Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176758 keer)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #680 Gepost op: 17-02-2005, 00:33:08 »
Daarom vond ik het al zo raar dat Lottie zei: Dit past helemaal bij Yvon...Dit lijkt mij er later ingemonteerd..

Hoe kan je nu zeggen dat iets bij iemand past die je amper kent..
Ik zou eerder verwachten dat Marc-marie zo'n waslijn knutselde..Maar die maakte er zo'n lachwekkend kunstwerk van, terwijl ik juist van hem vermoed dat hij toch wel iets meer van kunst afweet  ;D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #681 Gepost op: 17-02-2005, 00:52:54 »
Daarom vond ik het al zo raar dat Lottie zei: Dit past helemaal bij Yvon...Dit lijkt mij er later ingemonteerd..

Hoe kan je nu zeggen dat iets bij iemand past die je amper kent..
Ik zou eerder verwachten dat Marc-marie zo'n waslijn knutselde..Maar die maakte er zo'n lachwekkend kunstwerk van, terwijl ik juist van hem vermoed dat hij toch wel iets meer van kunst afweet  ;D

Dat was raar ja, eerst zei ze niet te weten bij wie en waarom, en in de biecht opeens wel.

Ik krijg steeds meer de indruk dat sommige biechts gewoon later toegevoegd zijn (evt in opdracht), net als die waar Jim met die brief in zijn hand zit.

Het viel me trouwens erg op dat Sander in de taxi zei, we moeten iets maken waarvan ze denken, dat kunnen zij nooit bedacht hebben.
(ze? 1 kunstkenner toch, of dachten ze dat ze behalve de kunstkenner ook de groep moesten misleiden, of zouden er meerdere kunstkenners komen, ik vind het maar vaag allemaal), maar dat is meer voor in het Sander/afl.5 topic.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #682 Gepost op: 17-02-2005, 00:58:51 »
En wat vond je ervan dat Jim zei: ik heb waarschijnlijk toch 20 fouten in de test...Nu worden er 3 goedgerekend...Vond ik zo vaag....3 keer opnieuw geluisterd maar het kwam steeds meer overacting over 8)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 17-02-2005, 01:04:20 »
En wat vond je ervan dat Jim zei: ik heb waarschijnlijk toch 20 fouten in de test...Nu worden er 3 goedgerekend...Vond ik zo vaag....3 keer opnieuw geluisterd maar het kwam steeds meer overacting over 8)

Behoorlijk!
Vooral wanneer hij op het eind naar beneden kijkt en zijn lachen bijna niet kan inhouden.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 17-02-2005, 02:08:36 »
Mbt de orientatie-opdracht, ze kregen aanwijzingen, nummers, daarmee moesten ze blijkbaar een telefoonnummer maken.

Dan gaan ze alle nummers af, Jim krijgt iemand aan de lijn en zegt: sorry wrong number.
Maar hoe wisten ze wat het goede nummer moest zijn  ???
Ze wisten toch helemaal niet dat ze Yvon of Lottie aan de lijn moesten krijgen, (blijkens ook dat Jim ophing bij Lottie, ookal was dat ook vaag), maar wanneer je iemand aan de lijn krijgt, en je zoekt naar iets, zonder te weten wat, dan vraag je toch door lijkt me?

Overigens zegt Jim ook pas wanneer ze bij de anderen zijn dat ze naar het Hilton moeten (niet wanneer Yvon dat zegt).

Een stukje daarvoor vraagt Jim welk hotel zitten jullie? terwijl er nog niets was gezegd over hoe/waar ze zaten, nadat Jim dat heeft gezegd zegt Isabelle nog tegen Sander even verderop: ik denk dat ze in een hotel zitten ofzo (maar Jim wist dat blijkbaar al eerder, en had ook dat niet doorgegeven).
« Laatst bewerkt op: 17-02-2005, 02:12:46 door Cosma »

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #685 Gepost op: 17-02-2005, 02:20:52 »
Mbt de orientatie-opdracht, ze kregen aanwijzingen, nummers, daarmee moesten ze blijkbaar een telefoonnummer maken.

Dan gaan ze alle nummers af, Jim krijgt iemand aan de lijn en zegt: sorry wrong number.
Ze wisten toch helemaal niet dat ze Yvon of Lottie aan de lijn moesten krijgen, (blijkens ook dat Jim ophing bij Lottie, ookal was dat ook vaag), maar wanneer je iemand aan de lijn krijgt, en je zoekt naar iets, zonder te weten wat, dan vraag je toch door lijkt me?

Overigens zegt Jim ook pas wanneer ze bij de anderen zijn dat ze naar het Hilton moeten (niet wanneer Yvon dat zegt).

Een stukje daarvoor vraagt Jim welk hotel zitten jullie? terwijl er nog niets was gezegd over hoe/waar ze zaten, nadat Jim dat heeft gezegd zegt Isabelle nog tegen Sander even verderop: ik denk dat ze in een hotel zitten ofzo (maar Jim wist dat blijkbaar al eerder, en had ook dat niet doorgegeven).

