Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176928 keer)

Offline Silverstorm

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 30-01-2005, 17:32:55 »
Overigens zegt Sander dat de telefoon 'netjes op de achterbank geplakt' was. Dus tenzij Jim een potje lijm mee had...

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #261 Gepost op: 30-01-2005, 17:49:06 »
Overigens zegt Sander dat de telefoon 'netjes op de achterbank geplakt' was. Dus tenzij Jim een potje lijm mee had...
Plakbandje aan de achterkant werkt ook prima! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #262 Gepost op: 30-01-2005, 23:34:06 »

Tijdens de test zei Yvon zeker te weten wie DeMol is, maar dat wou zij niet zeggen.. Zij heeft dus gezien dat DeMol, lees Jim, in haar tassen heeft zitten rommelen op zoek naar de pot.

Zie p7 van deze topic voor uitgebreider info over deze theorie..

Tijdens die test zei Yvon ook dat DeMol het zwaar gaat krijgen, heel zwaar...

Aflevering 3, Ontmoeting bij de Dodge.
Jim kwam wat later aan dan Yvon en DeHeer. Yvon zat hem toen meteen op de huid: "Wat heb jij eigenlijk gedaan vanmorgen...". Vervolgens werden alle gangen van Jim nagetrokken..

Dit lijkt mijn theorie te ondersteunen dat Yvon gemerkt heeft dat Jim in haar tas heeft zitten wroeten, waarschijnlijk dus op zoek naar de poet..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #263 Gepost op: 31-01-2005, 00:05:35 »
Zie p7 van deze topic voor uitgebreider info over deze theorie..

Aflevering 3, Ontmoeting bij de Dodge.
Jim kwam wat later aan dan Yvon en DeHeer. Yvon zat hem toen meteen op de huid: "Wat heb jij eigenlijk gedaan vanmorgen...". Vervolgens werden alle gangen van Jim nagetrokken..

Dit lijkt mijn theorie te ondersteunen dat Yvon gemerkt heeft dat Jim in haar tas heeft zitten wroeten, waarschijnlijk dus op zoek naar de poet..

Als we de biecht van Yvon mogen geloven op het laatst (mja wat kunnen we geloven? ;)) dan verdacht Yvon op dat moment Roeland.

Kan zijn dat het over Jim ging natuurlijk ook, want voor het oog de hele tijd dat relaxte zo geëtaleerd terwijl iedereen in spanning het spel zit te spelen (ok iedereen behalve Yvonne maar die's ook nooit in beeld haast ;D)- lijkt vreemd.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 31-01-2005, 00:11:08 »
Overigens vwb dat verhaal van het telefoontje van de Mol. Lijkt toch een ander soort auto dan die dodge, wel waar Jim inzat. Wrsch stond hij even een sigaretje te roken en hebben ze ergens een telefoon neergelegd. Sws wel vaag hoe dat ging, want ik neem aan dat men elkaar wel goed in de gaten houdt en de Mol benadert de kandidaten, niet andersom zoals destijds bij de Middelpunt-opdracht in serie 3.

Je kan moeilijk gaan roepen: 'Yvon! Telefoon voor je!' ;D. Dus beetje vaag hoe dat gegaan is, moet net gedaan zijn dan op momenten dat men net alleen was van de groep.

Offline dre

• Forumlid
  • de mol werkt verslavend
« Reactie #265 Gepost op: 31-01-2005, 00:22:23 »
ik denk dat Roeland de mol was. Maar hij moest weg, en kon bovendien niet saboteren tijdens het spel. Vandaar de telefoontjes van "de Mol/productie" zodat er toch geld verloren ging tijdens het spel...zonder mol.
Jim is ingelicht over de situatie, en de nieuwe mol! Vandaar dat hij even weg was, nou jah 4,5 uur. Aardige voorbereiding toch? Kon hij mooi naar Roeland om nog enige tips te krijgen.
Gijs komt erin zodat de situatie even erg vreemd wordt, Roeland naar huis...gijs weer terug. Chaos en verwarring in de groep! Wordt de aandacht op Gijs gevestigt ipv op de nieuwe mol JIM!
Had niet gehoeven, ze waren met 9 (zonder Gijs) als Roeland naar huis gaat met 8 mensen. Als er gewoon niemand was afgevallen is Roeland weg, ipv de persoon die anders deze aflevering was afgevallen. Als Roeland niet ziek was geworden was er misschien wel iemand anders afgevallen en waren ze ook met 8 personen geweest.

Maar uiteraard kan het allemaal helemaal anders zijn. Je moet ergens een theorie vandaan halen toch?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 31-01-2005, 01:05:10 »
Overigens vwb dat verhaal van het telefoontje van de Mol. Lijkt toch een ander soort auto dan die dodge, wel waar Jim inzat. Wrsch stond hij even een sigaretje te roken en hebben ze ergens een telefoon neergelegd. Sws wel vaag hoe dat ging, want ik neem aan dat men elkaar wel goed in de gaten houdt en de Mol benadert de kandidaten, niet andersom zoals destijds bij de Middelpunt-opdracht in serie 3.

