Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176944 keer)

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 1-02-2005, 12:32:21 »
Ook vreemd vind ik het schampere lachje van Jim als hij hoort dat er een 'message from the mole' is. Het kan natuurlijk gewoon een verrast lachje zijn maar ik - bevooroordeeld als ik ben met Jim als mol - deacht even; natuurlijk gnuift hij, want hij kan niet gebeld worden door de mol omdat hij dat zelf is.

Sowieso dat hele bellen is raar. Isabelle zegt dat zij is gebeld maar dat ie je niet en Yvon en Jim hebben in hun vrije tijd een mobieltje bij zich. Die moet hen zijn toegestopt door de productie. Yvon zit in een kamer, dus dat klinkt logisch. Jim is echter ergens op straat. Lopen kandidaten vaker met een mobiel op straat? En waar haalt Jim het geld vandaan voor een lunch. Krijgen ze zakgeld. Zomaar wat mijmeringen...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #281 Gepost op: 1-02-2005, 12:35:20 »
Jim schrikt ook van de mobiel. Die zal dus gewoon in de buurt hebben gelegen. Bij Yvon idem denkik...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #282 Gepost op: 1-02-2005, 20:26:53 »
Ik heb nog een beetje een 'rare' hint naar Jim :-[ Eigenlijk lijkt het me stug dat ze dat zouden gebruiken. Wilm heeft eerder het fallus symbool op het shirt van Jim opgemerkt en de correspondentie met de vuurtoren (rossige haar). Bij het lezen van de .nl site staat een stukje over de 'cockle train', zoals deze spoorlijn genoemd werd (bij het verslag van de aflevering).
Tja weet niet lijkt mij een vrij dubieuze/ onwaarschijnlijke  hint eigenlijk  :-[  ::schaam::

Zelfs bij de AVRO is niets wat het lijkt..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 1-02-2005, 20:33:57 »
En waar haalt Jim het geld vandaan voor een lunch. Krijgen ze zakgeld.

Ik weet nog van de vorige series dat de kandidaten een bedrag kregen, zou 1000 Euro zijn ofzo, waar ze het de hele 3 weken mee moesten doen.
In de eerste serie werd het geld met name door Deborah (toen DeMol) verspild, tot ze het bij 1 van de laatste opdrachten juist goed konden gebruiken. Ze moesten zo snel mogelijk naar Sydney(?). Er was maar net genoeg geld voor 1 treinkaartje, waar Deborah direct beslag oplegde. Hierdoor moesten de anderen liften en kwamen in tijdnood.
Of ze het gered hadden weet ik niet meer, net zoals ik nu deze opdracht beschreef, details weet ik niet meer exact.

In ieder geval lijkt het me waarschijnlijk dat ze nu ook weer zakgeld hebben gekregen.. hoe kunnen ze anders boodschappen doen.. Het is niet in beeld gebracht, ook niet duidelijk wie de Kas beheert (Yvon beheert alleen de Pot), was toen altijd wel strijd. Want DeMol kon toen ook geld uit de Kas laten verdwijnen.. door bv extra ansichtkaarten te kopen voor zieke mede-kandidaten (Sander kocht toch een kaartje voor Roeland?

Zo.

Offline webbie

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 1-02-2005, 21:17:58 »
Jim schrikt ook van de mobiel.

Als hij de mol was, was hij niet geschrokken natuurlijk...
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 1-02-2005, 21:32:33 »
Jim in de teaser: "ik heb vuur gemaakt"

Jim in intro: "With the flame in the pipe"

Angela introduceert het spel: voor een VUURtoren

Het stookgedrag van DeMol

Zullen er meer vurige fragmenten/uitspraken zijn van Jim of DeMol?

???

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #286 Gepost op: 2-02-2005, 00:09:38 »
En waar haalt Jim het geld vandaan voor een lunch. Krijgen ze zakgeld.
Lijkt me wel. Ze moeten toch eten?!
The British are not impressed.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 2-02-2005, 12:05:32 »
Thanks voor de zakgeld info. Kon natuurlijk ook zijn dat de crew indien nodig geld betaalde, bij bijv. boodschappen. Vraag me niet hoe zo'n snuiter heet, maar volgens mij loopt en naast de beeld- en geluidsmensen altijd nog een assistent(e) mee (productieassistent, wellicht?).

Over vuurtorens gesproken, wisten jullie dat er bij Fremantle 2 vuurtorens zijn die North Mole en South Mole heten? Volgens mij komen ze nog in Fremantle.  ::tandpastasmiley::

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
« Reactie #288 Gepost op: 2-02-2005, 18:22:00 »
Eigenlijk is alles al gezegd over Jim de mol!
Ik weet niet of hij het van begin af aan is geweest, want daar verdenk ik Roeland nog steeds van.

Toen Jim zijn telefoontje kreeg (wie, wat en waar???) is de stem van de mol NIET hoorbaar. We weten alleen van Jim dat hij gebeld is. Jim zegt tegen Yvon en Sander dat hij uren aan het wachten is geweest. Zij hebben hem gezien, daar waar hij niet hoorde. Hij werd ook een beetje ongerust toen ze hem zijn alibi wilden controleren.

