtige conclusie uit kunnen trekken?
Maar voor hetzelfde geld betekent dit natuurlijk helemaal niets...
Het spel gaat in je bloed zitten...