Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 177060 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #420 Gepost op: 5-02-2005, 22:57:32 »
Er zijn echter twee problemen met deze verklaring:
ten eerste gebeurde de wissel heel snel achter elkaar, het is maar de vraag of Jim enigszins een idee had wat er precies aan de hand was. Wellicht dacht hij dat er enkel een afleiding werd gecreeerd. Onthoud dat de communicatie tussen de spelers niet al te goed was. Ik acht het daarom niet waarschijnlijk dat Jim doorhad wat er exact aan de hand was.

Heb je helemaal gelijk in. Daar ben ik ook nog effe over aan 't twijfelen. Toch nog 'ns goed kijken of hij 't al had kunnen zien dat Isabelle 't koffertje reeds gewisseld had.  :-\\

Citaat
Daarnaast voel ik enige inconsistentie over dat liegen over als hoeveelste hij nu gewisselt had. Als die wissel van Jim zo'n mollenstreek was, waarom kon hij er dan niet eerlijk zijn over het feit dat de wissel geweest was. Een succesvol onherkende gewisselde koffer betekende immers dat de groep niet nog een wissel zou plegen.

Nou is dat wel zo? 'n succesvolle onopgemerkte wissel ja, maar wel met de koffer met 't minste geld. Dus grote kans dat de groep daar geen genoegen mee zou nemen en zou proberen toch nog de koffer van 3000 bij Pete te krijgen.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #421 Gepost op: 5-02-2005, 23:03:30 »
Terwijl dit koffertje door Jim al is ingepikt...

Als Jim DeMol is, heeft hij prima gelegenheid dit koffertje te verdonkermanen...
Doordat hij (al dan niet opzettelijk) loog over het als eerste te hebben gewisseld, denken anderen dat hij het lege koffertje van Pete had... Dus 3000 uit het spel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #422 Gepost op: 5-02-2005, 23:08:06 »
Terwijl dit koffertje door Jim al is ingepikt...

Als Jim DeMol is, heeft hij prima gelegenheid dit koffertje te verdonkermanen...
Doordat hij (al dan niet opzettelijk) loog over het als eerste te hebben gewisseld, denken anderen dat hij het lege koffertje van Pete had... Dus 3000 uit het spel.

Ik vermoed dat hij expres loog, anders hadden ze misschien alsnog het plan genomen om nog een keer het koffertje te verwisselen en Pete nog meer in verwarring te brengen.
Maar het kwam Jim wel goed uit zo, en ik denk dat pete ook wel in het complot zat...Toch?
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 5-02-2005, 23:17:21 »
Denk dat Pete de opdracht heeft gekregen:

"Hier heb je een koffer. Ga lekker de hele middag in de stad wandelen en kom zo en zo laat daar en daar terug met je koffertje..."

Als Pete zou weten dat iemand een poging zou ondernemen om de koffertjes te wisselen, hij wel beter zou hebben opgelet. Koffertje op schoot houden, etc. Door hem een vage opdracht te geven, werd het gewissel spontanerderder..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #424 Gepost op: 5-02-2005, 23:19:22 »
Ik denk dat Jim serieus niet had hoeven te weten dat de koffer al gewisseld was. (Zie bijlage.) Het telefoon-gebeuren blokkerde zijn beeld.

Yvon ziet trouwens alles (maar zegt nooit iets.)

