Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176707 keer)

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2005, 14:40:13 »
Maar wat me het meest opviel was het volgende: Toen ze nog in Lisse waren vroegen vele kandidaten; Wie is de mol? of Ben jij de mol. De ene antwoordde met inderdaad, de anders met stilzwijgen. Jim deed iets bijzonders, hij leek te wijzen naar Yvonne van den Hurk, maar volgens mij wees hij in de spiegel...
misschien hebben meer mensen het gezien, want zoals ik al eerder zei: Ik weet niks zeker...

Ik ga me daar zo nog eens in verdiepen en beter kijken naar wat hij doet...Jim is voor mij absoluut de mol... :)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2005, 14:49:02 »
Ik ga me daar zo nog eens in verdiepen en beter kijken naar wat hij doet...Jim is voor mij absoluut de mol... :)

Wel vertellen he als je het gevonden hebt  ;)

Offline madelief

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2005, 15:53:54 »
jim is vreemd, maar de mol?
wel heel raar: in zijn "paspoort" staat dat hij de cd "vive 1982" van zijn vader meeneemt naar een onbewoond eiland. ik heb nooit van die plaat gehoord, en in de discografie van boudewijn de groot kom ik hem ook niet tegen.
wat was er eerder, het ei of de betonmortelwagen?

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2005, 22:26:06 »

Hmm dat was dat stukje dat Marc-Marie en Yvonne rug aan rug gingen staan om te kijken wie het kleinst was en daarom de mol zou zijn toch? ;)

Nja volgens mij wees hij gewoon naar Yvonne maar er achter was wel een spiegel dus wie weet ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Nouk

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2005, 23:50:05 »
Ik mis de hint die ik had gevonden:
Bij de executie wordt bij Jim als enige zijn scherm niet getoond. Kan zijn dat ik spoken zie, maar toch....
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2005, 00:13:19 »
Ik mis de hint die ik had gevonden:
Bij de executie wordt bij Jim als enige zijn scherm niet getoond. Kan zijn dat ik spoken zie, maar toch....

En waarom kijkt hij bij de test zo uitdrukkelijk op zjn horloge? Blijf ik vreemd vinden eerlijk gezegd

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2005, 10:20:41 »
Ik begin Jim ook steeds verdachter te vinden.

::vergroot::
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Nouk

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2005, 11:11:38 »
Ik was op zoek naar info over Jim op internet en zag dat hij en Lottie al eerder met elkaar hebben gewerkt. Zal wel niets te  betekenen hebben, maar ja. Er zijn natuurlijk vreemdere dingen gebeurd...
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 20-01-2005, 04:21:36 »
Ja klopt zij hebben eerder samengewerkt, maar aan de andere kant Yvonne en Yvon kennen elkaar ook van het klokhuis.
Weet dus niet of dit veel zegt , behalve dan miss de hint 'my old friends' in de muzikale hint.

Nog even over Jim ;)

Wat ik zo vreemd vind aan hem is hij me het gevoel geeft alsof het niet echt is, wat hij zegt. Het lijkt iets te gespeeld en gekunsteld om een of andere reden. Hij wil te overdreven relaxed overkomen (Miss om zenuwen te verbergen maar dat kan natuurlijk opgaan als je mol of kandidaat bent, allebei).
Ook zijn reacties op anderen kwamen me niet geheel natuurlijk over, te- weet niet anticiperend? Te weinig echt. Dan die hele verdenking zogenaamd jegens Victoria terwijl hij zijn eigen rol makkelijk wegwuift en geen enkele verklaring geeft ('Zo ben ik gewoon') en zich niet in de defensie laat dringen (wat je zou kunnen zien als iemand die zich daar mentaal op heeft voorbereid).

Maar vooral ook hoe hij in de biecht overkwam, vond ik te onecht aandoen.
Ten eerste de hele manier van doen en spreken ('Ik dacht dat ik het wel aardig gedaan had' komt mij tezeer over als een vergoeilijking naar de kijker toe, een verontschuldiging).

En ook over zijn keuze voor welke vraag te liegen vond ik hem vreemd. Hij houdt een hele verhandeling over 'dan had ik misschien beter de moeilijkere vraag kunnen kiezen om op te liegen'- maar dat wisten ze toch van te voren niet, welke moeilijker of makkelijker was, om met een leugen te beantwoorden? Hij had natuurlijk naar de tendens kunnen kijken van de kandidaten die hem voorgingen en daaruit kunnen concluderen dat dat de eerste vraag de moeilijkere was, doorgaans (plausibeler lijkt dat men idd getest heeft op welke vraag men eerder geneigd is te liegen, zou kunnen - de mol zou hiervan voorkennis kunnen hebben). En waarom is de ene vraag moeilijker met een leugen te beantwoorden?

Jim doet het voorkomen alsof dit een bewuste keuze was, maar hoe had hij dit kunnen weten anders dan een assumptie en zo ja, waarop gebaseerd?

Ten tweede rijst de vraag waarom hij het kennelijk nodig vindt om de kijker hierover text en uitleg te geven, te onderbouwen waarom hij bij de een heeft gelogen en niet bij de ander. Waarom zou je dat doen tenzij je iemand wilt overtuigen van je onschuld- hij wil mi te veel overtuigen van bepaalde dingen. (Yvonne  van den Hurk : 'Die Jim de Groot wil zo graag geld verdienen') en de hele actie bij de verdachtmaking van Victoria.

Het kan natuurlijk een spel zijn van "de fanatieke kandidaat die de mol speelt", maar waarom geeft hij dan uitleg aan de kijker? Dat vind ik vreemd- geen van de andere slecht liegende kandidaten geven een uitleg, alleen Isabelle zegt dat het een 'gokje' was van de jury en Sander zegt, ze hadden sws een grote gokkans. Dat klinkt  mij plausibeler in de oren dan een heel verhaal waarom je op A of B gelogen hebt ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2005, 04:24:32 door Lorelei »

Offline muldvarp

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2005, 09:23:10 »
Heb er hier nog niets over gelezen, wat betreft de mol Fee, mogelijkheden die zijn genoemd:

- Victoria als mol
- degene op de vijfde plaats

wat te denken van het V- teken wat Jim gaf toen hij uit het vliegtuig stapte.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #30 Gepost op: 20-01-2005, 17:09:51 »
Dan die hele verdenking zogenaamd jegens Victoria terwijl hij zijn eigen rol makkelijk wegwuift en geen enkele verklaring geeft ('Zo ben ik gewoon') en zich niet in de defensie laat dringen (wat je zou kunnen zien als iemand die zich daar mentaal op heeft voorbereid).

Hij vraagt aan Victoria waarom ze te laat is. Het etentje was duidelijk onderdeel van het programma waarbij cameraopnamen gemaakt zouden worden. S'middags hadden ze vrij en lag het gezien de lange reis voor de hand om eventueel te slapen (niet iedereen slaapt in een vliegtuig). Op zich is dus de vraag van Jim niet zo raar( zeker niet voor een kandidaat  ;) ). Hij vraagt waarom ze te laat is op een afspraak. Als dwaalspoor lijkt mij ver gezocht. Andere kandidaten zullen het ook in de context van te laat op een afspraak zijn opvatten.

Iets anders dat opvalt is:
Marc-marie zegt: "Als ik afval ligt het in ieder geval niet aan mijn systeem". Zijn opschrijfboekje ligt nog in de bagage.
Jim zegt: "Heb je dat dan niet in je hoofd zitten?"

Dit type opmerkingen en ook op zijn horloge kijken etc. zouden ook kunnen duiden op iemand die vrij gestructureerd denkt en georganiseerd is en dus ook de beantwoording van de vragen wat meer analyseert dan de andere kandidaten.
Zijn wat relaxte houding is misschien dan een compensatie.

Ik vind een keuze voor de juiste verklaring van zijn gedrag op dit moment nog lastig.

(Hij speelt wel leuk in het bubbelbad  ;D  ::ok::).

« Laatst bewerkt op: 20-01-2005, 17:17:20 door Castor_en_Pollux »

Offline bambam

• Forumlid
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
« Reactie #31 Gepost op: 20-01-2005, 17:37:27 »
jim is vreemd, maar de mol?
wel heel raar: in zijn "paspoort" staat dat hij de cd "vive 1982" van zijn vader meeneemt naar een onbewoond eiland. ik heb nooit van die plaat gehoord, en in de discografie van boudewijn de groot kom ik hem ook niet tegen.

Helemaal mee eens. In 1982 is 1 single van Boudewijn de Groot uitgebracht, genaamd 'calypso' met op de B-kant 'vertrek', de teksten zijn (zoals bij heel veel nummers van hem) geschreven door Lennaert Nijgh.
De LP die in 1982 uitkwam heette 'In Concert', een dubbelLP ontstaan uit een serie succesvolle concerten. Op deze LP zijn ook de nummers door Lennaert Nijgh geschreven. Peter Schon (met puntjes op de o) speelt er ook op mee. Hij heeft in het verleden arrangementen voor de Dolly Dots gedaan (HINT?). En speelde in de Haarlemse band Crypto, die later verder ging als Pumpkin.

Wie kan er wat mee?

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #32 Gepost op: 20-01-2005, 17:51:40 »
Heb er hier nog niets over gelezen, wat betreft de mol Fee, mogelijkheden die zijn genoemd:

- Victoria als mol

Fee is ook het engelse woord voor 'prijs'.
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 20-01-2005, 20:42:50 »
Hij vraagt aan Victoria waarom ze te laat is. Het etentje was duidelijk onderdeel van het programma waarbij cameraopnamen gemaakt zouden worden. S'middags hadden ze vrij en lag het gezien de lange reis voor de hand om eventueel te slapen (niet iedereen slaapt in een vliegtuig). Op zich is dus de vraag van Jim niet zo raar( zeker niet voor een kandidaat? ;) ). Hij vraagt waarom ze te laat is op een afspraak. Als dwaalspoor lijkt mij ver gezocht. Andere kandidaten zullen het ook in de context van te laat op een afspraak zijn opvatten.

