Auteur Topic: Jim is niet de mol!  (gelezen 177199 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Jim is (niet) de mol!
« Reactie #440 Gepost op: 5-02-2005, 23:41:19 »
Jim niet, want die had niet echt zich op Isabelle. Als Jim had gezien hoe overduidelijk Isabelle wisselde had ie toch zowiezo veel opvallender geruild. Ok nu hebben ze 500 ipv 3000, maar als Pete hem gezien had hadden ze -500 gehad... en dat is wel veel molliger
nee, nu hebben ze 500 ipv -3000... Pete had Isabel egt wel herkent hoor...

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #441 Gepost op: 5-02-2005, 23:43:13 »
Feit is dus inmiddels dat Jim WIST dat hij de laatste wissel heeft uitgevoerd. Waarom deed hij dan zo actief mee om Isabelle minder verdacht te maken door bv met zun allen om Pete te gaan drentelen? En kleding te wisselen?
En waarom liet hij MM een schijnruil maken?

Het was toch al overduidelijk dat Pete Isabelle had betrapt en dus hoogst waarschijnlijk haar zou kiezen. Hetgeen geen kwaad meer kon.

Doordat hij erover loog, dacht iedereen dat Isabelle het koffertje met 3000 heeft verwisseld. Men deed vervolgens grootste moeite dit zo te behouden.. Jim speelde er handig op in door te doen of zijn neus, ipv knie van Gijs, bloedde en deed zo mee als actieve kandidaat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #442 Gepost op: 5-02-2005, 23:44:00 »
De plaatjes maken wel 't een en ander duidelijk ja!  ::ok::  't zou dus idd goed kunnen dat Jim helemaal niet gezien had dat Isabelle 't koffertje al gewisseld heeft, maar:

In ieder geval WEET Jim dat Isabelle nog vóór zijn actie iets heeft uitgevoerd met Pete. Toen ze elkaar even later spraken, hoorde hij ook dat Isabelle heeft geruild. Hij WIST dus dat zijn ruil NA die van Isabelle kwam, en toch loog hij erover..

Precies! Jim kan ten tijde dat hij zijn wissel uitvoerd wel niet hebben geweten dat Isabelle de koffer al had gewisseld, maar achteraf toen 't besproken werd in de groep zou er toch 'n belletje moeten zijn gaan rinkelen? Hij hoort dan immers dat Isabelle 't ook gewisseld heeft en als hij 'n beetje logisch had nagedacht, wist hij dat dit net voor zijn wissel moest zijn geweest. Niet alleen vanwegen die val, maar ook omdat ze na die wissel waarschijnlijk gelijk overleg pleegden en Isabelle dus helemaal niet meer de mogelijkheid had om de koffer nogmaals te wisselen.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 5-02-2005, 23:45:21 »
Feit is dus inmiddels dat Jim WIST dat hij de laatste wissel heeft uitgevoerd. Waarom deed hij dan zo actief mee om Isabelle minder verdacht te maken door bv met zun allen om Pete te gaan drentelen? En kleding te wisselen?

Het was toch al overduidelijk dat Pete Isabelle had betrapt en dus hoogst waarschijnlijk haar zou kiezen. Hetgeen geen kwaad meer kon.

je kunt toch het best voor de allerzekerste zekerheid gaan he

Offline Gerrit K

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 5-02-2005, 23:46:19 »
Kijk naar Yvon, hoe kan zij nu aan de telefoon met MM beweren dat ze niet wist in welke volgorde er geruild was? Klopt voor geen meter!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #445 Gepost op: 5-02-2005, 23:46:29 »

Doordat hij erover loog, dacht iedereen dat Isabelle het koffertje met 3000 heeft verwisseld. Men deed vervolgens grootste moeite dit zo te behouden.. Jim speelde er handig op in door te doen of zijn neus, ipv knie van Gijs, bloedde en deed zo mee als actieve kandidaat.

