Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176978 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 3-02-2005, 09:39:24 »
Aan Yvon's intonatie als ze zegt 'Die volgorde van dat briefje?' blijkt dat ze beiden niet weten waar Lottie het over heeft. Zij hebben namelijk geen lijst gekregen, Lottie en MM wel.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 3-02-2005, 18:12:27 »
Vindt niemand het nou verdacht dat Jim tijdens 'het message from the mole' de autogordel om heeft? (zie laatste shot wanneer hij naar voren buigt)

Zoiets geeft toch te denken dacht ik zo?

« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 18:15:37 door Cosma »

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #302 Gepost op: 3-02-2005, 18:30:17 »
Vindt niemand het nou verdacht dat Jim tijdens 'het message from the mole' de autogordel om heeft? (zie laatste shot wanneer hij naar voren buigt)

Ja zeg.. hij (v)rij(d)t veilig :o :o ::rofl::

Nja goed miss is het vreemd maar zitten we niet te ver in teveel hoekjes te zoeken? :)Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hem niet verdenk natuurlijk  ::tandpastasmiley::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 3-02-2005, 18:37:28 »
Ja zeg.. hij (v)rij(d)t veilig :o :o ::rofl::

Hij zit in een stilstaande auto een telefoontje te ontvangen, dus  vanwaar die autogordel  ???

Citaat
Nja goed miss is het vreemd maar zitten we niet te ver in teveel hoekjes te zoeken?

Ik denk het niet, om welke reden zou Jim buiten de groep om 's morgens vroeg autoritjes maken?

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #304 Gepost op: 3-02-2005, 21:34:10 »

Jim heeft 4enhalf uur over gedaan om te plassen... jaja, Misschien heeft hij onderwijl wel een rendez-vous-tje gehad met de Messenger?

Zal vanavond nog es herzien, maar als hij autorijdt, moet je af en toe in de achteruitkijkspiegel kijken. Keek hij ook ergens in zo'n spiegel terwijl hij telebelde?
Ga het vannacht nog es nakijken, maar mocht het zo zijn, dan heeft hij dus idd een soort van rendez-vous-tje gehad met DeMol, oftewel zijn spiegelbeeld.
Dit doet wel weer heel sterk denken aan de eerste afl. in Lisse, toen iemand vroeg WieDeMol is en hij toen richting een spiegel wees....

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 3-02-2005, 22:07:59 »
Wat ik me afvraag... Jim hangt een postzak goed, die Yvon aan de verkeerde kant van de paal hangt. Heeft iemand gezien welke postzak dat was en wat er dus in zat? Als het geld was, had hij het zeker niet moeten doen/gedaan.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #306 Gepost op: 3-02-2005, 22:12:28 »
Wat ik me afvraag... Jim hangt een postzak goed, die Yvon aan de verkeerde kant van de paal hangt. Heeft iemand gezien welke postzak dat was en wat er dus in zat? Als het geld was, had hij het zeker niet moeten doen/gedaan.
Jim hangt de rugzak van Yvonne goed en dus geen postzak.

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 3-02-2005, 22:21:39 »
Wat vinden jullie? Zou een mol dat doen? Laat lekker verkeerd hangen, zou ik zeggen. Als je mazzel hebt, hangt ze de geldzakken ook verkeerd. Tegen de tijd dat je aan de bommen toe bent, kun je altijd nog een brainwave krijgen...

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #308 Gepost op: 3-02-2005, 23:04:04 »
Wilm,

Ik heb het nog eens nagekeken, maar je hebt wel degelijk gelijk!!!
Jim zit in een (stilstaande) auto.
Hij kijkt in zijn spiegeltje (van de zonneklep) en zegt (in de spiegel: messege from the mol!!!!!!

Als hij later vertelt over dit telefoontje is op de achtergrond ook een spiegeltje te zien. Misschien is dat bij de andere kandidaten ook.....??
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 23:09:20 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2005, 23:07:22 »
Jim en zijn spiegelbeeld

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2005, 23:15:47 »
Ik zie Jim maar één keer.  ;)

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2005, 23:28:26 »
Heeft het alleen die waarde als het spiegelbeeld zichtbaar is???

Als je feitelijk kijkt naar wat er gebeurt...

Jim kijkt in de spiegel als hij zegt: bericht van de mol...

Vervolgens zegt hij als voiceover dat de mol vraagt:
Wil je tegemoet gekomen worden in 3 vragen die gestld worden in een volgende test?? (aan Jim wordt NIET gevraagd GEEN geld te verdienen...)

