Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176895 keer)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 30-01-2005, 04:16:46 »
De ontdekking van de telefoon in de Dodge.

Toen de 3 "vrienden" weg reden, leunden ze achterover om de postzakken te bekijken. Er was geen telefoon te bekennen.

Enkele minuten later riep Jim ineens vanuit het niets: "Hee, er zit hier een telefoon". Vervolgens keek hij weer vooruit, alsof het zaadje gezaaid was.

Waar kwam die telefoon ineens vandaan? Groeien die daar soms spontaan?  ::oink::

Ja viel mij ook op.

Iemand heeft hier eerder gemeld dat het vreemd was dat Jim juist kwam met het idee van dat opschrijven van de volgorde. Maar mollen moeten soms juist ook een stootje in de goede richting geven

Bovendien vond ik het vreemd dat Jim hem even aantikte, zo van, hier ligt iets, en verder geen enkele interesse meer toont.

Lijkt me dat je als kandidaat dat ding dan even wil losmaken of oppakken. Yvon haar verdachte gedrag hierover werd meteen uitgelicht vwb het Yvon- Sander verhaal maar Jim's reactie is weer helemaal ondergeschoven terwijl ik die minstens even vreemd vond. Kan natuurlijk met het aanbod aan beiden te maken hebben door de mol.
Wat ik vreemd vind is dat de mol dan niet iemand in elk clubje benaderd heeft maar twee in de groep van de doorgevers/ 'vrienden'. Is dat om de mol meer dekking te geven zodat vreemd gedrag niet vreemd lijkt?

Overigens lijken de posities van de vrienden en de collega's meer molbare posities. Je kan natuurlijk als doorgeefluik wel eea verkeerd doorgeven maar dan ben je nog wel afhankelijk van wat de achterhoede ermee doet. De eerste groep is belangrijk uiteraard voor de informatie doorspelen aan de rest, en evt verwarring of wantrouwen te creëeren.

Nota bene, nog iets dat me opviel, toen de kandidaten de opdracht nabespraken en iemand uitte, wantrouwen te hebben naar de stokers (weet niet meer wie precies, Yvonne?) sprong Jim er meteen in door te zeggen : 'Als ik iemand hierin niet vertrouw dan de twee stokers wel'
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 04:27:13 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 30-01-2005, 04:17:34 »
Wat ik ook zo frappant vond was dat Jim zo stellig wist te vertellen dat Marc-Marie de mol was nav de trein-opdracht, daar refereerde hij expliciet aan.
Maar Jim was daar helemaal niet bij aanwezig om zo'n stellige conclusie te maken, en ik neem aan dat hij zich niet baseerd op de verhalen van anderen. MM was wel verdacht (wanneer je de beelden ziet), maar vanuit de Dodge was dat wat moeilijk te beoordelen.

Op die plek had Jim zicht op Yvon, van wie hij niet weet dat ze ook gebeld is, en ondanks dat hij haar altijd heeft verdacht viel hem nu niets op? MM had net als Isabel en Jim gebeld kunnen zijn dus die verdenking is gewoon loos, behalve voor de kijker, want wij weten dat MM niet gebeld is, en we Yvon, Isabel en Jim niet hoeven verdenken deze opdracht, toevallig dat Jim daar rekening mee houdt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 04:21:31 door Cosma »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #242 Gepost op: 30-01-2005, 04:18:46 »
Citaat van: Lorelei link=topic=13512.msg343191#msg343191
Hij heeft wel ehm.. aparte kledingkeuzes.. feloranje vesten enzo ::rofl::
[quote

Precies, daarom heet het ook een VERBORGEN hint, iets wat je niet meteen opvalt.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 30-01-2005, 04:22:04 »
En zou hij daarmee ook gebeld zijn door The Messenger From TheMole? Of heeft hij zelf contact gezocht met zijn boodschapper?

Och maakt niet zoveel uit denk ik, dit is allemaal maar voor het oog.

Overigens vreemd dat het aanbod aan Jim af leek te wijken van het aanbod aan de andere twee. Ik meen dat zowel Yvon als Isabelle 5 vragen goed zouden krijgen bij de test? Bovendien met duidelijke instructie wat ze moesten doen. Bij Jim bleef dit heel erg vaag en hij had het over 3 vragen goed bij de test.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 30-01-2005, 04:26:01 »
En zou hij daarmee ook gebeld zijn door The Messenger From TheMole? Of heeft hij zelf contact gezocht met zijn boodschapper?

Ik heb daar bewust op gelet, en dat was een andere foon, meer een walky talky achtig ding met grote antenne.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 30-01-2005, 04:26:59 »
Over dat DeMol niet uit elk groepje iemand gekozen heeft:
Yvon riep gelijk dat ze per sé in het Stokersgroepje wou.
Zij werd ook als eerste door de Messenger benaderd om te saboteren. Daarna werd pas geloot...
Isabelle werd, volgens haar eigen zeggen althans, om de boot door deze messenger benaderd. Beide dames moesten de boel saboteren en niets zeggen, zouden ze 5 vragen cadeau krijgen.

Jim werd vaag gebeld, toen ze al bij de Dodge-opdracht stonden, met vage boodschap of hij "iets" wou doen voor DeMol. Wat is niet duidelijk, hij is er ook niet over teruggebeld, maar Jim zou 3 vragen cadeau krijgen.

M.i. Jim is DeMol. Zit bij Yvon in groepje, en kan controleren of zij daadwerkelijk gaat NepMollen. Dit deed ze met verve. Daardoor kon Jim de Held uithangen, door bv de zakken toch goed te hangen. Hij weet immers dat Isabelle, een uurtje ofzo later, toch de boel weer gaat flessen.
Ook met die "Ontdekking" van de telefoon kwam Jim over als een soort Held. En wie vond trouwens die ijzeren staven?

Rol van DeHeer in de Dodge is mij nog zeer onduidelijk, maar dat Jim DeMol kan zijn...? Die kans wordt met de minuut DeGrooter..

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 30-01-2005, 04:29:17 »
Ik vergat nog toe te voegen, dat Jim zichzelf heeft benaderd...
Hij kon dus mooi in de Dodge in de gaten houden of Yvon daadwerkelijk ging NepMollen. Deed zij dit niet, kon Jim zelf altijd nog gaan NepNepMollen, onder het mom van... "Ja, maar kan er 3 vragen mee verdienen..."

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 30-01-2005, 04:35:39 »
Over dat DeMol niet uit elk groepje iemand gekozen heeft:
Yvon riep gelijk dat ze per sé in het Stokersgroepje wou.
Zij werd ook als eerste door de Messenger benaderd om te saboteren. Daarna werd pas geloot...
Isabelle werd, volgens haar eigen zeggen althans, om de boot door deze messenger benaderd. Beide dames moesten de boel saboteren en niets zeggen, zouden ze 5 vragen cadeau krijgen.
Da's waar zo leek het inderdaad. Yvon had dit heel stellig verkondigd en het kan goed zijn dat de productie daarom dacht in elk groepje iig 1 persoon benaderd te hebben (als het klopt dat er idd maar 3 mensen benaderd zijn- wel vreemd dat  geen enkele kandidaat echt zijn of haar best leek te doen die te halen dan maar goed).

