Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 177053 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 5-02-2005, 03:19:14 »
Ja, ik ben het er wel mee eens dat Jim eigenlijk geweten moet hebben dat hij na Isabelle gewisseld had. Maar ja, ik weet niet of je dan kunt zeggen dat hij het in dit geval als Mol slim aangepakt heeft.

Tja, OF hij hoopte er op dat men zich nogmaals aan een echte wissel zou wagen, omdat Isabelle zo opvallend bezig was geweest. En dat Pete diegene dan ook zou herkennen, zodat de opdracht verloren ging. En dat men dan achteraf zou zeggen "ja jongens, had dat nou maar niet gedaan, want Jim had net 500 euro voor de pot verdiend".  ;D (volgen jullie me nog? :P)

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 5-02-2005, 03:25:18 »
Ja, ik ben het er wel mee eens dat Jim eigenlijk geweten moet hebben dat hij na Isabelle gewisseld had. Maar ja, ik weet niet of je dan kunt zeggen dat hij het in dit geval als Mol slim aangepakt heeft.

Ik denk van wel hoor!

Citaat
Tja, OF hij hoopte er op dat men zich nogmaals aan een echte wissel zou wagen, omdat Isabelle zo opvallend bezig was geweest.

Ok, maar de kandidaten dachten nu 1 lege koffer te hebben, 1 van 500 en 1 van 1500 (Jim had hen overtuigd dat hij de eerste was, dus zouden ze natuurlijk nooit zijn koffer kiezen, die zou immers leeg zijn indien de eerste!, oftewel, er zou altijd minder in kas komen dan die 3000 door zijn wissel, en dan nog de kans dat Pete de persoon zou herkennen van de laatste wissel (indien er nog 1 volgde)

Citaat
En dat Pete diegene dan ook zou herkennen, zodat de opdracht verloren ging. En dat men dan achteraf zou zeggen "ja jongens, had dat nou maar niet gedaan, want Jim had net 500 euro voor de pot verdiend".  ;D (volgen jullie me nog? :P)

Dus in beide gevallen was Jim de held (als ze dat zouden zeggen na nog een wissel, en ook nu), ookal bracht hij het bedrag naar 500, goeie actie toch dan als hij de mol is?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 03:26:55 door Cosma »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 5-02-2005, 03:33:07 »
Ja oké, Jim had natuurlijk zelf de koffer met 3000 uiteindelijk in handen, en door verwarring te zaaien dáchten ze dat die leeg was en zouden ze die nooit meer gebruiken... ja ja... ik begin er wat in te zien. ;)

Maar ja, dan kun je dus zeggen dat dit uiteindelijk een mislukte molactie was.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #383 Gepost op: 5-02-2005, 03:39:23 »

Maar ja, dan kun je dus zeggen dat dit uiteindelijk een mislukte molactie was.

Niet mee eens, hij heeft iig de koffer van 3000 buiten het spel gegooid.

(wat er daarna ook zou gebeuren)

Offline Tomás

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #384 Gepost op: 5-02-2005, 08:49:40 »
Ik weet niet of het al gemeld is.......... ::schaam::
Maar al die replys bij Jim vandaar,
Jim is in het intro'tje aan het vuur maken ---> stoken? ::vergroot::

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #385 Gepost op: 5-02-2005, 10:26:01 »
De opdracht met de koffers geeft veel ruimte om te speculeren. Ik heb net de beelden nog weer eens heel goed bekeken.

Een paar dingen op een rij.
Angela legt de opdracht uit.
Tussendoor hoor je Jim (achteraf) zeggen: er was geen tactiek.
Er ontstaat min of meer een groepsbesluit, ingegegevn door Victoria. Te gaan voor 3000 euro en als de koffer eenmaal gewisseld is is er de overtuiging dat hij dan niet meer loslaat.

Hieruit zou je kunnen opmaken waarom de groep kiest voor 1 (goeie) wissel!