Nadat hij in de spiegel heeft gekeken zegt hij in de auto: dan zeg ik ja. Maar zuiver bekeken: op welke vraag?? Ik zit nog aan de theorie dat Roeland mol nummer 1 was en op de vraag: Jim, wil jij onze nieuwe mol zijn zegt hij Ja. Wat hij er later over zegt... tja.... dat kan alles zijn....

Klopt het dat er in Australie links wordt gereden? De rijder zit rechts? Dan zat Jim als bijrijder met zijn gordel om in een auto (tegen een groen wandje).

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2005, 23:34:59 »
Jim en zijn spiegelbeeld

Kun je ook een cap maken van de laatste take (waarin hij: "I'll say yes then" zegt, naar voren buigt en) waarin je duidelijk kunt zien dat hij de autogordel om heeft maken svp?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2005, 23:39:54 »
Heeft het alleen die waarde als het spiegelbeeld zichtbaar is???
Nee het heeft mi niet per definitie een hele grote waarde ook al is het spiegelbeeld zichtbaar.

Als je feitelijk kijkt naar wat er gebeurt...
Jim kijkt in de spiegel als hij zegt: bericht van de mol...
We kunnen niet zien waar Jim exact naar kijkt, de camera vertekent, en zeker niet of hij focust. Veel mensen kijken bij nadenken wat omhoog. Dat Jim kijkt in de spiegel is dus een aanname.

Klopt het dat er in Australie links wordt gereden? De rijder zit rechts? Dan zat Jim als bijrijder met zijn gordel om in een auto (tegen een groen wandje).
Klopt in Australie wordt links gereden en Jim zit op de plek van de bijrijder.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 00:08:24 door Castor_en_Pollux »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2005, 23:41:51 »

Zal vanavond nog es herzien, maar als hij autorijdt, moet je af en toe in de achteruitkijkspiegel kijken. Keek hij ook ergens in zo'n spiegel terwijl hij telebelde?

We zien hem niet rijden, het is het moment dat hij gebeld wordt door de mol en opeens in een auto zit, helemaal op het eind van zijn gesprek met 'de mol' buigt hij naar voren en zie je dat hij de autogordel omheeft.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #315 Gepost op: 3-02-2005, 23:42:21 »
Lilith,

Bedankt voor het plaatsen van dit plaatje, had nog geen tijd gehad om de afleveringen te herzien (zal wel weer nachtwerk worden straks..), maar je zit duidelijk dat Jim oog in oog contact heeft met DeMol; het rendez-vous-tje dus... En dat wij DeMol niet te zien krijgen.. tuurlijk niet, dat komt pas in de laatste aflevering.

Ik geloof niet dat Jim de taak van Roeland heeft overgenomen, zie eerdere posts in deze topic, denk eerder dat hij in gesprek is met TheMessenger... om te horen dat Isabelle en Yvon hebben gehapt op zijn aanbod.
Hierdoor wist Jim dat Yvon zou gaan Mollen, hij kon keurig de tassen weer goed hangen, om zo minder verdacht over te komen bij DeHeer en Yvon, wetende dat Isabelle even later de boel toch weer zal gaan saboteren.

Ga vannacht zeker dit stukje nog es goed bekijken, als ik meer ontdek, horen/lezen jullie het wel.

::trots::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 4-02-2005, 00:10:33 »
Volgens mij zit-ie gewoon zijn ontbijt tussen zijn tanden uit te peuteren en kijkt hij in het spiegeltje hoe dat karweitje vordert...

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #317 Gepost op: 4-02-2005, 00:24:38 »
Volgens mij zit-ie gewoon zijn ontbijt tussen zijn tanden uit te peuteren en kijkt hij in het spiegeltje hoe dat karweitje vordert...

Niets is wat het lijkt  ;D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 4-02-2005, 00:35:39 »
>>>HINT<<<

Bij de Dodge-treinopdracht komt Jim iets verlaat aanlopen, dat is niet zo raar, behalve dan dat hij zijn flink bepakte rugzak omheeft  ???
Yvon noch Sander hebben hun rugzak om, en evenmin de stokers/collega's die later aankomen lopen voor de treinopdracht hebben hun rugzak meegenomen.
Zelfs wanneer Sander Yvon en Jim de gangen van Jim van de afgelopen uren nagaan blijft Jim met zijn zwaar uitziende rugzak om wandelen  ???

Jim is dus wel degelijk ergens geweest en heeft mogelijk de nacht niet eens doorgebracht met de rest van de groep (gezien zijn autorit en rugzak).

Iemand een verklaring voor de rugzak van Jim opeens? Die had hij toch net als alle anderen in het hotel kunnen achterlaten?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 00:39:32 door Cosma »

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #319 Gepost op: 4-02-2005, 00:40:20 »
Hij heeft konijnenpakken gepast, en er een megegonmen om te oefenen
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos