Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 176988 keer)

Offline Gerrit K

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 5-02-2005, 00:09:41 »
Dat is op zich ook prima, maar als je het niet erg vindt streep ik Jim voorlopig door (met potlood)

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #361 Gepost op: 5-02-2005, 00:30:11 »
Of juist wel...En doorals superfanatieke kandidaat toch nog 500 euro verdienen....Die koffer met 3000 euro in de handen van de hulpmol duwen 8)
Gijs pakt de koffer en blijkt hem later aan Isabelle te hebben gegeven, tenminste dat verteld Isabelle.
Dan slaagt de hulpmol Isabelle vervolgens in haar opzet om de koffer te verwisselen en duidelijk gezien te worden. Nu is er voor de mol de maximaal gunstige situatie onstaan. Het voor de groep maximale nu nog te behalen resultaat is 1500 euro.
De kans dat dit resultaat niet wordt behaald is behoorlijk groot. Op dat moment gaat Jim zonder enige bedenktijd razendsnel de koffer verwisslen, waardoor de schade in ieder geval op dat moment 3500 euro minder is. Dit is voor de groep een behoorlijk gunstige actie.
De vraag is bovendien waarom Jim(edit, in het geval hij de mol zou zijn) als hij direkt de aktie van Isabelle teniet doet, Isabelle ingezet zou hebben. Wanneer zijn aktie mislukt zou zijn, zou het hem bovendien juist verdacht gemaakt hebben.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 01:34:26 door Castor_en_Pollux »

Offline Anzjie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #362 Gepost op: 5-02-2005, 00:39:27 »
Gijs pakt de koffer en blijkt hem later aan Isabelle te hebben gegeven, tenminste dat verteld Isabelle.
Dan slaagt de hulpmol Isabelle vervolgens in haar opzet om de koffer te verwisselen en duidelijk gezien te worden. Nu is er voor de mol de maximaal gunstige situatie onstaan. Het voor de groep maximale nu nog te behalen resultaat is 1500 euro.
De kans dat dit resultaat niet wordt behaald is behoorlijk groot. Op dat moment gaat Jim zonder enige bedenktijd razendsnel de koffer verwisslen, waardoor de schade in ieder geval op dat moment 3500 euro minder is. Dit is voor de groep een behoorlijk gunstige actie.
De vraag is bovendien waarom Jim als hij direkt de aktie van Isabelle teniet doet, Isabelle ingezet zou hebben. Als Jim z´n aktie mislukt zou zijn zou het hem bovendien juist verdacht gemaakt hebben.

Hij roept met een stalen gezicht: Ga nu!!!! Als gijs daar nog staat te murmelen over de koffertejes.

Hij weet in de chaos nog het laatste koffertje mee te nemen...Isabella weet op de een of andere maniet dat Pete nog moet bellen ( foontje van de mol) en op dat moment verwisseld Jim de koffer na de val van Isabelle die natuurlijk niet onopgemerkt blijft in zo'n hal/complex
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 5-02-2005, 00:47:17 »
De vraag is bovendien waarom Jim als hij direkt de aktie van Isabelle teniet doet, Isabelle ingezet zou hebben. Als Jim z´n aktie mislukt zou zijn zou het hem bovendien juist verdacht gemaakt hebben.

Ja, echt helemaal mee eens! Jim wordt wel verdacht neergezet, en doet daar zelf door zijn manier van doen en zijn uitspraken ook wel een schepje bovenop, maar al met al is hij in die opdracht veel te positief bezig geweest voor de groep terwijl dat niet had gehoeven. En om nou te zeggen dat hij dit deed om credit op te bouwen... wel dure credit dan. ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 5-02-2005, 00:53:35 »
Ja, echt helemaal mee eens! Jim wordt wel verdacht neergezet, en doet daar zelf door zijn manier van doen en zijn uitspraken ook wel een schepje bovenop, maar al met al is hij in die opdracht veel te positief bezig geweest voor de groep terwijl dat niet had gehoeven. En om nou te zeggen dat hij dit deed om credit op te bouwen... wel dure credit dan. ;)

Ik vind juist dat hij hierdoor al niet verdacht wordt neergezet!!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #365 Gepost op: 5-02-2005, 00:57:58 »
Misschien bedoelen jullie allemaal hetzelfde, maar zie ik nu ineens het licht  ::bravo::

Het blijft door de aanwezigheid van de anderen altijd een gok hoe de dingen uitpakken...

