Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176938 keer)

Offline miek63

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 4-02-2005, 22:15:37 »
Wie weet welk deuntje Jim op de mondharmonika speelde?

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #341 Gepost op: 4-02-2005, 22:18:39 »
Jim is natuurlijk 't meest verdacht neergezet vanavond! Hij verwisselt 't koffertje zonder dat iemand 't merkt en zegt daarna dat hij eerder was dan Isabelle. Iedereen gelooft dit zomaar en dat levert de groep uiteindelijk veel minder geld op. Erg vreemd, maar zo duidelijk naar voren gebracht dat ik 't eik 'n beetje té verdacht vind en daarom weer niet zo mols. Ik ben er geloof ik nog niet zo uit over Jim.  :-\\

Tja...... Ik vind Jim vandaag ook te mooi neergezet en toch kan ik er geen afstand van doen.
Hij heeft in ieder geval de gelegenheid gehad 2x minder geld binnen te halen.
De groep zet hem boven aan de lijst. Er werd op een gegeven moment gezegd: zet de mol bovenaan. Dat hij op 1 staat, zegt dat nu iets over zijn vertrouwen in de groep of juist niet??

Hij zit met mijn 2e kandidaat voor mol: Lottie in de eerste vrachtwagen en maken het dus voor de 2e groep "önmogelijk". Je maakt mij niet wijs dat ze dat niet geweten hebben......
Zowel Lottie als Jim zouden van te voren in deze opdracht geoefend kunnen hebben..... als hij/zij de mol is tenminste.
Door een hele goede tijd met weinig pionnen neer te zetten is er dus geld uit de pot verdwenen...

In de 2e opdracht heeft Jim het gewoon heel mooi gespeeld! Hij heeft kans gezien om de koffer te wisselen. Als hij de chaos gezien heeft rond Isabelle (ik heb de beelden al heel veel afgedraaid, maar durf het niet te zeggen) en geweten heeft van de wisseling (6000 euro!!), dan is alsnog een wisseling doen een zeer valse mollenstreek......

Ik heb er na vandaag weer een paar mollen bij ..... ::regenboog::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 4-02-2005, 22:42:42 »
Daar komt nog bij dat hij errug goed zijn best deed als bijrijder in de truck :-\\

Ja deed 't geweldig ja en dat lijkt op 't eerste gezicht heel onmols. Maar dat Lottie en hij 't zo goed hadden gedaan, bleek dus uiteindelijk nadeling uit te pakken. Dus dit is 'n ideale molactie! Op 't eerste gezicht de held lijken, maar toch stiekem iets negatiefs voor de groep doen.  ::jaja::

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #343 Gepost op: 4-02-2005, 22:50:02 »
Isabelle werd herkent en Jim zag dit (hij kon het na afloop precies vertellen) dus dat koffertje omwisselen zou dan geen mollenstreek zijn. Aan de andere kant, welk koffertje neem je als mol? Idd met het laagste bedrag. (You control!)

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 4-02-2005, 22:51:33 »
Ja deed 't geweldig ja en dat lijkt op 't eerste gezicht heel onmols. Maar dat Lottie en hij 't zo goed hadden gedaan, bleek dus uiteindelijk nadeling uit te pakken. Dus dit is 'n ideale molactie! Op 't eerste gezicht de held lijken, maar toch stiekem iets negatiefs voor de groep doen.  ::jaja::

Inderdaad... Want heeft het echt zoveel zin om zo onwijs fanatiek uit het raam te gaan handen om te kijken wat er achter je gebeurt? Het lijkt alsof hij heel erg zijn best doet, maar volgens mij kan je niet zoveel meer bijsturen met drie opleggers en je ergens halverwege een pionnetje dreigt te raken...

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 4-02-2005, 22:52:36 »
Je kunt als mol ook de hoogste nemen. Weet je tenminste zeker dat dat er niet uitkomt. You control!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 4-02-2005, 23:00:15 »
Isabelle werd herkent en Jim zag dit (hij kon het na afloop precies vertellen) dus dat koffertje omwisselen zou dan geen mollenstreek zijn.

Maar dan blijft 't gek dat Jim verklaart dat hij als eerste 't koffertje heeft verwisseld. Je zegt dus dat hij aangeeft dat hij zag dat Isabelle herkend werd en daarom 't koffertje nogmaals wisselde? Dan verklaart hij op 'n ander moment wel wat anders, waardoor iedereen er vanuit gaat dat Peter de koffer met 3000 euro heeft.  :-\\

Citaat
Aan de andere kant, welk koffertje neem je als mol? Idd met het laagste bedrag. (You control!)

