Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 177153 keer)

Offline lynnlynntemp

• Forumlid
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #400 Gepost op: 5-02-2005, 14:06:34 »
Probeerde Jim de anderen in de auto op de zenuwen te werken met zijn Schubertmuziek???

Kent iemand die muziek? Titel etc? Misschien ook een muzikale aanwijzing?

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #401 Gepost op: 5-02-2005, 15:34:14 »
Jim in de Truck:

Hij deed wel zijn best om hoog op het lijstje te komen STAAN, net als Lottie toonde hij zijn evenwichtskunsten.
Als bijrijder deed hij fanatiek zijn best om te zorgen dat er zo min mogelijk pylonen omver werden gereden..
Toen de 2de groep aan bod kwam, was de kans vanwege de zware tijdsdruk Groot dat ze meerdere pylonen zouden omverrijden. Hetgeen dus gelukt is. DeHeld als DeMol.

Jim en de koffertjes:

Las dat Cosma vannacht een prima pleidooi hierover gehouden heeft, ik sluit me er bij deze volkmen aan.
Maar zoals ik vannacht ook al schreef, de kandidaten drentelden zo uitgebreid om Pete, dat de kans vrij Groot was dat Pete door deze verwarring de verkeerde kandidaat zou aanwijzen. Een kans van 1 op 9 dat hij de juiste zou aanwijzen. DeGroot cq DeMol heeft ervoor gezorgt dat de schade beperkt bleeft tot slechts 500 in DePot.

Discussie met Gijs:

Tegen het eind van de koffertjes-opdracht stonden Gijs en Jim te discussiëren. Gijs wou even ergens lekker rustig zitten om een beetje bij te komen. Jim STOOKTE fijntjes met de opmerking: dat is de reden dat jij de finale niet haalt maar ik wel..

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #402 Gepost op: 5-02-2005, 15:50:14 »
Discussie met Gijs:

Tegen het eind van de koffertjes-opdracht stonden Gijs en Jim te discussiëren. Gijs wou even ergens lekker rustig zitten om een beetje bij te komen. Jim STOOKTE fijntjes met de opmerking: dat is de reden dat jij de finale niet haalt maar ik wel..

Dat is geen juiste weergave van wat er tussen Gijs en Jim op dat moment gebeurd.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 5-02-2005, 16:09:13 »
Gijs:
"Ik wil eigenlijk dat we zo direct met z'n negenen ff gaan zitten en dat we ff een half uurtje gezellig gaan kletsen met elkaar. Dit ga ik gewoon niet redden"

Jim:
"Ik vind het prima dat jij het niet gaat redden, want dit betekent dat ik het einde van dit programma haal en jij niet, dus dat kan me niet schelen dat jij het niet redt."

Gijs was tijdens deze al aardig opgefokt door alle discussies ervoor en Jim wakkert het vuurtje nog aan..

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #404 Gepost op: 5-02-2005, 16:17:51 »
Ik vind het stom van Jim dat hij wel kleding wisselt met Sander om niet herkend te worden, maar wel zijn pet op houdt, wat volgens mij het meest opvallend is...
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 5-02-2005, 16:26:15 »
Hmmm ik zit ook btje op Jim als mol maar... na deze aflevering .. pfff ik weet het niet, hij krijgt inderdaad de Held-rol. en logisch want de koffertjes-actie was geweldig, maar zou een mol een koffertje veranderen van -3000 naar +500 alleen maar om de aandacht van zichzelf af te halen... pfff zou ik niet doen, moeilijk moeilijk moeijk...  ::)
Keep Watching