Waarom zou er een beroep worden gedaan op Isbelle bijvoorbeeld met de opdracht zo zichtbaar en opvallend mogelijk de koffer te bemachtigen waarbij de kans dat zij gezien zou worden (en dus de groep niets zou winnen) tot 0 wordt gereduceerd.
In de totale chaos die zou ontstaan.... zou Jim zijn slag kunnen slaan... het was wellicht een gok, maar de mol handelde snel en professioneel...

Ja, ik ben hardnekkig..... juist in het dubbele zit voor mij ook een verdenkmaking.......

Ik moet geloof ik in aflevering 5 van het tegendeel overtuigd worden...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline daakhaos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #366 Gepost op: 5-02-2005, 00:59:36 »
Nou, ik streep hem echt door hoor nu. Ze stonden op -3000 (Isabelle kijkt hem *recht* in de ogen!) en hij maakt er +500 van. Waarom zou je dan in godsnaam nog Isabelle inzetten als hulpmol?  ???

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 5-02-2005, 01:02:56 »
Ik vind juist dat hij hierdoor al niet verdacht wordt neergezet!!
Ja, oké. Met verdacht neerzetten bedoel ik meer dingen als dat ze aan het eind ineens een shot laten zien van hem, in z'n eentje rustig weglopend al spelend op zijn mondharmonica, enz.. Zo van 'iedereen is in discussie, maar de Mol maakt zich nergens druk om', of zo. ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 5-02-2005, 01:07:02 »
Ja, oké. Met verdacht neerzetten bedoel ik meer dingen als dat ze aan het eind ineens een shot laten zien van hem, in z'n eentje rustig weglopend al spelend op zijn mondharmonica, enz.. Zo van 'iedereen is in discussie, maar de Mol maakt zich nergens druk om', of zo. ;)

Hahahaah je word frussie  8) 8) ::rofl::

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 5-02-2005, 01:34:36 »
Isabelle werd herkent en Jim zag dit (hij kon het na afloop precies vertellen) dus dat koffertje omwisselen zou dan geen mollenstreek zijn.

Precies, hij zag haar vallen (na haar koffer-wissel) en zelfs dat ze die man recht aangekeken had, en toch beweerd hij als eerste te hebben gewisseld, terwijl hij na de wissel direct wegrende, dus hoe zou hij (indien eerste) die val hebben kunnen zien?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 01:47:08 door Cosma »

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 5-02-2005, 01:42:30 »
Jim (de mol) was dus bezig met schadebeperking

Is dat zo?, hij hield stug vol dat hij als eerste had gewisseld, dus moest de groep alsnog van alles uithalen om de vermeende 3000 veilig te stellen.

Indien hij naar waarheid had gezegd als 2e te hebben gewisseld dan hadden ze nog een keer kunnen proberen te wisselen (a 3000) want voor die slechts 500 neem je wel het risico dunkt me.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 5-02-2005, 01:54:12 »
Indien hij naar waarheid had gezegd als 2e te hebben gewisseld dan hadden ze nog een keer kunnen proberen te wisselen (a 3000) want voor die slechts 500 neem je wel het risico dunkt me.
Maar hoe groot was de kans geweest dat dat ook gelukt was? En waarom nog al die toeren uithalen om de koffer onzichtbaar om te wisselen, als Isabelle er al voor gezorgd had dat de missie van de Mol geslaagd was? Als Jim de Mol was geweest had hij beter helemaal niks meer kunnen doen.

Het enige is, dat als men had geweten dat hij toch als laatste had gewisseld, ze dat hele circus van omkleden en die nepwissel van MM niet hadden hoeven doen. Maar ja, of dat nou een mollenstreek is...
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 01:56:06 door Jayne »

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #372 Gepost op: 5-02-2005, 02:00:25 »
Heb aflevering nog niet herkeken, maar mijn eerste ingeving is:

Iedereen heeft zo uitgebreidt om Pete heengedraald, (Hello Nephew..), dat Pete iedereen wel een keer gezien moet hebben. Dus voor hem een gok van 1 van de 9 wie als laatste het koffertje heeft gewisseld.

Aangezien deze kans zo klein is, was de kans van slagen zeer groot. Jim heeft daarom ervoor gezorgd dat de schade beperkt bleef tot slechts 500 Euro's.

Weet het, vanuit een ander invalshoek bekeken en vrij simpel, maar ga morgen nog es kijken, en dan vooral ook naar het Duracell-konijntje.

Dacht nl dat de kandidaten zo'n pak zouden gaan huren, zodat ze in feite openlijk zouden kunnen wisselen, want toch niet herkenbaar.. Helaas kwam niemand aldaar op het idee...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 5-02-2005, 02:17:18 »
Maar hoe groot was de kans geweest dat dat ook gelukt was?