Ja precies! Isabelle verklaarde trouwens de koffer met de 3000 euro in de handen te hebben gedrukt gekregen terwijl ze juist de 500 euro wilde hebben. Jim kan natuurlijk bewust zelf voor die 500 euro hebben gekozen, waardoor zij die niet meer kon krijgen.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #347 Gepost op: 4-02-2005, 23:01:42 »
De vraag is: heeft Jim geweten hoe de verdeling van de koffers over de subgroepen lag??

Ik heb de situatie met de koffers al heel vaak terug gekeken.
Yvonne, wat je er ook van mag vinden, probeert de situatie te redden (of haar eigen gezicht :-)). Peet off Peter kondigt aan te gaan bellen. MM staat met een telefoontje en roept: hij gaat bellen. Isabelle rent er op af. Op dat moment zie je een schim van Jim die niet rechts (voor de kijker links), maar links (voor de kijker...enz)......

Juist het explicite (on)molse vind ik juist weer verdacht......

Het komt Jim natuurlijk ook goed uit dat het lijkt alsof hij door de verwarring van Isabelle juist de koffer met het  lage bedrag heeft gepakt.

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 4-02-2005, 23:38:58 »
Maar hoe wist Jim dat de koffer al verwisseld was. Zoals ik het zie, kon hij dat niet weten. Volgens mij belt Yvon met Marc Marie om te zeggen dat Pete gaat bellen en gaat Jim naar aanleiding daarvan op pad. Als Jim de mol is en dus weet dat Isabel de hulpmol is, dan kan hij op zijn vingers natellen dat Isabelle herkend wordt. Dat zou min 3000 euro zijn dus. Lijkt me beter voor hem, als hij de mol is.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #349 Gepost op: 4-02-2005, 23:44:47 »
Maar hoe wist Jim dat de koffer al verwisseld was. Zoals ik het zie, kon hij dat niet weten. Volgens mij belt Yvon met Marc Marie om te zeggen dat Pete gaat bellen en gaat Jim naar aanleiding daarvan op pad. Als Jim de mol is en dus weet dat Isabel de hulpmol is, dan kan hij op zijn vingers natellen dat Isabelle herkend wordt. Dat zou min 3000 euro zijn dus. Lijkt me beter voor hem, als hij de mol is.

Goed punt...

Misschien dacht hij iets verder vooruit. (ik speel even Devils Advocate hoor, want dit vind ik inderdaad heel goed opgemerkt.) Als hij zag dat Isabelle herkend zou worden dan dacht hij misschien dat iedereen dat wel zou merken en dat ze dan alsnog zouden proberen om de koffer ter veruilen. Op deze manier was het in ieder geval niet meer dan 500 euro dat in de pot ging. Bovendien was hij er niet zeker van of hij nu gerekend zou worden als "de kofferdief" of Isabelle want die heeft het eigenlijke koffertje natuurlijk gestolen... nog allemaal logisch?

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 4-02-2005, 23:49:20 »
De kans om de koffer goed te verwisselen na de val van Isabelle was niet zo groot. Als Jim dan toch de mol zou zijn, dan had hij zelf een koffer in handen en er was een lege koffer. Dan was er dus maar een koffer over die succesvol zou kunnen zijn (die met 1500). De kans dat dat ging lukken was toch niet zo groot meer? Ik denk dat de mol die gok wel had aangedurfd.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 4-02-2005, 23:50:09 »
Als Jim de mol is en dus weet dat Isabel de hulpmol is, dan kan hij op zijn vingers natellen dat Isabelle herkend wordt. Dat zou min 3000 euro zijn dus. Lijkt me beter voor hem, als hij de mol is.

Tuurlijk kan hij 't dan verwachten dat Isabelle herkend gaat worden. Maar dat hadden de andere kandi's ook! Ze denken dat zij 't laatste de koffer heeft verwisseld, maar nemen gek genoeg geen actie om de koffer nogmaals te verwisselen. Zij konden 't toch ook al van mijlenver aan zien komen dat Isabelle wel opgevallen was met dat struikelen?  ???