Iets anders dat opvalt is:
Marc-marie zegt: "Als ik afval ligt het in ieder geval niet aan mijn systeem". Zijn opschrijfboekje ligt nog in de bagage.
Jim zegt: "Heb je dat dan niet in je hoofd zitten?"

Dit type opmerkingen en ook op zijn horloge kijken etc. zouden ook kunnen duiden op iemand die vrij gestructureerd denkt en georganiseerd is en dus ook de beantwoording van de vragen wat meer analyseert dan de andere kandidaten.
Zijn wat relaxte houding is misschien dan een compensatie.

Ik vind een keuze voor de juiste verklaring van zijn gedrag op dit moment nog lastig.

(Hij speelt wel leuk in het bubbelbad? ;D? ::ok::).

Hmhmm, maar hij vraagt niet alleen aan Victoria hij onderwerpt haar bijna aan een kruisverhoor.

Zeker zou hij iemand kunnen zijn die van veel structuur houdt en regels (gezien zijn voorliefde voor naslagwerken, zal hij sws graag dingen willen uitpluizen en analyseren lijkt me).
Uiteraard kan het daar ook mee te maken hebben en idd is het te vroeg voor een accurate beoordeling.

Het verklaart echter voor mijn gevoel nog steeds niet waarom hij mi uitleg zit te geven aan de kijker - het kan een vorm van raionalisatie zijn maar het kwam mij iets te geforceerd over.

Maar goed zoals gezegd we zullen de kandidaten wat beter moeten leren kennen om beter in te kunnen schatten hoe we dit moeten beoordelen -dus afwachten, morgen ::jaja:: (eindelijk! ;D)

Nb ik vnd dat erg uitdrukkelijk op horloge kijken vreemd. Je kan ook gewoon even kijken hoe laat het is maar dit leek meer op een bepaalde geste. Anyway, afwachen dus :)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2005, 20:44:56 door Lorelei »

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2005, 21:14:48 »

- Victoria als mol

degene die als vijfde bij de executie aan de beurt was..
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2005, 21:18:05 »
Nb ik vnd dat erg uitdrukkelijk op horloge kijken vreemd. Je kan ook gewoon even kijken hoe laat het is maar dit leek meer op een bepaalde geste. Anyway, afwachen dus :)

Ik heb de beruchte  ;) horlogescene nogmaals in slowmotion afgespeeld. Hij kijkt op zijn horloge, draait zijn handpalm omhoog en lijkt dan de sluiting te grijpen. Het lijkt me waarschijnlijk dat hij zijn horloge af gaat doen.
Sommige mensen hebben last van hun horloge bij het computergebruik, om die reden doen ze dan hun horloge af.

:) ;)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2005, 21:22:22 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2005, 22:53:21 »
::rofl::

Jij geeft ook niet op he ;D

Goed goed, misschien is het wel niks ;)

Maar voorlopig blijf ik bij hem en Roeland de meest dubieuze gevoelens houden.. dus mol, winnaar wie dan ook wie is.. lijkt me goed ::ok:: ;)

Offline Byxim

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2005, 23:40:22 »
Wat betreft dat horloge kijken tijdens de test, kan het niet gewoon zijn dat hij erop heeft gekeken zodat hij aan het einde wist hoe lang hij erover had gedaan? Ik geloof dat de factor tijd, bij een gelijke score, de doorslag geeft.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2005, 23:44:13 »
Wat betreft dat horloge kijken tijdens de test, kan het niet gewoon zijn dat hij erop heeft gekeken zodat hij aan het einde wist hoe lang hij erover had gedaan? Ik geloof dat de factor tijd, bij een gelijke score, de doorslag geeft.

Tuurlijk kan dat ::jaja::

Het verwondede me alleen dat hij dat zo uitdrukkelijk leek te doen. Normaal kijk je even tussendoor op je horloge en dit was echt een 'moment'zeg maar.

Maar goed tuurlijk hoeft er helemaal niks achter te zitten, zou zelfs waarschijnlijk zijn ;)

Is ook niet de reden van de verdenking, maar veel meer dan een hunch heb ik ook niet op dit moment ;)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2005, 02:53:09 »
Nou, Jim is mijn winnaar! Dan kan ie nooit de mol zijn! :P ;D

Wat als niemand erachter komt wie DeMol is, dan is DeMol dus de uiteindelijke winnaar en gaat hij/zij met het geld ervandoor, lijkt me. Of misschien wel het geld wat hij/zij weggemolt heeft.. Zou een goede motivatie zijn om flink te mollen..

Zijn hier regels over?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!