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #406 Gepost op: 5-02-2005, 16:31:16 »
Gijs:
"Ik wil eigenlijk dat we zo direct met z'n negenen ff gaan zitten en dat we ff een half uurtje gezellig gaan kletsen met elkaar. Dit ga ik gewoon niet redden"
Het woord gezellig is nooit gezegd en duidelijk te zien aan sfeer en intonatie niet bedoeld.
De enige mogelijke intepretatie van het nut van dit gesprek gezien de aflevering, is dat Gijs het wil hebben over een andere aanpak van het spel en de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Gezien het feit dat Gijs niet bepaald een ondergeschikte rol lijkt te willen spelen ligt het voor de hand aan te nemen dat Gijs zijn invloed op het spel wil versterken. In ieder geval meer ruimte wil voor zijn ideeen over hoe het spel gespeeld zou moeten worden.
Gijs heeft zich gezien een eerdere discussie ook al het groepsgeld toegeeigend. Ook hiermee was Jim het niet zonder meer eens. Ik denk dat Jim's verdere reacties een logisch gevolg zijn van de irritatie over de handelwijze van Gijs en de positie die Gijs probeert te grijpen.
Hij wijst hierbij Gijs op de opzet van het spel. De kandidaten moeten samenwerken, maar zijn ook elkaars concurrenten. (De argumentatie die beiden aanvoeren is overigens mi. enigszins opportunistisch  ;).) Maar van stoken van de kant van Jim is mi. geen sprake.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 19:20:44 door Castor_en_Pollux »

Offline Mollenvanger

• Forumlid
  • Now you're a star in heaven...
« Reactie #407 Gepost op: 5-02-2005, 17:04:30 »
Ik weet niet of hij de mol is, waarschijnlijk niet... Maar ik vond het trouwens wel een beetje shocking dat hij lonsedale droeg!!! Ik weet dat je daar niet zomaar over mag en kan oordelen maar het shokeerde me wel...
Mollenvanger#1

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 5-02-2005, 17:39:28 »
Weet niet meer exact wanneer de discussie in Nederland losbarstte over Longsdale, meen vanaf november.. In ieder geval had ik daarvoor nog nooit van Longsdale gehoord, laat staan waar het voor zou staan.

WIDM is vòòr deze discussie opgenomen, ergens laat zomer? Dus dat Jim deze kleding aanheeft, lijkt me puur toeval. Geen aanwijzingen noch dat ik hem verdenk bepaalde ideeën te hebben.

Terug naar de Topic:
Jim blijft mijn Mol... (voorlopig althans.. ::jaja::)

Offline blomke

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 5-02-2005, 17:51:30 »
Wat mij opviel was dat Jim steeds een hoed op heeft, ook bij het wisselen van de koffer, maar bij het wisselen van de kleding ineens een pet droeg. Bij het invullen van de test droeg ie weer zijn hoed. ???

Er staan letters op het petje...S en F.. misschien gewoon een merk, iemand die dat weet?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 18:07:08 door blomke »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #410 Gepost op: 5-02-2005, 19:16:19 »
De mol zou zelf hebben willen rijden. Dat neemt de verdenking van Sander en Jim af, zij hadden lang niet zoveel controle op de opdracht als de twee aan het stuur. Het is imo ook niet erg logisch dat degene die steviger in zijn schoenen staat niet ACHTER het stuur zit ipv NAAST.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #411 Gepost op: 5-02-2005, 21:32:44 »
Ik weet niet of hij de mol is, waarschijnlijk niet... Maar ik vond het trouwens wel een beetje shocking dat hij lonsedale droeg!!! Ik weet dat je daar niet zomaar over mag en kan oordelen maar het shokeerde me wel...

Waar slaat dat nu weer op??
Denk niet dat Jim express kleding aan gaat doen om zo op te vallen, dat hele Lonsdale kleding gedoe lijkt me trouwens erg uit zijn veband gerukt!!!

Maar ga Jim nu niets van iets "verdenken" door een vest/trui wathever!!!
Wat Wilm al eerder zei: die hele discussie is daarna pas ontstaan dus ga niet van die rare dingen suggereren  ::ohno::

Jimmy is oke oleee oleee ::ok::
En hopelijk de mol en anders winnaar, zodat hij er lang inblijft.