Tja als mol moet je je toch als kandidaat gedragen lijkt me :P
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 5-02-2005, 23:48:10 »
Door dat gedrentel eromheen, zou Pete misschien wel es op gedachten kunnen komen dat na Isabelle weer werd gewisseld, met als risico dat hij Jim zou kunnen gaan aanwijzen. Dus verGrootte hij hiermee de kans van +500 naar -500

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 5-02-2005, 23:52:04 »
Door dat gedrentel eromheen, zou Pete misschien wel es op gedachten kunnen komen dat na Isabelle weer werd gewisseld, met als risico dat hij Jim zou kunnen gaan aanwijzen. Dus verGrootte hij hiermee de kans van +500 naar -500

Nee hij verkleinde de kans omdat hij het zo razendsnel en onopvallend deed.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 5-02-2005, 23:56:26 »
Hij LOOG over dat hij VOOR Isabelle had gewisseld. Dus kans was Groot dat Pete Isabelle zou kiezen, waardoor de pot +500 zou zijn.

Door het gedrentel kon Pete op idee komen dat NA Isabelle WEER is gewisseld, dus zou Pete waarschijnlijk niet op Isabelle kiezen. Eventueel op Jim, zodat de pot van +500 naar -500 zou gaan.

Jim maakte daarmee zijn goede actie van snel en ongemerkt wisselen weer teniet.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 6-02-2005, 00:01:48 »
Hij LOOG over dat hij VOOR Isabelle had gewisseld. Dus kans was Groot dat Pete Isabelle zou kiezen, waardoor de pot +500 zou zijn.

Door het gedrentel kon Pete op idee komen dat NA Isabelle WEER is gewisseld, dus zou Pete waarschijnlijk niet op Isabelle kiezen. Eventueel op Jim, zodat de pot van +500 naar -500 zou gaan.

Dat heb je met mollen wel vaker...Dat ze liegen.
Het hele gedoe over drentelen rond Pete kwam overigens niet van Jim maar van Yvon...Jiim zou dan verdacht worden als hij daarin niet meegaat

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #450 Gepost op: 6-02-2005, 00:02:57 »

Volgens mij heeft Jim helemaal niks te maken gehad met dat gedrentel... Ze waren bij een trap, MM en Yvonne hebben ze daar op een één of andere manier weer weg gelokt*. Daarna waren het MM, Yvon, Lottie en Sander die volgens mij voornamelijk het verdere afleidings plan uitvoerden.

* Hier bedoel ik niks mee verder...

Offline digger

• Forumlid
  • Blijf hopen op de mol
« Reactie #451 Gepost op: 6-02-2005, 00:08:13 »

Als iedereen dacht dat Isabelle het laatste koffertje had verwisseld, hoe komt het dan dat tijdens de onthulling toch Jim naar voren kwam? Hij stapt naar voren met een tekst als: "ik wist het zelf ook niet". Had de groep dit dan ondertussen toch zelf ontdenkt, of is er voor de onthulling al uitsluitsel gebracht door de productie? Toch ook een beetje raar.

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #452 Gepost op: 6-02-2005, 00:09:15 »
De plaatjes maken wel 't een en ander duidelijk ja!  ::ok::  't zou dus idd goed kunnen dat Jim helemaal niet gezien had dat Isabelle 't koffertje al gewisseld heeft, maar:

Precies! Jim kan ten tijde dat hij zijn wissel uitvoerd wel niet hebben geweten dat Isabelle de koffer al had gewisseld, maar achteraf toen 't besproken werd in de groep zou er toch 'n belletje moeten zijn gaan rinkelen? Hij hoort dan immers dat Isabelle 't ook gewisseld heeft en als hij 'n beetje logisch had nagedacht, wist hij dat dit net voor zijn wissel moest zijn geweest. Niet alleen vanwegen die val, maar ook omdat ze na die wissel waarschijnlijk gelijk overleg pleegden en Isabelle dus helemaal niet meer de mogelijkheid had om de koffer nogmaals te wisselen.

Als Isabelle niet herkend zou worden door Pete en het koffertje had gewisseld dan had het team 3000 euro verdiend. Op het moment dat Jim het koffertje is geen absolute zekerheid dat Pete Isabelle gaat aanwijzen in de line-up. Als dat nl. niet gebeurd zou de aktie van Jim de groep 2500 euro kosten. Jim heeft gezien dat Isabelle gespot is, maar noemt ook nogeens als aanvullend argument dat hij op het op moment dat hij besloot te wisselen dacht de eerste te zijn. Hij dekt zich hier mee in voor de situatie dat Isabelle toch niet wordt herkend op basis van zijn afwegingen bij de ruil.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2005, 00:13:28 door Castor_en_Pollux »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #453 Gepost op: 6-02-2005, 00:14:53 »
Als iedereen dacht dat Isabelle het laatste koffertje had verwisseld, hoe komt het dan dat tijdens de onthulling toch Jim naar voren kwam? Hij stapt naar voren met een tekst als: "ik wist het zelf ook niet". Had de groep dit dan ondertussen toch zelf ontdenkt, of is er voor de onthulling al uitsluitsel gebracht door de productie? Toch ook een beetje raar.
Het wat of Jim of Isabelle. Stel nou dat niemand van de kandidaten wist wie de laatste wissel had gedaan...

