Hoewel ik het na aflev 1 nog niet wist, zijn er wel flink wat verdachte acties van Jim te bespeuren in aflev 2;
- het voorstel o.a. de duurste ton te openen (reeds genoemd)
- het V-teken. Of Jim nu een snelle inpakker is of voorkennis heeft, m.i. is het V-gebaar wel erg uitdagend. Eerder heeft hij opgemerkt dat de gekende NLers zo met hun eigen ego en het spel bezig zijn dat ze vergeten goed te observeren. In mijn ogen nis het dubbele V-gebaar van Jim (de zoveelste!) echt een aanwijzing; "jongens, ik sta voor jullie en jullie zien mijn aanwijzing niet".
- Jim weet als enige niet exact op wie hij moet stemmen, zegt hij. Ik heb mijn aantekeningen niet bij mij maar hij noemt 4 kandidaten. Lekker makkelijk voor de Mol om vaag te blijven.
- De tassenruil. Zoals gezegd, mijn aantekeningen liggen thuis
- maar ik heb daar een theorie over:
Het doel van het spel kan zijn kandidaten op de proef te stellen om te kijken of ze zonder bagage kunnen. Of de kandidaten krijgen de kans in de tassen va de ander te snuffelen; de boekjes met aantekeningen?
Hoe dan ook, voor de Mol is het een prima kans om zijn belangrijkste vijanden het moeilijker te maken. Bijv. door hun boekje met aantekeningen in handen te krijgen waardoor het voor die vijanden moeilijker is de test goed te maken.
Als je nu kijkt wie welke tassen meeneemt en wie wie verdenkt, dan valt Jim wederom op. Ten eerste is hij 1 van de 1e 5 kandidaten die door de gangen kruip, hij is zelfs de 1e, en heeft dus nog alle keuze in tassen. Tevens kiest hij de tassen van Roeland - die wel iemand anders kiest in de test imo maar die wel eerder heeft aangegeven Jim erg verdacht te vinden omdat hij erg observatief is. De 2e tas is mij even ontschoten. Morgen toch maar even de notities er bij...