Wat betreft de koffertjes, hij was/speelde de held, net zoals destijds George met zijn waterskieën en fietsen (ik haat het om hem erbij te halen maar anders dringt het hier niet door  :P)
Hij heeft toch maar mooi de koffer verwisseld met 500 eurootjes!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 5-02-2005, 22:21:11 »
Ik ben het met Gerrit K (en alle anderen die hetzelfde zeggen als hij) dat Jim gister absoluut geen molrol vervult. Dan kunnen er wel weer 101 verklaringen gezocht worden waarom het dan toch een molactie zou zijn, maar als mol ga je gewoon niet als de teller op -3000 staat er +500 van maken. Dan ben je voor mij gewoon geen mol...

Ik ga me ook nog effe met deze discussie bemoeien.  ;D  De teller stond idd op -3000 toen Isabelle 't koffertje verwisseld was. Maar doordat deze wissel zo opvallend was, kon iedereen verwachten dat Pete haar zou gaan aanwijzen als 'verdachte'. Daarom kon Jim (mocht hij de mol zijn) daarom ook redelijkerwijs verwachten dat de groep nog meer wissels zou willen gaan plegen om de opdracht te doen slagen. En dan is 'n wissel van Jim eik best logisch. Mocht hij namelijk onopgemerkt nog 'n wissel kunnen plaatsen en daar vervolgens om liegen (dat hij als 1ste had gewisseld), zouden de kandidaten in de veronderstelling zijn dat Pete nog steeds de koffer van 3000 had en dat die koffer van Jim de koffer van Pete was. Die koffer zouden ze dus nooit meer nogmaals gaan wisselen. Resultaat voor de mol: er wordt iig niet de 3000 euro verdiend, maar altijd 'n bedrag lager dan dat.

Nog even terugkomend op de discussie van vannacht... :P

En toch en toch, Cosma... ik weet het niet. Als Jim de Mol is, dan is hij dus degene geweest die Isabelle heeft ingeschakeld om hem te assisteren in het saboteren van de opdracht. Dan wist hij dus dat Isabelle er alles aan zou doen om herkend te worden. Waarom dan al haar werk als hulpmol weer teniet doen?

Dat is dus eigenlijk wat me dwarszit. Als Isabelle die opdracht niet had gekregen, dan was Jims actie idd heel erg mols geweest. Maar omdat ze die wel kreeg, vind ik het alweer een stuk minder verdacht. Waarom als Mol een hulpmol inschakelen als je die vervolgens zelf gaat zitten dwarsbomen? Want Isabelle is uiteindelijk niet geslaagd in haar missie (wisselen, herkend worden en dus geld verliezen).

Ja hier zit ik ook 'n beetje mee. Wellicht verwachtte Jim niet dat Isabelle 't zo opvallend zou doen of op deze manier zou proberen te saboteren. Er zijn namelijk ook andere sabotage-acties te verzinnen, waar Jim misschien op gegokt had. En 'n reden om 'n hulpmol in te schakelijk blijft natuurlijk ook gewoon om de aandacht van zichzelf af te leiden.

De mol zou zelf hebben willen rijden. Dat neemt de verdenking van Sander en Jim af, zij hadden lang niet zoveel controle op de opdracht als de twee aan het stuur.

Ik kan 't hier niet helemaal mee eens zijn. In eerste instantie zou je dat denken ja. Ware 't niet dat je als bestuurder niet kunt zien wat er achter je gebeurd en dus niet ziet of je buiten (maar dus ook binnen!) de pionnen gaat. De bijrijder had hier veel beter zicht op en had dus eik 'n heel belangrijke rol. Daarom denk ik dat bijrijder 'n betere molpositie is.

Citaat
Het is imo ook niet erg logisch dat degene die steviger in zijn schoenen staat niet ACHTER het stuur zit ipv NAAST.