Yeah ook dat is streensjjjjj/ verdacht...

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 17-02-2005, 07:54:39 »
Jim heeft al een boodschap gekregen van een "Australier", the mole messenger, dus zo vreemd zou het niet zijn als hij weer een "Australier" aan de lijn zou krijgen die de kandidaten een boodschap door zou moeten geven, hij zou op z'n minst aan die persoon iets hebben kunnen vragen over "the mole". Als er dan aan de andere kant gereageerd zou worden van "wat voor gek heb ik nu weer aan de lijn", dan zou je nog altijd het gesprek kunnen afbreken.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #687 Gepost op: 17-02-2005, 08:32:01 »
Voor wie de uitzending wederom gaat terugbekijken;
Wanneer Jim verteld over die 3 vragen en dat terwijl hij een vrijstelling had kunnen verdienen, in verhouding tot die 3 vragen duizend keer beter, want hij heeft ze toch alle 20 fout etc. dan kijkt hij wanneer hij dat heeft gezegd naar beneden, en zie je gewoon dat die hele biecht echt pure nep is, zeer ongeloofwaardig staaltje acteerwerk.

Dat valt me elke keer weer op, dat doet hij telkens namelijk. Na zijn biecht, al vanaf aflevering 1 toen hij zei : 'Ik dacht in elk geval dat ik het wel aardig had gedaan'

Kan een Jim-tic zijn ::jaja:: Maar idd het was mij ook opgevallen dat hij dat deed, daar waar je volgens mij natuurlijk gewoon in de camera kijkt alsof je de kijker toespreekt, als kandidaat. Mja as said, het is geen  geheel objectieve observatie meer ;D

En dan elke keer weer dat gehamer op dat hij wil winnen enzo  :-\\ Kan natuurlijk best wel zijn dat dat zo is, maar moet hij dat elke keer zo ostentatief zeggen  ???
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #688 Gepost op: 17-02-2005, 08:39:27 »

Nee ok maar als jij een of andere zeer verdwaasde Australiër aan de lijn krijgt die geen idee heeft wie jij bent en waarom een of andere vage Nederlander aan de lijn hangt dan is de conclusie 'wrong number'niet zo vreemd toch? ;D
Dat niet doorvragen, tja wie weet weer creatief met knippen en plakken ;)
Citaat

Oh dat kan hij best eerder gezegd hebben toch? Gewoon weggeknipt wellicht. Is wel vreemd dat ze perse met de rest moesten meeten maar dat werd lijkt me eerder gestuurd door Lottie en Yvon. (Uiteraard kan een mol zich wel van de domme houden en lekker meehuppelen bij domme suggesties .. ;)) Maar het kan best zijn dat Jim dit al veel eerder heeft gezegd natuurlijk (anders valt het wellicht ook wel erg op bij Sander en Isabelle lijkt me).
Citaat

Ik denk dat we daar de montagegoden weer aan het werk zien wellicht ::jaja::
En zo niet dan lijkt het me niet eens een onlogische assumpie hoor . Kan best zijn dat Jim dit niet door had gegeven, weten we uiteraard niet, maar kan ook heel goed montage zijn lijkt me.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline mare

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 17-02-2005, 10:43:29 »
Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even iets kwijt.
Ten eerste schijnt Jim Angela goed te kennen(heb ik ergens gelezen) en kan ik me zo voorstellen dat hij een keer op een feestje heeft gezegd;"Als er ooit een wie is de mol met bekende nederlanders komt wil ik de mol zijn". Volgens mij vind hij dat geweldig. Hij is er echt het type voor. Kijk eens naar die glinsterende oogjes.
Dat is dus zomaar een speculatie.
Wat de muzikale hint betreft; "Just beacause I call you up. Don't get me wrong. Don't think you got it made".
Dit zou kunnen betekenen dat Jim gebeld wordt en toch de mol is.
Hij gaat ervoor om het lied te verknallen, zodat er geen geld komt.
De vrijstelling is voor hem niet interessant.

Mare

Offline apenstraatje

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 17-02-2005, 16:40:03 »

Ja, dat is zo, maar Jim was wel een hulpmol, (of natuurlijk de mol zelf) dus dit zegt niets.

Offline apenstraatje

• Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: 17-02-2005, 16:47:54 »
Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch even iets kwijt.
Ten eerste schijnt Jim Angela goed te kennen(heb ik ergens gelezen) en kan ik me zo voorstellen dat hij een keer op een feestje heeft gezegd;"Als er ooit een wie is de mol met bekende nederlanders komt wil ik de mol zijn". Volgens mij vind hij dat geweldig. Hij is er echt het type voor. Kijk eens naar die glinsterende oogjes.
Dat is dus zomaar een speculatie.
Wat de muzikale hint betreft; "Just beacause I call you up. Don't get me wrong. Don't think you got it made".
Dit zou kunnen betekenen dat Jim gebeld wordt en toch de mol is.
Hij gaat ervoor om het lied te verknallen, zodat er geen geld komt.
De vrijstelling is voor hem niet interessant.

