Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176862 keer)

Offline lynnlynntemp

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 29-01-2005, 15:30:15 »
Het feit dat het hele wij-gaan-Jim-checken verhaal in beeld werd gebracht heeft bij mij de verdenking nog meer op Jim geladen. Volgens mij zit men elkaar de hele dag door op de huid met opmerkingen en verdenkingen. Het feit dat Jim nu gecheckt werd, is m.i. een (vergezochte) aanwijzing. Sander vraagt de mensen om een bevestiging en die krijgt hij. Maar wat is de waarde daarvan? Als Jim 4,5 uur de tijd heeft gehad, dan kan hij van alles hebben gedaan. Vermoedelijk - ik denk nml dat hij de mol is  ::tandpastasmiley:: - wat instructies hebben gehad. Lijkt dat je een plek waar Jim in z'n uppie even iets gaat eten om de tijd te doden? Ik geloof best dat Jim daar is wezen plassen maar wat garandeert ons dat hij niet tegen de mensen daar heeft gezegd; als er iemand komt vragen, zeg dan dat k ben wezen plassen en alleen was. Ik ben wat paranoia, maar ik geloof dat we Jim in de laatste aflevering terug zullen zien in voorbereiding op een mollenactie en dat het daar in die bingoplace is geweest! Damn, I'm good!  >:D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 15:31:52 door lynnlynntemp »

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 29-01-2005, 18:21:56 »
I.v.m. mijn 'de mol corrigeert geen stommiteiten'-theorie, vind ik Jim ook al minder verdacht. Hij corrigeerde Yvon meerdere malen tijdens het ophangen van de tassen. Zo wilde Yvon de tas aan de buitenkant van een paal hangen (prachtige saboteeractie trouwens  ::rofl::), dat corrigeerde hij. Hij probeerde het feit te corrigeren dat ze de volgorde niet hadden bijgehouden. Verder weet ik het even niet, maar ik vond hem redelijk onmols bezig (al deed hij ook wel stomme dingen in die opdracht).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 29-01-2005, 18:27:38 »
I.v.m. mijn 'de mol corrigeert geen stommiteiten'-theorie, vind ik Jim ook al minder verdacht. Hij corrigeerde Yvon meerdere malen tijdens het ophangen van de tassen. Zo wilde Yvon de tas aan de buitenkant van een paal hangen (prachtige saboteeractie trouwens  ::rofl::), dat corrigeerde hij. Hij probeerde het feit te corrigeren dat ze de volgorde niet hadden bijgehouden. Verder weet ik het even niet, maar ik vond hem redelijk onmols bezig (al deed hij ook wel stomme dingen in die opdracht).

mja, maar in dit geval wist de mol dat er dit keer medemollen waren en hij dus juist heel onmols kan doen, de rest saboteert wel. (ik herinner mij een sjors die heel onmols was in zo'n zelfde situatie, was dat niet met die hartslag meter over de touwbrug? of haal ik nu dingen doorelkaar)
Dus dat streept Jim niet weg.
Over het plasverhaal - tuurlijk kan hij daar zijn gaan plassen. En daarna naar buiten gegaan en ergens anders overleg plegen - maar dat heeft hij niet verteld, dat hij ergens anders ook nog was - dus het blijft vaag.

Nu ook het feit dat Jim tegen het lootjestrekken was brengt hem weer dichterbij als molkandidaat.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 18:31:29 door Quuipo »

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #223 Gepost op: 29-01-2005, 18:37:30 »
Wat ik begreep is dat ze alle locaties van Jim hebben nagegaan... Tenminste, net zolang dan totdat de 4,5 uur verklaarbaar waren... Betekend niet dat dat ook álles was! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 29-01-2005, 19:05:54 »
Citaat
Jim heeft het er trouwens wel over dat hij een sprite heeft gedronken en iets van een quiche gegeten. Hier heeft hij geld voor nodig. 
Ze moesten toen ze aankwamen toch alles van waarde inleveren  ;) Hoe kan hij dan een sprite drinken en een quiche eten, ik geloof best dat ze in Australie heel aardig zijn, maar om vreemdelingen gratis drinken en eten te verschaffen  ::oink::
Ik weet niet meer wie (ik geloof Roeland) stond zelfs wat muntgeld uit z'n broekzak aan Angela af te geven.