Stel Isabelle had de laatste wissel gedaan:
Als Isabelle naar voren was gestapt, hadden ze verloren.
Als Jim naar voren was gestapt, hadden ze verloren.

Stel Jim had de laatste wissel gedaan:
Als Jim naar voren was gestapt, hadden ze gewonnen.

Het was dus zo wie zo slim van Jim om naar voren te stappen, anders hadden ze verloren. Ze hadden gehoord dat Isabelle was angewezen door Pete. De opmerking van Jim dat 'ie het echt niet wist, was nadat Angela had gezegt dat het goed was.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 6-02-2005, 00:15:19 »
Misschien door de koffertjes te openene??

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 6-02-2005, 00:17:09 »
Het wat of Jim of Isabelle. Stel nou dat niemand van de kandidaten wist wie de laatste wissel had gedaan...

Stel Isabelle had de laatste wissel gedaan:
Als Jim naar voren was gestapt, hadden ze verloren.

Stel Jim had de laatste wissel gedaan:
Als Jim naar voren was gestapt, hadden ze gewonnen.

Het was dus zo wie zo slim van Jim om naar voren te stappen, anders hadden ze verloren. Ze hadden gehoord dat Isabelle was angewezen door Pete. De opmerking van Jim dat 'ie het echt niet wist, was nadat Angela had gezegt dat het goed was.
Tuurlijk hadden ze het niet gehoord, wat denk je wel niet joh?
dan kun je wel heel makkelijk vals spelen om geld binnen te halen...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #456 Gepost op: 6-02-2005, 00:22:01 »
Tuurlijk hadden ze het niet gehoord, wat denk je wel niet joh?
dan kun je wel heel makkelijk vals spelen om geld binnen te halen...
Ik denk er toch anders over...

1. Je zag Yvonne duidelijk lachen, toen Pete zei: "She just annoyed me"

2. Je zie duidelijk dat het een dun houten wandje is, met open zijkanten bij de shots van Angela als ze bij de kandidaten is.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 6-02-2005, 00:22:59 »
Jim staat NB om het hoekje van de telefooncel te gluren al vorens hij de koffers razendsnal verwisseld. Hij heeft wellicht niet gezien waar de commotie vandaan kwam en het kan dus zijn dat hij echt dacht dat hij de eerste was....

Heeft iemand een shotje van als ie bij de telefooncel staat?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline digger

• Forumlid
  • Blijf hopen op de mol
« Reactie #458 Gepost op: 6-02-2005, 00:25:45 »

OK, duidelijk, maar het ging er neem ik aan wel om wie daadwerkelijk het laatste koffertje had gewisseld en niet wie ze zelf dachten dat het had gedaan. Iedereen in de groep wist dat ook Isabelle een koffer had gewisseld, alleen de volgorde was onduidelijk, namelijk dat Isabelle de tweede was. Dan is het toch nog vaag dat ze proberen om Isabelle te veranderen met andere kleren enzo. De kans dat Pete haar zou aanwijzen was toch behoorlijk groot. Maar goed, net wat ik zeg, op een of andere manier ga je bijna alle handelingen verdacht vinden.

Offline Anzjie

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 6-02-2005, 00:29:37 »
Jim staat NB om het hoekje van de telefooncel te gluren al vorens hij de koffers razendsnal verwisseld. Hij heeft wellicht niet gezien waar de commotie vandaan kwam en het kan dus zijn dat hij echt dacht dat hij de eerste was....

Heeft iemand een shotje van als ie bij de telefooncel staat?

Ik kan me haast niet indenken dat hij dat niet gezien heeft.
Hij stond er bijna met zijn neus bovenop. Hij deed het ook zo snel..Daarbij stond er nog iemand voor hem (was te zien in de herhaling) weet even niet meer wie het was, maar die moet toch geweten hebben dat hij 2de was