Die van Isabelle (volgens de kandidaten de 2e wissel, niemand had Jim gezien), was mislukt, dus moesten ze sowieso nog een keer wisselen (nep danwel echt).
Maar omdat Jim zei dat de man de 3000 in bezit had kozen ze voor een nepwissel.

Dus hadden ze niets te verliezen behalve die 3000 (dachten ze), de kans om het te laten lukken (MM met nep-wissel) was net zo groot als een nep-wissel, maar gezien ze dachten dat ze voor die 3000 gingen, gingen ze voor de nep-wissel.

Citaat
En waarom nog al die toeren uithalen om de koffer onzichtbaar om te wisselen, als Isabelle er al voor gezorgd had dat de missie van de Mol geslaagd was?

Die missie was nog niet geslaagd, immers iedereen had kunnen zien dat Isabelle viel, en niet onopgemerkt met de koffer ervandoor ging, er moest dus nog een wissel komen, maar doordat Jim hen misleidde en zei dat de man de 3000 had, kozen ze voor een nepwissel.

Citaat
Als Jim de Mol was geweest had hij beter helemaal niks meer kunnen doen.

Niet mee eens, als Jim niets had gedaan dan wisten de kandidaten ook dat er 3000 in kas was, en zouden ze via nep-wissels dat geld proberen te behouden (net als nu), van tevoren was immers onzeker of de man Isabelle zou herkennen, en dan zou er 3000 in de pot gaan (indien de nep-wissels waren gelukt). Nu slechts 500.

Citaat
Het enige is, dat als men had geweten dat hij toch als laatste had gewisseld, ze dat hele circus van omkleden en die nepwissel van MM niet hadden hoeven doen. Maar ja, of dat nou een mollenstreek is...

Indien ze het hadden geweten, hadden ze na de duidelijke miskleun van Isabelle (welke zeker onthouden zou worden door die Pete), alsnog een wissel kunnen proberen met de 3000, ware het niet dat Jim daarmee was weggerend, of anders met die van 1500, ze moesten nog iets doen, maar doordat Jim hen liet geloven dat de 3000 bij Pete was gingen ze voor de nepwissel.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 02:23:51 door Cosma »

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 5-02-2005, 02:19:47 »
Heeft iemand Toppop a Gogo gezien vanavond?  ::oink::Ik zag pas te laat dat Angela, Jim en de regisseur van de Mol er in mee zouden doen. Zou er nog een hintje gevallen zijn???
Hou dus allemaal even in de gaten of er een herhaling komt deze week!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #375 Gepost op: 5-02-2005, 02:22:41 »
Heb ook alleen het laatste stukje gezien, maar 3 uit WIDM lijkt me al een flinke hint...

Oftewel, WieVanDeDrie is DeMol? Zou het dan toch Angela zijn??

::oink::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

• Forumlid
Het schrikken van Jim afl. 2 in scene gezet.
« Reactie #376 Gepost op: 5-02-2005, 02:32:03 »
Gisterennacht had ik afl.2 nog een keer bekeken waarop Jim flink schrok toen er een telefoontje rinkelde.

Wij zien Jim staan in een achteraf straatje, en concluderen dat hij schrok (en dus onverwacht werd gebeld).
Echter, Jim staat daar mét een cameraman voor zijn neus (zie de beelden) én een geluidsman erbij (zie fragment), en misschien nog wel een crewlid.
Wanneer je met wat mensen om je heen staat, en er gaat een mobieltje af schrik je dan flink zelfs zo dat je verdwaast om je heen gaat kijken? Of denk je hé een van die jongens (cameraman/geluidsman) wordt gebeld?
Jim woont (woonde) in Amsterdam en is echt wel gewend aan mobieltjes die de hele dag afgaan.
Zijn schrikken is daarmede imo echt gewoon in scene gezet, bovendien is hij naar die plek gelokt (met crew bij zich) om het telefoontje te ontvangen (of hadden ze overal in dat plaatsje telefoons neergelegd in de hoop dat Jim daar (met cameraman) lang zou lopen?
Nee dus, geregisseerd, en ongeloofwaardig.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 5-02-2005, 02:41:13 »
Die missie was nog niet geslaagd, immers iedereen had kunnen zien dat Isabelle viel, en niet onopgemerkt met de koffer ervandoor ging, er moest dus nog een wissel komen, maar doordat Jim hen misleidde en zei dat de man de 3000 had, kozen ze voor een nepwissel.
Ik snap je denk ik niet helemaal of we zitten langs elkaar heen te praten.  :P

Ik zie het zo: Iedereen wist dat Isabelle de 3000 had, maar iedereen wist ook dat die zo opvallend gewisseld had dat Pete haar bijna onherroepelijk zou herkennen.

Oké, Jim schept verwarring omdat hij zegt dat Isabelle ná hem gewisseld heeft en dat de man dus de koffer met 3000 euro had. Maar ik zie niet in waarom dat ZIJN wissel verdacht maakt. Tenzij je ervan uitgaat dat er echt een hele grote kans van slagen was geweest dat de nepwissels en de kledingruil Pete om de tuin hadden geleid. Ik denk zelf dat die kans heel erg klein was. Maar misschien is dat hetgene waar we van mening over verschillen. ;)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 5-02-2005, 03:02:18 »

Ik zie het zo: Iedereen wist dat Isabelle de 3000 had, maar iedereen wist ook dat die zo opvallend gewisseld had dat Pete haar bijna onherroepelijk zou herkennen.

Eens, dus er moest nog een keer gewisseld worden omdat Isabelle herkent zou worden en ze dan dus geen geld zouden verdienen.

Citaat
Oké, Jim schept verwarring omdat hij zegt dat Isabelle ná hem gewisseld heeft en dat de man dus de koffer met 3000 euro had.

KLopt, hierdoor is de groep nog steeds in de veronderstelling dat Pete de 3000 heeft, maar dat ze nog een keer moeten (nep) wisselen want anders verdienen ze niets.

Citaat
Maar ik zie niet in waarom dat ZIJN wissel verdacht maakt.

Door hem is de groep in de veronderstelling dat die 3000 veilig gesteld dient te worden, geen koffer-wissels meer, maar wel een nep-koffer wissel, want die 3000 willen ze behouden.
Hadden ze geweten dat het slechts om 500 ging, dan hadden ze ipv een nep-wissel nog wel een keertje een echte geprobeerd, die 500 is immers niet echt de moeite, en 3000 wel om nog een plan te trekken.

Citaat
Tenzij je ervan uitgaat dat er echt een hele grote kans van slagen was geweest dat de nepwissels en de kledingruil Pete om de tuin hadden geleid.

We hebben gezien dat ondanks de nep-wissel Pete Isabelle aanwees, dus indien MM wel echt had gewisseld was die wissel gelukt.

Je kunt natuurlijk nergens vanuit gaan, maar er wel voor zorgen dat er (hoeveel nep-wissels er ook volgen) er voor het laagste bedrag wordt gespeelt, en niet voor het hoogste.

Citaat
Ik denk zelf dat die kans heel erg klein was. Maar misschien is dat hetgene waar we van mening over verschillen. ;)

Ze hadden nog X keer koffers kunnen wisselen (die kledingruil had imo niet veel nut, beter had hij Isabelle blijven onthouden), en velen hadden zich zichtbaar kunnen maken, al niet niet koffers (nep) wisselend.
De kans van slagen kan klein zijn, maar is aanwezig, maar Jim (indien mol) heeft dat risico niet genomen en ervoor gezorgd dat het minimale in de pot ging, bovendien (gezien hij de laatste was qua echte wissel) was er ook nog een kans dat Pete hem zou herkennen, en dan ging er niets in de pot, en niets of 500 is nog altijd beter dan het risico dat er 3000 inging.

Jim heeft toch duidelijk gelogen? Hij heeft Isabelle vanom zijn hoekje bezig gezien, zelfs zien vallen (dat zegt hij letterlijk), dus hij wist dat hij de 2e was, en daar heeft hij over gelogen, toch niet om die 500 veilig te stellen lijkt mij zo.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #379 Gepost op: 5-02-2005, 03:19:05 »
Oké, Jim schept verwarring omdat hij zegt dat Isabelle ná hem gewisseld heeft...
Ik heb dit ook ergens anders gezegt zonet, maar pas hier ook...

Ik denk dat Jim tot het moment dat hij naar voren stapte, niet zeker was of hij als eerst of als laatst had verwisseld (Wat hij dan ook zegt.) Zelfs als hij dacht het koffertje als eerst verwisseld te hebben was het slim van hem om naar voren te stappen, ze wisten namelijk al dat de man Isabelle had aangewezen* en dat als zij het had verwisseld het zo wie zo fout was geweest. Maar ook als Isabelle naar voren was gestapt het zo wie zo fout was geweest.
Het was daarom dus slim van Jim om naar voren te stappen.

* aan de reacties van de kandidaten is duidelijk te merken dat ze horen wat er door de man gezegt wordt (zie Yvonne, bij het "She just annoyed me" stukje.)