Mare

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, Jim had ook best mee kunnen doen met een onbekendenederlanderswieisdemolseizoen, ik kende hem niet, en hij is alleen maar bekend omdat zijn papa bekend is.
en, dat van dat bellen in de muzikale hint, kan ook op de relatie Jim-Lottie slaan.
ze zingen ook "It doesn't mean you mean that much to me" of iets van die strekking, en aangezien ze net een beetje de   ::love:: lovers ::love:: aan het uithangen zijn, dus moet Jim, alleen maar omdat de MOL (lottie dus) hem opgebeld heeft, niet denken dat ze hem bijzonder vindt, (wat ik me ook niet kan voorstellen, hij is echt verschrikkelijk, maar dat terzijde)

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 17-02-2005, 17:02:53 »
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, Jim had ook best mee kunnen doen met een onbekendenederlanderswieisdemolseizoen, ik kende hem niet, en hij is alleen maar bekend omdat zijn papa bekend is.

Dat jij hem niet kent, hoeft nog niet te betekenen dat het geen bekende Nederlander is. Ik ken hem toch al zeker zo'n 4 jaar van Musicals tv en radio, ::jaja:: dus hij is echt niet alleen bekend omdat zijn vader bekend is. ::ohno::
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #693 Gepost op: 17-02-2005, 18:21:01 »
Hoe komen we er trouwens aan dat Jim en Lottie een stel zijn? Jim zei toch alleen maar: we zijn *klik* en kruist zijn vingers? Ik dacht nou niet meteen van: hey, daar bedoelt hij vast mee dat ze een relatie hebben. Eerder dat het dikke mik is tussen die twee en dat het goede vrienden zijn. Of hebben we ergens anders gehoord dat ze een stel zijn?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #694 Gepost op: 17-02-2005, 18:28:14 »
Dat dacht ik dus ook, dat ze het gewoon erg goed met elkaar kunnen vinden.
Ik kan het ook goed vinden met veel vrouwen, heb ik toch ook niet gelijk iets mee?
The British are not impressed.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 17-02-2005, 19:38:57 »
Hoe komen we er trouwens aan dat Jim en Lottie een stel zijn?

Volgens mij denkt niemand dat ze een stel zijn  ???

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 17-02-2005, 19:44:36 »
En zo niet dan lijkt het me niet eens een onlogische assumpie hoor . Kan best zijn dat Jim dit niet door had gegeven, weten we uiteraard niet, maar kan ook heel goed montage zijn lijkt me.

Het lukt me niet je gehele post te quoten  ???

Maar goed, dan zo maar, Jim vraagt: In welk hotel zitten jullie? op datzelfde moment staan in beeld Sander en Isabelle ietsje verderop en hoor je Isabelle zeggen (zij luisteren niet naar Jim's gesprek)"ik vermoed dat ze in een hotel zitten ofzo" (of woorden van gelijke strekking.
Bij Jim was het duidelijk meer dan een vermoeden.

Wanneer Yvon (?) zegt dat ze in het Hilton zitten zien Sander en Isabelle opeens de anderen, en Jim gaat met hen direct naar hen toe (zegt niks over het Hilton).
Pas aangekomen bij de anderen deelt hij mee waar ze heen moeten.

Zover ik heb kunnen zien betrof het hier geen verknipte scenes.

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 17-02-2005, 19:45:01 »
Ik zie nu voor het eerst de volledige versie van het filmpje van volgende week (Lorelei: ::ok:: ::bravo::). Ik denk dat we morgen muzikale hint 2 in actie gaan zien en dan vooral op Jim moeten letten:

Citaat
Higher now in the sky
You make me feel like I can fly
So high
Elevation

Strung out like a guitar
Maybe you can educate my mind
Explain all these controls
Can’t sing but I’ve got soul
The goal is elevation

"Can’t sing but I’ve got soul" zou kunnen slaan op Jim bij de zangopdracht, aangezien Jim normaal gesproken wel kan zingen, maar ditmaal niet...

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #698 Gepost op: 17-02-2005, 20:22:54 »
Heeft Jim zijn gitaar meegenomen?
Tijdens de muziekopdracht speelt hij gitaar.

Heeft de muzikale hint uitsluitend op de aflevering betrekking??

Misschien hoort dit in het MM topic, want spagettie blue sky en volgende week gaat MM stunten in blue sky!

Ik heb ook nog twee speigelfoto's van Jim....
Bij de test zien we ook Yvon in de spiegel, maar bij het voorlezen van de opdracht zag ik ineens voor het eerst.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 18-02-2005, 00:34:46 »

maar bij het voorlezen van de opdracht zag ik ineens voor het eerst.

Jaja, en dan leest hij ook nog voor "vandaag gaan jullie een kunstje flikken" (een tekst die qua woordkeuze regelrecht van hem afkomstig zou kunnen zijn)