Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176970 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 4-02-2005, 01:08:49 »
Hij heeft konijnenpakken gepast, en er een megegonmen om te oefenen

::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 4-02-2005, 02:33:35 »
Hij heeft konijnenpakken gepast, en er een megegonmen om te oefenen

Ik probeer hier serieuze hints te signaleren  >:(

;)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #322 Gepost op: 4-02-2005, 04:36:54 »
Ik probeer hier serieuze hints te signaleren  >:(

;)

Carnaval in Adelaide? ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #323 Gepost op: 4-02-2005, 07:54:23 »
>>>HINT<<<

Bij de Dodge-treinopdracht komt Jim iets verlaat aanlopen, dat is niet zo raar, behalve dan dat hij zijn flink bepakte rugzak omheeft  ???
Yvon noch Sander hebben hun rugzak om, en evenmin de stokers/collega's die later aankomen lopen voor de treinopdracht hebben hun rugzak meegenomen.
Zelfs wanneer Sander Yvon en Jim de gangen van Jim van de afgelopen uren nagaan blijft Jim met zijn zwaar uitziende rugzak om wandelen  ???

Jim is dus wel degelijk ergens geweest en heeft mogelijk de nacht niet eens doorgebracht met de rest van de groep (gezien zijn autorit en rugzak).

Iemand een verklaring voor de rugzak van Jim opeens? Die had hij toch net als alle anderen in het hotel kunnen achterlaten?

Dat is in ieder geval goed opgemerkt. Ik heb de beelden bekeken en het klopt. Ik vraag mij alleen af hoe het komt dat Jim en "zijn vrienden" 4,5 uur hebben moeten wachten en dat de collega's over zee vervoerd worden....

Begrijpt iemand hoe dat zit?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #324 Gepost op: 4-02-2005, 07:58:48 »

Dan zat Jim als bijrijder met zijn gordel om in een auto (tegen een groen wandje).

Ik probeer middels de beelden te achterhalen waar dat groene wandje is en om welke auto het gaat.

Ik kan het niet ontdekken.
Heeft iemand een suggestie?

Offline tinman

• Forumlid
  • ...zodat ik je goed kan zien!
« Reactie #325 Gepost op: 4-02-2005, 16:10:42 »
wat ik hier nog niemand heb horen zeggen, en het viel me vandaag in de herhaling op... Jim krijgt telefoon van de Mol, schrikt (een beetje overdreven, je hoort toch wel eens vaker telefoons afgaan?), en je hoort hem dan afwisselend met het interview in de hotelkamer vertellen dat hij een aanbod kreeg. Maar hij vertelt nergens wat dat aanbod precies is, alleen dat de afsluitende zin was 'We'll be in contact'. En dat was het laatste wat hij hoorde. Hoe heeft hij geweten wat de bedoeling was? Dat plus het verhaal van de spiegel wat ik hier nu lees, zet me aan het denken!
Yvon Jaspers komt uitgebreid aan het woord hoe ze de opdracht saboteerde, maar Jim verantwoord zich nergens.
Bovendien, tijdens Wie van de 3 zegt hij heel overdreven 'IK ben Marc-Marie Huijbrechts'. Zijn verontschuldigingen erachteraan, 'Toen hadden de meeste al zoiets van...hmmm'. Dat is natuurlijk erg naïef, en kan goed een poging tot sabotage zijn.
Ik verdacht Jim eigenlijk nog niet zo, maar ik houd hem nu extra in de gaten.

