Zoals Wilm al opmerkt, zou de mol moeten zorgen bij de 1e 4 kandi's te zitten bij de truck opdracht. Beter nog; bij de 1e 2 want dan kun je een prestatie neerzetten die moeilijk te verbeteren is. Je mag er van uit gaan dat deze opdracht geoefend is door de mol én dat hij dus ook weet dat de eerste run zijn kans is!
De vraag is hoe je dat voor elkaar krijgt, een plek bij de 1e 2 of 4. Het is toch een subjectieve zaak; ieder geeft zijn/ haar voorkeur op.
Als je de uitzending mag geloven had Jim nooit op de 1e plaats kunnen staan (hierbij ga ik er van uit dat alleen het aantal keer dat je op een bepaalde plaats staat telt, en dus niet bijvoorbeeld 10 punten voor een evrmelding op de eerste plaats, 5 punten voor een plaats in het midden en nul punten voor een laatste notering waardoor je een soort totaalscore krijgt).
In de uitzending is er een groepje van 4 (Lottie, Yvon, Sander en de naam van de 4e is mij ontschoten). Lottie staat keurig op één been en Yvon zegt dat het er goed uitziet en 'we' kiezen Yvon. Blijkbaar kiezen zij voor een democratische oplossing; 4 x Lottie op één.
Iemand zet ook Victoria op één (victoria zelf, meen ik) en 2 mensen zetten MM op de 1e plaats.
Dat is dus 4 x Lottie + 2 x MM + 1 x Victoria = 7 stemmen. Dan blijven er nog maar 2 over voor Jim. Hoe kan hij dan op de 1e plaats staan? Ik denk dat Lottie op de 1e plaats stond maar dat
de productie Jim gewoon op 1 heeft gezet.
Er zitten 2 aspecten aan deze theorie die ik nog even niet kan wegpoetsen; is het niet wat té opvallend om Jim op één te zetten. Ik vermoed, omdat iedereen apart of in kleine groepjes de lijstjes invulde, men niet precies van elkaar wist wie wie op 1 had gezet. Hierin ligt dus een kans voor de mol. Daarnaast; is wat wij zien in de aflevering ook de uiteindelijke invulling van de lijstjes? Sander geeft bijv. aan dat hij later wijzigde. Zijn de scènes ook daadwerkelijk de keuzes...
Gesteld dat de mol bij de 1e 2 kandi's zat - Lottie en Jim - dan is Jim molser dan Lottie want een mol zal waarschijnlijk niet stoppen om een langere tijd neer te zetten. Die zou eerder langzamer gaan rijden om geen aandacht op zich te vestigen. Wat mij betreft een molpunt voor JIm.