Op een gegegevn moment staat Pete op en dreigt er in de groep paniek te onstaan.
Op dit moment hoor je Jim duidelijk een aandeel nemen.

hoe weten we nou welke koffer de 3000 is
HoHo wacht nou even....... Luister dan snel naar mijn vraag

DAN GEBEURT ER VOLGENS MIJ NOG IETS RAARS, NAMELIJK HET VERDELEN VAN DE KOFFERS!!

1. Je ziet Gijs een koffer pakken. Isabelle zegt dat het de koffer van 3000 is en dat Gijs hem in haar handen duwt.

2. Later in de stad zie je Gijs ook nog met een koffer lopen. Gijs heeft dus 2 koffers gepakt.

3, Jim heeft de derde koffer. Hoe dat tot stand gekomen is weten we niet.

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #386 Gepost op: 5-02-2005, 10:31:35 »
Dan de vraag± heeft Jim nou wel of niet geweten dat Isabelle al gewisseld had.

Op het moment dat isabelle struikelt en de koffer al gewisseld heeft zie je Jim in de verte nog aan komen lopen.
Wat hij dus bij de test zegt is bluf en gelogen.

Ik denk dat hij het niet gezien heeft, maar dat hij op basis van de aanwezige informatie wel had kunnen weten wat er gebeurde.

Waarom.....

Yvonne houdt Pete vast.
Uit de beelden kun je opmaken dat Gijs en Jim, de 2 koffers lopen bij elkaar, deze scene volgen. Isabelle zegt dat zij gebruik gaat maken van het moment van bellen. Jim zou dit meegekregen kunnen hebben.

Ik vind de arrogantie van Jim, het verwaaring zaaien in de groep, en toch het vertrouwen wat hij afdwingt, verdachte mollenstreken.

Maar, Gijs heeft zich mi ook erg verdacht gemaakt.

Offline ngorogoro

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 5-02-2005, 11:17:34 »
jim lijkt sprekend op momfer de mol uit de fabeltjeskrant, muzikal hint 3!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #388 Gepost op: 5-02-2005, 11:58:33 »
Probeerde Jim de anderen in de auto op de zenuwen te werken met zijn Schubertmuziek???

::tandpastasmiley::

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 5-02-2005, 12:10:23 »
Ik ben het met Gerrit K (en alle anderen die hetzelfde zeggen als hij) dat Jim gister absoluut geen molrol vervult. Dan kunnen er wel weer 101 verklaringen gezocht worden waarom het dan toch een molactie zou zijn, maar als mol ga je gewoon niet als de teller op -3000 staat er +500 van maken. Dan ben je voor mij gewoon geen mol... En ik baal er flink van, blijf ook gewoon Jim stemmen in de pool maar zou het erg jammer vinden als hij de mol blijft te zijn en op deze manier geld heeft verdiend voor de groep. Dat is het laatste wat een mol moet doen!!!! :\'(
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 5-02-2005, 12:11:25 »
Gijs lijkt mij de mol niet, hij is al uit het spel geweest en heeft in afl. 4 geen mollenstreken kunnen uithalren d8 ik ( hij zat niet in een van de vrachtwagens en bij het spel met de koffers kwam hij ook niet met ideeen of tactieken

Offline Sjoois

• Forumlid
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
« Reactie #391 Gepost op: 5-02-2005, 12:12:35 »
jim lijkt sprekend op momfer de mol uit de fabeltjeskrant, muzikal hint 3!

Whaha, ja! Daar moest ik ook aan denken!
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 5-02-2005, 12:37:57 »
Btw, er was redelijk veel lof voor Jim na de vrachtwagenopdracht. Hij had helemaal uit het raam gehangen, enz. Maar ik vond dat hij wel hele onduidelijke aanwijzingen gaf aan Lottie. Zo riep hij volgens mij een paar keer 'recht' of zoiets, suggererend dat ze rechtdoor moest en daarna zei hij weer dat hij daarmee 'rechts' bedoelde. Is dat iemand anders nog opgevallen?