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 4-02-2005, 23:52:21 »
Maar het verschil is dat Jim hem echt verwisselt. De andere kandidaten niet. De Mol zou hem niet meer verwisselen volgens mij. En omdat Jim de enige is die dat wel doet en nog behoorlijk goed ook valt hij voor mij af als mol.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #353 Gepost op: 4-02-2005, 23:56:16 »
De kans dat het zou lukken zou hetzelfde zijn voor en na de val van Isabelle (Pete zou vanaf het begin af aan toch al wel opletten). de kans echter dat de groep het nogmaals wil proberen (desnoods een keer ontzettend duidelijk, zoals Marc Marie om de 3000 weer in handen te krijgen) is echter veel groter omdat iedereen had gezien dat het bij Isabelle fout was gegaan, dus moest het nog wel een keer. Jim (de mol) was dus bezig met schadebeperking en had zo meteen een beetje krediet opgebouwd dat hij zo sluw was geweest.

(nogmaals Devils Advocate hier :) een rol die mij op het lijf geschreven staat)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #354 Gepost op: 4-02-2005, 23:59:46 »
Maar het verschil is dat Jim hem echt verwisselt. De andere kandidaten niet. De Mol zou hem niet meer verwisselen volgens mij. En omdat Jim de enige is die dat wel doet en nog behoorlijk goed ook valt hij voor mij af als mol.
Er lijkt geen logische reden voor de mol om de koffer van 3000 euro (door Gijs in de handen van Isabelle geduwd) te verwisselen. Jim gedraagt zich inderdaad op dit moment niet als mol.

De kans dat het zou lukken zou hetzelfde zijn voor en na de val van Isabelle (Pete zou vanaf het begin af aan toch al wel opletten). de kans echter dat de groep het nogmaals wil proberen (desnoods een keer ontzettend duidelijk, zoals Marc Marie om de 3000 weer in handen te krijgen) is echter veel groter omdat iedereen had gezien dat het bij Isabelle fout was gegaan, dus moest het nog wel een keer. Jim (de mol) was dus bezig met schadebeperking en had zo meteen een beetje krediet opgebouwd dat hij zo sluw was geweest.

De mol had gewoon af kunnen wachten.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 00:05:16 door Castor_en_Pollux »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #355 Gepost op: 5-02-2005, 00:01:43 »
Maar dan blijft 't gek dat Jim verklaart dat hij als eerste 't koffertje heeft verwisseld. Je zegt dus dat hij aangeeft dat hij zag dat Isabelle herkend werd en daarom 't koffertje nogmaals wisselde? Dan verklaart hij op 'n ander moment wel wat anders, waardoor iedereen er vanuit gaat dat Peter de koffer met 3000 euro heeft.  :-\\

Hij wil zichzelf natuurlijk verdacht maken, maar een handige zet was het niet.

Wat wel mollerig was, was dat Jim wel van trui wisselde, maar zijn pet gewoon ophield. Beetje dom of mols imo.

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 5-02-2005, 00:03:38 »
Citaat

Gezien de chaos en het gebrek aan een strijdplan was de kans nihil dat het nog een keer goed zou gaan.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #357 Gepost op: 5-02-2005, 00:07:21 »
Gezien de chaos en het gebrek aan een strijdplan was de kans nihil dat het nog een keer goed zou gaan.

Het feit dat het 1 keer is gelukt bewijst dat het ook een tweede keer kan lukken. Pete i continu op zijn hoede want hij weet dat er mensen op zijjn koffertje azen.

Maar goed, ik ben het wel met jullie eens, een heel erg on-molse actie. maar ik probeer altijd alles van meerdere kanten te bekijken, dus ik streep nog niks weg.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #358 Gepost op: 5-02-2005, 00:08:52 »
Jim (de mol) was dus bezig met schadebeperking en had zo meteen een beetje krediet opgebouwd dat hij zo sluw was geweest.

Soory, maar ik ben nog niet zover om Jim NIET als mol te zien....

Bovenstaande vind ik dus een goeie opmerking.
3000 euro verliezen en het vertrouwen in de groep is wel een beetje veel van het goeie..

Hoe komt het dat Jim als eerste uit de bus kwam bij de enquette van de groep.

aanvankelijk doet Gijs bij aanvang geloven dat Jim de mol is, maar als hij gaat stemmen hoor ik hem er niet meer over.

Niemand laat meer van het achterste van haar/zijn tond zien volgens mij....

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #359 Gepost op: 5-02-2005, 00:09:16 »
Er lijkt geen logische reden voor de mol om de koffer van 3000 euro (door Gijs in de handen van Isabelle geduwd) te verwisselen. Jim gedraagt zich inderdaad op dit moment niet als mol.
De mol had gewoon af kunnen wachten.

Of juist wel...En doorals superfanatieke kandidaat toch nog 500 euro verdienen....Die koffer met 3000 euro in de handen van de hulpmol duwen 8)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos