Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176807 keer)

Offline oraras

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 28-01-2005, 15:18:46 »
Nee joh.. Jimmy is jimmy en geen mol!  :o
Heb 4 mogelijkhden: Sander; Roeland, Lottie en Yvon.. ::oink::

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #201 Gepost op: 28-01-2005, 16:34:27 »
Ok, ik wist het zoals ik aangaf niet zeker wie het zei, maar te zien is het iig niet, je hoort dat iemand zeggen, maar je ziet het niet, ik vind het moeilijk om tussen het gepraat van anderen door Gijs/Jim of wie het ook was te herkennen, maar als jij zegt dat het Gijs was, dan vind ik het ok.

Je had wel gelijk  ::schaam:: Ik heb het fragment nog eens goed bekeken en geluisterd en het was idd Jim.

Ik was in verwarring omdat Gijs in zijn interview zei dat iedereen door wilde gaan met tonnen openen.

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #202 Gepost op: 28-01-2005, 17:04:18 »

"Damned, there goes the money"

Dit zei Jim nadat hij zijn liegopdracht verbruidde. Hoezo? Welk money? Daarvoor was Yvon aan de beurt en zette ook geen geld in de pot.
Was het soms zijn bedoeling als DeMol zijnde om het gespaarde geld weg te bewaarheiden? En had hij dit zinnetje van te voren al gerepeteerd om ad rem zijn "teleurstelling" te uiten?

Vind het wel zeer verdacht... 
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #203 Gepost op: 28-01-2005, 17:18:28 »
De vader van Jim is een aantal jaar in Amerika (Los Angeles) geweest. Aangenomen dat hij zijn gezin heeft meegenomen heeft Jim dus als jongen een aantal jaar in Amerika doorgebracht. Het lijkt mij dat het gebruik van Engels en mogelijk ook het gebruik van bepaalde gebaren hier mee samen zouden kunnen hangen.
Hoewel dit af en toe nadrukkelijk in beeld wordt gebracht kunnen dit soort dingen dus gewoon bij Jim horen.
Dit nadrukkelijk in beeld brengen is natuurlijk wel bewust gedaan. :D
« Laatst bewerkt op: 28-01-2005, 18:15:33 door Castor_en_Pollux »

Offline mirni

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 28-01-2005, 17:40:24 »
Volgens mij zei Jim "damn there good" i.p.v. "there goes the money"

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 28-01-2005, 17:51:25 »
Oei, toch maar vaker herkijken... Of word ik nu al seniel.. ::oink::

Maar meen deze uitspraak toch ergens gehoord te hebben.. Door wie en wanneer?

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #206 Gepost op: 29-01-2005, 03:08:47 »
Volgens mij zei Jim "damn there good" i.p.v. "there goes the money"

"Damn, they're good" zei hij idd over de jury die een hoog slagings/ gokpercentage had vwb waar/ niet waar in afl 1 ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 29-01-2005, 03:24:43 »
"Damn, they're good" zei hij idd over de jury die een hoog slagings/ gokpercentage had vwb waar/ niet waar in afl 1 ::jaja::

Hetgeen hij misschien ook had gezegd indien ze hadden aangegeven dat antwoord 1 een leugen was.

De ondervragers waren niet op de hoogte van Jim's favorite boek(en), dus evenmin dat hij naslagwerken in bezit had, Nico had de vraag nog niet uitgesproken of Jim kwam al met het antwoord (over zijn meest opmerkelijke naslagwerk te zijner bezit)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 29-01-2005, 03:31:34 »
Overigens, Jim wordt gebeld ("door de mol") wanneer hij ergens op straat loopt, maar op het moment dat hij (gemakkelijk oneruit zittend lurkend aan een flesje) daadwerkelijk met de telefoon in de hand zegt "message from the mole", zit hij in opeens in een auto  ???

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 29-01-2005, 05:26:12 »
Och da's vaag ja.. maar meer dingen zijn vaag vwb dat bellen ::jaja::

Ik heb nu net de afl voor de tweede keer (oppervlakkig) gezien..

Sws erg veel vrdachte en vreemde handelingen.. Zeker vwb de groep die de tasjes/ zakjes aan die palen hangt en moet doorgeven..

Het mooie is die wederwijdse afhankelijkheid in deze opdracht.. als A het niet aan B doorgeeft, hoe weet B dan wat aan C door te geven... perfect moment om wantrouwen uit te buiten (zeker vwb het aanbod, wat ovegens versxhillend was) - zeer moeilijk te achterha;en waar de Mol gemold heeft.

De meest plausbele plek lijkt bij degene die de zakken ophangen - die lijken het meest controle over het spel te hebben, omtrent wat waar hangt..

Maar goed
1. Ze hebben geloot
2. Ook de andere 2 groepen hadden goed kunnen kijken , signaleren en oppakken.. Lastig te zien waar het verkeerd ging ::ohno::

Nota bene, vreemd dat hele verhaal tussen Yvon en Sander vs Jim. Loopt met sisser af, zo van, het was toch niks, maar toch vreemd hoe dit ging. Hoe konden die (bejaarde) mensen nou weten dat hij alleen naar de wc is geweest tenzij ze elke beweging van hem gevolgd hadden.. Ok bejaarden zijn wat meer zomaar toch.. vreemd ??