Jee, ik begin zelf steeds meer in Jim als mol te geloven. :P

Offline Nitwit

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #393 Gepost op: 5-02-2005, 12:42:29 »
Beste  :) Vangers,

Jim heeft overzicht en zelfbeheersing; is goed in staat om zijn mede-kandidaten in te schatten; kan zijn sporen (indien nodig) goed verbergen; hij is een subtiele, intelligente manipulator... .
Kortom: hij is óf de winnaar, óf de Mol!!!

Hartelijke groeten,

Nitwit

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 5-02-2005, 12:59:35 »
ik denk idd ook dat Jim erg ver komt af dat nou als mol of als kandidaat is

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 5-02-2005, 13:17:59 »
Heeft iemand Toppop a Gogo gezien vanavond?  ::oink::Ik zag pas te laat dat Angela, Jim en de regisseur van de Mol er in mee zouden doen. Zou er nog een hintje gevallen zijn???
Hou dus allemaal even in de gaten of er een herhaling komt deze week!

Ik heb het niet helemaal gezien, maar wel bijna helemaal. Angela was als eerste aan de beurt en Jim zat naast haar, als tweede aan de beurt. Ik viel erin toen Jim net zijn eerste vraag kreeg. Die ging over Blöf geloof ik. Ongeveer halverwege kwam "Wie is de mol" tersprake. Er werd over gesproken dat de kijkers overal hints in zien dus waarschijnlijk ook wel in Jim's verschijning in de quiz. Toen vroeg de presentator óf dat dan een hint was. Angela zei toen wat lacherig zoiets als (precies weet ik niet meer hoor) : ja natuurlijk is dat een hint maar we zeggen alleen niet wat voor hint.
Verder werd er niet meer over gesproken, Angela en Jim waren af en toe wel erg knuffelig  ::love::
Ik heb nog gekeken op de site van popquiz a gogo of het herhaald werd maar zo te zien niet. Ook op de site van Uitzending gemist kon ik het niet vinden  :(

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 5-02-2005, 13:21:25 »
Volgens mij kon je die afleveringen van Popquiz A Go Go voorheen wel altijd online terugkijken. Dus misschien moet het nog komen?

Offline dutchtea

• Forumlid
« Reactie #397 Gepost op: 5-02-2005, 13:51:38 »
Ik denk niet dat Jim de mol is. En eigenlijk vind ik em ook niet echt leuk, maar om die droogkomische en vooral rake commentaren van em vallen mijn zus en ik bijna van de bank van het lachen. Hij moet er vooral nog even in blijven! ::rofl:: ::ok::
thea

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 5-02-2005, 13:59:58 »

Dus in beide gevallen was Jim de held (als ze dat zouden zeggen na nog een wissel, en ook nu), ookal bracht hij het bedrag naar 500, goeie actie toch dan als hij de mol is?
Nog even terugkomend op de discussie van vannacht... :P

En toch en toch, Cosma... ik weet het niet. Als Jim de Mol is, dan is hij dus degene geweest die Isabelle heeft ingeschakeld om hem te assisteren in het saboteren van de opdracht. Dan wist hij dus dat Isabelle er alles aan zou doen om herkend te worden. Waarom dan al haar werk als hulpmol weer teniet doen?

Dat is dus eigenlijk wat me dwarszit. Als Isabelle die opdracht niet had gekregen, dan was Jims actie idd heel erg mols geweest. Maar omdat ze die wel kreeg, vind ik het alweer een stuk minder verdacht. Waarom als Mol een hulpmol inschakelen als je die vervolgens zelf gaat zitten dwarsbomen? Want Isabelle is uiteindelijk niet geslaagd in haar missie (wisselen, herkend worden en dus geld verliezen).

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #399 Gepost op: 5-02-2005, 14:06:22 »
Om de verdenking van jezelf af te halen? Iedereen die zag hoe Isabelle viel kan denken: hey.. daar klopt iets niet. En dan is Jim in ene toch de held.

Maar inderdaad... vreemd