Nog even terugkomend op de discussie van vannacht...
En toch en toch, Cosma... ik weet het niet. Als Jim de Mol is, dan is hij dus degene geweest die Isabelle heeft ingeschakeld om hem te assisteren in het saboteren van de opdracht. Dan wist hij dus dat Isabelle er alles aan zou doen om herkend te worden. Waarom dan al haar werk als hulpmol weer teniet doen?
Haar werk was dan om via de val (de afleiding) hem de 3000 uit het spel te kunnen doen nemen.
Jim (indien mol) kon onmogelijk weten wat er daarna nog allemaal zou gebeuren, de groep zou sowieso niet het risico nemen het te laten zitten bij de actie van Isabelle, zij was gewoon te herkenbaar geweest.
Dus zouden ze (in de veronderstelling dat Pete 3000 had) nog eea gaan uithalen om dat veilig te stellen (ze dachten dat Jim als eerste was geweest).
Jim zorgt er dus voor dat ongeacht wat er daarna gebeurd er maximaal 500 euro in de pot komt, indien de kandidaten wisten dat hij als 2e was, dan zouden ze die 3000 alsnog gaan inzetten, dat risico kon hij niet nemen.
Bv ze nemen een plattegrond en er gaan er 4 om Pete heen staan, 1 wisselt de koffer, dat had kunnen lukken met de 3000 euro koffer.
Nu was hij er zeker van dat het bij 500 zou blijven.
Dat is dus eigenlijk wat me dwarszit. Als Isabelle die opdracht niet had gekregen, dan was Jims actie idd heel erg mols geweest. Maar omdat ze die wel kreeg, vind ik het alweer een stuk minder verdacht. Waarom als Mol een hulpmol inschakelen als je die vervolgens zelf gaat zitten dwarsbomen? Want Isabelle is uiteindelijk niet geslaagd in haar missie (wisselen, herkend worden en dus geld verliezen).
Hij had haar nodig om iedereen ervan te overtuigen middels de val etc. dat Pete in het bezit was van 3000, maar dat Isabelle wel gezien was.
Ondertussen was dat uiteraard onzin Pete had slechts 500, en de kandidaten moesten nog wat uithalen om Pete in verwarring te brengen, maar ze zouden de koffer niet meer wisselen omdat ze op Jim vertrouwden.
Zonder het vallen van Isabelle (zie de beelden) hadden Yvon en Sander wel degelijk Jim als 2e zien wisselen, maar doordat zij zich ontfermden over Isabelle kon hij toeslaan.