Mogelijk was dat de bewuste bingo-ochtend.
Jim liep ergens een peuk te roken (met cameraploeg bij zich), maar dan gaat de telefoon en Jim kijkt verbaasd, dan zien we even een totaal zwart beeld, en opeens zit Jim in een auto met een telefoon rustig uit een flesje te drinken, een beetje onderuit (een message from the mole is toch op zijn minst spannend), maar goed, hij is dus een auto ingegaan om een telefoon op te nemen, wiens auto is me een raadsel.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #267 Gepost op: 31-01-2005, 01:09:30 »
Wellicht productie-auto waarmee hij naar de locatie is gebracht? Misschien dat ze 's ochtends zelf mogen doen wat ze willen en dan wanneer ze willen (tot op zekere hoogte) naar de plek des onheils worden gebracht.
The British are not impressed.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 31-01-2005, 01:18:59 »

Ze zei: heeft het zwaar, niet krijgt het zwaar.

Maar ach wat weet Yvon daar nu van behalve wanneer ze zelf de mol is?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 31-01-2005, 02:03:38 »
Indien Jim bij de treinopdracht moest mollen (hij had ja gezegd toch?) dan vraag ik me af waar, hij zegt duidelijk van 3 van de bomtassen (met de naam erbij, de laatste twee en de vier na laatste) dat ze die moeten laten hangen.

Ik heb ook gezien dat Sander wel degelijk al vanaf de tas van Yvon weet wat waar hangt, slechts de eerste wist hij niet of misschien zelfs dat wel (is niet uitgezonden).

Overduidelijk (zoals bv Yvon) heeft Jim dus niets bijzonders gedaan, of hij moet de geldtassen extra stevig hebben opgehangen en de andere los. Maar doordat Sander vanaf de 2e postzak wist wat waar hing uit zijn hoofd en ze de laatste 4 wel genoteerd hadden (volgens Jim en ook weer ontkend volgens Jim) wat heeft Jim dan zichtbaar gemold?

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 31-01-2005, 02:21:47 »
Indien Jim bij de treinopdracht moest mollen (hij had ja gezegd toch?) dan vraag ik me af waar, hij zegt duidelijk van 3 van de bomtassen (met de naam erbij, de laatste twee en de vier na laatste) dat ze die moeten laten hangen.

Ik heb ook gezien dat Sander wel degelijk al vanaf de tas van Yvon weet wat waar hangt, slechts de eerste wist hij niet of misschien zelfs dat wel (is niet uitgezonden).

Overduidelijk (zoals bv Yvon) heeft Jim dus niets bijzonders gedaan, of hij moet de geldtassen extra stevig hebben opgehangen en de andere los. Maar doordat Sander vanaf de 2e postzak wist wat waar hing uit zijn hoofd en ze de laatste 4 wel genoteerd hadden (volgens Jim en ook weer ontkend volgens Jim) wat heeft Jim dan zichtbaar gemold?

Nja
1. Hij heeft zijn best niet gedaan vwb de stangen waar de tassen aan moesten zitten (maar misschien miste hij dat deel van de uitleg wel?)
2. er klopte iets wel degelijk niet bij die tassen, omdat ergens waar gezegd was dat er een rugzak was (Jim: de eerste vier hangen links) bleek geen rugzak te zijn. Of de eerste vier links nu echt links hingen (ik meen van wel) weet ik niet meer.. Wrsch was Sander de foutieve doorgever ervan. Niettegenstaande heeft Jim niet erg zijn best gedaan: Geen volgorde genoteerd, zegt: laat die telefoon maar liggen, geen beugels gemonteerd. op zijn minst houdt hij zich erg van de domme.

Ook aan de telefoon met Marc-Marie bleef hij erg vaag over de volgorde. Ok deze groep wist niet dat er geldbedragen aanhingen maar om niks te noteren over de volgorde als je een telefoon ziet (en er dus overduidelijk communicatie plaats moet vinden) is vreemd. De Mol molt vaak door zich van de domme te houden of door dingen te verzwijgen.

Ik vond de tassen erg evrwarrend weet nog steeds niet wat precies wel of niet goed is doorgegeven, aan het einde klopte het iig wel (de laatste dingen die Jim doorgaf) maar dat was in beeld. Duis misschien heeft ie er tussenin wel iets foutiefs doorgegeven, geen idee- er ging iig eea mis daarbij kennelijk.