Vond ik ook niet erg logisch, maar dit is wellicht zo gekozen om ervoor te zorgen dat de mol op de beste sabotagepositie kwam te zitten.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 5-02-2005, 22:25:33 »
Trouwens nog effe over de opdracht met de truck. Bij 't invullen van de lijstjes blijkt dat veel kandi's 't lijstje willen invullen naar wie letterlijk 't sterkste in zijn schoenen staat. Sander zegt dan op 'n gegeven moment als hij samen met Marc-Marie, Yvon, Lottie en Gijs de lijst zit in te vullen: "Jim zegt dat hij heel goed overeind kan blijven staan". Ik denk dat dit de voornaamste reden is dat hij uiteindelijk bovenaan de lijst belandt. Hij heeft dus duidelijk invloed proberen uit te oefenen op zijn positie op de lijst: wellicht omdat hij als mol zijnde bij de eerste 4 moest zitten om mee te kunnen doen aan de opdracht?

Ook onmols gedrag van Jim trouwens: hij roept Yvonne (die de foto's gaat plaatsen) na dat ze er voor moet zorgen dat de foto's niet in de breedte staan, omdat ze dan teveel plaats innemen en eerder worden omgereden.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 22:27:13 door Han13 »

Offline Mollebol

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 5-02-2005, 22:28:49 »

Dat gedoe over Lonsedale is er al wel langer dan sinds november. Lonsedale was vroeger juist een merk voor kakkers, en doordat nu vooral gabbers enzo erin rondlopen heeft het een  rascistische bijklank gekregen.(he is een mol geen zwart diertje?? ;)
Jim is eerder een wereld verbeteraar en wil misschien juist wel een beetje shockeren (net zoals met dat vorige shirt met penis of vuurtoren whatever erop)

Offline peetie

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 5-02-2005, 22:32:16 »
tja zo kun je in elke tekst op de kleding wel wat zoeken zo had issabele een shirt met boston en yvonne ven de hurk ene pet met yeah,yeah,yeah, jim dan met zijn lonsdale vest enz enz enz

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 5-02-2005, 22:34:56 »
Wat ik ook verdacht vond was dat hij tijdens de discussie over de koffertjes, de mol ter sprake bracht. Zo van de mol kan dit gaan sabboteren of zoiets...

Daarna wees hij nadrukkelijk Isabelle en Yvon aan om een koffertje te nemen.
De mol wist dat Isabelle het zou gaan verknallen, hij kan zo de verdachtmaking jegens hem zo minder opvallend maken.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 5-02-2005, 22:38:39 »
Hij heeft toch maar mooi de koffer verwisseld met 500 eurootjes!!

Maar als hij hem niet had verwisseld hadden ze -3000 euro gehad.
Een Isabelle die onderuit gaat moet natuurlijk gewoon opvallen (en dat was ook haar bedoeling) en als Jim de mol was geweest, wist hij dat ze een telefoontje had gehad dus zou hij haar extra in de gaten houden lijkt me.
En dan had hij gezien dat ze heeeeeeel opvallend te werk was gegaan en had hij het koffertje of helemaal niet geruild (hij hoefde als mol natuurlijk helemaal niks te doen) of veel opvallender geruild.

lijkt me...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 5-02-2005, 22:42:16 »
Ik ga me ook nog effe met deze discussie bemoeien.  ;D  De teller stond idd op -3000 toen Isabelle 't koffertje verwisseld was. Maar doordat deze wissel zo opvallend was, kon iedereen verwachten dat Pete haar zou gaan aanwijzen als 'verdachte'. Daarom kon Jim (mocht hij de mol zijn) daarom ook redelijkerwijs verwachten dat de groep nog meer wissels zou willen gaan plegen om de opdracht te doen slagen. En dan is 'n wissel van Jim eik best logisch. Mocht hij namelijk onopgemerkt nog 'n wissel kunnen plaatsen en daar vervolgens om liegen (dat hij als 1ste had gewisseld), zouden de kandidaten in de veronderstelling zijn dat Pete nog steeds de koffer van 3000 had en dat die koffer van Jim de koffer van Pete was. Die koffer zouden ze dus nooit meer nogmaals gaan wisselen. Resultaat voor de mol: er wordt iig niet de 3000 euro verdiend, maar altijd 'n bedrag lager dan dat.

