Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176701 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Jim is (nog niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2005, 03:03:38 »
En waarom kijkt hij bij de test zo uitdrukkelijk op zjn horloge? Blijf ik vreemd vinden eerlijk gezegd

In de eerste serie haalde Robin de finale, zonder dat hij op de juiste Mol zat. Dit deed hij door razendsnel de vragen te beantwoorden, zodat tijdens gelijk aantal fouten, de langzaamste wegmoest.
Jim deed niet als eerste de executie-test, waarschijnlijk was iemand vlak voor hem snel klaar en nam hij de tijd op om te kijken over hoe snel hij het zou doen...

Aan de andere kant kan hij DeMol zijn, en moest hij ervoor zorgen dat hij niet TE snel zijn vragen zou beantwoorden om te voorkomen dat hij verdacht wordt....

Geloof voorlopig nog in DeHeer, maar hou Jim in de gaten als mijn reserve-mol...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2005, 15:04:16 »
Vraag me ook af waarom Jim 2 keer het "V" gebaar maakte.
(Het vredesteken, zeg maar...)
Maar daar was al iets over geschreven toch? Kan t alleen ff niet vinden...
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2005, 15:10:34 »
Wat als niemand erachter komt wie DeMol is, dan is DeMol dus de uiteindelijke winnaar en gaat hij/zij met het geld ervandoor, lijkt me. Of misschien wel het geld wat hij/zij weggemolt heeft.. Zou een goede motivatie zijn om flink te mollen..
Het gaat eigenlijk niet om wie er "wint", maar om wie er als laatste overblijft. De mol kan dus nooit winnen en krijgt alleen een kleine vergoeding van de AVRO. Niets vergeleken bij het winnaarsgeld.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2005, 20:09:42 »
Iets anders dat opvalt is:
Marc-marie zegt: "Als ik afval ligt het in ieder geval niet aan mijn systeem". Zijn opschrijfboekje ligt nog in de bagage.
Jim zegt: "Heb je dat dan niet in je hoofd zitten?"

Heb het toch nog even nagekeken ;D

Maar Sander zegt dit, niet Jim.

En ook vwb het horloge- hij draait idd zijn hand om miss om hem af te doen ja- maar niet nadat hij er zeer nadrukkelijk op keek.

Zou zeker kunnen dat hij zich bewust is van het tijdsbestek waarin hij moet antwoorden lijkt me niet meer dan logisch maar vraag me af waarom ze het zo nadrukkelijk in beeld brengen.

Maar goed misschien pakt hij nu zijn koffers ;D

Dan gaan we vrolijk verder op Moljacht hoor want hij is zeker niet mijn enige verdachte ;) ::jaja::

Iig iedereen veel plezier bij het kijken straks!
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2005, 20:18:29 »
::rofl::

Jij geeft ook niet op he ;D

Maar Sander zegt dit, niet Jim.

Ik neem het onmiddelijk van je aan, zo onthouden maar niet meer nagekeken.  ::ok::

::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 20:22:17 door Castor_en_Pollux »

Offline pat patat

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2005, 22:39:28 »
Na aflevering 1 had ik vragen bij Ivon en Jim over het feit dat beiden geen ex-winnaar in hun jury hadden (zie: yvon is (niet) de mol).  Volgend feit.  Een mol is toch een beestje dat onder de grond leeft en zich daar voortbeweegt?  En wie neemt het voortouw?  Juist Jim.  Ook wil hij als eerste voor de duurste ton gaan, weliswaar gecompenseerd met de goedkoopste.  Denk ik verkeerd?  Ik weet het nog niet.  Wat ik wel weet is dat ik Jim vanaf nu extra in het oog ga houden.  ??? ::) :-X

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2005, 23:16:35 »
Jim maakte weer het V-teken. Is dit bedoelt als V=5 (vijfde mol), als Jim dit elke aflevering blijft doen is het een dikke kans dat dit een hint is.

Jim is behoorlijk verdacht geworden imo. Vooral eigenlijk omdat ie de duurste koffer wou openen. Ook merkte ik dat zijn gedrag verandert is, het lijkt erop dat ie niet meer 1 van de groep is.  ???

Offline Timon2004

• Forumlid
  • Sander is.... de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2005, 23:20:46 »
Ik weet niet of het jullie op is gevallen. Maar mij wel:

Jim ging samen met Yvon en Victoria de grot in. Maar hij kwam er echter véél sneller weer uit, zonder de beide dames! Die kwamen pas een tijdje daarna eruit! Is dit ook niet een beetje verdacht?--> ::jaja::

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2005, 23:48:37 »
Ik weet niet of het jullie op is gevallen. Maar mij wel:

Jim ging samen met Yvon en Victoria de grot in. Maar hij kwam er echter véél sneller weer uit, zonder de beide dames! Die kwamen pas een tijdje daarna eruit! Is dit ook niet een beetje verdacht?--> ::jaja::
Was bij elk team. Ik denk dat ze de rest van een team achter hielden zodat iemand objectief en zonder overleg twee tassen kon kiezen...