Offline tinman

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 4-02-2005, 16:18:02 »
oh en dan nog iets... in het dagboek van de mol staat
"Oh ja, ik heb een paar hulpmollen ingeschakeld"

Ik mag aannemen dat de woordkeuze van de dagboeken wel drie keer gecontroleerd wordt, dus het woord 'paar' impliceert twee (andere) hulpmollen. Dat wijst niet direct naar Jim, maar geeft wel te denken.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #327 Gepost op: 4-02-2005, 16:23:21 »
wat ik hier nog niemand heb horen zeggen, en het viel me vandaag in de herhaling op... Jim krijgt telefoon van de Mol, schrikt (een beetje overdreven, je hoort toch wel eens vaker telefoons afgaan?), en je hoort hem dan afwisselend met het interview in de hotelkamer vertellen dat hij een aanbod kreeg. Maar hij vertelt nergens wat dat aanbod precies is, alleen dat de afsluitende zin was 'We'll be in contact'. En dat was het laatste wat hij hoorde. Hoe heeft hij geweten wat de bedoeling was? Dat plus het verhaal van de spiegel wat ik hier nu lees, zet me aan het denken!
Yvon Jaspers komt uitgebreid aan het woord hoe ze de opdracht saboteerde, maar Jim verantwoord zich nergens.
Jim hoeft zich nergens voor te verantwoorden, want het is niet objectief vast te stellen dat hij iets gesaboteerd heeft bij de treinopdracht.

Waarom zouden we niet alles gezien hebben en als we niet alles gezien hebben, wat zou de reden zijn om niet volledig het door jou gesuggereerde gesprek in beeld te brengen?

Offline tinman

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 4-02-2005, 16:37:51 »
heel simpel, er was niemand aan de andere lijn...

Jim zegt een paar keer 'Yes' en in het interview vertelt hij het verhaal erbij.

De treinopdracht komt nu op mij over alsof Yvon de boel bewust saboteert, Sander zich alleen maar op haar concentreerd, en Jim eigenlijk niets hoeft te doen. Zoals je zegt, er valt nergens te zien dat hij iets saboteert. Sterker nog, hij wijst Sander zelfs op de telefoon op de achterbank. Terwijl hij zogenaamd een aanbod heeft gekregen om de Mol te zijn.
Nu ik terug begin te denken, riep hij erg vaak in de eerste afleveringen, 'Ik lig er toch over een paar dagen uit.' Goede manier om jezelf onschuldig te verklaren.

Maaaarrrr... het blijft bij dit programma spijkers op laag water zoeken. Na de aflevering van vanavond is er op z'n minst een kandidaat weg, dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #329 Gepost op: 4-02-2005, 16:43:56 »
heel simpel, er was niemand aan de andere lijn...

Jim zegt een paar keer 'Yes' en in het interview vertelt hij het verhaal erbij.

Jij neemt nu aan dat Jim het gesprek verzonnen heeft. Waarom verzint hij dan de opdracht er niet bij? Stel hij is de mol, dan weet hij dat de hulpmollen die wel gehad hebben.

Offline tinman

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 4-02-2005, 17:26:25 »
Misschien omdat dit een hint is? Hints zijn nu eenmaal dingen die opvallen. Als het me niet opgevallen was, had ik het hier niet gemeld. Het is een vreemde knik in zijn verhaal. Hoe je het ook wend of keert, voor aflevering drie blijft het bij iedere kandidaat bij een gevoel....

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #331 Gepost op: 4-02-2005, 17:39:09 »
Misschien omdat dit een hint is?  Hints zijn nu eenmaal dingen die opvallen. Als het me niet opgevallen was, had ik het hier niet gemeld. Het is een vreemde knik in zijn verhaal. Hoe je het ook wend of keert, voor aflevering drie blijft het bij iedere kandidaat bij een gevoel....
En daarmee wordt TV gemaakt.  ::ok::

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #332 Gepost op: 4-02-2005, 18:55:09 »
Bovendien, tijdens Wie van de 3 zegt hij heel overdreven 'IK ben Marc-Marie Huijbrechts'. Zijn verontschuldigingen erachteraan, 'Toen hadden de meeste al zoiets van...hmmm'. Dat is natuurlijk erg naïef, en kan goed een poging tot sabotage zijn.
Ik verdacht Jim eigenlijk nog niet zo, maar ik houd hem nu extra in de gaten.

