Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176884 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 27-01-2005, 03:10:06 »
Na vanavond ga ik de afgelopen 2 uitzendingen niet meer bekijken, maar bij deze wederom een Jim-opmerkelijkheid:

Al eerder is opgemerkt dat hij had gezegd voortaan op moeilijke vragen te zullen liegen (hetgeen wat vreemd was, zie terug in dit topic), maar vannacht viel me nog iets op, hij zegt letterlijk (nav de liegopdracht):

Ik dacht dat ik ze wel tuc had, maar ik moet zeggen dat het punt waarvan ik van tevoren dacht daar kunnen ze me op pakken, daar hebben ze me ook op gepakt, namelijk de 2e vraag etc.

Hoezo van tevoren dacht  ???, hij wist toch nooit van tevoren wat de 2e vraag zou zijn, laat staan dat ze hem daarop konden pakken, en als hij dat al dacht (het vermoeden dat ze hem daarop zouden pakken) waarom er dan toch voor kiezen (als je geld wilt verdienen), dit geeft toch ergens voorkennis aan heb ik het idee?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 27-01-2005, 03:42:53 »
-nog even verder zoeken- (geen PM nodig)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 03:45:31 door Cosma »

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #182 Gepost op: 27-01-2005, 04:26:10 »
Het blijft mi zeker vreemd wat hij daar zei, ja.

Het kan natuurlijk een rationalisatie zijn in a way, maar wat mij dan zo verbaast is dat hij uitleg aan de kijker lijkt te zitten geven, over het waarom van zijn keuze. Waarom zou je dat doen, in dit geval. Dat komt mij vreemd over ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 27-01-2005, 04:27:14 »
Zeg lorelei en cosma: slapen jullie niet 's nachts???  ::rofl::

tis dat ??? ;D

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 27-01-2005, 04:45:11 »
Het blijft mi zeker vreemd wat hij daar zei, ja.

Het kan natuurlijk een rationalisatie zijn in a way, maar wat mij dan zo verbaast is dat hij uitleg aan de kijker lijkt te zitten geven, over het waarom van zijn keuze. Waarom zou je dat doen, in dit geval. Dat komt mij vreemd over ::jaja::

Dat vraag ik me ook af, en net wat je zegt, alsof hij een keuze had, wat er gevraagd gaat worden weet je immer pas op het moment dat die vraag gesteld wordt, dus is er helemaal geen sprake van een keuze (zonder voorkennis), en aangeven tevoren te hebben gedacht dat etc. geeft dubbel aan dat Jim op de hoogte was.

(althans zo interpreteer ik het)

slaap lekker  ::zwaai::

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 27-01-2005, 05:19:34 »
Vrijpleiting of verdenking..? ;)

Bij de tonnen, als de ton met de slaapzakken open is gegaan, zegt Jim iets als: 'We hebben slaapzakken nu, dan hebben we geen tenten meer nodig '.

Kan natuurlijk zijn dat hij echt spartaans wilde gaan slapen (in dat dunne kloffie van hem.. wel een bikkel dan ;D)
Maar kan ook heel goed suggestief werken natuurlijk. 'Tja slaapzakken zijn leuk, maar tenten miss toch ook wel fijn als het regent..'

Vervolgens kan iemand (vooral een mol wannabe..) daar lekker op inspringen en toch opperen om even door te gaan met tonnen openen.. ;)

slaap lekker  ::zwaai::

U2 ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 27-01-2005, 13:09:57 »
Geachte Molzoekers,

Ik krijg net een mailtje van het televisieprogramma Popquiz a Gogo, jullie weten wel, dat leuke muziekprgramma van Matthijs van Nieuwkerk en wapenbroeder Leo Blokhuis.
Er worden weer opnamen gemaakt van dit programma en bij de eerste opname bestaat het team uit de onderstaande mensen:

1. Angela Groothuizen
2. Ruud Mulder (componist, muzikant)
3. Jim de Groot (zanger, acteur en zoon van Boudewijn)
4. Anton Jongstra (eindredacteur Wie is de Mol?)

Wellicht dat we hier een voorzichtige conclusie uit kunnen trekken?
Maar voor hetzelfde geld betekent dit natuurlijk helemaal niets...

Als ze 'n WIDM-deelnemer wilde uitnodigen (omdat ze ook Angela en Anton hebben) voor deze popquiz is Jim natuurlijk de aangewezen persoon, omdat hij de enige zanger van 't stel is. De anderen teamleden bestaan immers ook uit mensen die iets met muziek hebben. (al weet ik niet zeker of Anton ooit iets met muziek gedaan heeft of nog doet  :-\\ ) Ik denk dus dat 't heel gevaarlijk is om hier conclusies aan te verbinden.  :-\\

Ik dacht dat ik ze wel tuc had, maar ik moet zeggen dat het punt waarvan ik van tevoren dacht daar kunnen ze me op pakken, daar hebben ze me ook op gepakt, namelijk de 2e vraag etc.