Los daarvan...
Theorie: Als Pete mee doet in het komplot, dan had de mol ook gewoon in de line-up iets kunnen doen om Pete te vertellen wie de mol was (MM staat er zeer apart bij.)
Aangezien bijna niemand wist wie echt als laatste de koffer had verwisselt (behalve misschien Jim en Yvon) heeft de mol het fout door gegeven. (MM probeerde ook uit alle macht te achterhalen wie als laatst gewisselt had.)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #425 Gepost op: 5-02-2005, 23:21:26 »
Ik vermoed dat hij expres loog, anders hadden ze misschien alsnog het plan genomen om nog een keer het koffertje te verwisselen en Pete nog meer in verwarring te brengen.
Maar het kwam Jim wel goed uit zo, en ik denk dat pete ook wel in het complot zat...Toch?
dit staat op wieisdemol.nl (de officiele site):
Pete is een Australiër en hij heeft over een uur een afspraak met Angela. Verder weet Pete van niks. Angela wil over een uur in het koffertje kijken dat Pete bij zich heeft, want daar zit het prijzengeld voor deze opdracht in. Het probleem is echter dat het koffertje van Pete leeg is. Aan de molkandidaten de taak ervoor te zorgen dat Pete over een uur met een koffertje aankomt waar geld inzit. Daarvoor krijgen de kandidaten drie identieke koffertjes tot hun beschikking. In eentje zit € 500,-. In een ander koffertje zit € 1500,-. In het derde koffertje zit € 3000,- en ze zitten allemaal op slot. Als zij erin slagen om binnen een uur het lege koffertje van Pete te verwisselen met één van hun eigen koffertjes, dan is de inhoud van dat koffertje voor de pot. Er is echter één voorwaarde: Pete mag achteraf niet weten wie dat koffertje heeft verwisseld.

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #426 Gepost op: 5-02-2005, 23:21:56 »
Als Pete zou weten dat iemand een poging zou ondernemen om de koffertjes te wisselen, hij wel beter zou hebben opgelet. Koffertje op schoot houden, etc. Door hem een vage opdracht te geven, werd het gewissel spontanerderder..

kreeg juist het idee dat hij de groep expres mogelijkheden gaf om het koffertje te ruilen, als hij dat ding de hele tijd vast houdt is het eigenlijk niet te doen om te wisselen. Viel mij juist op dat bv toen hij ging pinnen (dacht ik tenminste) en bij de telefooncel het koffertje zo neerzette dat er mogelijkheden genoeg waren om te wisselen..want wie zou in deze tijd anders zomaar een koffer op de grond zetten met de mogelijkheid dat die wordt gestolen? (of heb je in Australie geen tasjes/kofferdieven? ::))

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 5-02-2005, 23:22:52 »
Ik denk dat Jim serieus niet had hoeven te weten dat de koffer al gewisseld was. (Zie bijlage.) Het telefoon-gebeuren blokkerde zijn beeld.

Yvon ziet trouwens alles (maar zegt nooit iets.)

Los daarvan...
Theorie: Als Pete mee doet in het komplot, dan had de mol ook gewoon in de line-up iets kunnen doen om Pete te vertellen wie de mol was (MM staat er zeer apart bij.)
Aangezien bijna niemand wist wie echt als laatste de koffer had verwisselt (behalve misschien Jim en Yvon) heeft de mol het fout door gegeven. (MM probeerde ook uit alle macht te achterhalen wie als laatst gewisselt had.)

Jamaar wie zegt dat de mol weet dat Pete meedoet in het complot???

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 5-02-2005, 23:23:26 »
MM staat er zeer apart bij
dat heeft er niks mee te maken... moet je eens opletten hoe hij loopt loopt, hij is gewoon homo, daar is niks mis mee, maar dat hij zo staat heeft dus niks met molligheid te maken

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 5-02-2005, 23:23:57 »
Foto van Rat...

Enkele ogenblikken later "struikelde" Isabelle vlak voorbij de telefooncel met koffer.. Jim had daarop prima uitzicht.

Misschien iemand daar een plaatje van?

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #430 Gepost op: 5-02-2005, 23:25:04 »
dat heeft er niks mee te maken... moet je eens opletten hoe hij loopt loopt, hij is gewoon homo, daar is niks mis mee, maar dat hij zo staat heeft dus niks met molligheid te maken

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 5-02-2005, 23:26:04 »
dit staat op wieisdemol.nl (de officiele site):
Pete is een Australiër en hij heeft over een uur een afspraak met Angela. Verder weet Pete van niks. Angela wil over een uur in het koffertje kijken dat Pete bij zich heeft, want daar zit het prijzengeld voor deze opdracht in. Het probleem is echter dat het koffertje van Pete leeg is. Aan de molkandidaten de taak ervoor te zorgen dat Pete over een uur met een koffertje aankomt waar geld inzit. Daarvoor krijgen de kandidaten drie identieke koffertjes tot hun beschikking. In eentje zit € 500,-. In een ander koffertje zit € 1500,-. In het derde koffertje zit € 3000,- en ze zitten allemaal op slot. Als zij erin slagen om binnen een uur het lege koffertje van Pete te verwisselen met één van hun eigen koffertjes, dan is de inhoud van dat koffertje voor de pot. Er is echter één voorwaarde: Pete mag achteraf niet weten wie dat koffertje heeft verwisseld.