Of heeft Jim de gitaar nog in z'n bezit en heeft hij daar een beetje staan zingen voor eten en drinken ::rofl:: heeft het daarom 4,5 uur geduurd.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 19:09:24 door muldvarp »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 29-01-2005, 19:28:41 »
Volgens mij maakt Jim sommige postzakken behalve met die ring ook stevig vast met die riemen, dan zijn ze er niet af te hengelen natuurlijk (ik ga vannacht nog een keertje kijken).

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 29-01-2005, 20:33:24 »
Mbt het wie van de drie spel, hierin hoefde Jim niet te saboteren (alleen de trein opdracht), toch weigerde hij te zingen.
En dat terwijl hij het best kan zingen van de drie, indien hij wel had gezongen (zoals in zijn introfilmpje) hadden meerderen gelooft dat hij de Macr-Marie was, maar hij heeft in geen enkel opzicht zijn best gedaan als MM over te komen. Ook de manier waarop hij míjn naam is Marc-Marie zei was verdacht, nadat MM zichzelf al als geen echte MM had voorgedaan wegens zijn 'vergissing' (hetgeen MM minder verdacht maakt) deed Jim een beetje teniet door niet op een glooiende manier te zeggen wie hij was.

Er was er ook maar 1 die wél dacht dat Jim de MM was, en het was hoofdzakelijk aan Sander te danken dat er geld werd binnengehaald.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #227 Gepost op: 29-01-2005, 20:50:37 »
Ja maar dat is nou net Wie van drie. Degene die het was hield zich van de domme en deed of hij of zij de persoon niet was, terwijl degenen die het niet waren weer deden of zij het wel waren. Dit was echter op den duur zo duidelijk dat degene die te duidelijk deed of hij of zij het niet was, het juist weer wel kon zijn. ;D

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #228 Gepost op: 29-01-2005, 22:16:27 »

Hehe, neuj waarom zou de Mol niet een beetje crediet brengen door plausibel nadenken (tas aan de andere kant hangen slaat nergens op en vind ik zelf onmols..) en inbreng.

Ik denk dat we moeten kijken naar wie de beste positie had om te mollen maar het probleem is weer dat iedereen dat gedaan kan hebben. Wel is het zo dat het vanaf het begin al misging (Yvon beweert dat Sander en Jim 5 fouten hadden bij de volgorde, op een gegeven moment ontstaat idd verwarring bij Marc-Marie en lottie omdat er een geldzak hing ipv een rugzak zoals was doorgegeven). Volgens mij klopte er wel meer niet..

Dus of dat weinige geld verdienen nou bij de ophangers, de stokers of de zakplukkers heeft gelegen.. hard to say..

Jim heeft wel geconstateerd dat het misschien verstandig was de volgorde aan te houden- daar heeft niemand op gereageerd. Hij constateerde dit echter pas bij zak nummer 5 ofzo.

Ik zie niet in waarom hem dat vrijpleit juist van Mol zijn, want door het te suggereren en de rest doet er niks mee (de mol kan dit vermoeden want iig Yvon heeft een telefoontje gekregen met het aanbod..)dan komt hij er zelf positief van af in vergelijking.

Overigens, detail, bij message from the Mole kijkt Jim net in zijn autospiegeltje als hij dat herhaalt.

Het hele naspeurwerk van Yvon en Sander was wat vreemd, maar ja het einde van het liedje was dat Yvon cnstateerde dat het allemaal onschuldig was geweest. Waarom zou dat zo uitgebreid in beeld zijn gebracht vraag ik me af.

Ook bij wie van de drie leek hij niet echt zijn best te doen om overtuigend over te komen, maar ik vond dat eigenlijk van alle kandidaten- dus nja nog een wonder dat ze er een paar kennelijk hebben weten te misleiden ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 29-01-2005, 22:18:17 »
Overigens, vwb rectificatie door de Mol- dat heeft Elise destijds ook een paar keer gedaa (en Belgische Marc).

Het grappige is toch wel dat je met dit vertrouwen en wantrouwen een spel speelt. Je bouwt een beetje credit om later weer misbruik daarvan te kunnen maken.

Kandidaten zijn sws toch wel wantrouwend dus dat werk dan prima, de Mol komt daarbij perfect onschuldig over (Zie Elise en 28 jarige Leonardo di Caprio ;))

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #230 Gepost op: 30-01-2005, 00:39:23 »
Vanavond heb ik aflevering 3 weer es hergebenogesbekeken en genoot van die prachtige t-shirt die Jim aan had, tijdens de biecht over WieVanDeDrie. Op dat t-shirt stond een afbeelding van een vuurtoren in de vorm van een fallus....