Hoezo van tevoren dacht  ???, hij wist toch nooit van tevoren wat de 2e vraag zou zijn, laat staan dat ze hem daarop konden pakken, en als hij dat al dacht (het vermoeden dat ze hem daarop zouden pakken) waarom er dan toch voor kiezen (als je geld wilt verdienen), dit geeft toch ergens voorkennis aan heb ik het idee?

Volgens mij hebben ze vantevoren 'n aantal vragen moeten beantwoorden, want hoe komen de oud-kandi's anders aan die specifieke vragen en soms al delen van 't antwoord (bij Sander bijvoorbeeld bij z'n top 3 van helden). En dan had ik deze opmerking van Jim opgevat als hij er al voor vreesde dat hem deze vraag over bijgelovigheid als 2de zou worden gesteld. En omdat hij al de eerste vraag met waarheid had beantwoord, moest hij wel liegen op die 2de vraag. En hij wist natuurlijk dat 't niet erg geloofwaardig zou overkomen als hij zou zeggen dat hij helemaal niet bijgelovig is. Iedereen is dat immers wel 'n beetje. Dus niet echt 'n opmerking wat 'm mols maakt wat mij betreft.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 27-01-2005, 16:01:34 »
Met bekende Nederlanders is het zowiezo mogelijk dat ze mekaar al een keertje tegen het lijf zijn gelopen. Het is een klein wereldje.
En Angela weet niet ook niet wie de mol is....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 27-01-2005, 19:43:11 »

Volgens mij hebben ze vantevoren 'n aantal vragen moeten beantwoorden, want hoe komen de oud-kandi's anders aan die specifieke vragen en soms al delen van 't antwoord (bij Sander bijvoorbeeld bij z'n top 3 van helden).

Klopt, maar ze wisten niet van tevoren dat de ingevulde vragen deel zouden gaan uitmaken van een lieg-opdracht, dus dat Jim van tevoren (als hij al vreesde voor de bijgelovigheidsvraag) al had gedacht dat ze hem daarop zouden pakken impliceerd dat enerzijds dat hij wél wist dat er vragen zouden komen, en zelfs welke, en dat ze hem op die ene vraag zouden pakken.
Mocht Jim met zijn 'van tevoren' bedoelen dat voordat hij aan de beurt was de bijgelovigheids vraag vreesde omdat ze hem daarop  konden pakken dan is die vrees vreemd omdat het ook de eerste vraag had kunnen zijn, en hij dus pas op dát moment (na vraag 1) had kunnen vrezen voor de bijgelovigheidsvraag ipv van tevoren.

Daarnaast, zoals je zelf al aangeeft, ze hebben van nogal wat vragen ingevuld, zeer uiteenlopende, van favorite auto, tot noem maar op (zie alle 20 vragen), Jim was als 3e dus toen waren reeds op 4 fronten vragen gesteld, en had hij procentsgewijs niet zo hoeven vrezen voor die bijgelovigheidsvraag.

Maar het ging me meer om de woorden 'van tevoren' dat geeft toch aan (imo) dat hij voor die proef hier al zijn gedachten over had, en niet pas op het moment dat hij die vraag kreeg.

Wanneer je mij nu opeens 2 vragen gaat stellen (en ik wist niet dat je dat zou doen) zou je het dan niet raar vinden dat ik achteraf ga aangeven dat ik van tevoren al vreesde voor je 2e vraag? (omdat ik daar slecht op zou kunnen liegen)

Citaat
En dan had ik deze opmerking van Jim opgevat als hij er al voor vreesde dat hem deze vraag over bijgelovigheid als 2de zou worden gesteld. En omdat hij al de eerste vraag met waarheid had beantwoord, moest hij wel liegen op die 2de vraag.

Hij zegt letterlijk dat hij van tevoren vreesde dat ze hem op die vraag zouden pakken, en was (gezien de andere 16 mogelijke vragen) tevoren een dergelijke vrees ongegrond.

Citaat
En hij wist natuurlijk dat 't niet erg geloofwaardig zou overkomen als hij zou zeggen dat hij helemaal niet bijgelovig is. Iedereen is dat immers wel 'n beetje.

Mee eens, maar en indien hij zou hebben gezegd, ik vreesde op dat moment voor vraag 2, of ik vreesde op dat moment een vraag over bijgelovigheid dan zou ik er niets achter zoeken, maar wanneer je aangeeft van tevoren te hebben gedacht te zullen worden gepakt op vraag 2 is dat vreemd.