Ik heb dat stuk van Jim aan de telefoon nu zovaak terug gezien dat het bij mij meer vragen oproept dan antwoorden.
Idd je hoort wel vaker (mobiele) telefoons, maar waar bevind deze zich dan???
En hoe komt het dat Jim ineens in de auto zit?

Ook weten we niks van zijn opdracht. Wel dat Yvon J. bijdehand (of wantrouwned...) zegt: jij hebt een speciale opdracht...
Op grond waarvan zegt zij dat?

De sabotage die we eventueel Jim zouden kunnen aanrekenen is dat hij achteraf zegt dat hij bij zak 4 of 5 zich afvraagt waarom hij de volgorde niet opschrijft, maar dit vervolgens toch niet doet. En hij weet ook niet waarom....

Ik ben toe aan nieuwe informatie!!! Nog even :-)

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #333 Gepost op: 4-02-2005, 18:56:06 »
Nog even over die vogels.. (mijnheer de uil/ fabeltjeskrant/ eagle rock- terugkerend thema) ;D

Ik lees net dat Jim Carter 'the birdman' Birdy speelde in de musical Hair ? (zie derde muzikale aanwijzing topic)

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #334 Gepost op: 4-02-2005, 19:19:17 »
Nog even over die vogels.. (mijnheer de uil/ fabeltjeskrant/ eagle rock- terugkerend thema) ;D

Ik lees net dat Jim Carter 'the birdman' Birdy speelde in de musical Hair ? (zie derde muzikale aanwijzing topic)

Zie pagina 8 muzikale hints topic  ;), derde laatste bericht
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 4-02-2005, 21:39:12 »
Jim is natuurlijk 't meest verdacht neergezet vanavond! Hij verwisselt 't koffertje zonder dat iemand 't merkt en zegt daarna dat hij eerder was dan Isabelle. Iedereen gelooft dit zomaar en dat levert de groep uiteindelijk veel minder geld op. Erg vreemd, maar zo duidelijk naar voren gebracht dat ik 't eik 'n beetje té verdacht vind en daarom weer niet zo mols. Ik ben er geloof ik nog niet zo uit over Jim.  :-\\

Offline Wilco

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 4-02-2005, 21:41:21 »
Vanavond in de auto had Jim een zwarte haarspeld op zijn pet... Had hij die meegenomen bij het weghalen van het notitie boekje van Isabella??? ::vergroot::

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 4-02-2005, 22:01:27 »
Vanavond in de auto had Jim een zwarte haarspeld op zijn pet... Had hij die meegenomen bij het weghalen van het notitie boekje van Isabella??? ::vergroot::

Hij heeft zelf ook lang haar, misschien doet hij daar zo af en toe weleens een haarspeldje in  ;)

Offline Aragorn

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 4-02-2005, 22:08:54 »
Jim is natuurlijk 't meest verdacht neergezet vanavond! Hij verwisselt 't koffertje zonder dat iemand 't merkt en zegt daarna dat hij eerder was dan Isabelle. Iedereen gelooft dit zomaar en dat levert de groep uiteindelijk veel minder geld op. Erg vreemd, maar zo duidelijk naar voren gebracht dat ik 't eik 'n beetje té verdacht vind en daarom weer niet zo mols. Ik ben er geloof ik nog niet zo uit over Jim.  :-\\
Daar komt nog bij dat hij errug goed zijn best deed als bijrijder in de truck, en doordramde om antwoord op zijn vraag te krijgen op het moment dat de man met de koffer er vandoor gaat :-\\
In de ban van de Mol

Offline tinman

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 4-02-2005, 22:13:57 »
Jim ging bij de Road Train test inderdaad niet echt de mist in... mijn twijfels heb ik hierover

Bij het kofferspel is inderdaad zijn actie wel verdacht. Heeft hij echt niet gezien dat Isabelle eerder was, of was dit inderdaad een slimme manier om het spel te verzieken? Voorlopig is hij echter mijn mol. Bij gebrek aan beter eerlijk gezegd!