Sws blijft het verhaal vreemd want Lottie beweert dat de dames achterin 4-5 tassen hebben laten vallen. (afgezien van die ene rugzak dus) In dat geval zou dus wel alles goed doorgegeven moeten zijn door de dodgegroep. Dus hetzij Lottie overdrijft en heeft het niet goed ingeschat (en telt ook bomzakken mee bijv) hetzij er is wel iets fout doorgegeven aan de stokers (zo Yvon beweert). Mja..

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 31-01-2005, 10:05:45 »
Ik vond 't vooral vreemd dat Jim aan de telefoon zo goed wist welke tassen ze wel en welke niet moesten nemen, dat hij dus wist waar 'n bom in zat. Hij had toch niet dat lijstje wat de stokers hadden? Volgens mij konden de vrienden helemaal niet weten welke bomtassen en welke goede tassen waren.  :-\\

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #272 Gepost op: 31-01-2005, 10:13:34 »
Ik denk dat ze hij dat van een van de stokers gehoor dheeft aan de telefoon die uitlegden wat voor lijstje ze hadden en waarom ze wilden weten welke tas waar opgehangen was ?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 31-01-2005, 10:20:42 »
Over het feit dat Jim zo stellig MM verdenkt; volgens mij verdenkt Jim steeds een ander. Da's een luxe die alleen de mol zich kan permitteren  ::tandpastasmiley:: Zonder dollen; volgens mij verdenkt Jim in de vorige aflevering 4 mensen - hij noemt tenminste 4 namen - maar daar zit MM niet bij. Derhalve wel verdacht dat hij nu zo stellig MM verdenkt terwijl hij 'm nauwelijks aan het werk heeft gezien...

Nog even over die telefoon. Zou het niet zo kunnen zijn dat de mol als 1e in de auto stapte en de telefoon heeft weggepakt om 'm pas later in het spel terug te leggen. Dit zou Jim kunnen zijn maar ook Sander. Stel dat Sander terwijl hij die ijzeren staven bekijkt snel weer de telefoon op de leuning plakt...

Het lijkt mij sws niet dat de telefoon later door de productie is neergelegd; het doel van het spel is dat stokers en vrienden met elkaar bellen. Het zou dan vreemd zijn als je niet de mogelijkheid biedt om dit te doen. Het kan natuurlijk zo zijn dat alleen aan de stokers is verteld dat ze kunnen bellen en dat de vrienden daar pas achter komen als ze gebeld worden maar dan blijft het raar dat niemand de telefoon heeft gezien. Jammer dat we niet weten in welke volgorde ze in de auto zijn gestapt...

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 31-01-2005, 10:24:38 »
Ik denk dat ze hij dat van een van de stokers gehoor dheeft aan de telefoon die uitlegden wat voor lijstje ze hadden en waarom ze wilden weten welke tas waar opgehangen was ?

Dat denk ik ook. Op een gegeven moment hebben de vrienden herleid waar ze welke tassen hebben opgehangen en de stokers gaven aan welke bommen waren. Tis weinig moeite even achter de namen te noteren dat het een bom is als je inmiddels een lijstje hebt gemaakt. Maar ik vond het ook apart. Vooral de manier hoe hij het zegt, enigzins ongeïnteresseerd. Welke vriend evt de mol is, hij/ zij moet oppassen ook niet te opvallend te zijn. Als ze met z'n 3jen staan te kijken op een lijstje en de mol-vriend geeft verkeerde info, dan hebben de andere 2 vrienden 'm natuurlijk meteen door.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 31-01-2005, 23:57:54 »
Het viel me trouwens erg op hoe Jim het iniatief nam bij de tassenopdracht, hij hing ze op, hij maakte de buizen vast etc.

Iemand van hen moet ze ook achter in de Dodge hebben geladen, we hebben niet gezien wie, maar die persoon heeft waarschijlijk wel gezien dat er ophang materiaal was.
Ik denk overigens dat Jim de zooi achterin heeft gezet, omdat Sander op gegeven moment achterin de Dodge wil kijken (waarvoor Jim en Yvon geen belangstelling tonen), en ik neem aan dat wanneer Sander de tassen schterin heeft gezet hij die buizen enzo wel gezien had, iemand heeft dus als eerste tassen op die buizen gezet, ik neem aan niet Sander want dat is de vinder van de buizen, en Yvon heeft helemaal niks ondernomen volgens eigen zeggen, dus toch Jim?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 1-02-2005, 00:11:07 »
Van de site van ErikT:

Citaat
korte promo
#  Gijs Staverman, 38 jaar, Radio en TV presentator (besturen met headset: aflevering 2)
# Isabelle Brinkman, 32 jaar, Radio en TV presentatrice (helmcamera, ?)
# Jim de Groot, 31 jaar, Acteur / Musicus (vuur maken, 2)
# Lottie Hellingman, 26 jaar, Actrice (onder water, ?)
# Marc-Marie Huijbregts, 39 jaar, Cabaretier (stuntvliegen, ?)
# Roeland Fernhout, 32 jaar, Acteur (onderaards kruipen, 2)
# Sander de Heer, 29 jaar, Radio presentator (vrachtauto, 4)
# Victoria Koblenko, 23 jaar, Actrice (trein, 3)
# Yvon Jaspers, 31 jaar, TV presentatrice (krokodillen, ?)
# Yvonne van den Hurk, 44 jaar, Actrice (stad/boevenbord, 4)

Lange promo: Het lange promotiefilmpje voor deze aflevering begon met een landend vliegtuig. Daarna tien kandidaten die voor een vliegtuig worden toegesproken door Angela (welkom in Australië), Jim met Victoria (Jezus, wat stel jij ook vragen, zeg), Roeland in een biecht (ik heb besloten om alles te liegen), Angela (vrienden), twee figuren in het donker, Yvonne?, Roeland en Lottie in helikopter, Gijs gevallen op het strand met Yvon, Marc-Marie (even stoppen Isabelle), Gijs (Je gaat mij nu verdenken) en Sander (Ja), Gijs in helikopter?, Isabelle met helmcamera, Jim (vuur gemaakt), Angela, iemand onder water, Marc-Marie in stuntvliegtuig, Roeland (moeilijk herkenbaar) kruipend door een onderaardse gang, Victoria, krokodil, Yvon (achter tralies?), Sander bestuurt vrachtauto, Yvonne met beschrijvingsbord (Name: Yvonne van den Hurk, Date of birth: 31 07 1959, Profession: Actress, Number: 23512), Yvon, Marc-Marie en Sander op het strand, Gijs, Isabelle, Victoria en Marc-Marie op het strand, Victoria alleen (De mol weet natuurlijk precies welke tas ie mee moet nemen).

Opmerkelijk is dat alle kandidaten zowel in de korte als de lange promo te zien zijn terwijl ze een opdracht doen, behalve Jim, van hem zien we alleen vrije tijd shots.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 00:22:32 door Cosma »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 1-02-2005, 03:26:24 »
Volgens mij heb ik een echte Jim-hint te pakken.

Dat Yvon is het café door de nol wordt gebeld is iets wat moet kunnen (ze waren daar nu eenmaal met zijn allen, evenzo Isabelle op de boot (die tocht is ook gezamelijk gemaakt).

Maar Jim wordt gebeld terwijl hij in zijn eentje ergens op een afgelegen plek loopt, zonder aanwezigheid van de anderen midden op straat gebeld door de mol?

De mol kon onmogelijk weten dat Jim een dergelijk ommetje ging maken (of beter de productie kon dit onmogelijk weten), en er was geen van de andere kandidaten in de buurt.

Oftewel, Jim liep daar niet zomaar, men wist dat hij daar zou lopen, óf hij wist dat hij daarheen moest, maar hoe wist hij dat, hoe kan iemand hem zonder dat de anderen dat zagen instructies geven daarheen te lopen?

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2005, 06:26:10 »
Tja, dat was sws vaag eigenlijk.

De drie van de vrienden waren er sws eerder (zo we de montage mochten geloven was de rest (collega's en stokers) per ferry onderweg?? (wordt iig gesuggereerd). Meer tijd /speling etc?

Iig de dodgers blijven dodgy ;D Vooral vwb ophangen van de zakken in het begin, zo stuntelig, dat bijna niemand die zou kunnen ringsteken volgens mij. En aan het einde iig 2 miss 3 bommen wat dus betekent dat de geldzakken waar geld te halen viel onhandig opgehangen waren (zonder beugels).

Ik heb nog een beetje een 'rare' hint naar Jim :-[ Eigenlijk lijkt het me stug dat ze dat zouden gebruiken. Wilm heeft eerder het fallus symbool op het shirt van Jim opgemerkt en de correspondentie met de vuurtoren (rossige haar). Bij het lezen van de .nl site staat een stukje over de 'cockle train', zoals deze spoorlijn genoemd werd (bij het verslag van de aflevering).
Tja weet niet lijkt mij een vrij dubieuze/ onwaarschijnlijke  hint eigenlijk  :-[  ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2005, 06:27:50 door Lorelei »

Offline molletje20

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2005, 11:41:49 »
Hoi allemaal, mijn eerste berichtje hier ::zwaai::.
Hebben jullie weleens naar de schrijfstijl van de mol gekeken (in z'n dagboek). Ik vind het meer 'mannelijk' geschreven, als ik het lees denk ik nu niet meteen bv aan Victoria die op die manier schrijft. Ik kan mij niet meer herinneren of je dit de vorige jaren duidelijk uit het dagboek kon halen, iemand anders misschien??
Sherlock Moles