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 29-01-2005, 05:26:55 »
Isabelle en Yvon kregen een Message from TheMole, maar ook Jim. Isabelle en Yvon moesten de opdracht zodanig saboteren, dat er geen geld werd verdiend, wat ze beiden zeer goed deden. (1ste 4 links = waarschijnlijk 1ste 4 rechts volgens Isabelle  ::rofl::)

Maar hoe zat het nou met Jim? Hij zou toch teruggebeld worden? En waarom is dat niet gebeurt?

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 29-01-2005, 05:28:48 »

Nota bene, vreemd dat hele verhaal tussen Yvon en Sander vs Jim. Loopt met sisser af, zo van, het was toch niks, maar toch vreemd hoe dit ging. Hoe konden die (bejaarde) mensen nou weten dat hij alleen naar de wc is geweest tenzij ze elke beweging van hem gevolgd hadden.. Ok bejaarden zijn wat meer zomaar toch.. vreemd ??

Sowieso het feit dat Jim 4enhalf uur nodig had om te plassen...  ::pinokkio::

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 29-01-2005, 05:30:12 »
Nja ik denk dat alle kandidaten een bericht van the mole gekregen hebben eerlijk gezegd.

Lijkt me vreemd en bevoorrechting dit slechts aan een drietal aan te bieden

Vwb niks meer op gehoord.. vreemd dat hij dan wel toch zijn best lijkt te doen opdat er niks aan geld binnengehaald wordt..? (Idem andere kandi's )

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 29-01-2005, 05:32:33 »

\

Tja geen idee waar die opmerking op sloeg

Hij voelde zich duidelijk in de defensie gedrongen. Geen idee waar hij zolang geweest is kennelijk. Vreemd ja, maar ja miss is hij nsws iemand die graag een tijdje alleen nodig heeft. Anderzijds zou het als mol wel erg opvallen denk ik zolang afwezig te zijn ook ..

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 29-01-2005, 05:33:12 »
Waarom zouden die andere kandidaten dat melden? Ideale moment om de verdenking op  je af te laten komen.

En van Jim is wel in beeld geweest dat de eerste contacten zijn gelegd, maar vervolg moet waarschijnlijk nog komen.

Misschien dit jaar 2 Mollen? En dat Gijs (als andere Mol) aan Jim kenbaar maakt dat hij terugkomt?

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 29-01-2005, 05:34:37 »
\

Tja geen idee waar die opmerking op sloeg

Hij voelde zich duidelijk in de defensie gedrongen. Geen idee waar hij zolang geweest is kennelijk. Vreemd ja, maar ja miss is hij nsws iemand die graag een tijdje alleen nodig heeft. Anderzijds zou het als mol wel erg opvallen denk ik zolang afwezig te zijn ook ..

Hij was zeker geen schone broek aan het aantrekken... ::tandpastasmiley::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #216 Gepost op: 29-01-2005, 12:04:53 »
Nja ik denk dat alle kandidaten een bericht van the mole gekregen hebben eerlijk gezegd.

lijkt mij niet, want dan hoeft de opdracht niet gespeeld te worden. (iedereen molt en er is geen voordeel (iedereen krijgt 5 goede antwoorden)

Maar met Jim vond ik het heel verdacht. Niet 5, maar 3 goede antwoorden en toen de telefoon ging schrok hij heel erg nepperig. Maar dat is ook maar gissen.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #217 Gepost op: 29-01-2005, 12:06:39 »

Lijkt me vreemd en bevoorrechting dit slechts aan een drietal aan te bieden

Vwb niks meer op gehoord.. vreemd dat hij dan wel toch zijn best lijkt te doen opdat er niks aan geld binnengehaald wordt..? (Idem andere kandi's )
Yvon krijgt in beeld een aanbod voor 5 antwoorden mits de groep geld verliest ipv. wint. Jim wordt gevraagd of hij interesse heeft in 3 antwoorden, de boodschapper zegt nog contact op te nemen. Dit is niet gebeurd. Isabelle vertelt 5 antwoorden aangeboden te hebben gekregen mits de groep geen geld wint. Van de overige kandidaten weten we het niet.

Aangezien aanbod en tegenprestatie al verschillen bij de kandidaten waarvan we wel iets weten, weten we ook dat eerlijkheid en gelijke kansen hier niet het uitgangspunt is geweest. Op basis van deze gelijkheid voor alle kandidaten veronderstellen dat de overige kandidaten ook wel een aanbod gehad moeten hebben kan op basis van deze geconstateerde ongelijkheid niet worden onderbout.
Wie zegt overigens dat de mol deze afspraken zou zijn nagekomen. ;D.
Iedereen houdt gelijke kansen als de mol dat niet doet.  >:D :)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #218 Gepost op: 29-01-2005, 13:46:25 »
Jim heeft het er trouwens wel over dat hij een sprite heeft gedronken en iets van een quiche gegeten. Hier heeft hij geld voor nodig. Met dit geld kan Jim toch ook bijv. bellen ? Waarom er dan zo'n punt van wordt gemaakt dat iedereen zijn persoonlijke spullen inlevert. ???
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 13:49:56 door Castor_en_Pollux »

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 29-01-2005, 13:51:33 »
Ik vond Jim wel verdacht bij wie van de drie trouwens. Zeker toen hij zei: "Míjn naam is..." etc.

Maar verder, nah.