O, en het was niet Yvon, die was met Lottie... wie het wel was weet ik niet meer, Yvonne?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2005, 00:20:11 »
Jim is vanavond met stip gestegen op mijn mollenlijst. Hij kwam direct met het idee om een dure ton open te maken (uiteindelijk nam Marc Marie het over) en kwam als eerste de tunnel uit. Het lijkt me, als je dan 2 verschillende tassen kiest, kan je vertrouwen wekken bij mensen die na je komen.

Daarnaast vond ik het ook raar, hij maakte vuur, maar het shot uit het introfilmpje kwam niet terug in de aflevering, terwijl ik vrijwel zeker weet dat dat plaats heeft gevonden op dat strand. Mogelijke hint?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2005, 00:30:14 »
Jim stelde voor de goedkoopste en de duurste ton te openen, om zoals hij zei "de psychologie van de inpakker misschien in te kunnen schatten". Dus om op deze wijze te kunnen kiezen welke andere tonnen het best geopend zouden kunnen worden (goedkoop of duur).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 00:32:04 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2005, 00:46:07 »
Jim stelde voor de goedkoopste en de duurste ton te openen, om zoals hij zei "de psychologie van de inpakker misschien in te kunnen schatten". Dus om op deze wijze te kunnen kiezen welke andere tonnen het best geopend zouden kunnen worden (goedkoop of duur).

Ja maar dan kan je toch net zo goed de eerste goedkoopste tonnen open maken om te kijken wat daar in zit? Je kan dan altijd nog beslissen om de dure later te openen.. ;)

Klonk mij als een typische rationalisatie in de oren, tuurlijk klinkt het aannemelijk, maar wie zegt dat ze consequent de 'goede'dingen in die dure of goedkope tonnen stoppen? Angela zei geloof ik duidelijk dat elke ton iets 'eigens' had? En op deze wijze camoufleert hij mooi de suggestie om de duurste te openen..
Hoeft niet mols te zijn maar kan wel degelijk ::jaja::

Alweer een assumptie waarvan ik me afvraag waar hij die op baseert- en kennelijk toch dusdanig aannemelijk dat men hem van hem over wil nemen.. ;)

Alweer het prominent noemen van de 'poen'/ het geld..
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 00:49:14 door Lorelei »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2005, 02:18:40 »
Nb: Hanson Bay.

Beroemde Jim - Jim Henson :  o.a. van de Muppetshow
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 02:23:50 door Lorelei »

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2005, 08:42:22 »
Jim is en blijft bij mij verdachte nummero één wat de mol betreft... :D

gisteren met en koortsige kop naar de aflevering zitten kijken..maar ik vond hem weer zeer verdacht over komen...(of ijlde ik gewoon) ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2005, 10:11:50 »
Alweer V ...  8)

Wat wil het toch zeggen..  ::ohno::

Denk dat je nu wel kan zeggen dat het niet toevallig meer is ;)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2005, 10:21:47 »
Ik denk dat de mol bij het opgraven van sleutels in de laatste groep zal hebben gezeten, omdat hij op deze wijze ervoor kan zorgen dat er (als dat nog niet het geval zou zijn)veel sleutels opgegraven kunnen worden. De mol weet de positie van de sleutels.
Daar kan dan weer veel geld mee worden 'verspeeld'. :)

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2005, 10:23:25 »
't viel me trouwens op dat Jim veel eerder klaar wa met inpakken dan de andere kandidaten..zou dat voorkennis zijn geweest?? :-\\

enne mss zie ik helemaal spoken maar Jim was de enige die twee rugzakken op de survivalmanier droeg...één op de buik en één op de rug..gemakkelijk tijdens het lopen en je ontlicht je zelf er vreselijk mee...wellicht survivaltrainingen gehad als de mol zijnde bij geert van Expeditie Robinson ::) :P ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2005, 10:35:16 »
Alweer V ...  8)

Wat wil het toch zeggen..  ::ohno::

Denk dat je nu wel kan zeggen dat het niet toevallig meer is ;)

Klopt, gewoontegebaar. Hij heeft het rugzakinpakken gewonnen. ::rofl::  ;D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2005, 10:38:10 door Castor_en_Pollux »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2005, 10:39:26 »
Ik denk dat de mol bij het opgraven van sleutels in de laatste groep zal hebben gezeten, omdat hij op deze wijze ervoor kan zorgen dat er (als dat nog niet het geval zou zijn)veel sleutels opgegraven kunnen worden. De mol weet de positie van de sleutels.
Daar kan dan weer veel geld mee worden 'verspeeld'. :)

Hij verdient het dus eerst, en moet het daarna nog maar zien te verspelen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2005, 10:46:03 »
Hij verdient het dus eerst, en moet het daarna nog maar zien te verspelen.

Verdienen moeten ze samen ;)

Maar als ik Mol was zou ik de voorkeur geven aan een warm tentje en bedje in de koude australische winternacht ::jaja::