Waar kan ik de vragen zien welke de kandidaten hebben moeten beantwoorden bij de executie van Gijs. Zijn er al meer testen geweest?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #289 Gepost op: 2-02-2005, 18:26:23 »
Eigenlijk is alles al gezegd over Jim de mol!
Ik weet niet of hij het van begin af aan is geweest, want daar verdenk ik Roeland nog steeds van.

Toen Jim zijn telefoontje kreeg (wie, wat en waar???) is de stem van de mol NIET hoorbaar. We weten alleen van Jim dat hij gebeld is. Jim zegt tegen Yvon en Sander dat hij uren aan het wachten is geweest. Zij hebben hem gezien, daar waar hij niet hoorde. Hij werd ook een beetje ongerust toen ze hem zijn alibi wilden controleren.

Waar kan ik de vragen zien welke de kandidaten hebben moeten beantwoorden bij de executie van Gijs. Zijn er al meer testen geweest?

Volgens mij is er niet gebelt door de Mol. Maar door die Engelstalige pip die we ook al zagen bij Yvon.

Ik vond hem overigens ook niet verdacht bij het controleren van zijn 'alibi'.
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #290 Gepost op: 2-02-2005, 18:37:37 »
Volgens mij is er niet gebelt door de Mol. Maar door die Engelstalige pip die we ook al zagen bij Yvon.

Ik vond hem overigens ook niet verdacht bij het controleren van zijn 'alibi'.
Wat is een pip. ???
Jim vertelt zelf dat hij gebeld is en wat hem is verteld. Dat is dus het enige dat we zeker weten, de rest is een aanname. :)

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #291 Gepost op: 2-02-2005, 18:40:45 »
Wat is een pip. ???
Jim vertelt zelf dat hij gebeld is en wat hem is verteld. Dat is dus het enige dat we zeker weten, de rest is een aanname. :)

Ja we zien dat ie gebelt wordt, mja... dat zegt niets in principe.

En een pip?
Das een pipo, zonder o...  ::rofl::
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #292 Gepost op: 2-02-2005, 18:43:01 »
oooooooo !!  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-02-2005, 18:46:10 door Castor_en_Pollux »

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #293 Gepost op: 3-02-2005, 00:43:26 »
Het is Jim!!!

Hij heeft gefoefeld met de lootjes.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 3-02-2005, 00:54:28 »
Het is Jim!!!

Hij heeft gefoefeld met de lootjes.

Op tape is daar niets van terug te zien, wel toevallig dat het zijn hoedje inging, maar imo viel er niets te foefelen.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #295 Gepost op: 3-02-2005, 01:06:42 »
Op tape is daar niets van terug te zien, wel toevallig dat het zijn hoedje inging, maar imo viel er niets te foefelen.

Nee tuuk niet, jij ziet alleen wat je wil zien. Ook niet gehoord dat iemand zei: Wat doe jij raaaaaaar zeg.
Kan me nog herinneren dat er in vorige afleveringen wel gezegd werd dat er gesjoemeld was.

Trouwens dat heb je snel bekeken op tape ;D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 3-02-2005, 02:24:47 »
Nog iets mbt Jim, Yvon en Isabelle worden gebeld door iemand die namens de mol belt, bij Jim zegt Angela: Jim heeft buiten de groep een rendez-vous met DE MOL.
Werd hij niet gebeld door die meneer met het balkje maar door de mol zelf, of kiest Angela haar woorden verkeerd?

"rendez-vous" is ook wat vreemd gekozen.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 3-02-2005, 03:40:30 »
>>>>>HINT<<<<<

Wanneer Jim gebeld wordt door 'de mol' zit hij toch opeens in een auto? Wanneer je goed kijkt zie je in het laatste shot (nadat hij "dan zeg ik 'ja' zegt en zich naar voren beweegt dat hij de autogordel om heeft.
Waarom heeft hij die gordel om in een stilstaande auto, wat doet hij sowieso in die auto, waar is hij geweest?

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #298 Gepost op: 3-02-2005, 08:01:20 »
Dat zijn precies de conclusies en de vraagtekens die ik mij heb gesteld.

Je hoort bij Jim de mol NIET spreken. We weten allen uit zijn reactie dat hij door de mol gebeld is.
Ik vraag mij ook af wanneer de scene is opgenomen. Hij zit in een auto. Is dit de auto van de opdracht. Ik zou eigenlijk moeten nakijken of Angela sleutels overhandigd bij het uitleggen van het spel. Kan Jim zomaar in de auto gaan zitten. En als dat niet kan, dan is Jim dus "pas gebeld" toen hij aan de postzakken opdracht begon. Zien we Jim spreken door de telefoon?? Volgens mij niet, want hij drinkt vooral. (ol heb geprobeerd te zien wat er op het flesje staat, waaruit hij drinkt).

Het gedoe met rendez vouz (bekt lekker) is en blijft vreemd. Angela zegt als voiceover: Jim heeft een rendez-vous met de mol, maar weet dat nog niet??
Kun je een afspraak hebben zonder het zelf te weten?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 3-02-2005, 09:15:16 »
Bij de treinopdracht vraagt Lottie van het briefje. Yvon zegt dan: ,,Die volgorde van dat briefje... Wij hebben willekeurige volgorde gedaan.'' Jim zegt dan terecht: Welk briefje? Zegt dat iets over Jim of over Yvon?