Er zijn echter twee problemen met deze verklaring:
ten eerste gebeurde de wissel heel snel achter elkaar, het is maar de vraag of Jim enigszins een idee had wat er precies aan de hand was. Wellicht dacht hij dat er enkel een afleiding werd gecreeerd. Onthoud dat de communicatie tussen de spelers niet al te goed was. Ik acht het daarom niet waarschijnlijk dat Jim doorhad wat er exact aan de hand was. (Dit kan echter ook tegen Jim worden aangevoerd. Jim zou dan het kleinste koffertje gewisseld hebben, omdat hij verwachtte dat het toch wel zou lukken en de groep zich in deze poging zou berusten.)
ten tweede was de groep zo'n organisatorische chaos dat het maar de vraag was of er een tweede poging tot wisselen gedaan zou worden. Vooraf hadden de kandidaten al vastgesteld dat het in een keer moest gebeuren, omdat Pete daarna veel beter op zijn koffertje zou letten en deze gedachtegang klonk best logisch. Het was ook niet duidelijk hoe lang Pete nog in het winkelcentrum zou blijven. (Het is natuurlijk mogelijk dat de mol deze gegevens wel wist.) En met de chaos die de groep was, kon het maar al te goed zijn dat een tweede wissel nauwelijks beter werd uitgevoerd dan de eerste.

Daarnaast voel ik enige inconsistentie over dat liegen over als hoeveelste hij nu gewisselt had. Als die wissel van Jim zo'n mollenstreek was, waarom kon hij er dan niet eerlijk zijn over het feit dat de wissel geweest was. Een succesvol onherkende gewisselde koffer betekende immers dat de groep niet nog een wissel zou plegen. Als de groep echter dacht dat de wissel door Isabelle is gepleegd, ligt een tweede wissel voor de hand: Isabelle was immers duidelijk herkend. (Als advocaat van de duivel zou je kunnen zeggen dat Jim verwachtte dat de tweede wissel nog slechter zou gebeuren dan de eerste. Maar ook hier schrijven we aan Jim de mol exact tegengestelde opvattingen toe als eerder).

Al met al heb ik een beetje het gevoel dat Jim wordt afgebeeld als een crimineel genie die de totale chaos van het moment compleet kon doorzien en daarom exact de juiste mollenstreek heeft gedaan. Beide onderdelen van deze verklaring geloof ik niet. Vergeet ook niet dat de wissel van Jim een ontzettend riskante gelegenheid was, die alleen toevallig goed uitpakte. Voor een mol lijkt het me niet handig je zo op de voorgrond te stellen.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 5-02-2005, 22:43:44 »
Maar als hij hem niet had verwisseld hadden ze -3000 euro gehad.
Een Isabelle die onderuit gaat moet natuurlijk gewoon opvallen (en dat was ook haar bedoeling) en als Jim de mol was geweest, wist hij dat ze een telefoontje had gehad dus zou hij haar extra in de gaten houden lijkt me.
En dan had hij gezien dat ze heeeeeeel opvallend te werk was gegaan en had hij het koffertje of helemaal niet geruild (hij hoefde als mol natuurlijk helemaal niks te doen) of veel opvallender geruild.

lijkt me...

Dat is nu juist de heldendaad die een subtiele mol maakt..!!!
Een mol mag niet duidelijk saboteren, het zou te opvallend zijn op dit moment met een grote groep om dan zo'n grot bedrag te verliezen.

De mol moet slim zijn, en als ik de mol zou zijn zou ik het ook zo doen.