Dus kan idd daarmee te maken hebben gehad mi.
Citaat
Jim werd vaag gebeld, toen ze al bij de Dodge-opdracht stonden, met vage boodschap of hij "iets" wou doen voor DeMol. Wat is niet duidelijk, hij is er ook niet over teruggebeld, maar Jim zou 3 vragen cadeau krijgen.
Ja was idd dodgy ;D Beetje vreemd moment voor de Mol om  te bellen aangezien Yvon daar toch al wel zou mollen dus lijkt in dat opzicht sws vreemd waarom dan niet Marc- Marie of Lottie benaderen?
Citaat
M.i. Jim is DeMol. Zit bij Yvon in groepje, en kan controleren of zij daadwerkelijk gaat NepMollen. Dit deed ze met verve. Daardoor kon Jim de Held uithangen, door bv de zakken toch goed te hangen. Hij weet immers dat Isabelle, een uurtje ofzo later, toch de boel weer gaat flessen.
Ook met die "Ontdekking" van de telefoon kwam Jim over als een soort Held. En wie vond trouwens die ijzeren staven?
Klopt idd hij weet dat isabelle wrsch haar best niet zla doen iig.

Nja die ijzeren staven niet helemaal duidelijk. Volgens mij begon Sander met de zoektocht ernaar. Kennelijk is het wel gezegd aan het begin van de opdracht (als we Yvon mogen geloven) en wilde Sander eerder achterin de wagen kijken, maar heeft Yvon hem daarvan afgehouden, Jim zal wel de vermoorde mol onschuld hebben gespeeld ("Schijtende otter!")
Citaat
Rol van DeHeer in de Dodge is mij nog zeer onduidelijk, maar dat Jim DeMol kan zijn...? Die kans wordt met de minuut DeGrooter..

Tja ik denk dat Sander mede vaag ging doen toen Yvon en Jim duidelijk ook vaag deden. Geen idee precies, maar volgens mij heeft Sander van de drie nog het meeste bijgedragen aan de opdracht.

Wel vreemd dat er kennelijk dus vijf namen verkeerd doorgegeven zijn (qua volgorde) althans volgens Yvon dus. We hebben niet echt veel objectief materiaal wat dat betreft alleen dat het op een gegeven moment dus idd niet meer klopte (volgens exclamatie van Marc-Marie dat ergens een geldzak hing ipv de verwachte rugzak).

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 30-01-2005, 04:38:22 »
Overigens, dodgy= verraderlijk :P

Dodge: truc, foefje,ontwijkende actie.

Zat de verrader in de dodge? ;D

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 30-01-2005, 04:41:41 »

Nja die ijzeren staven niet helemaal duidelijk. Volgens mij begon Sander met de zoektocht ernaar. Kennelijk is het wel gezegd aan het begin van de opdracht (als we Yvon mogen geloven) en wilde Sander eerder achterin de wagen kijken, maar heeft Yvon hem daarvan afgehouden, Jim zal wel de vermoorde mol onschuld hebben gespeeld ("Schijtende otter!")

Zover ik zag, heeft Angela niks gezegd over de ijzeren staven. Misschien hadden ze die moeten ontdekken met de metaaldetector?  ::tandpastasmiley::

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 30-01-2005, 04:44:07 »
En om het vogeltjesgefluit even hierheen te halen...

Geen natuurlijke vogeltjes dit keer, maar toen Yvon en DeHeer Jim gingen natrekken waar hij 4enhalf uur heeft staan plassen, riep Jim in de camera "Deze mensen zijn echt Roekoeh...!"

De Australische Postduif?

:o

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 30-01-2005, 04:49:48 »
Zover ik zag, heeft Angela niks gezegd over de ijzeren staven. Misschien hadden ze die moeten ontdekken met de metaaldetector?  ::tandpastasmiley::

Nee heeft ze ook niet gezegd voor zover wij weten maar misschien kwam die toelichting wel buiten beeld.. ???

Zullen we nooit weten, we zijn opvallend afhankelijk van de verhalen van Yvon hierbij (wat haar weer in een extra verdacht licht zet ;))

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 30-01-2005, 04:55:28 »
Zag net dat DeHeer, toen hij achterin keek, ineens die staven zag liggen. "He, wat is dat? Moeten we hier iets mee?"

De opmerking van Yvon in de biecht leek daardoor meer om, voor de kijkers althans, DeHeer meer verdacht te maken.