En indien hij zover is gegaan qua snelle voorbereiding ter plekke dat hij echt vreesde voor de bijgelovigheidsvraag, dan had hij kunnen besluiten op elke vraag anders dan de bijgelovigheidsvraag te zullen liegen, om niet gepakt te worden, als dat je grootste vrees is.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 19:51:39 door Cosma »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 27-01-2005, 23:13:55 »
Ik geeft toe dat zijn woorden niet bepaald gelukkig zijn gekozen, maar ik ga er echt vanuit dat hij bedoelde dat hij nadat hij de 1ste vraag naar waarheid had beantwoord vreesde dat hij 'n 2de vraag zou krijgen, waarbij 't heel ongeloofwaardig zal overkomen als hij daarop zou liegen. Dus nog niet eens zozeer dat hij die ene vraag over bijgelovigheid zou krijgen, want 't zou ook wat anders kunnen zijn waarop hij heel moeilijk zou kunnen liegen omdat ze dat gelijk door zouden hebben. Ik ga hier maar gewoon vanuit, want als 't al 'n verspreking van de mol was, zouden de makers die er wel uitgeknipt hebben denk ik. Maar ik begrijp dat zijn exacte bewoording je in verwarring brengt.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 28-01-2005, 01:09:51 »

Bij de tonnen, als de ton met de slaapzakken open is gegaan, zegt Jim iets als: 'We hebben slaapzakken nu, dan hebben we geen tenten meer nodig '.

Ik heb die opmerking wel gehoord maar weet niet zeker of hij van Jim kwam.
Maar, zo'n opmerking is (al dan niet bewust) wel uitlokking, uiteraard willen de meesten droog slapen, en wanneer iemand roept "niet nodig" dan gaan ze juist om het hardst schreeuwen dat ze wél tenten willen, en tonnen openmaken.
Leuk voorzetje indien de mol ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #191 Gepost op: 28-01-2005, 01:13:55 »
Ik heb die opmerking wel gehoord maar weet niet zeker of hij van Jim kwam.
Maar, zo'n opmerking is (al dan niet bewust) wel uitlokking, uiteraard willen de meesten droog slapen, en wanneer iemand roept "niet nodig" dan gaan ze juist om het hardst schreeuwen dat ze wél tenten willen, en tonnen openmaken.
Leuk voorzetje indien de mol ;)

Die opmerking kwam van Gijs..... ::jaja:: Ik heb de band tig keer bekeken en het was echt Gijs
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 28-01-2005, 01:36:44 »
Die opmerking kwam van Gijs..... ::jaja:: Ik heb de band tig keer bekeken en het was echt Gijs

Ok, ik wist het zoals ik aangaf niet zeker wie het zei, maar te zien is het iig niet, je hoort dat iemand zeggen, maar je ziet het niet, ik vind het moeilijk om tussen het gepraat van anderen door Gijs/Jim of wie het ook was te herkennen, maar als jij zegt dat het Gijs was, dan vind ik het ok.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 28-01-2005, 01:59:01 »

Hehe nee Anzjie klopt niet ;)

Gijs zegt : Slaapzakken!

En dan zegt Jim : Dan heb je geen tent meer nodig!

Luister maar goed naar het stemverschil, accent en intonatie ::jaja::

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 28-01-2005, 05:18:39 »
Nota bene, vwb mogelijke hints naar leeuw (wapen van Lisse).

Jim noemt daar Rocky over the Rainbow in zijn intro.

Op de 'officiële fansite'daarvan staat als intro
Citaat
Dorothy en de Leeuw uit The Wizard of Oz hebben in een donker bos een toevallige ontmoeting met Bradley en Janette, twee personages uit een wel héél bekende horrorshow

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #195 Gepost op: 28-01-2005, 09:07:44 »
Over de verspreking van Jim;

Hij was niet de 1e kandidaat dus hij kon even de 'kunst afkijken'.  Het kan zijn dat hij gedurende de beurt va nde 1e 3 kandidaten heeft bedacht wat zijn waarheid en zijn leugen zou zijn. Misschien kom hij in die tijd niet iets beters verzinnen en had hij, vóór hij aan de beurt was, al het idee dat hij zou 'falen' bij zijn 2e verklaring.

Offline xki

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 28-01-2005, 11:14:28 »
Ik heb net nog een x naar afloevering 2 gekeken, en aan het eind zie je de promo van de volgende aflevering, daarin wordt bij de treinopdracht weer naar de v ( het teken wat Jim al een aantal x maakte ) verwezen  ::vergroot::

Toeval  ???

to mole or not to mole that´s the question
to mole or not to mole that's the question

Offline Eirc

• Forumlid
  • de lokroep roept
« Reactie #197 Gepost op: 28-01-2005, 11:36:35 »
Tijdens het inpakken van de rugzakjes, is iedereen heel druk bezig, maar staat Jim heel erg op z'n gemak met zijn V-vingers in het midden een rondje te draaien.  ::tandpastasmiley:: Die gozer heeft duidelijk andere prioriteiten dan de rest van de groep
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 28-01-2005, 12:58:42 »
Ik heb net nog een x naar afloevering 2 gekeken, en aan het eind zie je de promo van de volgende aflevering, daarin wordt bij de treinopdracht weer naar de v ( het teken wat Jim al een aantal x maakte ) verwezen 

daar ga ik dus even heel erg op letten!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #199 Gepost op: 28-01-2005, 15:13:12 »
tis dat ??? ;D

::oink:: eeehhh.... iets wat 'normale' mensen doen 's nachts...  ;)
I got that tunnel vision going through my  head