Vervolgens ben ik het forum-topic over Victoria aan het nalezen, en las daar dat iemand de vuurtoren op de achtergrond bij Angela aan het koppelen was aan het rode haar van Victoria.

::oink::  In aflevering 1!
 ::oink::  Angela introduceert het spel/DeMol...
 ::oink::  T-shirt van Jim!

Zou dit DE verborgen aanwijzing kunnen zijn?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 30-01-2005, 03:32:28 »
Ja maar dat is nou net Wie van drie. Degene die het was hield zich van de domme en deed of hij of zij de persoon niet was, terwijl degenen die het niet waren weer deden of zij het wel waren. Dit was echter op den duur zo duidelijk dat degene die te duidelijk deed of hij of zij het niet was, het juist weer wel kon zijn. ;D

Hehe omgekeerde psychologie..

Volgens mij deed Jim gewoon zijn best niet opdat ze idd niet overtuigd raakten dat hij het was. Hij speelde het nonchalant, maar op zich op zo'n manier dat het weer implausibel leek mi. Maar goed ik ben niet geheel objectief meer aangaande Jim denk ik ;D

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 30-01-2005, 03:35:54 »
Vanavond heb ik aflevering 3 weer es hergebenogesbekeken en genoot van die prachtige t-shirt die Jim aan had, tijdens de biecht over WieVanDeDrie. Op dat t-shirt stond een afbeelding van een vuurtoren in de vorm van een fallus....

::rofl:: Whatever on Jim :o :o

;D

Hij heeft wel ehm.. aparte kledingkeuzes.. feloranje vesten enzo ::rofl::

Citaat
Vervolgens ben ik het forum-topic over Victoria aan het nalezen, en las daar dat iemand de vuurtoren op de achtergrond bij Angela aan het koppelen was aan het rode haar van Victoria.

::oink::  In aflevering 1!
 ::oink::  Angela introduceert het spel/DeMol...
 ::oink::  T-shirt van Jim!

Zou dit DE verborgen aanwijzing kunnen zijn?

Nja zou kunnen natuurlijk. Ga het eens herbenogeensbezienbekijken en dan geef ik je mijn zeer objectieve mening ;D maar het lijkt me stug, als de mol iets draagt zou het wrsch de hele serie een herkenbaar item moeten zijn lijkt me :-X
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 03:37:52 door Lorelei »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 30-01-2005, 03:50:17 »

bij message from the Mole kijkt Jim net in zijn autospiegeltje als hij dat herhaalt.

Net zoals toen hij in het Kasteel toen iemand vroeg wie de mol was hij in de spiegel wees (of iig dat leek zo door de montage)

Citaat
Het hele naspeurwerk van Yvon en Sander was wat vreemd, maar ja het einde van het liedje was dat Yvon cnstateerde dat het allemaal onschuldig was geweest. Waarom zou dat zo uitgebreid in beeld zijn gebracht vraag ik me af.

Ik vond dat Sander nogal resoluut op de microfoon afbeende, is er altijd een microfoon bij bingo?

Overigens vind ik het niets voor Jim om juist daar naar het toilet te gaan, of je moet een alibi willen hebben want je valt wel op bij al die dames.
Hij loopt werkelijk de hele dag water te drinken (terwijl het niet bepaald warm is daar) waardoor hij misschien continue overal binnenstapt om een toilet te bezoeken.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 30-01-2005, 03:59:01 »
Net zoals toen hij in het Kasteel toen iemand vroeg wie de mol was hij in de spiegel wees (of iig dat leek zo door de montage)
Hmhm.. dat was wat lastiger te zien ja. Maar dit was een vreemde scene vond ik sws.
Jim schrikt van de telefoon, neemt aan, en zit ineens in zijn auto naar het spiegeltje te kijken. Even later drinkt ie uit een flesje. Geen idee hoe lang dat bericht geweest is maar ziet er vreemd uit.
Citaat
Ik vond dat Sander nogal resoluut op de microfoon afbeende, is er altijd een microfoon bij bingo?

Tja geen idee miss waren ze al even binnen en werden er net bingocijfertjes opgeroepen ofzo. Sander doet sws wel zijn best om medekandidaten verdacht te maken vind ik (zie die hele actie met Gijs oa. Overigens dit doen meerdere kandidaten, Roeland deed dit ook bij Yvon bijv aan tafel. Hij zei dat het vreemd was, Yvon ging in de aanval ('Hoezo vreemd?') en Roeland ging meteen in counterattack, Yvon in de defensie dwingend).