DeHeer was er wel verbaasd over, hij wist blijkbaar van niks, terwijl Jim zich, als een waardige Mol, van het domme hield..

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 30-01-2005, 05:01:08 »
Indien Jim de telefoon vond (is dat wel zo?) is dat op zich geen vrijpleiting, hij wist toch dat deze op zeker moment zou gaan rinkelen, dus de ontdekker zijn is dan in zijn voordeel (indien mol).

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 30-01-2005, 05:09:38 »
Het was wel Jim die op de telefoon wees en DeHeer wakker maakte..

Zou hij het er zelf neergelegd hebben? Stel je voor als hij die foon nog in zijn zak had en de anderen waren al begonnen met bellen...  >:D

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #255 Gepost op: 30-01-2005, 10:48:37 »
Nota bene, nog iets dat me opviel, toen de kandidaten de opdracht nabespraken en iemand uitte, wantrouwen te hebben naar de stokers (weet niet meer wie precies, Yvonne?) sprong Jim er meteen in door te zeggen : 'Als ik iemand hierin niet vertrouw dan de twee stokers wel'
Jim's humor blijft voor velen onnavolgbaar, maar ik wil niet stoken. ::rofl:: ::rofl::

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 30-01-2005, 10:51:27 »
Jim is wel een kewle gast, maar hijs zeker verdacht als mol vind ik. Hij houdt zich een beetje van de domme en kan veel invloed hebben op de groep (omdat ie zo cool doet)
Hijs zeker verdacht! Als ik niet op MM zat, vond ik hem het meest verdacht!!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 30-01-2005, 15:15:43 »
De ontdekking van de telefoon in de Dodge.

Toen de 3 "vrienden" weg reden, leunden ze achterover om de postzakken te bekijken. Er was geen telefoon te bekennen.

Enkele minuten later riep Jim ineens vanuit het niets: "Hee, er zit hier een telefoon". Vervolgens keek hij weer vooruit, alsof het zaadje gezaaid was.

Waar kwam die telefoon ineens vandaan? Groeien die daar soms spontaan?  ::oink::

Volgens mij is er gewoon 'n beetje geklooid met de volgorde in de montage. Als je goed kijkt zie je dat de Dodge nog stil staat (en dan net begint te rijden) op 't moment dat de telefoon gevonden wordt. Dat moet dus eerder zijn geweest dan 't zoeken achterin, want daar rijdt de Dodge al heel hard. Ik neem dus aan dat ze eerst die telefoon hebben gevonden, die toen los hebben gemaakt en daarna pas achterin hebben gekeken om te zien wat daar allemaal lag.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 30-01-2005, 15:23:21 »
Zal het dan nog es gaan nakijken, maar volgens mij hadden ze al 1 of meerdere zakken opgehangen... En zijn ze net weer vertrokken van nog een thuis hangen?
Want als de makers van WIDM zo gaan snijden en plakken en schudden met de beelden... tja, dan kan ik blijkbaar beter op mijn krop sla vertrouwen...

Had wel een vreemd gedachte hierover:
"Ja jongens, camera uit. Yvon, Jim en Sander, even de andere kant opkijken. Ja goed zo. Even wachten. Nee, niet omkijken Sander. Ja, jullie mogen weer, camera's aan en Jim, kijk es op de achterbank.."

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 30-01-2005, 16:39:12 »
Had wel een vreemd gedachte hierover:
"Ja jongens, camera uit. Yvon, Jim en Sander, even de andere kant opkijken. Ja goed zo. Even wachten. Nee, niet omkijken Sander. Ja, jullie mogen weer, camera's aan en Jim, kijk es op de achterbank.."

::rofl::

ja in mijn geheugen is het ook zo dat je ze eerst zakken ziet ophangen en dan krijg je : hee! een telefoon.

maar volgens mij monteren ze expres zo zodat het voor de kijker ook nog moeilijk blijft. Chronologische volgorde moet je denk ik maar vergeten.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 16:45:50 door Quuipo »