En jij geloofd dat  ::oink:: ::bravo::

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 5-02-2005, 23:31:01 »
want wie zou in deze tijd anders zomaar een koffer op de grond zetten met de mogelijkheid dat die wordt gestolen? (of heb je in Australie geen tasjes/kofferdieven? ::))

Pete weet heus wel dat er een camera-team met hem meeloopt...

En jij geloofd dat  ::oink:: ::bravo::

Pete een complot met DeMol lijkt me grote onzin... Want wat zou de achterliggende theorie erachter moeten zijn? Hij raadde uiteindelijk de verkeerde..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #433 Gepost op: 5-02-2005, 23:31:11 »
Foto van Rat...

Enkele ogenblikken later "struikelde" Isabelle vlak voorbij de telefooncel met koffer.. Jim had daarop prima uitzicht.

Misschien iemand daar een plaatje van?

Jup, heb ik (al is 'ie niet heel duidelijk)

Jim staat nog net achter de telefooncel, hij zou de val wel kunnen zien, maar hoeft daaruit niet perse te concluderen dat er als een koffer verwiselt was. Mischien dacht hij wel dat Isabelle een afleidingsmanouver aan het uit halen was (werkte dan trouwens wel goed...)

Anyway, hier is het plaatje.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 5-02-2005, 23:34:38 »
De mol weet dat Isabelle benaderd is om te mollen, dan lijkt het mij logisch dat de mol in de buurt van Isabelle blijft. Al is het alleen maar om te kijken of je nog in moet grijpen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 5-02-2005, 23:34:59 »
Jim staat nog net achter de telefooncel, hij zou de val wel kunnen zien, maar hoeft daaruit niet perse te concluderen dat er als een koffer verwiselt was. Mischien dacht hij wel dat Isabelle een afleidingsmanouver aan het uit halen was (werkte dan trouwens wel goed...)

Merci voor het plaatje...  ::ok::

In ieder geval WEET Jim dat Isabelle nog vóór zijn actie iets heeft uitgevoerd met Pete. Toen ze elkaar even later spraken, hoorde hij ook dat Isabelle heeft geruild. Hij WIST dus dat zijn ruil NA die van Isabelle kwam, en toch loog hij erover..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #436 Gepost op: 5-02-2005, 23:36:28 »
Merci voor het plaatje...  ::ok::

In ieder geval WEET Jim dat Isabelle nog vóór zijn actie iets heeft uitgevoerd met Pete. Toen ze elkaar even later spraken, hoorde hij ook dat Isabelle heeft geruild. Hij WIST dus dat zijn ruil NA die van Isabelle kwam, en toch loog hij erover..

Dat zou idd ook kunnen.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 5-02-2005, 23:37:12 »
De mol weet dat Isabelle benaderd is om te mollen, dan lijkt het mij logisch dat de mol in de buurt van Isabelle blijft. Al is het alleen maar om te kijken of je nog in moet grijpen...
Yvon of Jim dus, als jouw theorie klopt...

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 5-02-2005, 23:37:21 »
Pete een complot met DeMol lijkt me grote onzin... Want wat zou de achterliggende theorie erachter moeten zijn? Hij raadde uiteindelijk de verkeerde..

Yep daarom juist...Hij keek ook niet op of om toen Marc-Marie een cigaret kwam vragen...
Voor de mol raadde hij juist de goede  ::vergroot::

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #439 Gepost op: 5-02-2005, 23:39:55 »
Yvon of Jim dus, als jouw theorie klopt...
Jim niet, want die had niet echt zich op Isabelle. Als Jim had gezien hoe overduidelijk Isabelle wisselde had ie toch zowiezo veel opvallender geruild. Ok nu hebben ze 500 ipv 3000, maar als Pete hem gezien had hadden ze -500 gehad... en dat is wel veel molliger
"Only thing to do is jump over the moon"