Dat vind ik ook bij Jim hij komt niet met excuses/uitleg ofzo maar hij probeert het gewoon af te wimpelen ('Jongens we zijn toch vrienden'etc), Ofwel mols ofwel hij vindt gewoon dat hij geen verantwoording schuldig is en wil zich niet laten opnaaien. Dat laatste kan natuurlijk ook heel goed.

Citaat
Overigens vind ik het niets voor Jim om juist daar naar het toilet te gaan, of je moet een alibi willen hebben want je valt wel op bij al die dames.
Hij loopt werkelijk de hele dag water te drinken (terwijl het niet bepaald warm is daar) waardoor hij misschien continue overal binnenstapt om een toilet te bezoeken.

Nja miss was het wel het enige cafe dat openb was ofzo? :P Ik heb sws vrij veel bejaarden gezien deze aflevering dus misschien is de populatie daar wel erg vergrijsd (sws de meeste jonge mensen gaan overdag aan het werk etc).
Leek wel een beetje een gezapige tent. Ik vond het sws een vage scene, want dan zouden die oudjes dus his every move hebben gevolgd..

Hij is daar alleen naar de wc gegaan maar heeft ergens anders een quiche gegeten ofzo? Och de productie kan toch snel effe de mensen ingeseind hebben of miss is hij daar idd wel even naar binnen geweest omdat het die oudjes op zou vallen en een alibi zou verschaffen.

Ik blijf het raar vinden dat het zo breeduit in beeld is gebracht, met name omdat Yvon aan het einde duidelijk meldt dat het allemaal onschuldig bleek te zijn (dus paranoďa van de andere kandidaten). Vreemd.

Vwb veel drinken, och miss doet hij dat sws en dat vele roken daar krijg je vast wel een droge keel van ook ;)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 04:03:07 door Lorelei »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 30-01-2005, 04:04:18 »

Ik blijf het raar vinden dat het zo breeduit in beeld is gebracht, met name omdat Yvon aan het einde duidelijk meldt dat het allemaal onschuldig bleek te zijn (dus paranoďa van de andere kandidaten). Vreemd.

Ik vind het ook vreemd, ze doen er alles aan om werkelijk iedereen zo verdacht mogelijk in beeld te brengen maar Jim krijgt altijd een excuus, nu van de oude dames én van Yvon, of hij geeft zelf uitleg (liegopdracht/Wievandedrie), of hij noemt ook even de goedkoopste ton, wanneer is hij ooit verdacht in beeld gebracht?

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 30-01-2005, 04:08:49 »
De ontdekking van de telefoon in de Dodge.

Toen de 3 "vrienden" weg reden, leunden ze achterover om de postzakken te bekijken. Er was geen telefoon te bekennen.

Enkele minuten later riep Jim ineens vanuit het niets: "Hee, er zit hier een telefoon". Vervolgens keek hij weer vooruit, alsof het zaadje gezaaid was.

Waar kwam die telefoon ineens vandaan? Groeien die daar soms spontaan?  ::oink::

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 30-01-2005, 04:10:46 »
Yep Jim krijgt veel gelegenheid dingen uit te leggen of het wordt idd vaak uitgelegd zodat het minder verdacht lijkt.

Ook bij die tonnen had men meteen Roeland in gedachten- zijn eigen suggestie ('Psychologie van de inpakker') lijkt een weldoordachte.
Komt niet inplausibel over komende van hem en daarom wel geloofwaardig. Maar toch, het is wel vreemd dat zijn acties meteen 'weggepoetst' lijken te worden en logisch worden gemaakt ahw.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 30-01-2005, 04:12:47 »
De ontdekking van de telefoon in de Dodge.

Toen de 3 "vrienden" weg reden, leunden ze achterover om de postzakken te bekijken. Er was geen telefoon te bekennen.

Enkele minuten later riep Jim ineens vanuit het niets: "Hee, er zit hier een telefoon". Vervolgens keek hij weer vooruit, alsof het zaadje gezaaid was.

Waar kwam die telefoon ineens vandaan?

Wanneer je aflevring 1 terugkijkt (wanneer de kandidaten hun spullen van waarde inleveren, gooit Jim exact zo'n telefoon in de box als in de Dodge gevonden wordt (overigens gelijk het enige wat hij erin gooit).
Kan toeval zijn natuurlijk, maar zelfde foon en kleur.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 30-01-2005, 04:14:36 »
En zou hij daarmee ook gebeld zijn door The Messenger From TheMole? Of heeft hij zelf contact gezocht met zijn boodschapper?